Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Mitingul pentru centură ar putea fi înlocuit cu un concert în Piața Victoriei

Publicat

pe

Primarul Nicolae Robu promite un concert în loc de protestul programat sâmbătă, 24 septembrie, de la ora 11. Condiția este ca CNADNR să-i răspundă edilului că în 2017 și 2018 va fi realizată centura de ocolire a Timișoarei.

Iată ce a scris pe Facebook edilul:

AVÂND ÎN VEDERE INFORMAȚIILE CONTRADICTORII DIN ULTIMELE ZILE, PENTRU CLARIFICARE, AM TRANSMIS CONDUCERII COMPANIEI NAȚIONALE DE AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI NAȚIONALE ADRESA DE MAI JOS. MENȚIONEZ CĂ, ÎN CAZUL ÎN CARE RĂSPUNSURILE LA ÎNTREBĂRILE NOASTRE VOR FI MULȚUMITOARE -ADICĂ: DACĂ NI SE DEMONSTREAZĂ CĂ SUNT ASIGURAȚI BANII PENTRU EXECUȚIA CENTURII ÎN 2017 ȘI 2018-, ÎN LOC DE MITING, VOM AVEA, ÎN PIAȚA VICTORIEI, UN… CONCERT!-

 

Către,

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România

-în atenția domnului Director General-

 

Stimate domnule Director General,

 

După cum cunoașteți, Centura Sud a Timișoarei –adică: breteaua auto dintre Drumul Lugojului și drumul Stamorei-Moravița- reprezintă pentru orașul nostru un obiectiv de maximă importanță. Este de neînțeles și de neacceptat pentru noi, timișorenii, să nu-l avem nici la ora actuală și, mai mult, să nu avem o garanție a realizării lui într-un orizont de timp de cel mult 2 ani.

 

Față de toate argumentele pe care le-am avut până acum –argumente 100% obiective, logice, extrem de solide-, a apărut, la sfârșitul săptămânii trecute, unul nou, foarte greu și el: Timișoara va fi capitală europeană a culturii în 2021, jucând acest rol, evident, în numele României. Din momentul anunțării acestui lucru, interesul pentru Timișoara va fi deja mult mai mare, din ce în ce mai mare și în anii ce urmează până atunci; menționăm că, oricum, turismul în Timișoara a cunoscut în 2015 o creștere cu 85% mai mare decât creșterea medie pe țară, iar transportul de mărfuri în / dinspre Timișoara, respectiv via Timișoara s-a intensificat și el enorm și toate acestea se întâmplă într-un proces continuu.

 

Având în vedere informațiile contradictorii apărute în presă, respectiv la care noi am avut acces până în prezent și dorind să-i informăm corect pe cetățeni, vă adresez, cu respect, rugămintea să ne răspundeți la următoarele întrebări:

1. Există deja elaborat, recepționat și plătit Studiul de Fezabilitate?

2. Există deja elaborat, recepționat și plătit Proiectul Tehnic, cu Detalii de Execuție?

3. Există deja elaborată, recepționată și plătită documentația de atribuire, gata de organizat licitația în baza ei?

4. Există prevăzuți bani pentru realizarea exproprierilor?

5. La cât este estimată valoarea totală a obiectivului –inclusiv costurile de expropriere-: 120 milioane euro, cum știam până acum, sau 59.52 milioane euro, cum apare în anexele 10.16 și 10.19 din Master Plan Transporturi ultima variantă?

6. În Anexa 10.19, sunt indicate sursele de finanțare pentru execuție în 2016 și 2017, iar în Anexa 10.16, anii execuției sunt 2017 și 2018. Presupunem că suntem în fața unei erori materiale.

a. Sunt, la ora actuală, contractați cei 14.43 milioane euro (6.25 milioane pe 2017, 8.18 milioane pe 2018), pe fonduri structurale?

b. Sunt, la ora actuală, contractați cei 32.91 milioane euro (14.25 milioane pe 2017, 18.66 milioane pe 2018), din împrumuturi?

c. Sunt, la ora actuală, prevăzuți cei 10.39 milioane euro (4.50 milioane euro pe 2017, 5.89 milioane euro pe 2018), pe buget multianual, în bugetul de stat al României?

7. Când se intenționează să se lanseze licitația pentru execuție?

 

Cu mulțumiri, asigurări de totală bună credință și deosebită stimă,

 

PRIMAR

Prof.univ.dr.ing. Nicolae ROBU

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Locale

S.C  MARTIN ELECTRICITY S.R.L anunță elaborarea PUZ realizarea centrală electrică fotovoltaică 11 MW pe sol Timișoara Nordd

Publicat

pe

S.C  MARTIN ELECTRICITY S.R.L, cu sediu social in judetul Timis,  Municipiul Timisoara, strada Salcamilor, nr.8, parter, camera 2 anunţă elaborarea planului urbanistic  “P.U.Z – REALIZARE CENTRALA ELECTRICA FOTOVOLTAICA 11MW PE SOL TIMISOARA NORD” amplasat in extravilanul Municipiului Timisoara,  nr. Cad. 419911,  nr. Cad. 403717,  jud. Timis şi declanşarea etapei de încadrare pentru obţinerea avizului de mediu pentru intocmire PUZ.

Consultarea planului urbanistic – PUZ,  se poate realiza la adresa: localitatea Timisoara, str.Piata Mocionii nr.2  jud. Timis, in zilele de luni-joi între orele 10:30 – 17.30; tel:0737508899

Comentariile şi sugestiile se vor transmite în scris la sediul APM Timiş, str. B-dul Liviu Rebreanu,  nr. 18-18A,  jud. Timis, în termen de 18 zile calendaristice de la data prezentului anunţ.

Citeste mai mult

Locale

Oilbox-uri pentru colectarea uleiului alimentar uzat, în 10 zone din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu societatea OilRight S.R.L., continuă programul de colectare a uleiului alimentar uzat și suplimentează rețeaua de oilbox-uri cu încă zece containere. Proiectul urmează să fie supus votului într-o viitoare ședință a Consiliului Local.

Decizia municipalității răspunde solicitărilor timișorenilor și este susținută de rezultatele foarte bune obținute încă din primul an. Doar în perioada ianuarie – septembrie 2025, timișorenii au predat aproximativ patru tone de ulei alimentar uzat în cele șapte puncte de colectare existente.

Noile oilbox-uri vor fi amplasate în următoarele zone ale orașului:

Zona Spital Județean

Calea Martirilor – zona str. Mureș / str. Lidia

Soarelui – zona parc Lidia

Bălcescu / Iosefin

Lipovei – zona Piața I.I. de la Brad

Mehala – zona Piața Mehala

Vivalia Grand

Lipovei – Complex Denya Forest

Str. Uzinei colț cu str. Garofiței

Freidorf – zona Liceul Auto

Astfel, rețeaua de colectare va număra în total 17 oilbox-uri. Recipientele vor fi amplasate în proximitatea clopotelor de colectare a sticlei, pentru a fi ușor de găsit și utilizat de către cetățeni.

Municipalitatea încurajează timișoreni să colecteze uleiul alimentar folosit sau grăsimile în recipiente de tip PET bine închise și să le depună la cel mai apropiat oilbox. Uleiul colectat este valorificat de OilRight, fiind transformat în lumânări parfumate și materie primă pentru biodiesel, cu beneficii directe pentru un mediu mai curat. În același timp, programul susține crearea de locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități.

Un singur litru de ulei poate contamina până la un milion de litri de apă, de aceea colectarea corectă a acestuia este esențială pentru protejarea mediului.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite