Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Mai multe clădiri istorice au șansa să fie reabilitate cu sprijin financiar din partea Primăriei Timișoara

Publicat

pe

În urma consultărilor din ultimele luni, avute de reprezentanții Biroului Reabilitare Cartiere Istorice și Monumente cu asociațiile de proprietari, administratori și proiectanți din Timișoara, executivul primăriei a decis îmbunătățirea Regulamentului de sprijin financiar pentru reabilitarea clădirilor istorice, adoptat anul trecut, astfel încât mai mulți proprietari de clădiri de patrimoniu să beneficieze de acest sprijin și sumele de bani care pot fi accesate să fie la fel distribuite, indiferent de categoria imobilului istoric.

„Ne-a bucurat entuziasmul asociațiilor de proprietari privind activitatea de consiliere desfășurată la biroul din Piața Traian, peste 130 de sesiuni de consiliere au avut loc din octombrie, când biroul s-a redeschis după o pauză de 5 ani. Rezultatul acestor discuții cu proprietari, proiectanți și specialiști în domeniul reabilitării se reflectă în propunerile de îmbunătățire ale programului municipalității de sprijin financiar pentru reabilitarea acestor clădiri. Primăria Timișoara are în lucru proiecte de regenerare urbană în mai multe zone istorice ale orașului: 12 străzi și patru piețe din zona Traian, concursul internațional de arhitectură pentru Piața Victoriei și șapte străzi din jurul ei sau Traseul Revoluției din Piața Maria până în Parcul Regina Maria, așa că reabilitarea clădirilor este o componentă importantă pentru a avea un spațiu public de calitate,” a spus primarul Dominic Fritz.

Astfel, prin modificarea și completarea regulamentului se va acorda același tip de sprijin financiar, respectiv sprijin financiar nerambursabil de 20% și sprijin financiar rambursabil în termen de cel mult 10 ani (fără dobândă) de 80% din valoarea lucrărilor eligibile, real executate, respectiv din valoarea facturilor decontate executantului lucrărilor, pentru toate categoriile de clădiri istorice: monument individual, clădiri aflate în ansambluri sau situri monument istoric (clădirile din situri reprezentând 75% dintre clădirile aflate pe listele prioritare de intervenție).

De asemenea, în perioada dedicată consilierii cetățenilor, au mai fost depuse și analizate peste 30 de solicitări din partea proprietarilor, fiind astfel introduse pe listele prioritare de intervenție încă 14 clădiri din cartierele Fabric, Elisabetin și Iosefin. Criteriile pe baza cărora acestea au fost selectate au fost cele de ordin estetic și identitar, clădirile incluse în lista prioritară fiind considerate valoroase din punct de vedere arhitectural și istoric.

Mai mult, în noul regulament sunt redefinite condițiile în care asociația de proprietari poate lua hotărârea de a accesa sprijinul financiar prin program (aceasta urmând să fie posibilă cu acordul a 2/3 din proprietari) și sunt detaliate mai multe capitole din regulament, pentru o mai bună înțelegere din partea publicului țintă (proprietari și specialiști în domeniul reabilitării).

Tot pentru a veni în sprijinul proprietarilor și în urma sugestiilor primite din partea celor care au participat la ședințele de consiliere oferite de Biroul Reabilitare Cartiere Istorice și Monumente, au fost mai în detaliu explicitate condițiile programului, prin modificarea și completarea anexelor, respectiv a modelelor de contracte de sprijin financiar, acestea fiind prezentate distinct pe categorii de proprietari, a modelului de contract pentru servicii de proiectare (model oferit de Ordinul Arhitecților din România) și a contractului pentru servicii de execuție de lucrări, prin care întregul proces de contractare devine astfel vizibil pentru beneficiarii programului. Sunt introduse și anexe noi, care reglementează mai bine situațiile semnalate de proprietari în procesul de consiliere, cum sunt, de exemplu, cele cu privire la garanția imobiliară și la garanțiile bancare solicitate în caz de neachitare a obligațiilor de plată din partea beneficiarului.

Datele de contact ale Biroului sunt:  str.Ștefan cel Mare, nr. 2, Piața Traian. Program cu publicul: luni – joi de la 9:00 la 16:30, Telefon: 0752 224 171 și 0374 555 160, Mail: reabilitare.monumente@primariatm.ro

Regulamentul completat și modificat a fost publicat pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara și poate fi consultat aici:  https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=6180427677DFC0F4C225882300497511  urmând să intre în vigoare după ce va fi aprobat de Consiliul Local.

Administrație

Consultare publică la Chișoda: Oportunitatea de a contribui la viitorul comunității tale

Publicat

pe

Locuitorii Chișodei, sunt invitați de primarul Dan Vîrtosu să participați la o sesiune de informare și consultare publică, care va avea loc pe 19 noiembrie, ora 18:00, în Parcul Central din localitate. Această întâlnire reprezintă un prilej unic de a discuta despre proiectele și inițiativele care vor modela viitorul comunității.

De ce este important să participi?

Consultările publice sunt esențiale pentru crearea unei comunități bine informate și implicate. Prin participarea activă la aceste evenimente, locuitorii pot

exprima opinii și sugestii despre proiectele aflate în dezbatere.

De asemenea, poți contribui la luarea deciziilor care vor avea un impact direct asupra calității vieții din Chișoda.

Cetățenii din Chişoda au ocazia să dea ajute autoritățile locale, oferind un feedback valoros și constructiv.

Primarul Dan Vîrtosu subliniază importanța implicării cetățenilor: „Prin implicarea și participarea voastră activă, putem asigura că fiecare voce este auzită și că deciziile luate reflectă dorințele și nevoile întregii comunități.”

Subiecte de interes în cadrul întâlnirii

În cadrul sesiunii, vor fi abordate teme importante precum:

  1. Modernizarea infrastructurii locale – planuri pentru drumuri, utilități și spații publice.
  2. Proiecte de mediu și dezvoltare durabilă – inițiative menite să protejeze natura și să crească atractivitatea zonei.
  3. Evenimente și activități comunitare – propuneri pentru promovarea unui stil de viață activ și conectat.

Cum poți contribui?

Indiferent de vârstă sau experiență, fiecare locuitor al Chișodei are dreptul să-și exprime opiniile. Participând la această consultare publică, vei putea:

Formula sugestii pentru îmbunătățirea proiectelor propuse, pune întrebări autorităților locale, deveni o voce activă în dezvoltarea comunității.

Unul dintre pilonii unei administrații de succes este transparența decizională, iar astfel de întâlniri oferă cadrul perfect pentru a asigura acest lucru. Consultarea publică nu este doar un proces formal, ci o dovadă a angajamentului autorităților locale de a colabora cu cetățenii în luarea deciziilor importante.

Participarea ta la această întâlnire poate face diferența. Proiectele de mâine se bazează pe ideile și sugestiile de azi. Nu rata șansa de a contribui activ la dezvoltarea comunității.

Citeste mai mult

Administrație

Dominic Fritz va fi investit, pentru a doua oară, în funcția de primar al Timișoarei

Publicat

pe

Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, va fi investit în funcție și va depune jurământul pentru cel de-al doilea mandat, marţi, 12 noiembrie, după care, conform legii, se va convoca şedinţa de Consiliu Local pentru alegerea unui viceprimar de la USR.

Cel de-al doilea post de viceprimar rămâne vacant până după alegerile din decembrie.

„În Timişoara, prefectul a convocat şedinţa de învestire a consiliului local pentru marţi, 12 noiembrie, la ora 17. Atunci voi depune jurământul în faţa comunităţii şi imediat după voi convoca şi eu o şedinţă extraordinară a CL, probabil pentru ziua de vineri săptămâna viitoare. Voi propune şi eu alegerea unui viceprimar. După discuţiile cu celelalte partide din CL am decis să supun la vot deocamdată un singur viceprimar. Cred că toată lumea vede că USR, partidul cel mai puternic, cu Alianţa Timişoara Unită în CL, va avea un viceprimar. Iar pentru că situaţia politică este mult în mişcare momentan, vom finaliza negocierile şi alegerea celui de-al doilea viceprimar după alegerile din decembrie”, a declarat vineri, Dominic Fritz.

Dominic Fritz a avut o primă discuţie cu Alfred Simonis, preşedintele PSD Timiş, pentru a forma o majoritate în Consiliul Local Timişoara, însă în urma discuţiei nu s-a ajuns la un consens.

Vineri, la Consiliul Judeţean Timiş, în prima şedinţă convocată din actualul mandat au fost aleşi cei doi vicepreşedinţi: Alexandru Iovescu (PSD) şi Alin Popoviciu (PNL).

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara scoate la licitație pentru închiriere șapte spații comerciale

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță scoaterea la licitație pentru închirierea a șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitate de prelungire pentru încă 5 ani.

Procedura va avea loc în data de 28 noiembrie 2024, ora 10:00, în sala de licitații a Primăriei Timișoara, C.D. Loga, nr. 1, iar documentele de licitație pot fi depuse până la finalul zilei precedente.

Invităm să participe orice agent economic (persoană juridică, persoană fizică autorizată, asociație familială sau întreprindere individuală) interesat să desfășoare activități comerciale în zona centrală. Licitația va fi cu strigare, iar câștigătorul este cel care anunță verbal oferta cu cel mai bun preț. Licitația se desfășoară transparent, iar anunțul și documentele de licitație pot fi consultate online.

Documentele aferente licitației se pot obține până la data de 17 noiembrie, doar fizic, de la biroul 230, etajul 3, după achitarea taxei de înscriere de 50 de lei. Programul de eliberare este:

–  Luni – joi, orele 9:00-10:00 și 13:00-16:00

–  Vineri, orele 9:00-10:00

Pentru programarea unei vizite la spațiile respective, sunați la 0256.969, tastele 1-8-2. Persoana de contact pentru detalii suplimentare este Daniela Bogyis. Dacă aveți nevoie de clarificări referitoare la desfășurarea licitației, le puteți solicita prin email la daniela.bogyis@primariatm.ro până la data de 18 noiembrie.

Spațiile disponibile, cu prețurile de pornire a licitației, sunt următoarele:

–   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 89 mp – 13,3 euro/mp/lună

–   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 38,74 mp – 13,3 euro/mp/lună

–   Piața Victoriei nr. 1/B, SAD 6, parter, în suprafață de 128,76 mp – 13,30 euro/mp/lună

–   str. Augustin Pacha nr. 1, SAD 6, parter, în suprafață de 145,1 mp – 9,63 euro/mp/lună

–   str. Emanuel Ungureanu nr. 5, SAD 1, parter și subsol, în suprafață de 226,33 mp – 9,2 euro/mp/lună

–   str. Dacilor nr. 13, SAD 1, parter în suprafață de 92,41 mp – 10,64 euro/mp/lună

–   str. Ștefan cel Mare nr. 33, parter, în suprafață de 21 mp – 9 euro/mp/lună

În aceste locații pot fi desfășurate diverse activități comerciale sau de servicii, cu excepția celor de tip vânzare de produse second-hand, jocuri de noroc, amanet și schimb valutar. În plus, pentru cele cinci spații din cartierul Cetate este exclusă funcțiunea de farmacie, iar pentru spațiile de pe str. Alba Iulia nr. 2 nu se permite funcțiunea de bar/restaurant.

Ofertele trebuie să includă o garanție de participare, echivalentă cu două luni de chirie.

Valoarea de piață a spațiilor a fost evaluată de firma specializată APPRAISAL & VALUATION S.A., contractată de administrația locală.

În cazul în care licitația pentru un spațiu nu primește cel puțin două oferte calificate, Primăria Timișoara va relua procedura, conform legii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite