Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Finanțele au publicat proiectele de modificare ale Codurilor fiscal și de procedură fiscală. Care sunt noutățile

Publicat

pe

Proiectul de modificare a Codului fiscal propune eliminarea Registrului Operatorilor Intracomunitari, suspendarea unor declarații, prelungirea facilității de scutire a profitului reinvestit, deducerea integrală a unor cheltuieli efectuate de operatorii economicii pentru elevi în sistemul dual de învățământ, precum și neimpozitarea beneficiilor primite de aceștia, instituirea regimului special de TVA pentru agricultori.

O altă măsură stabilește că persoanele care își redobândesc codul de TVA, vor putea deduce taxa pentru achizițiile de bunuri/servicii în perioada anulării codului de TVA. Totodată, declarațiile informative 392A, 392B și 393 se suspendă până la data de 31 decembrie 2019.

 

Modificările Codului fiscal

 

Se modifică noțiunea de stock option plan în sensul că aceasta nu mai vizează doar persoanele juridice ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată sau tranzacționate în cadrul unui sistem alternativ de tranzacționare, ci vizează orice persoană juridică care acordă angajaților, administratorilor și/sau directorilor acesteia sau ai persoanelor juridice afiliate ei, dreptul de a achiziționa la un preț preferențial sau de a primi cu titlu gratuit un număr determinat de titluri de participare, emise de entitatea respectivă.

Se modifică prevederile referitoare la măsurile aplicabile contribuabililor care își recapătă codul de TVA după ce acesta a fost anulat organele fiscale, în sensul că: – aceștia vor factura cu TVA către clienți toate vânzările pe care le-au realizat în perioada în care nu au avut cod de TVA, putând astfel să-și recupereze de la aceștia taxa pe care au colectat-o, – pentru cumpărările aferente vânzărilor efectuate în perioada în care contribuabilii au codul anulat vor putea deduce TVA după reînregistrare, – beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferentă cumpărărilor efectuate în perioada în care furnizorul a avut codul anulat, – cheltuielile înregistrate de contribuabilii inactivi și de beneficiarii acestora, vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedură fiscală, fie în perioada fiscală din anul în curs, fie prin rectificarea declarației de impozit pe profit a anului fiscal precedent.

 

Se propune introducerea unor reglementări cu privire la stabilirea anului fiscal modificat. Astfel, se propun următoarele reguli: a) dacă anul fiscal modificat redevine an fiscal calendaristic, ultimul an fiscal modificat include și perioada cuprinsă între ziua ulterioară ultimei zile a anului fiscal modificat și 31 decembrie a anului calendaristic respectiv;

 

b) dacă se modifică perioada anului fiscal modificat, primul an nou fiscal modificat include și perioada cuprinsă între ziua ulterioară ultimei zile a anului fiscal modificat și ziua anterioară primei zile a noului an fiscal modificat. De asemenea, aceste reglementări cuprind și precizări legate de termenele privind comunicarea către organele fiscale competente a modificării perioadei anului fiscal.

 

Aplicarea nelimitată în timp a facilității fiscale de scutire de impozit a profitului reinvestit prin eliminarea termenului până la care este aplicabilă facilitatea fiscală, respectiv termenul de 31 decembrie 2016, inclusiv, are ca obiectiv stimularea competitivității și inovării, atragerea investițiilor, creșterea locurilor de munca, generarea și menținerea ritmului de creștere economică pe termen lung, dezvoltarea unei economii competitive, capabilă de performanțe tehnologice, în concordanță cu condițiile concurențiale la nivel european și global. De asemenea, se propune extinderea aplicării facilității și asupra dreptului de utilizare a programelor informatice.

 

Se propune clarificarea principiului de alocare a cheltuielilor nedeductibile aferente veniturilor neimpozabile, în sensul stabilirii unor venituri care nu au cheltuieli alocabile precum și definirea sferei cheltuielilor de conducere și administrare.

 

Introducerea unor prevederi referitoare la deducerea cheltuielilor effectuate cu pregătirea teoretică și/sau practică a elevilor în cadrul învățământului profesional și tehnic, potrivit legii.

Se propune modificarea prevederilor actuale în sensul diminuării limitei capitalului social al microîntreprinderilor de la 25.000 euro la 45.000 lei, pentru care se poate aplica opțiunea pentru plata impozitului pe profit. În acest context, se reglementează și situația persoanelor juridice care au nivelul capitalului social de 25.000 euro, și care au optat pentru plata impozitui pe profit, în sensul că, după intrarea în vigoare a acestor prevederi, își mențin statutul de plătitor de impozit pe profit chiar dacă nivelul capitalului se reduce până la noua limită de 45.000 lei. De asemenea, se propune introducerea unor prevederi potrivit cărora opțiunea pentru plata impozitului pe profit să poată fi aplicată și de către microîntreprinderile existente care au sau își majorează capitalul social până lam noua limită de 45.000 lei, similar persoanelor juridice române nou înființate.

 

Se includ în categoria de veniturilor neimpozabile bursele, premiile și alte drepturi sub formă de cazare, masă, transport, echipamente de lucru/protecție și altele asemenea primite de elevi pe parcursul învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale în domeniul educației naționale.

 

Sunt considerate cheltuieli deductibile la stabilirea venitului net anual determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, cheltuielile effectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale în domeniul educației naționale.

 

Revizuirea prevederilor privind obligațiile declarative ale plătitorilor de venituri cu reținere la sursă, în sensul clarificării termenelor de depunere a declarațiilor și eliminarea obligației de a depune declarația anuală referitoare la calculul și reținerea impozitului pe fiecare beneficiar de venit de către plătitorii de venituri cu reținere la sursă, pentru veniturile din: valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din pensii, din arendare, precum și venituri din asocierea unei personae fizice cu o persoană juridică plătitoare de impozit pe profit sau de tip microîntreprindere .

Includerea remunerației brute primite pentru activitatea prestată de zilieri în categoria veniturilor exceptate de plata contribuțiilor sociale obligatorii.

 

Ajustarea TVA pentru bunurile de capital se va efectua anual, în cadrul perioadei de ajustare, pentru 1/5 sau 1/20 din taxa aferentă achiziției, fabricării, construcției bunurilor respective, ca urmare a deschiderii unui dosar EU PILOT de către Comisia Europeană premergătoare procedurii de infringement.

 

Începând cu 1 ianuarie 2017 se introduce regimul special pentru agricultori, persoane fizice, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care efectuează activități/servicii agricole și care, în prezent, întâmpină dificultăți în aplicarea regimului normal de TVA

Regimul special pentru agricultori îi degrevează pe aceștia de cele mai multe sarcini administrative, cum ar fi: ținerea de evidențe, depunerea decontului de TVA, cu excepția emiterii de facturi și a sarcinilor care derivă din efectuarea de operațiuni intracomunitare, pentru care Directiva TVA impune luarea tuturor măsurilor pentru asigurarea funcționării corecte a regimului tranzitoriu la nivelul Europene.

 

Întrucât, începând cu data de 1 ianuarie 2016,  inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerțului este una dintre situațiile în care contribuabilul este declarat inactiv, se impune eliminarea acestei situații din Codul fiscal, aceasta fiind inclusă în prevederea referitoare la anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanei care este declarată inactivă conform prevederilor Codului de procedură fiscală. Totodată, se impune corelarea celorlalte prevederi din Codul fiscal care includ trimiteri la zceastă prevedere cu modificarea sus menționată.

 

În vederea reducerii sarcinilor administrative ale operatorilor economici, se abrogă prevederile referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari, având în vedere că în prezent există alte pârghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv în ceea ce privește operațiunile intracomunitare.

 

Se suspendă, până la data de 31 decembrie 2019, obligația depunerii declarațiilor informative (cod 392A, 392B și 393).

 

Se propune scutirea integrală pentru clădirea de domiciliu, terenul afferent clădirii de domiciliu și pentru un mijloc de transport, la alegerea contribuabilului, pentru bunurile deținute în comun cu soțul/soția de către persoanele cu handicap grav sau accentuat și a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentanților legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat și ai minorilor cu încadrați în gradul I de invaliditate.

 

Modificările Codului de procedură fiscală

 

Reglementarea competenței președintelui ANAF de a stabili, prin ordin, tipurile de declarații fiscale care urmează a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice.

 

Se propune extinderea documentelor acceptate ca dovadă a plății în relația cu instituțiile publice, pentru toate modalitățile de plată existente la nivel național (internet banking, mobile banking, terminale de plata și ATM-uri aparținând instituțiilor de credit).

 

Reglementarea acceptării ca dovadă a plății, de către toate instituțiile publice, a documentelor care atestă realizarea tranzacțiilor atât la ghișeu, cât și în online. Astfel vor fi recunoscute ca dovadă a plății, documentele printate în electronic, declarația pe propria răspundere cuprinzând detaliile plății, inclusiv transmiterea datelor în format electronic către instituțiile prestatoare care au aplicații de furnizare a serviciilor online. Verificarea încasării sumelor se realizează de către instituțiile publice.

 

Pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum și pentru obligațiile fiscale accesorii, stingerea să se realizeze în ordinea vechimii stabilită în funcție de data comunicării acestora contribuabilului/plătitorului pentru a se asigura o abordare unitară între data stingerii prin plată și data stingerii prin compensare.

 

În scopul reducerii duratei inspecției fiscale efectuată pentru soluționarea cererilor de rambursare a TVA, se propune instituirea regulii potrivit căreia, ori de câte ori o cerere a unui contribuabil privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată se soluționează cu efectuarea în prealabil a inspecției fiscale, inspecția fiscală va viza exclusiv perioadele fiscale în care s-au derulat operațiunile care au generat soldul negativ al taxei pe valoarea adăugată. Astfel, inspecția fiscală va viza numai perioadele în care s-au derulat operațiunile care au generat soldul negativ al taxei dar pentru care nu s-a ridicat rezerva verificării ulterioare în sensul că nu pot forma obiect al inspecției perioadele fiscale pentru care s-a împlinit termenul de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili obligații fiscale și nici perioadele care au fost supuse inspecției fiscale anterior.

 

Pentru a simplifica procedura de soluționare a contestațiilor sub aspectul măsurilor asiguratorii dispuse de organul fiscal, având în vedere faptul că acest gen de măsuri au, în cele mai multe cazuri, un impact financiar semnificativ și imediat asupra contribuabilului, s-a prevăzut ca împotriva deciziei prin care se dispune instituirea măsurilor asigurătorii, cel interesat poate face contestație la instanța de contencios administrativ competentă, în termen de 30 de zile de la comunicare, fără parcurgerea procedurii prealabile.

 

Se propune reglementarea posibilității președintelui ANAF ca prin ordin să stabilească alte organe fiscale competente pentru emiterea unor acte de executare silită. Astfel, prin această măsură se urmărește, în contextul comunicării electronice dintre ANAF, ca organ fiscal central, pe de o parte, și bănci, în calitatea lor de terți popriți, pe de altă parte, implementarea unui mecanism mai rapid de comunicare în cazul înființării/ridicării popririlor, scopul fiind de a evita apariția eventualelor cazuri în care contribuabililor li s-au indisponibilizat și executat sume de bani care depășesc nivelul creanței pentru care s-a înființat poprirea. Astfel, ori de câte ori o bancă va informa organul fiscal că a indisponibilizat sumele de bani pentru care s-a înființat poprirea, trebuie să existe un mecanism rapid în care organul fiscal să ridice celelalte popriri, iar acest lucru nu se poate realiza de către organul fiscal competent cu executarea ci este necesar să se stabilească un alt organ care să efectueze asemenea acte de executare la nivel național.

 

Se propune modificarea plafonului de competență între structurile specializate de soluționare a contestațiilor din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice și Direcția generală de soluționare a contestațiilor din cadrul A.N.A.F. în sensul scăderii acestuia la 1.000.000 lei.

 

 Sursa: profit.ro

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Internațional

Articol de opinie. Agresiunile împotriva femeilor. Vor lua vreodată sfârșit?

Publicat

pe

„Violența împotriva femeilor și a fetelor este una dintre cele mai sistematice și mai frecvente încălcări ale drepturilor omului la nivel mondial. Țările UE nu fac excepție. Din păcate, o femeie din trei a fost victima unor violențe fizice sau sexuale.” (Consiliul Europei, 4 martie 2024)

Acest fenomen social global are impact major asupra bunăstării și sănătății fizice și mintale a mamelor care ne-au dat naștere, ne-au îngrijit și ne-au crescut. Motiv pentru care multe instituții legislative internaționale au dezvoltat în ultimele decenii un cadru juridic menit să prevină și să combată agresiunile, să pedepsească agresorii și să ocrotească, să consilieze și să sprijine victimele.

Uniunea Europeană

La 1 octombrie 2023, Consiliul Europei a aderat în bloc la Convenția privind combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice, formulată în 2011, la Istanbul, aceasta intrând automat în vigoare în toate țările ce fac parte din acest organism european. Prin acest instrument juridic, Consiliul a hotărât „să protejeze femeile împotriva tuturor formelor de violență și să prevină, să urmărească în justiție și să elimine violența împotriva femeilor și violența domestică”.

România

Începând cu anii 2000, în România au fost luate măsuri pentru abordarea pe plan juridic și social a acestui fenomen îngrijorător. Cu toate acestea, mulți experți susțin că multe cazuri de violență rămân încă nedeclarate.

  1. Poliția Română a intervenit la 108 831 de cazuri de violență domestică. Se pare că în ultimii cinci ani, numărul infracțiunilor de acest tip a crescut cu peste 19 mii de cazuri.

2024, ianuarie și februarie. Conform unui comunicat emis de Poliția Română la 24 martie 2024, în primele două luni din acest an polițiștii au fost nevoiți să intervină la 19 077 de cazuri de violență domestică. Majoritatea au fost îndreptate împotriva femeilor și minorilor.

Perspectiva Bibliei

La 29 aprilie 2024, pe jw.org, site-ul oficial al Martorilor lui Iehova, a fost publicat articolul „Siguranța femeilor – Perspectiva Bibliei”, ca resursă gratuită pentru femeile care au fost victime ale violenței și care au nevoie de vindecare și sprijin. În baza unor versete biblice emoționante, articolul prezintă punctul de vedere al lui Dumnezeu despre femei și ceea ce va face în viitor pentru a opri agresiunile de orice fel asupra femeilor.

În România, acest articol va fi prezentat pe parcursul lunii mai, în format electronic sau tipărit, atât autorităților locale, secțiilor de poliție, unităților de învățământ, penitenciarelor, cabinetelor medicale individuale și altor entități, cât și trecătorilor care se vor opri la bine cunoscutele cărucioare cu literatură amplasate în zonele pietonale intens circulate.

„Biblia oferă multă speranță pentru victimele violenței”, a declarat Ionuț Moraru, purtător de cuvânt al Martorilor lui Iehova. „Sperăm ca acest articol să le ajute pe femei să se simtă prețuite, apreciate și sprijinite.”

Pe site-ul jw.org pot fi găsite și alte articole care abordează acest subiect, cum ar fi:

Ajutor pentru victimele violenței domestice

Violența domestică — Cum i se poate pune capăt

Ce ar trebui să știu despre agresiunile sexuale? (Partea I): Măsuri de precauție

Ce ar trebui să știu despre agresiunile sexuale? (Partea a II-a): Vindecare

Citeste mai mult

Locale

Dezinsecție aeriană și terestră, la Timișoara. Avertismente pentru cetățeni și apicultori

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează în perioada 20 – 27 mai 2024 a doua campanie de dezinsecție pentru eliminarea țânțarilor şi larvicidarelor.

Acțiunea include intervenții aeriene și terestre, pe domeniul public al orașului.

Operațiunile terestre vor avea loc între orele 21.00 – 06.00, iar cele aeriene se vor desfășura de la răsărit până la ora 10.00 și seara, de la orele 16.00 până la apus, în măsura în care vremea permite desfășurarea în siguranță a operațiunilor.

În această perioadă, locuitorii sunt rugați să evite pe cât posibil zonele în care se desfășoară acțiunea de dezinsecție, pentru a preveni orice incidente neplăcute.

Totodată, se recomandă apicultorilor ca, în perioada menţionată, să ia toate măsurile care se impun în vederea protejării albinelor și să scoată stupii în afara ariei de stropire.

Personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu  legislaţia în vigoare și este dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii (Cymina Plus, având substanţă activă Cipermetrin şi substanţă activă Bacillus thuringiensis israelensis, pentru combaterea larvelor). Substanţele fac parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 18 (insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea artropodelor).

Primăria Municipiului Timișoara ia toate măsurile necesare pentru a proteja sănătatea cetățenilor și a animalelor de companie și pentru a asigura o bună calitate a vieții în oraș.  În același timp, asociaţiile de proprietari/locatari, proprietarii de gospodării individuale şi cetăţenii care locuiesc în imobile cu două sau mai multe apartamente, au obligația, la rândul lor, să efectueze prin operatorii specializaţi, lucrările de deratizare şi dezinsecţie, în termen de 5 zile de la constatarea apariţiei rozătoarelor sau insectelor.

Citeste mai mult

Locale

INDIGNARE. Patronatul HO-RE Timișoara reclamă un an de tărăgănări și promisiuni fără acoperire pentru Regiunea Gastronomică Europeană Banat

Publicat

pe

Patronatul HO-RE Timișoara și-a exprimat indignarea față de tergeversarea fără motiv a proiectului Regiunea Gastronomică Europeană Banat, care ar duce la dezvoltarea economică și turistică a județului Timiș, implicit la dezvoltarea afacerilor în zonă.

Redăm intergral scrisoarea semnată de Corina Macri, președintele Patronatului HO-RE Timișoara:

PATRONATUL HO-RE (HOTELURI ȘI RESTAURANTE) TIMIȘOARA, având sediul social în Mun. Timișoara, str. Romulus nr. 12, județul Timiș, C.I.F. 42672449, Nr. Inregistrare in Registrul Org. patronale 2/06.06.2019, Înființat prin Hotărârea 5752/24.04.2019 a Judecătoriei Timișoara, membru al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România, membru al confederației CNIPMMR, membru al APD Timiș, membru al OMD Timișoara, reprezentat prin Doamna Corina Macri, Președinte

susține interesele principalilor antreprenori din industria ospitalității locale timișene. Cifra de afaceri derulată de membrii acestei organizații reprezintă 75% din cifra de afaceri a industriei HoReCa timișorene în date statistice, bilanțuri fiscale și număr de angajați. Conform legilor dialogului social, suntem reprezentativi la nivel local, prin contribuția noastră la impozitele și taxele locale. Conform datelor furnizate din statistica ITM, avem peste 1.500 angajați, la 31.12.2023.

Ca urmare a implicării noastre active în susținerea Capitalei Culturale Europene prin proiectul de gastronomie culturală Culinaria Banatica, am văzut potențialul de dezvoltare existent în regiune și, de aceea, am contactat Institutul Internațional de Gastronomie, Cultură, Artă și Turism (IGCAT) pentru depunerea candidaturii regiunii Banat, ca viitoare regiune gastronomică europeană.

Am primit un răspuns favorabil și încurajator pentru a participa la selecția/competiția pentru câștigarea acestui titlu pentru anul 2026.

De aceea am inițiat, în 12.06.2023, propunerea unui parteneriat strategic cu Consiliul Județean Timiș, prin persoana domnului președinte Alin Nica, în calitate de autoritate publică în parteneriat public-privat cu Ho-Re Tim, în vederea susținerii acestei candidaturi pentru anul 2026. Discuția a fost inițiată printr-o corespondență pe email, în urma agreerii verbale a demarării proiectului.

Din păcate, din varii motive care ne scapă, dar nu au depins de noi, nu am primit niciun răspuns ferm și oficial din partea CJT și nici proiectul nu a fost prezentat și discutat în ședințele Consiliului Județean. De aceea, am ratat termenul de depunere a candidaturii noastre pentru anul 2026.

Am aflat la începutul lunii octombrie 2023 că proiectul nostru nu era cunoscut de către partenerii locali și consilierii județeni care ar fi trebuit să evalueze importanța acestui proiect pentru Banat. Un proiect care se putea bucura de o largă susținere locală și putea mobiliza actorii regionali interesați era ținut la sertar și trecut sub tăcere.

Ne-am prezentat scrisoarea de intenție privind parteneriatul public-privat consilierului județean Alexandru Iovescu, liderul consilierilor județeni social-democrați, pentru a obține un consens politic mai larg în jurul acestui proiect care merita susținut de toate forțele politice din regiune. Domnul Iovescu a înțeles potențialul de dezvoltare presupus de acest angajament și ne-a susținut oficial, real, prin adresa 30989 din 23.10.2023, în plenul CJT, unde proiectul a fost apreciat și avizat favorabil.

În același timp, am deschis dialogul și cu Universitatea de Știinte Agricole și Medicină Veterinară a Banatului, care a fost de acord să intre in parteneriatul nostru pentru susținerea candidaturii noastre comune pentru ca Banatul să devină regiune gastronomică europeană în 2027.

În urma acestor demersuri, am primit o invitație scrisă pentru o primă întâlnire de lucru în 01.11.2023, dar aceasta s-a tot amânat până în ianuarie 2024, când am reușit o primă întâlnire cu domnul Alexandru Preoteasa, vicepreședinte CJT și o echipă desemnată pentru discuții despre ceea ce implică ”Banat, Regiune Gastronomică Europeană 2027”. La cererea partenerilor, s-a hotărât și implicarea APD Timiș în acest proiect, ca organizație de promovare și dezvoltare turistică reprezentativă, din partea CJT.

Au început discuții interminabile, sterile și repetitive despre condițiile de înscriere in competiție care continuă fără o finalitate clară din iunie 2023.

Menționez că pe fondul acestui dezinteres și al lipsei de comunicare în beneficiul comunității bănățene, colegii noștri ospitalieri din județul Harghita au depus deja cererea și acum trebuie să concurăm cu ei pentru anul 2027, ceea ce denotă o gravă lipsă de responsabilitate pentru dezvoltarea Banatului – reflectată în tărăgănarea nejustificată a demarării acestui proiect de larg interes ce ar putea avea beneficii majore atât pentru imaginea și reputația națională și internațională a regiunii, cât și pentru dezvoltarea mediului de afaceri local.

În timp ce făcea ping-pong cu propunerea noastră de parteneriatului (uite parteneriatul, uite că nu e), președintele CJT a comunicat public la Food Summit-ul din noiembrie de la Timișoara demararea proiectului, a susținut importanța acestei acțiuni pe rețelele de televiziune și în presă (conform înregistrărilor și articolelor disponibile), creându-ne astfel convingerea deschiderii domniei sale către o colaborare fermă și reală.

De fapt, totul a rămas doar la nivel declarativ, fără o construcție argumentată și legală, singura explicație fiind că CJT nu are bani pentru cotizația de aderare la IGCAT. Cei 25.000 euro sunt necesari pentru deschiderea oficială a dosarului de candidatură, urmând ca ulterior să atragem alături de noi în acest proiect susținători privați din comunitatea antreprenorilor și a companiilor multinaționale care vor să se implice în dezvoltarea turistică și gastronomică a Regiunii Banat.

Din păcate, inițiativa antreprenorilor ospitalieri din Timiș a căzut pradă intereselor de circumstanță, ne-am trezit în 07.05.2024 cu confiscarea inițiativei și muncii noastre de convingere și comunicare instituțională de peste un an.

Un comunicat de presă eronat – care nu menționa Ho-Re Tim printre partenerii proiectului și răstălmăcea grav istoricul și inițiativa acestei candidaturi – a apărut în eter, cu iz clar electoral, formulat aparent în numele Consiliului Județean Timiș, pentru că realmente deși finalizarea și aprobarea conținutului scris în acest comunicat nu a ajuns în discuția consilierilor județeni, ci s-a blocat la același domn președinte, care nu mai știe ce și cu cu cine a vorbit în tot acest timp. În goana aceasta nebună după voturi fără acoperire, s-a sacrificat totul, uitându-se că un singur om nu reprezintă o organizație, un interes singular nu este al comunității, că promisiunile personale nu țin locul parteneriatului autorităților locale cu asociațiile profesionale sau cu mediul universitar.

Cum vreți să conduceți destinele unui județ dacă nu ați avut tăria și coloana vertebrală necesară asumării în fapt a unui astfel de proiect atât de important pentru continuarea promovării și dezvoltării Banatului cu care acum doriți să vă lăudați, la spartul târgului?

Regiunea noastră suferă de dezbinare și datorită lipsei de interes a autorităților, dar așa o sacrificare fără scrupule a comunității în speranța unor voturi în agonie, este inadmisibilă.

De 30 de ani, Timișul suferă de complexul izolării de puterea decizională centrală și al dezbinării mediului de afaceri local. Nu credeți că este destul?

Ne subestimați foarte tare, domnilor politicieni locali. Votantul bănățean nu este chiar așa de naiv, cum credeți dumneavoastră. Am trecut peste o pandemie cruntă, ne-ați adus în pragul unei crize profunde. Nu vrem să ne mai prefacem că ne este bine, pentru că nu ne este de niciun folos această colaborare lipsită de respect.

De aceea, suntem hotărâți să chemăm la o dezbatere publică candidații la conducerea Primăriei Timișoara și CJT, să ne prezinte strategia lor și răspunsul clar și punctual la problemele reale cu care antreprenorii ospitalieri se confruntă și de care depinde viitorul acestei regiuni.

Nu ne interează să ne implicăm partizan în campania electorală, nu ne interesază ce apare pe afișe, în filme, mesaje și postări online. Pentru noi faptele și acțiunile concrete vorbesc mult mai puternic și credibil decât vorbele și promisiunile. Administrația acestei regiuni are nevoie de mult mai multe acțiuni concrete, de soluții la problemele existente.

Degeaba avem investiții de miliarde în Aeroport, dacă nu suntem capabili să atragem companii de zbor, curse noi care să aducă la Timișoara turiști, investitori și oameni de afaceri care să contribuie la creșterea PIB-ului local.

Degeaba alocăm resurse pentru promovarea destinației turistice Timișoara, dacă cheltuim resursele pentru evenimente locale adresate timișorenilor, nu pentru atragerea de turiști.

Degeaba povestim despre trecut, dacă nu ne consolidăm prezentul și nu ne planificăm viitorul.

Cum să gândești viitorul unei comunități dacă totul se reduce la ceea ce se întâmplă azi?

Dacă nu sunteți de acord să susțineți această discuție profesională și argumentată, vom evalua corespunzător capacitatea dumneavoastră de administrare a intereselor județului Timiș în următorii 4 ani.

Dacă nu doriți să clarificați propunerile și soluțiile dumneavoastră vis-a-vis de parteneriatul dintre administrația publică și antreprenorii locali în beneficiul comunității din Banat, vom ruga partenerii din presă să vă ceară răspunsuri clare la aceste subiecte, ca să știm cu cine votăm, cine ne susține cu adevărat interesele, pe cine merită să susținem și încotro ne îndreptăm.

Cu deosebită considerație,

PATRONATUL HO-RE (HOTELURI ȘI RESTAURANTE) TIMIȘOARA

Prin D-na Corina Macri,

Președinte

Timișoara,

13.05.2024

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite