Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Încă un pas pentru reabilitarea căii ferate care leagă Timișul de Caraș – Severin

Publicat

pe

Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat, joi, proiectul de hotărâre privind Studiul de Prefezabilitate pentru obiectivul de investiții „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița frontieră”.

Acum, viteza maximă de circulație pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.

„Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, a spus primarul Dominic Fritz.

Studiul de prefezabilitate cuprinde 3 scenarii pentru tronsonul Timișoara – Stamora Moravița – Frontieră și 4 scenarii pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteni, din care 2 scenarii sunt propuse spre o analiză mai detaliată în cadrul studiului de fezabilitate.

În următoarea etapă, cea a studiului de fezabilitate se vor analiza următoarele variante:

01_Pentru traseul Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (Componenta A):

  1. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă.
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
  2. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă.
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă, de-a lungul întregului tronson, cu excepția primilor cca. 6,50 km identificați la ieșirea din stația CF Timișoara Nord, în interiorul zonelor urbane. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 160 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu.

02_Pentru traseul Reșița Nord – Voiteni (Componenta B):

  1. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 60%
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 60% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
  2. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 75%
    Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 75% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente și curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru viteza de 120 km/h.

Proiectul pentru obiectivul de investiții Linia de cale ferată de pe traseul Reșița Nord – Voiteni – Componenta B se va realiza în două faze, după cum urmează: Faza 1 – Reînnoirea liniei de cale ferată, finanțare cuprinsă în cadrul programului Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR, respectiv Faza 2 – Modernizarea liniei de cale ferată, care se va finanța din orice alt program de finanțare, din ciclul financiar 2021 -2027, buget de stat sau alte surse de finanțare legal constituite.

Obiectivul de investiții este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență, Pilonul Tranziția spre o economie verde, Componenta 4 – Transport sustenabil, Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare.

PARTENERIAT. Timișul și Carașul vor colabora pentru reabilitarea căii ferate Voiteg – Stamora Moravița – frontieră

Locale

NU mai dați bani cerșetorilor! Ce au depistat polițiștii locali din Timișoara la o razie

Publicat

pe

Polițiștii locali au găsit în timpul raziilor efectuate zilele trecute în municipiul Timișoara mai multe persoane la cerșit în cazul cărora au existat suspiciuni de exploatare.

Un astfel de caz este cel al unui bărbat de 37 de ani, nevăzător, care a fost determinat în mai multe rânduri de soția sa de 39 de ani, cu domiciliul în Craiova, să cerșească, ultima dată fiind depistat în zona Calea Aradului cu G. Alexandrescu, printre mașini. De asemenea, o femeie de 45 de ani, din Baia Mare, a fost surprinsă la cerșit, tot pe Calea Aradului, împreună cu fiul de doar 2 ani, motiv pentru care cazul a fost înaintat pentru cercetări către Poliția Municipiului Timișoara și către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș.

Alți doi bărbați care își făcuseră culcuș pe Strada Neptun, unde au adunat foarte multe gunoaie în jur, au fost preluați și transportați la centrul social, zona fiind igienizată cu sprijinul societății de salubrizare Retim.

Pentru a nu încuraja astfel de cazuri, polițiștii locali fac din nou apel la cetățeni să nu le mai ofere bani și să solicite sprijinul Poliției Locale la numerele de telefon 0256.968 sau 0256.246.112 pentru a fi preluați în cel mai scurt timp posibil.

Polițiștii locali acționează în continuare, zilnic, pentru depistarea celor care apelează la mila publică sau fac parte din categoria persoanelor fără adăpost, preluându-i din stradă și transportându-i către centrul social de pe Str. Telegrafului pentru a încerca descurajarea și determinarea lor să nu se mai întoarcă în diverse zone ale orașului la cerșit sau în fața unor magazine, în zone de locuințe, în parcuri, unde produc disconfort, fac mizerie, consumă alcool și gălăgie.

Foto: Poliția Locală Timișoara

Citeste mai mult

Locale

La inițiativa cetățenilor, vor fi amenajate trei parcuri noi în cartierele Blașcovici, Kuncz și Dâmbovița din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Timișoara extinde zona verde a orașului cu 20.000 mp, în cartierele Blașcovici, Kuncz și Dâmbovița, prin trei proiecte inițiate și votate de timișoreni în cadrul programului de bugetare participativă.

Astfel, trei terenuri în stare avansată de degradare, de pe străzile Taborului, Zefirului și Paul Constantinescu, vor fi transformate în parcuri cu zone verzi, locuri de joacă, alei, echipamente sportive și spații pentru socializare, contribuind la îmbunătățirea calității vieții în cartiere.

Municipalitatea a lansat licitația pentru servicii de proiectare (SF+PT) pentru cele trei investiții.

„Aceste trei parcuri noi nu sunt doar investiții ale Primăriei, ci rezultatul implicării directe a timișorenilor prin bugetarea participativă. Le mulțumesc tuturor celor care au venit cu idei, care au mobilizat comunitatea și care au votat. Împreună transformăm terenuri abandonate în spații verzi, locuri de joacă, zone pentru sport și socializare, adică în spații care aduc viață și bucurie în cartierele Timișoarei. Un oraș modern se construiește împreună cu oamenii săi”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Fiecare parc va include suprafețe verzi, locuri de joacă pentru copii, echipamente sportive (coșuri de baschet, mese de ping-pong, aparate pentru exerciții calisthenics), o canisită, toalete publice, sisteme de irigare, iluminat modern și supraveghere video. Parcurile vor fi complet accesibile pentru persoane cu dizabilități și pentru timișoreni de toate vârstele.

Documentația pentru cele trei parcuri poate fi consultată la adresa https://www.primariatm.ro/anunturi/cumparari-directe.

În primăvara anului 2024, Primăria Timișoara a finalizat Parcul Lunei, o inițiativă pentru care, de asemenea, s-a mobilizat comunitatea în cadrul mecanismului de bugetare participativă.

O suprafață neîngrijită și folosită vreme de 30 de ani pe post de parcare sau rampă ilegală de deșeuri a fost transformată de municipalitate în parc pentru întregul cartier.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Locale

Zi liberă în instituțiile de învățământ din județul Timiș în 15 septembrie, de Sărbătoarea Sfântului Ierarh Iosif cel nou de la Partoș

Publicat

pe

Ziua de  15 septembrie este închinată Sfântului Ierarh Iosif cel Nou de la Partoș, ocrotitorul Banatului și al întregii regiuni.

Cu acest prilej, Catedrala Mitropolitană din Timișoara, unde se află, din 1956, moaștele sfântului aduse de la Mănăstirea Partoș, sărbătorește cel de-al doilea hram al său.

Prin purtarea de grijă a lui Dumnezeu, în această zi de sărbătoare elevii și cadrele didactice din județul Timiș nu vor merge la școală.

Inspectoratul Școlar Județean a decis suspendarea cursurilor, în baza contractului colectiv de muncă unic la nivel județean, înregistrat la Ministerul Muncii sub nr. 739/05.05.2025. Documentul prevede ca 15 septembrie să fie zi liberă pentru toate unitățile de învățământ din județ.

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean a subliniat că această măsură se aliniază unor modele similare din alte zone ale țării. Un exemplu este județul Iași, unde, în baza contractului colectiv local, 14 octombrie – ziua Sfintei Cuvioase Paraschiva– este declarată zi nelucrătoare.

Sărbătoarea Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș rămâne un moment de referință pentru comunitatea timișoreană și pentru întreg Banatul, reunind în rugăciune mii de credincioși care îi aduc prinos de recunoștință apărătorului și mijlocitorului nostru în fața tronului Preasfintei Treimi.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite