Cea de-a III-a ediţie a Campaniei de interes public „Oamenii Timpului”, cea mai importantă competiţie din România care îşi propune să răsplătească şi să promoveze vârfurile vieţii culturale şi sociale a fost lansată oficial la Timişoara, la Universitatea de Vest. Cu această ocazie, au fost prezentate conceptul Campaniei şi ale Galei „Oamenii Timpului” RO+, precum şi detalii despre procesul de selecţie.
La eveniment au participat: Adriana Nazarciuc, preşedintele Asociaţiei Revistei „Timpul”, prof. Florin Iancu, manager de proiect „Oamenii Timpului”, conf.univ.dr. Daniel Vighi, şi asist.univ.dr. Emanuel Copilaş, manager zonal al Campaniei „Oamenii Timpului”.
„Campania este o importantă provocare lansată societăţii româneşti şi ne bucurăm că aceasta are un bun ecou şi la Timişoara. A început la Iaşi, ca un demers local, dar iată că evenimentul a căpătat rapid o importanţă regională şi naţională, depăşind chiar graniţele ţării, reuşind să atragă interesul românilor de pretutindeni. Ca principal obiectiv, Campania Oamenii Timpului îşi propune să identifice, să omologheze şi să promoveze personalităţi ale vieţii publice din România”, a declarat Adriana Nazarciuc, accentuând asupra faptului că echipa proiectului speră ca, prin ediţia din acest an, una de anvergură naţională, comunitatea „Oamenii Timpului” să se consolideze şi să continue să aducă la un loc „oameni şi fapte care ne reprezintă în lume”.
La rândul său, Emanuel Copilaş a catalogat Campania „Oamenii Timpului” drept un proiect cultural necesar şi oportun, cu atât mai mult cu cât îşi propune să identifice „busole axiologice”. „Într-o epocă în care societatea pare că se dezintegrează sub presiunea unor forţe centrifuge care, culmea imposturii şi a cinismului, se pezintă pe sine drept culmi ale civismului, ale implicării şi responsabilităţii sociale, Oamenii Timpului oferă voce valorilor (deocamdată) lipsite de voce şi demonstrează, treptat şi sigur, că un alt fel de societate, coagulată în jurul unor valori autentice şi construită şi de jos în sus, nu numai de sus în jos, este posibil”.
Campania „Oamenii Timpului” este un proiect al Asociaţiei Revistei „Timpul” şi beneficiază în 2016 de o recunoaştere extraordinară din partea unora dintre instituţiile-emblemă ale României. ASR Principesa Moştenitoare Margareta, Custodele Coroanei României, a acordat Înaltul Patronaj Galei „Oamenii Timpului”. De asemenea, Campania „Oamenii Timpului” RO+ beneficiază de patronajul Ministerului Culturii.
În urma campaniei care va cuprinde etapele de nominalizare, vot al publicului, precum şi de jurizare, la finalul anului vor fi acordate în cadrul unui eveniment de înaltă ţinută zece premii unor personalităţi sau organizaţii din plan local, naţional şi internaţional care, pe parcursul ultimului an (octombrie 2015 – septembrie 2016) şi-au dovedit excelenţa. Categoriile vizate sunt: Literatură, Arte, Educaţie şi Cercetare, Societate civilă, Diplomaţie publică, Memorie şi istorie, Jurnalism, Tinere valori, Sănătate şi Antreprenoriat.
Ediţia a III-a a extins Campania la nivelul întregii ţări, precum şi în Republica Moldova, regiunea Cernăuţi şi diaspora. În acest scop au fost create opt centre de monitorizare (Baia Mare, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Sibiu, Neamţ şi Timişoara), în care vor funcţiona echipe de lucru care vor asigura competiţiei un caracter unitar. Publicul din întreaga ţară şi din afara ei va avea posibilitatea de a propune, pe platforma www.oameniitimpului.ro, propuneri de nominalizare pentru fiecare dintre cele 10 categorii supuse jurizării.