Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Dominic Fritz a numit 6 medici în consiliile de administrație ale spitalelor

Publicat

pe

Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a decis să numească șase profesioniști din domeniul sănătății care să îl reprezinte în consiliile de administrație ale spitalelor Primăriei Timișoara.

Cei șase medici, cu o reputație profesională și etică impecabilă, vor fi reprezentanții mei în Consiliile de administrație ale spitalelor ce țin de Primăria Timișoara. Le mulțumesc că au acceptat propunerile. Prioritatea mea este profesionalizarea administrației publice și obiectivul este ca Timișoara să fie un exemplu. Doar așa putem să oferim serviciile de calitate de care timișorenii au nevoie, cu oameni pricepuți la locurile potrivite. Un criteriu în numirea lor a fost și faptul că nu lucrează în spitalele în care vor fi membri în consilii de administrație. Așa nu doar evităm conflicte de interese, ci și contribuim la o strategie mai coerentă și mai colaborativă pentru infrastructura medicală la Timișoara. Spitalele – și administrația în general- nu pot fi sinecuri pentru politicieni fără nicio legătură cu domeniul de care se ocupă. Lipsa de viziune, de prioritizare a investițiilor, politizarea au produs tragedii precum cea de la Matei Balș. A venit timpul ca profesioniștii să fie la conducere”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Reprezentanții primarului în consiliile de administrație ale spitalelor vor fi:

La Spitalul Municipal a fost numit dr. Mădălin Margan, absolvent ca șef de promoție al Facultății de Medicină Generală din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” Timișoara și medic specialist obstetrică-ginecologie. A lucrat ca asistent universitar timp de 6 ani și este calificat în cercetarea clinică, fiind investigator în mai multe studii clinice finanțate din granturi europene. De asemenea, a absolvit studii postuniversitare în managementul spitalelor la Școala Națională de Sănătate Publică și un program executiv de project management al proiectelor în sănătate la Harvard. Dr. Margan a fost și consilier în cancelaria prim-ministrului Dacian Cioloș, unde a acumulat o experiență semnificativă în ceea ce privește politicile de sănătate, managementul sanitar și farmaco-economia.

Membru supleant va fi prof. univ. dr. Simona Drăgan, medic primar medicină internă, specialist cardiolog, șefa secției Recuperare Cardiovasculară a IBCV Timișoara, fost prorector didactic la UMF „Victor Babeș” Timișoara. A fost „visiting professor” la Universitățile Duke, Carolina de Nord și Georgetown, Washington DC, SUA. A fost director sau responsabil de proiect în numeroase proiecte de cercetare naționale si internaționale, precum și în proiecte de dezvoltare instituțională.

În Consiliul de Administrație al Spitalului de Copii „Louis Țurcanu” Timișoara va fi dr. Gabriela Olariu, un reputat medic primar pediatru/neonatolog, doctor în medicină din 2003 și șef de secție Neonatologie în cadrul SCMUT (Maternitatea Odobescu) unde coordonează întreaga activitate medicală, administrativă, de formare profesională din cadrul secției de neonatologie. Formator național în urgențe neonatale, reanimare neonatală și în alăptare. Din 2007 și până în prezent este expert medical în neonatologie în diferite  granturi care au avut ca scop formarea profesională în neonatologie.

Membru supleant va fi dr. Nicolae Rădoi, un reputat specialist în cardiologie. Timp de 11 ani a condus Secția de Cardiologie a Spitalului Militar din Timișoara, iar ulterior a ocupat funcțiile de comandant (manager general) și director medical în acest spital. Este deținător al unui Atestat de studii complementare în Cardiologie Intervențională obținut la Universitatea de Medicină din Târgu Mureș și Competență Europeană în Cardiologie Intervențională, acordată de Societatea Europeană de Cardiologie.

La Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” din Timișoara, reprezentantul primarului va fi prof. dr. Mihai Gafencu, unul dintre cei mai cunoscuți medici din zona de vest a țării. Cu un Masterat în management sanitar, dializă și atestat în ecografie, management și dializă la copil, prof. dr. Gafencu este medic primar pediatru, specialist nefrolog și medic primar de nefrologie pediatrică, coordonatorul Centrului regional de toxicologie și al Laboratorului de dializă de la Spitalul de Copii „Louis Țurcanu” din Timișoara. De asemenea, el este și profesor universitar la departamentul de pediatrie al Universității de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara. Din 2016 este președintele Organizației Salvați Copiii, fiind, între 2001 și 2015 vicepreședinte și coordonând, de peste 25 de ani, în calitate de președinte, activitatea filialei Timiș.

Supleant îi va fi dr. Octavian Jurma, medic și cercetător specializat pe neuroștiințe, cu studii postuniversitare în SUA, unul dintre fondatorii grupului pentru studiul formal al sistemelor vii, care încearca să găsescă modele matematice și să formalizeze fenomenele biologice și sociale. Pasionat de statistici, dar și de transparența autorităților, analizele sale privind evoluția pandemiei de COVID-19 au devenit un punct de referință pentru mulți, inclusiv pentru presă și autorități.

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea Aquatim, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de vineri, 31 octombrie 2025, în vederea realizării lucrărilor la rețelele de apă și canalizare.

Astfel, în perioada 31 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, traficul rutier va fi restricționat, etapizat, în zona intersecției străzii Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu strada 16 Decembrie 1989, după cum urmează:

Etapa I: închiderea ieșirii în sensul giratoriu dinspre strada Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu devierea circulației pe câte o bandă pe celălalt sens

Etapa II: închiderea benzii a douaîn sensul giratoriuadiacent ieșirii de pe strada Dr.Pavel Vasici Ungureanu.

Totodată, în perioada 3 noiembrie 2025 – 19 decembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată, etapizat, pe strada Treboniu Laurean, în vederea execuției rețelei de canalizare menajeră și a rețelei de alimentare cu apă, în cadrul obiectivului „CL 13: Execuție rețele de apă și canalizare Timișoara Sud Lot 1”, după cum urmează:

Pentru Etapele I (3 noiembrie 2025 – 5 noiembrie 2025), III (27 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025) și IV (29 noiembrie 2025 – 16 decembrie 2025), restricționarea circulației se va asigura cu piloți de dirijare

Pentru Etapa II (5 niembrie 2025 – 26 noiembrie2025), restricționarea se va realiza prin închiderea unui sens de circulație

Pentru Etapa V (17 decembrie 2025 – 19 decembrie 2025), se va realiza inchiderea totală a traficului pe strada Piața Al. Mocioni

Citeste mai mult

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite