Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Mini-lockdown. Fără sport, nunți, botezuri, cluburi, talciocuri, spectatori pe stadioane, o lună

Publicat

pe

Hotărârea de Guvern care prevede restricţiile ce se vor aplica începând de luni a fost publicată, vineri seară, în Monitorul Oficial.

În principal, acestea vizează portul măştii atât în interior cât şi pe stradă de către toate persoanele, indiferent de rata de incidenţă, restricţii de circulaţie pe timpul nopţii şi folosirea la scară largă a certificatului verde.  

De asemenea, toţi elevii intră două săptămâni în vacanţă. 

Restricții la muncă

În cazurile în care e posibil, cel puțin jumătate dintre angajații fiecărei firme vor munci de la domiciliu sau în regim de telemuncă. Dacă nu e posibil, iar firmele au mai mult de 50 de angajați, salariații vor munci în shimburi, cu o diferență de o oră între ture.

Accesul persoanelor, cu excepția angajaților, în instituțiile publice, regii autonome și operatori economici cu capital public este permis doar celor care fac dovada că sunt vaccinați anticovid, și că au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. De asemenea pot avea acces în instituții publice persoanele care au rezultat negativ la test RT PCR, nu mai vechi de 72 de ore sau rezultat negativ la test antigen rapid, nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu coronavirus. De exemplu, la intrare în sediul ANAF jandarmul de la poartă va solicita prezentarea certificatului verde. Și la intrare în sediile firmelor private, de exemplu într-o bancă comercială, vizitatorilor li se va solicita dovada vaccinării, a trecerii prin boală, în ultimele 180 de zile, sau a testării covid.

Toți angajații vor purta obligatoriu masca de protecție la locul de muncă. Până acum, puteau sta fără mască de protecție în birou cel mult 10 persoane, dacă erau vaccinate, dar această excepție nu mai este în vigoare începând de luni.

La intrarea la locul de muncă angajaților li se va scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind Covid-19. Pentru asta va fi folostă secțiunea „verificare reguli interne” din aplicația mobilă „Check DCC” pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului. Nu vor fi reținute niciun fel de date sau informații din certificatul verificat.

Pe stradă

A fost instituită obligativitatea purtării măștii de protecție, pe stradă, ca de altfel în toate spațiile publice deschise și închise.

În mijloacele de transport

În toate mijloacele de transport în comun este obligatorie purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura.

La biserică

Persoanele care merg la biserică NU trebuie să facă dovada vaccinării, testării sau vindecării de Covid. Credincioșilor le este permis accesul în lăcașurile de cult, unde se desfășoară activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, cu purtarea măștii de protecție și respectarea regulilor de protecție sanitară.

La supermarket

În magazinele în care se comercializează produse alimentare și băuturi alcoolice sau nealcoolice, aflate în afara centrelor comerciale, târguri, bâlciuri, talciocuri, vor avea acces și persoanele care nu sunt vaccinate anticovid. În interior este obligatorie masca de protecție.

Nunți și botezuri

Este interzisă organizarea de mese festive – nunți, botezuri și alte evenimente private în spații deschise sau închise.

Mitinguri

La mitinguri pot participa cel mult 100 de persoane, cu măști de protecție care acoperă nasul și gura. Este vorba doar despre persoane vaccinate sau care au trecut prin boala Covid-19.

Circulația persoanelor

În toate localitățile se interzice, de luni, circulația persoanelor nevaccinate sau care nu au trecut prin covid, în afara locuinței, în intervalul orar 22.00 – 5.00. Excepții: deplasarea în interes profesional, deplasarea pentru asistență medicală, pentru cumpărarea de medicamente, deplasare pentru îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă: numele și prenumele, data nașterii, adresa de domiciliu/a locului de muncă, motivul deplasării, data completării și semnătura.

Persoanele vaccinate și cele trecute prin boală, aflate în perioada dintre a 15-a și a 180-a zi de la confirmarea de infectare, pot circula fără restricții și în intervalul orar 22.00 – 5.00. La cererea echipajelor de poliție, de exemplu, persoanele vaccinate care circulă în afara locuinței, în acest interval orar, trebuie să prezinte certificatul de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic, sau certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19.

Spre deosebire de starea de alertă din primăvara anului trecut, când pentru justificarea deplasării în afara localității cetățenii trebuiau să prezinte legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere cu privire la motivul deplasării, restricțiile care intră în vigoare luni nu mai stabilesc prezentarea niciunui document pentru justificarea deplasării dintr-o localitate în alta.

Mall-uri

Centrele comerciale vor fi deschise până la ora 21. Între orele 21-5 se pot face livrări la domiciliu. Accesul va fi permis celor vaccinați anticovid sau trecuți prin boală. Astfel că certificatul verde va deveni biletul de acces în centrele comerciale. Sunt permise: activitatea în farmacii, benzinării și transportul rutier de persoane și mărfuri.

Săli de sport

Doar persoanele vaccinate și cele care au trecut prin boală pot merge, de luni, la sălile de sport și fitness. Acestea vor funcționa la maximum 30% din capacitate, cu asigurarea a minimum 4 metri pătrați pentru fiecare persoană.

Piscinele interioare vor funcționa de asemenea la cel mult 30% din capacitate, pentru vaccinați sau cei trecuți prin Covid, la 15-180 zile de la confirmarea infectării.

La cinema și la teatru

Activitatea va fi permisă la maximum 30% din capacitate pentru cei vaccinați – mai exact la 10 zile după finalizarea schemei complete de vaccinare – și pentru cei care au trecut prin Covid -19. În interior toată lumea va purta mască.

Restaurante și cafenele

Doar persoanele vaccinate sau trecute prin boala Covid-19 vor avea acces în interiorul restaurantelor și la terase, inclusiv în hoteluri și pensiuni. Ora de închidere este 21. Acestea vor funcționa la maximum 50% din capacitate. După ora 21, este permisă desfășurarea activității de livrare la domiciliu.

Barurile, cluburile și discotecile vor fi închise în următoarele 14 zile.

Elevii de la stat, în vacanță 2 săptămâni. Cei de la privat pot merge chiar fizic la școală

De luni, elevii de la stat intră în vacanță două săptămâni. Cei de la privat, potrivit actualelor prevederi, ar putea însă continua cursurile, chiar și fizic. De unde această discriminare?

Hotărârea Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial prevede că, în cadrul instituțiilor de învățământ, sunt permise activitățile didactice și alte activități specifice, precum și organizarea și desfășurarea examenelor pentru elevi/studenți, cadre didactice, în condițiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului Educației și al ministrului Sănătății.

Pe de altă parte, ministrul Educației a emis un ordin care obligă însă instituțiile de învățământ de stat să intre în vacanță timp de două săptămâni. Prin urmare, școlile private rămân deschise, din punct de vedere legal, scrie Edupedu.ro.

Întrebat la Digi24 dacă a fost o scăpare, ministrul Sorin Cîmpeanu a spus că „presupun că da, sau a fost o neînțelegere în plan juridic asupra a ceea ce se poate reglementa și ce nu se poate reglementa”. „Pentru mine e foarte clar – nu am temei prin care Ministerul Educației să oblige școlile private să instituie vacanță în această perioadă”.

„Eu sper că guvernul va rezolva această problemă”, a continuat ministrul, care a vorbit de „discriminare” între elevii de la școlile de stat și cele private, atât timp cât cei de la școlile private nu vor lua vacanță de luni. „Atâta vreme cât am acceptat, ca ministru al Educației, această vacanță de două săptămâni, și nu am acceptat ușor, am acceptat pentru că a fost în interesul general de asigurare a stării de sănătate a elevilor, vacanța e normal să se aplice unitar, nu numai pentru școlile de stat”, a spus ministrul Educației.

Din țară

Rețea de traficanți de droguri, destructurată. Substanțele erau amestecate pentru un efect sporit

Publicat

pe

* Un număr de 28 de persoane au fost conduse la audieri, iar la final procurorii DIICOT au dispus reţinerea a 11 persoane, pentru 24 de ore, iar faţă de alte 9 persoane a fost dispusă măsura controlului judiciar, pentru 60 de zile, după ce poliţiştii şi procurorii au făcut 23 de percheziţii în judeţele Timiş şi Caraş-Severin, la persoane suspectate de trafic de diferite droguri.

* Substanţele erau amestecate pentru obţinerea unui efect sporit, iar dependenţii erau instigaţi la comiterea de infracţiuni.

* Drogurile erau vândute cu sume cuprinse între 50 şi 450 de lei gramul, în funcţie de substanţă. DIICOT a dispus reţinerea a 11 persoane şi plasarea sub control judiciar a altor 9.

„În 29 aprilie, poliţiştii Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Caraş-Severin, împreună cu procurori D.I.I.C.O.T.- Biroul Teritorial Caraş-Severin, au efectuat 23 de percheziţii domiciliare, în Caraş-Severin şi Timiş, la persoane cercetate pentru constituirea unui grup infracţional organizat, trafic de droguri  risc şi mare risc, efectuarea fără drept, de operaţiuni cu produse ştiind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive, determinarea sau înlesnirea practicării prostituţiei şi obţinerea de foloase patrimoniale de pe urma practicării prostituţiei”, a transmis, marţi, DIICOT, într-un comunicat de presă.

Sursa citată a precizat că, începând din 2022, în municipiul Reşiţa, ar fi acţionat două grupări infracţionale, având legături între ele, care iniţial ar fi distribuit substanţe susceptibile a avea efect psihoactiv tinerilor din zonă.

„Ulterior, persoanele cercetate şi-ar fi extins activitatea infracţională prin distribuirea de droguri de mare risc, sub forma a diferite amestecuri cu alte substanţe, cu scopul de a mări efectele produse în urma consumului. În activitatea infracţională de distribuţie, ar fi fost atrase persoane cu antecedente penale, drogurile fiind procurate din municipiul Timişoara şi distribuite en-detail, unii clienţi devenind în timp distribuitori”, a mai transmis surswa citată.

Potrivit procurorilor, drogurile ar fi fost distribuite la diferite preţuri în funcţie de drogul solicitat: 50 de lei pentru o doză de substanţe psihoactive, 150 de lei gramul de droguri sintetice şi 450 lei gramul de cocaină, distribuţie care s-ar fi realizat în municipiile Reşiţa şi Timişoara, şi în localităţile învecinate ale municipiului Reşiţa.

De asemenea, membrii grupărilor ar fi profitat de dependenţa de astfel de substanţe a persoanelor consumatoare, instigând la comiterea de infracţiuni, în urma cărora ar fi primit, în vederea valorificării, bunuri rezultate din comiterea acestor fapte.

”În urma celor 23 de percheziţii domiciliare, au fost descoperite şi ridicate aproximativ 400 de grame de substanţă cu efect psihoactiv, 80 de grame de canabis, 5 grame de cocaină, 5 grame de ciuperci uscate susceptibile de a produce efecte halucinogene, 10 grame de substanţă cristalină, sub formă solidă, 6 cântare electronice, 5 dispozitive de mărunţire de tip grinder, peste 10.000 de euro şi peste 25.000 de lei, telefoane mobile, o armă neletală supusă autorizării, deţinută fără drept, peste 150 de grame de bijuterii, precum şi alte probe şi mijloace materiale de probă”, a mai transmis DIICOT.

Marţi a fost sesizat judecătorul de drepturi şi libertăţi cu propunere de arestare preventivă a 7 dintre persoanele reţinute, pentru 30 de zile, iar faţă de alte 4 persoane, procurorii D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Caraş-Severin au dispus măsura controlului judiciar, pentru 60 de zile.

Foto: Poliția Română

Citeste mai mult

Din țară

ANSVSA intensifică controalele la produsele specifice sărbătorilor pascale. Luni poate începe sacrificarea mieilor

Publicat

pe

În aceste zile premergătoare sărbătorilor pascale, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) intensifică controalele specifice, vizând, în special, pieţele agroalimentare, abatoarele şi spațiile de sacrificare temporare, unităţile de procesare şi depozitare a alimentelor, precum şi unităţile de vânzare.

Sacrificarea mieilor se poate realiza în unităţi de abatorizare autorizate sau în spaţii amenajate temporar în condiţiile legii numai în perioada 22 aprilie – 3 mai 2024.

ANSVSA urmărește respectarea condiţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, punând accent pe produsele cele mai căutate din această perioadă: carnea de miel, ouăle, laptele şi produsele din lapte, peştele, dar și cozonacii, legumele de sezon etc. Începând de luni, 22 aprilie, și până vineri, 3 mai, medicii veterinari vor efectua controale şi verificări în unități de procesare, depozitare și vânzare a produselor alimentare, iar la nivelul direcțiilor județene și circumscripțiilor sanitar-veterinare va fi asigurată permanenţa, inclusiv sâmbăta şi duminica. Programul de lucru, numele medicului veterinar responsabil şi numărul de telefon la care consumatorii pot sesiza orice neregulă se vor găsi pe site-ul fiecărei direcții județene sanitar-veterinare.

De asemenea, instituția va autoriza puncte tem­porare pentru sacrificarea mieilor. Anul trecut, în toată țara, au fost avizate 28 de astfel de spații şi 14 centre de sacrificare amenajate direct în exploatație, care s-au adăugat celor 81 de abatoare care funcționează la nivel național.

În ciuda reglementărilor stricte, încă se mai practică sacrificarea mieilor în stâne sau în spații improvizate. Reprezentanţii ANSVSA fac apel la cetățeni să se aprovizioneze din locuri autorizate.

În ceea ce privește prețurile la carnea de miel, acestea vor fi comparabile cu cele de anul trecut. „Prețul corect, pentru iarna aceasta, care a fost mai blândă, cu furaje puțin mai ieftine, iar primăvara mai timpurie – noi ținem cont de toate condițiile de producție – undeva între 45 și 50 de lei ar fi acceptabil, dacă am coborî mai jos de atât, deja ne-am lovi de pierderi”, a spus recent, la Radio România Actualități, președintele Asociației Crescătorilor de Ovine din România, Nicolae Cioranu.

Pe rețelele de socializare și pe site-urile de anunțuri erau oferte la carnea de miel care porneau de la 20 lei/kg în viu și ajungeau la 45-50 lei/kg în carcasă. Anul trecut, mielul în viu s-a vândut la poarta fermei cu 20-22 lei/kg și carcasa cu 40-50 lei/kg, iar în piețe, supermarketuri și măcelării carnea de miel a avut prețuri de peste 50-55 lei/kg.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Din țară

Pionieri în Protecție: WBCS West Business Consulting Services redefinește standardele în serviciile de securitate

Publicat

pe

O analiză detaliată a modului în care analiza la risc, proiectarea, vânzarea de echipamente, montajul și mentenanța noastră, acasă sau la birou, redefinesc peisajul securității moderne.

În era contemporană, în care tehnologia evoluează rapid și provocările legate de securitate devin tot mai complexe, nu există nimic mai valoros decât sentimentul de siguranță. Compania noastră, lider în domeniul serviciilor de securitate, reușește să se remarce prin excelența sa în toate aspectele relevante: de la analiza la risc și proiectare, la vânzarea de echipamente de ultimă generație, montaj și mentenanță, atât la domiciliu, cât și la birou. În acest articol, vom explora în profunzime cum expertiza noastră și angajamentul pentru inovație redefinește standardele în industria securității.

Analiza la Risc și Proiectarea: Fundamentul pentru o soluție personalizată

Înainte de a implementa orice soluție de securitate, înțelegerea și evaluarea riscurilor specifice sunt esențiale. Echipa noastră de specialiști în securitate este expertă în analiza detaliată a riscurilor, luând în considerare fiecare aspect al mediului și al necesităților individuale ale clienților noștri. Această abordare personalizată ne permite să proiectăm soluții eficiente și adaptate, care să ofere o protecție maximă împotriva amenințărilor potențiale.

Vânzarea de Echipamente Avansate: Teama tehnologiei înaintea atacurilor

În lupta contra infractorilor și a altor riscuri, accesul la tehnologie de vârf este crucial. Compania noastră se mândrește cu parteneriatele strânse cu cei mai importanți producători de echipamente de securitate din lume. Astfel, oferim clienților noștri acces la cele mai recente inovații în materie de echipamente de supraveghere, detectare a efractiei și sisteme antiincendiu. Fiecare produs este atent selectat pentru a se potrivi cu nevoile specifice ale fiecărui client, garantând astfel o protecție optimă.

Montaj și Mentenanță Profesională: Construind fundații solide pentru siguranță

Implementarea eficientă a echipamentelor de securitate este la fel de importantă precum selecția acestora. Echipa noastră de tehnicieni calificați se asigură că fiecare componentă este instalată corect și integrată perfect în infrastructura existentă. Mai mult decât atât, oferim servicii de mentenanță regulată pentru a ne asigura că sistemele de securitate funcționează întotdeauna la capacitate maximă. Această atenție la detaliu și angajamentul nostru față de calitate ne disting în peisajul serviciilor de securitate.

Acasă sau la Birou: Asigurând protecție în orice mediu

Indiferent dacă este vorba despre un mediu rezidențial sau de afaceri, compania noastră este pregătită să ofere soluții de securitate adaptate la orice mediu. De la case particulare și apartamente la clădiri de birouri și întreprinderi comerciale, expertiza noastră acoperă o gamă largă de nevoi și cerințe. Astfel, clienții noștri pot avea încredere că vor beneficia întotdeauna de o protecție adecvată, indiferent de locația lor.

În concluzie, compania noastră este un pilon al inovației și excelenței în domeniul serviciilor de securitate. Prin abordarea noastră comprehensivă, de la analiza la risc și proiectare, până la vânzarea de echipamente de vârf și servicii profesionale de montaj și mentenanță, redefinim standardele în ceea ce privește protecția și siguranța. Cu fiecare pas pe care îl facem, ne angajăm să oferim clienților noștri un sentiment de siguranță și liniște, construind astfel un viitor mai sigur și mai securizat pentru toți.

www.wbcs.ro

Timis Marius, Manager General WBCS

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite