Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

PROPUNERE. Primăria Timișoara vrea să instituie două taxe noi în domeniul construcțiilor

Publicat

pe

Direcția de Urbanism din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va propune Consiliului Local Timișoara eliminarea taxei pentru eliberarea/prelungirea unei autorizații de construcție în regim de urgență și ajustarea a cinci taxe percepute în acest moment pentru eliberarea documentațiilor cerute de dezvoltatorii imobiliari.

Astfel, vor fi introduse două taxe noi. Este vorba despre taxa pentru activitățile de informare pentru studiile de oportunitate (care este propusă a fi în cuantum de 500 de lei) și taxa pentru eliberarea adeverinței privind reglementarea descrierii construcțiilor executate cu autorizație de construire și înscrise în cartea funciară și a regimului de înălțime al construcțiilor înscrise în cartea funciară – doar pentru construcțiile pentru care s-a omis descrierea și înscrierea regimului de înălțime în cartea funciară la data intabulării acestora (propusă în cuantum de 400 de lei pentru eliberarea în regim normal).

De asemenea, alte trei taxe existente deja vor fi ajustate. Astfel, taxa pentru eliberarea avizului de oportunitate și a avizului Arhitectului Șef, care se încasează de fiecare dată când se analizează dosarul, va crește de la 200 la 500 de lei; taxa pentru avizare PUZ/PUD și înaintarea documentațiilor PUZ/PUD în plenul Consiliului Local al Municipiului Timișoara va crește de la 500 la 700 de lei; taxa pentru eliberarea/prelungirea unui certificat de urbanism în regim de urgență va fi de 3000 de lei (față de 1000 de lei, în prezent).

Alte 15 taxe percepute de pentru eliberarea unor documentații de către Direcția de Urbanism vor rămâne neschimbate. De asemenea, va fi eliminată taxa pentru eliberarea/prelungirea unei autorizații de construcție în regim de urgență.

„Aceste propuneri de majorări de taxe pe care le vom înainta CLT sunt aplicabile doar marilor dezvoltatori care derulează proiecte de milioane de euro. Taxe care, comparativ cu valoarea investițiilor, sunt foarte reduse. Vrem să descurajăm practica documentațiilor incomplete care duce la consum de timp și la generarea de întârzieri în emiterea actelor și să ne aplecăm mai mult asupra problemelor reale ale timișorenilor. Practic, am constatat că la fiecare dosar depus se solicită, în medie, o clarificare, completare sau modificare.  Prin schimbările pe care le-am făcut în ultimele luni în cadrul Direcției de Urbanism am reuși să simplificăm foarte multe proceduri și să eficientizăm munca acestei echipe, astfel că, în prezent, suntem la zi cu eliberarea autorizațiilor de construcție. A fost un volum de muncă imens, după ce la începutul anului înregistram întârzieri în eliberarea acestor autorizații, mare parte din colegi fiind atunci în carantină, infectați cu Covid”, a declarat Arhitectul Șef al Timișoarei, Gabriel Almăjan.

Propunerile făcute de Direcția de Urbanism vor fi dezbătute în viitoarea ședință de plen a Consiliului Local Timișoara și vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Administrație

ATENȚIE șoferi! Restricții de circulație la Timișoara pentru lucrări

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea traficului rutier în mai multe zone din oraș, începând cu data de 13 octombrie 2025, în vederea executării lucrărilor la infrastructura rutieră, cea de gaze naturale și canalizare.

Astfel, în perioada 13 octombrie 2025 – 20 decembrie 2025, circulația rutieră se va închide pe strada Lămâiței, pe tronsonul cuprins între strada Andreescu și strada Ardealului, în vederea realizării lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere, de către Societatea Drumuri Municipale.

De asemenea, în perioada 13 octombrie 2025 – 30 noiembrie 2025,  traficul rutier va fi restricționat pe Calea Sever Bocu, pe tronsonul curpins între strada Liniștei și strada Sfinții Apostoli Petru și Pavel, în vederea executarii lucrărilor de înlocuire a conductei de apă potabilă, de către Aquatim.

Mai mult, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Azuga, în perioada 15 octombrie 2025 – 15 noiembrie 2025, în vederea realizării branșamentelor la gaze naturale, de către operatorul Del Gaz.

Totodată, traficul rutier va fi restricționat pe strada Virgil Onițiu, în perioada 13 octombrie 2025 – 31 octombrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Mihai Viteazu și intersecția cu strada Szekely Laszlo, pentru refacerea carosabilului în urma unor lucrări anterioare. Mai mult, lucrările vor continua etapizat astfel : Etapa I – 15 octombrie 2025 – 5 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Gheorghe Doja și intersecția cu strada Alexandru Odobescu, Etapa II – 5 noiembrie 2025 – 6 noiembrie 2025, Etapa III – 6 noiembrie 2025 – 7 noiembrie 2025.

Toate lucrările sunt realizate de către Aquatim.

În plus, continuă lucrările pe strada Ana Ipătescu, iar circulația rutieră va fi închisă în perioada 20 octombrie 2025 – 15 decembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Frunzei și bulevardul Dâmbovița, în vederea execuției rețelei de canalizare, de către Aquatim.

Autoritățile recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite