Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

CJ Timiș finanțează cu 1.000.000 lei ideile cetățenilor. Cum puteți să depuneți un proiect

Publicat

pe

Ideile cetățenilor cu impact pozitiv pentru comunitate, validate prin votul timișenilor, vor fi finanțate și implementate de Consiliul Județean.

Pentru asta, instituția a pus la bătaie un buget participativ de 1.000.000 lei.

Până pe 25 mai, timișenii își pot înscrie propunerile online, toate informațiile necesare fiind disponibile pe platforma web creată special pentru bugetul participativ, www.bugetareparticipativa.cjtimis.ro.

Propunerile de proiecte trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii, pentru obiective care sunt în administrarea județului Timiș: educația; serviciile sociale pentru protecția copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei și a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială; sănătatea; cultura; sportul; protecția și refacerea mediului; conservarea, restaurarea și punerea în valoare a monumentelor istorice și de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice și rezervațiilor naturale; podurile și drumurile publice; turismul; infrastructura de stimulare a economiei și afacerilor; infrastructura IT și de telecomunicații.

Fiecare persoană fizică sau juridică poate formula o singură propunere de proiect. Pentru depunerea acestuia, cei interesați vor trebui să completeze titlul, domeniul, descrierea acestuia, localizarea, durata proiectului, beneficiarii, bugetul estimat, detalierea bugetului, pe cât posibil, să atașeze documente relevante (fotografii, schițe, planuri etc.) și să menționeze modul în care inițiatorul dorește sa se implice în proiect (voluntariat, cofinanțare, sponsorizări etc.).

Președintele CJ Timiș, Alin Nica, a fost unul dintre primii susținători ai bugetului participativ pentru Timiș. Pe lângă programul de finanțare al Consiliului Județean care presupune depunerea de proiecte care sunt evaluate de către o comisie specială, Alin Nica crede că timișenii au nevoie de mai multă apropiere de administrația publică și de idei creative: „Bugetul participativ este în primul rând un exercițiu democratic prin care, pe un fond alocat –  în cazul nostru, un milion de lei – timișenii depășesc nivelul la care sunt doar consultați și încep să contribuie direct la distribuirea banilor, fie prin înscrierea unui proiect, prin votarea lui sau prin sprijinul acordat în implementare. Astfel, responsabilizăm cetățenii, le oferim decizia, nu doar posibilitatea de a comenta de pe margine.”

Marian Constantin Vasile, administratorul public al județului Timiș și inițiator al bugetului participativ, a propus realizarea unei platforme online care să reunească idei de îmbunătățire a vieții și activității comunității noastre, venite din partea timișenilor. „Bugetul participativ, primul din istoria Consiliului Județean Timiș, responsabilizează atât cetățenii, cât și instituția, fiind un bun exercițiu de colaborare. Este un semnal că, în Timiș, decizia este centrată pe cetățean. Este o schimbare de paradigmă. Procesul administrativ nu va mai fi opac, ci va avea la bază interesul și dorința timișenilor, va include mereu feedback-ul beneficiarilor finali. Este suma de 1 milion de lei prea mică pentru un buget participativ? Noi credem că nu. Vorbim despre un proiect pilot, un exercițiu, care cu siguranță se va implementa și în următorii ani. Vom învăța din experiența anului 2021, iar apoi putem aloca mai mulți bani, dacă va fi necesar”, a spus administratorul public al județului.

Proiectele eligibile vor intra în procesul de votare, pe aceeași platformă, orice timișean având posibilitatea a-și manifesta opțiunea pentru unul dintre acestea. Proiectele câștigătoare vor fi selectate în ordinea numărului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte, până la epuizarea sumei prevăzute.

Proiectele selectate în urma procedurii de consultare publică vor fi incluse în bugetul de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Timiș și implementate de aparatul de specialitate al instituției.

Locale

Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Peciu Nou

Publicat

pe

Începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou își va începe efectiv activitatea.

Astfel, cetățenii care au domiciliul pe raza de competență a comunei Peciu Nou (Peciu Nou, Diniaș și Sânmartinu Sârbesc) se vor adresa Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou începând cu data mai sus menționată.

Serviciul Evidența Persoanei Timișoara deservește în continuare următoarele comune arondate:

1. Com. Becicherecu Mic

2. Com. Bogda

3. Com. Bucovăț

4. Com. Cenei

5. Com. Fibiș

6. Com. Ghiroda

7. Com. Giarmata

8. Com. Giulvăz

9. Com. Mașloc

10. Com. Orțișoara

11. Com. Parța

12. Com. Pișchia

13. Com. Remetea Mare

14. Com. Sânandrei

15. Com. Sânmihaiu Român

16. Com. Șag

Citeste mai mult

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite