Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Podul Solventul, primul pod construit în Timișoara după Revoluție, modernizat

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță demararea achiziției serviciilor de proiectare pentru Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – bd. Dâmboviţa. Proiectul va asigura o nouă conexiune între partea de nord și de sud a orașului, între str. Gării și bd. Dâmbovița (inclusiv prin construcția unui nou pod peste canalul Bega), precum și lărgirea bd. Dâmbovița până la intersecția sa cu str. Ion Barac.

Lucrările vor viza: construcția unui drum nou, cu două benzi pe sens și linie de tramvai în zona mediană, în prelungirea Căii Bogdăneștilor, prin pasajul inferior Solventul, până în bd. Dâmbovița (cca. 700 m), construcția unui pod nou peste Canalul Bega, lărgirea bd-ului Dâmbovița, de la noul pod construit până la intersecția cu str. Ion Barac (cca. 200 m), inclusiv echiparea cu linie de tramvai, construirea de piste pentru biciclete și de trotuare pe toată lungimea drumului nou construit (de la pasajul inferior Solventul până la str. Ion Barac, inclusiv pe podul nou construit). Pistele pentru biciclete nu vor presupune o infrastructură separată, ci vor fi prevăzute în infrastructura drumului și a podului.

„Podul Solventul va fi primul nou construit în Timișoara după Revoluție și va asigura o conexiune extrem de necesară între nordul și sudul orașului, respectiv zonele Mehala – Ronaț – Blașcovici și Dâmbovița – Calea Șagului. Împreună cu pasajul Solventul, această investiție reprezintă cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din ultimii zeci de ani în Timișoara și vor asigura închiderea Inelului IV de circulație în zona de vest a municipiului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Proiectul este unul strategic, având în vedere conexiunile cu celelalte proiecte majore și prezintă un caracter integrat al ideii de proiect cu: „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseul 5, Calea Bogdăneștilor” – proiect prioritar, finanțat din POR 2014 – 2020 și aflat deja în execuție, ,,Linie nouă de tramvai Solventul-Gara de Nordˮ- la care se lucrează la elaborarea Proiectului Tehnic și ,,Pasaj Inferior Solventul” –aflat în proiectare, proiecte care demarează cu bani de la bugetul local. Aceste proiecte sunt interdependente, din punctul de vedere al fluidizării traficului, fiind bine conectate între ele.

Valoarea totală estimată a investiției Inelul IV Vest ar fi de 78.763.125 lei, cu TVA, respectiv 16.300.990 euro.

Valoare totală estimată a serviciilor de proiectare, inclusiv TVA, este de 1.162.812,6 lei, fără TVA, achitată din bugetul local, dar recuperată ulterior din fonduri europene (POAT-Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020).

Termenul de prestare este de 210 zile eşalonate în 3etape:

  • Etapa 1 presupune întocmirea studiului de fezabilitate, obținerea studiilor, avizelor şi acordurilor de principiu necesare, elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor și predarea acestora în maxim 90 de zile de la ordinul de începere pentru Studiul de Fezabilitate.
  • Etapa 2 presupune obținerea Autorizației de construire în maxim 60 zile de la finalizarea etapei 1.
  • Etapa 3 presupune întocmirea Proiectului Tehnic de Execuție și a unor documentaţii: Proiectul tehnic, detalii de execuţie, documentaţia necesară aplicării procedurii de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică pentru execuţia de lucrări (caiet de sarcini pe specialităţi, liste de cantităţi, etc) și predarea acestora beneficiarului în maxim 60 de zile de la ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite