Cea mai căutată ocupaţie a momentului în România de către angajatori este cea de șofer, de asemenea posturile de bone şi menajere se ocupă foarte rapid, conform unui studiu realizat de o platformă online de anunţuri.

În topul celor mai populare categorii de locuri vacante se află și „ingineri-meseriaşi-constructori”. Foarte greu de găsit sunt candidaţii pentru joburile din „IT - Telecomu­nicaţii”, unde timpul mediu de închidere al unui anunţ ajunge la 52 de zile.

Potrivit unui studiu realizat de o platformă online de anunţuri generaliste în perioada iunie-iulie 2018, angajatorii români sunt în mare căutare de șoferi, bone și menajere.

Durata medie în care se ocupă o ofertă de muncă variază între 12 zile şi se apropie de 2 luni, în funcţie de tipul de job şi de domeniul de activitate, conform sondajului realizat de OLX. Cel mai rapid, angajatorii îşi găsesc candidaţi pentru bone-menajere (unde timpul mediu de ocupare al unui loc de muncă vacant este de 12 zile), casieri - lucrători comerciali (15 zile), evenimente şi divertisment (16 zile) şi personal ­administrativ - secretariat (17 zile).

În ceea ce priveşte categoria „şoferi - servicii auto - curierat”, acesta este domeniul cu cele mai multe anunţuri de angajare scoase la concurs pe platforma online, iar durata medie a ­închiderii unui anunţ este de 21 de zile.

Nevoia mare de personal în acest domeniu a fost constantă, având în vedere că în ultimul an şi jumătate această categorie a adunat cele mai multe anunţuri de angajare, cu excepţia lunii ianuarie 2017, când cele mai multe joburi vacante erau la categoria „muncă în străinătate”.

Totodată, categoria este pe primul loc şi din punct de vedere al numărului de interacţiuni totale dintre angajatori şi candidaţi, generând aproape 300.000 de contactări pe lună.

În prima jumătate din 2018, pe locul doi în topul celor mai populare categorii de locuri de muncă scoase la concurs de către angajatori s-a aflat „ingineri-meseriaşi-constructori”. „Munca în străinătate” şi „personal hotelier - restaurant” sunt alte două categorii cu un număr mare de anunţuri de posturi vacante, urmate de secţiunile „bone-menajere” şi „casieri-lucrători comerciali”.

În ceea ce privește categoria „muncă în străinătate”, aceasta este pe locul 2 în topul domeniilor cu cei mai mulţi candidaţi, după şoferi, exceptând lunile de început de vară, când pe locul 2 se găsesc locurile de muncă sezoniere din industria hotelieră și restaurante.

Pe de altă parte, cel mai greu de găsit sunt candidaţii pentru joburile disponibile la secţiunea „IT - Telecomunicaţii”, unde timpul mediu de închidere al unui anunţ ajunge la 52 de zile. Deficitul mare de personal din acest sector, dar şi pachetele salariale generoase oferite de angajatori fac dificilă recrutarea de candidaţi, ceea ce se reflectă şi într-o prelungire a procesului de recrutare.

Cât privește motivaţia celor care folosesc platforma online în căutare de locuri de muncă, aproape patru din zece (38%) din totalul celor 2.279 de utilizatori care au răspuns la întrebarea „De ce vrei să îţi schimbi locul de muncă?” au dat ca răspuns obţinerea unui salariu mai mare.

De asemenea, studiul arată că aproape jumătate (49%) din respondenţi au indicat programul de lucru flexibil drept cel mai important beneficiu pe care şi l-ar dori de la compania pentru care lucrează. În topul celor mai dorite beneficii se mai află bonurile de masă (circa 40% din respondenţi), munca peste program plătită mai bine (34%), transportul asigurat la locul de muncă (34%), precum şi mai multe zile libere plătite (19%).

Platforma online de anunţuri generaliste reuneşte la secţiunea Locuri de muncă peste 25.000 de companii, iar în primele 6 luni din 2018, angajatorii au publicat peste 200.000 de anunţuri de locuri de muncă.

 

Alte articole