Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Onorarii minimale pentru avocați, aprobate de Consiliul Uniunii Naționale a Barourilor

Publicat

pe

Consiliul Uniunii Naţionale a Barourilor (UNBR) a stabilit, la sfârşitul lunii august, un „tablou al onorariilor minimale”. Potrivit acestei liste, un avocat poate percepe minimum 120 de lei pentru studierea dosarului penal, 1.400 de lei pentru asistenţa în faţa organelor de urmărire penală, 1.680 de lei pentru reprezentarea juridică generală şi 960 de lei pentru o cerere de divorţ fără minori.

„Tabloul onorariilor minimale”, adoptat în cadrul Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor (UNBR), urmează să se aplice, potrivit reprezentanţilor instituţiei citaţi de Mediafax, evitându-se restricţionarea concurenţei profesionale. Preţurile din lista propusă de către UNBR nu conţin TVA.

„Ele au fost gândite ca o recomandare. Vizează mai multe situaţii, nu numai de a ajuta avocaţii să se exprime din punct de vedere financiar într-un mod în care să ajute pe toată lumea, ci şi pe clienţi, care au acum un standard”, a declarat pentru Mediafax avocatul Antonio Iordan, care a făcut parte din grupul de lucru al Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România.

Şi alţi avocaţi sunt de părere că, deşi puţini vor respecta tabloul, un astfel de reper este binevenit în sistem.

„E normal să aibă o listă minimă care să stabilească onorarii de la care poţi contracta obligaţia faţă de stat. Orice avocat din oficiu trebuie valorificat la un moment dat, astfel încât să poată să obţină un venit minim garantat prin prestaţia pe care o oferă”, a declarat şi avocatul Cristian Ene.

Concret, în materie civilă sau contencios administrativ şi fiscal, tabloul onorariilor arată că avocaţii trebuie să perceapă din partea clientului minimum 240 de lei pentru asistare la o mediere sau o negociere, pentru o asistare în faţa unei instituţii care nu este Parchet, Poliţie sau instanţă şi 120 de lei pentru redactarea unor diferite documente necesare înfiinţării unei firme. Plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei costă 600 de lei.

Mai departe, potrivit aceluiaşi document, o acţiune în grăniţuire (cea prin care se urmăreşte determinarea, prin hotărâre judecătorească, a limitelor dintre două proprietăţi vecine) costă 1.200 de lei.

Acţiunile care privesc raporturile de familie costă, după cum urmează: 960 de lei pentru o cerere de divorţ fără minori, 1.680 pentru una cu minori, 840 de lei pentru cererile care nu sunt accesorii actului de divorţ, dar care au drept obiect stabilirea locuinţei copilului, exercitarea autorităţii părinteşti, stabilirea contribuţiei părinţilor la cheltuielile de creştere şi educare a copiilor, dreptul părintelui sau al altor persoane de a avea legături personale cu copilul, locuinţa familiei, 840 de lei pentru tutelă şi tot atât pentru punerea sub interdicţie, 1.200 lei pentru tăgada paternităţii şi 1.440 de lei pentru asistarea sau reprezentarea într-o acţiune de adopţie.

UNBR a mai decis ca cererile referitoare la litigiile de muncă şi drepturile şi obligaţiile cu caracter social (stabilirea şi plata pensiilor, a ajutorului de şomaj etc.) să fie însoţite de onorarii cuprinse între 960 şi 1.200 de lei.

Tarifele prevăzute în tablou se referă la contractele de asistenţă juridică încheiate cu persoane fizice.

Documentul şi lista completă a onorariilor pot fi consultate la adresa www.unbr.ro.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea Aquatim, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de vineri, 31 octombrie 2025, în vederea realizării lucrărilor la rețelele de apă și canalizare.

Astfel, în perioada 31 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, traficul rutier va fi restricționat, etapizat, în zona intersecției străzii Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu strada 16 Decembrie 1989, după cum urmează:

Etapa I: închiderea ieșirii în sensul giratoriu dinspre strada Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu devierea circulației pe câte o bandă pe celălalt sens

Etapa II: închiderea benzii a douaîn sensul giratoriuadiacent ieșirii de pe strada Dr.Pavel Vasici Ungureanu.

Totodată, în perioada 3 noiembrie 2025 – 19 decembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată, etapizat, pe strada Treboniu Laurean, în vederea execuției rețelei de canalizare menajeră și a rețelei de alimentare cu apă, în cadrul obiectivului „CL 13: Execuție rețele de apă și canalizare Timișoara Sud Lot 1”, după cum urmează:

Pentru Etapele I (3 noiembrie 2025 – 5 noiembrie 2025), III (27 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025) și IV (29 noiembrie 2025 – 16 decembrie 2025), restricționarea circulației se va asigura cu piloți de dirijare

Pentru Etapa II (5 niembrie 2025 – 26 noiembrie2025), restricționarea se va realiza prin închiderea unui sens de circulație

Pentru Etapa V (17 decembrie 2025 – 19 decembrie 2025), se va realiza inchiderea totală a traficului pe strada Piața Al. Mocioni

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara continuă desființarea construcțiilor ridicate ilegal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desființează mai multe construcții ridicate ilegal pe domeniul privat, în baza unor sentințe judecătorești definitive.

În prezent, sunt în evidență peste 100 de spețe în care instanța a stabilit că în cazul în care proprietarii nu își demolează construcțiile ilegale, măsura va fi dusă la îndeplinire de către municipalitate.

Prima intervenție a început astăzi pe strada Glad nr. 14, unde proprietarii au extins cu un etaj, fără autorizație de construire, garajul lipit de imobil. Astfel, acesta a fost încorporat până la nivelul acoperișului clădirii principale.

Costul lucrărilor de demolare va fi suportat de către proprietari, care au înțeles rolul măsurilor impuse și colaborează cu Primăria Timișoara pentru a restabili legalitatea.

Primarul Dominic Fritz a semnat în ultimul an peste 100 de dispoziții pentru demolarea construcțiilor ilegale ridicate pe domeniul public, care au fost duse la îndeplinire de echipele municipalității. Primăria continuă procesul de eliberare și recuperare a domeniului public, pentru a reda întregii comunități spațiile care îi aparțin.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

RABLA 2025. Bugetul pentru autovehicule termice și hibride, suplimentat

Publicat

pe

Bugetul pentru autovehiculele termice şi hibride din programul Rabla 2025, destinat persoanelor fizice, a fost suplimentat cu 45 de milioane de lei, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

Conform AFM, persoanele interesate se vor putea înscrie în aplicaţia informatică începând de joi, 6 noiembrie, ora 10:00, până la 15 decembrie, ora 23:59, sau până la epuizarea fondurilor disponibile.

„Dorim să oferim o nouă şansă celor care nu au reuşit să se înscrie în prima etapă”, a declarat preşedintele AFM, Florin Bănică.

La lansarea programului, în 30 septembrie, bugetul de 200 de milioane de lei s-a epuizat în doar 13 minute.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite