Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Frontiera de vest, luată cu asalt de la începutul sezonului estival

Publicat

pe

În prima parte a sezonului estival al anului 2016 (1 iunie-15 iulie) traficul prin punctele de trecere ale frontierei a crescut cu aproximativ 30% faţă de perioada similară a anului trecut.

Cele mai mari valori de trafic, într-un timp scurt, au fost înregistrate la frontiera de vest, dar şi prin punctele de frontieră aeroportuare, pe ambele sensuri de deplasare, intrare şi ieşire în/din România, având în vedere numărul mare de cetăţeni români care se deplasează în vacanţă în afara graniţelor ţării, precum şi numărul celor care se întorc în ţară.

În perioada 01.06 -15.07. 2016, frontiera română a fost tranzitată de aproximativ 8 milioane persoane, din care 4 milioane pe sensul de ieşire din ţară şi 4 milioane pe sensul de intrare în ţară. În aceeaşi perioadă a anului 2015, au trecut frontiera 6,3 milioane persoane, fiind înregistrată o creştere cu 27 %.

Cele mai tranzitate au fost punctele de trecere ale frontierei din vestul ţării, pe unde au trecut aproximativ 2,8 milioane persoane, cele aeroportuare – 1,9 milioane persoane, dar şi cele de la frontiera cu R. Moldova – 1,2 milioane persoane.

În ceea ce priveşte punctele de frontieră, cel mai tranzitat a fost P.T.F. Aeroport Henri Coandă, cu un trafic de peste 1,3 milioane persoane, urmat de  P.T.F. Nădlac II cu peste 870.000 persoane şi P.T.F. Borş, unde poliţiştii de frontieră au verificat peste 695.000 persoane. Totodată, la frontiera cu R. Moldova cele mai tranzitate puncte de frontieră au fost Albiţa (364.000 persoane) şi Sculeni (303.000 persoane),  la frontiera cu Bulgaria traficul cel mai intens s-a înregistrat prin P.T.F. Giurgiu (368.000 persoane) şi Vama Veche (292.000 persoane), iar la frontiera cu Serbia, prin P.T.F. Porţile de Fier I (168.000 persoane).

Încă de la începutul sezonului estival, Poliţia de Frontieră Română a dispus măsuri de suplimentare a personalului planificat la controlul documentelor până la capacitatea permisa de infrastructura fiecarui punct, astfel încât, la nivelul întregii ţări peste 3.200 de poliţişti de frontieră desfăşoara, zilnic, activităţi de supraveghere şi control la frontiera de stat.

De asemenea, a fost folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere ale frontierei, în limita configuraţiei acestora şi în cele mai tranzitate, în funcţie de trafic, au fost suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, precum şi echipamentele folosite pentru verificarea documentelor, ţinând cont că în această perioadă sunt efectuate verificări sistematice asupra tuturor persoanelor care tranzitează frontiera.

În acelaşi timp, au fost dispuse măsurile necesare pentru o supraveghere sporită a frontierei de stat, respectiv prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale şi a contrabandei cu bunuri de larg consum, în punctele de trecere ale frontierei şi în zona de competenţă.

 

Recomandări:

Până la încheierea perioadei estivale, Poliţia de Frontieră Română recomandă, în continuare, participanţilor la trafic tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniţă, astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea, din cauza unui număr mare de călători, într-un timp foarte scurt.

Reamintim că, pentru a veni în sprijinul participanților la trafic, a fost dezvoltată o aplicaţie on-line, disponibilă pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro. Această aplicaţie on-line prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere ale frontierei pentru anumite intervale de timp, iar valorile afişate pot suferi modificări în funcţie de dinamica traficului în punctul de trecere respectiv, la un moment dat.

De asemenea, aplicaţia foloseşte modulul de navigaţie furnizat de Google Maps şi accesând tab-ul „navigare” se pot configura trasee spre un anumit punct de trecere al frontierei. Timpii de aşteptare sunt actualizaţi în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-şi reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute.

 

Verificări sistematice la frontieră

Reamintim că, începând cu luna noiembrie 2015, Poliţia de Frontieră Română, în cooperare cu celelalte instituţii care au atribuţii în punctele de trecere ale frontierei, efectuează verificări sistematice cetăţenilor din state membre UE şi non-UE care tranzitează frontiera, atât pe sensul de intrare, cât şi pe cel de ieşire din ţară, în conformitate cu prevederile legislaţiei interne şi internaţionale. Scopul acestor măsuri este prevenirea tranzitării frontierei de către persoane, provenite din state aflate în zonele de conflict, care pot derula activităţi ce reprezintă o ameninţare reală la adresa securităţii interne şi externe.

În acest sens, apelăm la înţelegerea celor care tranzitează frontiera în această perioadă şi precizăm că au fost dispuse toate măsurile aflate în competenţa instituţiei pentru reducerea timpilor de aşteptare şi că depunem toate eforturile în vederea asigurării unui echilibru între securitatea cetăţenilor şi fluenţa traficului de călători.

 

021.9590 – număr unic de apel al Poliţiei de Frontieră Române

 

Reamintim că numărul unic de informare al Poliţiei de Frontieră Române, pe întreg teritoriul ţării, este 021.9590. Acest serviciu funcţionează non-stop, la nivelul inspectoratului general, persoanele interesate putând primi informaţii utile privind trecerea frontierei de stat, respectiv documentele necesare, condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare în funcţie de scopul călătoriei etc.

Totodată, apelând numărul 021.9590, cetăţenii pot semnala incidente survenite în traficul transfrontalier, înregistrarea unor fapte care aduc atingere imaginii instituţiei şi implicit calităţii de funcţionar public cu statut special etc.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

Amendă de 25.000 de lei pentru mizeria dintr-o parcare din Timișoara

Publicat

pe

Polițiștii locali din cadrul Serviciului Protecția Mediului au luat măsura sancționării contravenționale a firmei care deține zona parcării supermarketului ce funcționează pe Calea Circumvalațiunii nr. 35, ca urmare a constatărilor din ultima perioadă cum că în perimetrul respectiv, situat într-o zonă centrală a Municipiului, este mizerie și nu s-au luat măsurile necesare întreținerii atât a parcării, clădirilor și spațiilor verzi care aparțin firmei în cauză.

Sancțiunea a fost aplicată conform OUG 195/2005 privind protecția mediului și se ridică la 25.000 de lei.

De menționat că aceasta nu este sigura sancțiune aplicată societății Columbus Active SRL, cu sediul în București.

Luna trecută, tot pentru neîntreținerea spațiilor verzi,și a parcării, polițiștii locali au aplicat o sancțiune de 2.500 lei conform HCL 117/2024. Și anul trecut au mai fost aplicate două sancțiuni de 2.500 și 25.000 lei tot pentru neîntreținerea amplasamentului de pe Calea Circumvalațiunii, ca urmare a constatărilor în teren ale polițiștilor locali, dar și a sesizărilor de la cetățeni, care am semnalat deșeurile împrăștiate în toată zona care reprezintă o sursă de infecție și conferă un aspect inestetic zonei.

Polițiștii locali atrag atenția că deținătorii de astfel de amplasamente au obligația legală de a lua măsuri de întreținere și implicit de igienizare a  proprietăților pe care le dețin sub orice formă.

Astfel de verificări vor avea loc și în perioada următoare.

Foto: Direcția Generală a Poliției Locale Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Irina Rimes cântă la Zilele Dumbrăviței, ediția 2024

Publicat

pe

În perioada 6 – 8 septembrie 2024, în Parcul Central Dumbrăvița, va avea loc sărbătoarea comunității la Zilele Dumbrăviței 2024!

În weekendul 7 – 8 septembrie, vor avea loc concerte cu cei mai iubiți artiști ai momentului , dans, gastronomie locală și activități recreative pentru toate vârstele.

Din program nu vor lipsi:

Concerte Live: IRINA RIMES, RAREȘ și mulți alții

Târg de producători locali: meșteșugari și artizani din zonă își expun produsele handmade.

Activități pentru copii: jocuri, ateliere creative și spectacole de dans sau teatru pentru cei mici.

Zone de relaxare: spații amenajate pentru relaxare și socializare.

Food Truck-uri: preparate locale și internaționale pentru toate gusturile.

Intrarea este liberă pentru toată lumea!

Eveniment organizat de Primăria Comunei Dumbrăvița.

Citeste mai mult

Locale

Regulament nou pentru autorizarea teraselor, la Timișoara

Publicat

pe

Noul regulament privind comerțul în zone publice pe terase va fi supus votului în următoarea ședință a Consiliului Local, vine cu simplificarea procedurilor de avizare, cu extinderea prevederilor astfel încât să fie incluse și terasele în curți interioare dar și cu unele clarificări.

Regulamentul nu modifică niciuna dintre măsurile adoptate în 2022, când Primăria a impus ca terasele din zona istorică să nu mai aibă umbreluțe sau mobilier în culori stridente, dar și o suprafață minimă de trecere, astfel încât să nu fie deranjați nici clienții teraselor, nici trecătorii.

Pentru simplificarea procedurilor de avizare, Primăria Timișoara propune ca proprietarii de terase construite cu autorizație să nu mai obțină un aviz separat pentru acestea. Odată cu noul regulament, avizul va fi inclus în autorizația de comercializare pentru punctul de lucru. Totodată, acordul de comerț pentru amplasarea de terase va putea fi emis până la 31 martie, fără a mai fi făcută dovada plății taxelor și impozitelor locale și fără a fi obținută viza anuală a punctului de alimentație publică. Primăria Timișoara nu va elibera avizul de terasă dacă punctul de lucru are activitatea suspendată. O altă măsură este impusă prin legislația națională și prevede obținerea acordului de la Agenția de Mediu pentru terasele cu peste 100 de locuri. Avizul va fi depus la Primărie în maximum 12 luni de la adoptarea noului regulament.

În privința teraselor din curțile interioare, comercianții pot obține autorizația cât timp au acordul vecinilor, anexat proiectului de HCL. Pe malurile Begăi, unde terasele pot fi amplasate în proximitatea punctului de lucru, fără a afecta culoarul pietonal sau velo, autorizarea va fi făcută în baza avizului de amplasament emis de arhitectul șef.

Proiectul de Hotărâre de Consiliu este disponibil pe site-ul municipiului aici.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite