Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Studiu: Indisciplina pietonilor și viteza – principalele cauze ale accidentelor

Publicat

pe

Peste două treimi din autoturismele înregistrate în România au peste 10 ani vechime, iar aproximativ 90% din rețeaua națională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, sunt doar două dintre constatările prezentate de Poliția Română într-un raport pe tema siguranţei rutiere. Cât priveşte principalele cauze ale accidentelor grave, acestea sunt indisciplina pietonilor și viteza.

„Buletinul siguranței rutiere”, întocmit şi publicat recent de Poliția Română, ana­lizează indicatorii care reflectă specificul fenomenului rutier și fundamentează activitatea po­lițiștilor, în scopul creșterii sigu­ranței rutiere. Potrivit raportului, față de anul 2015, în 2016 numărul accidentelor rutiere grave a fost mai mic cu 13,5%.

O altă concluzie relevantă este că parcul de autovehicule din România este cu 26,6% mai mare în anul 2016, comparativ cu anul 2011, iar peste două treimi dintre autoturismele înregistrate în România au peste 10 ani vechime.

Totodată, aproximativ 90% din rețeaua națională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât și asupra siguranței în trafic.

Raportul Poliţiei Române analizează şi cauzele accidentelor grave de circulație, concluzionând că, în ultimii 5 ani, aproximativ 41% dintre acestea s-au produs ca urmare a indisciplinei pietonilor (traversare neregulamentară a drumului, prezența pietonilor pe partea carosabilă sau alte abateri ale pietonilor) și vitezei (neregulamentară sau neadaptată la condițiile de drum).

O altă constatare arată că pe drumurile naționale și județene cele mai multe accidente sunt determinate de viteză, în timp ce pe drumurile din interiorul locali­tăților, mai ales în cele urbane, indisciplina pietonilor reprezintă principala cauză a accidentelor rutiere.

În ceea ce privește accidentele rutiere produse din cauza conducerii sub influența alcoolului, acestea au scăzut, în 2016, față de 2012, cu 28%.

De asemenea, și numărul accidentelor de circu­lație produse ca urmare a neacordării de prioritate a vehiculelor a scăzut cu 21%, iar numărul celor produse din cauza neasigurării la schimbarea direcției de mers a înregistrat o scădere de 20%.

Cu toate aceste îmbunătăţiri, România rămâne pe ultimele locuri în ceea ce priveşte siguranţa rutieră, conform statisticilor europene, prezentate anul trecut la o conferinţă pe tema siguranţei rutiere. Pierderile de vieţi omeneşti ca urmare a accidentelor rutiere sunt de aproximativ 1.900 pe an, cu o medie zilnică de circa cinci decese, iar numărul persoanelor rănite grav în accidentele rutiere este de peste 8.000 pe an.

Pe de altă parte, într-un raport recent al Băncii Mondiale, se recomandă guvernelor să trateze accidentele rutiere ca o problemă de sănătate publică şi, în consecinţă, să îmbunătăţească sistemele publice de transport, planificarea rutieră şi designul urban astfel încât să reducă numărul acestora, transmite Reuters.

Transferul responsabilităţii pentru accidentele rutiere de la şoferi spre specialiştii în urbanism şi autorităţile de transport reprezintă un element crucial în reducerea numărului de 1,3 milioane de decese provocate anual, la nivel mondial, de accidentele rutiere, potrivit raportului publicat luna trecută de World Resources Institute (WRI) şi Banca Mondială.

„Ar trebui să privim decesele provocate de accidentele rutiere ca inacceptabile şi să ne străduim la nivel de societate să le eliminăm. Facem la fel pentru poliomielită, pentru malarie sau tuberculoză. Credem că siguranţa rutieră ar trebui tratată la fel”, a declarat Ben Welle, co-autorul raportului.

Documentul mai arată că rata deceselor în ţări care au adoptat sisteme de siguranţă complete, precum Suedia şi Olanda, a scăzut la 3-4 decese la 100.000 de locuitori, comparativ cu 24 de decese la 100.000 în ţările sărace.

Cultură

Se redeschide Grădina de Vară a Sălii Capitol cu concertul Classic meets The Mono Jacks

Publicat

pe

Un concert ce îi are ca invitați pe membrii îndrăgitei trupe The Mono Jacks va avea  loc într-un spațiu prietenos, Grădina Fila.

Locul va fi redeschis din 27 iunie 2025.

Accesul în Grădina Fila va avea loc de la ora 20:00, iar concertul va începe la ora 21:00.

Concertul rock simfonic dirijat de Remus Grama este primul dintre cele trei pe care Filarmonica Banatul Timișoara le organizează în această vară, în Grădina Fila, sub titlul „CLASSIC meets”. Proiectul își propune să aducă alături de Orchestra simfonică „Remus Georgescu” artiști reprezentativi ai altor genuri muzicale, demonstrând astfel că muzica clasică poate fi și cool, versatilitatea ei fiind demonstrată prin intermediul colaborărilor din trecut cu Sub Carpați și Implant pentru Refuz, de exemplu, evenimente ce au reunit diferite segmente de public.

Biletele pentru concertul CLASSIC meets The Mono Jacks se găsesc pe site-ul Filarmonicii Banatul Timișoara, la casierie și pe myticket.ro: https://shorturl.at/Tiyrw

Grădina Fila are și două pagini de socializare, pe Facebook și Instagram, unde cei interesați pot afla detalii despre evenimentele organizate în aer liber.

The Mono Jacks

De la cluburi sold out în timp record la concerte în unele dintre cele mai mari săli din țară și turnee alături de o întreagă orchestră, THE MONO JACKS reprezintă o poveste autentică despre muzică, dăruire și urmărirea până în pânzele albe a visurilor care îi definesc. Un nume de referință pentru scena rock alternativ din România, trupa fondată de Doru Trăscău (ex-AB4) în 2008 a intrat și a rămas în conștiința fanilor livrând povești cântate cu o pasiune inconfundabilă, atât în studio, cât și în show-uri live electrizante.

Organizator: Filarmonica 𝐵𝑎𝑛𝑎𝑡𝑢𝑙 Timișoara

Program finanțat din bugetul local al Municipiului Timișoara

Citeste mai mult

Cultură

În memoriam Ionel Lucian Șipoș – „Festivalul Jocuri și obiceiuri din Câmpia Banatului”, la Giroc

Publicat

pe

Festivalul „Ionel-Lucian Șipoș” – ediția a V-a, un eveniment dedicat celui care a dus cu mândrie mai departe spiritul și frumusețea dansului popular, va avea loc vineri, 20 iunie 2025, de la ora 8:00, în grădina de vară a Căminului Cultural din Giroc.

Un spectacol plin de emoție, cu artiști de seamă ai folclorului românesc:

Carmen Popovici Dumbravă, Zorica Savu, Aurora și Mihai Săndel, Lucian Drăgan, Dana Gruescu, Codruța Măgurean, Ana Maria Moldovan, Loredana Sur, Bianca Opăriuc, Liliana Laichici și Crăițele (Andreea Chisăliță, Oana Stanca și Luminița Safta).

Prezentator: Felicia Stoian

Spectacolul va fi încununat de prezența Ansamblului Folcloric „Ghiocelul” din Giroc, coordonat de oameni dedicați, așa cum a fost și Ionel Lucian Șipoș.

Intrarea este liberă!

Citeste mai mult

Locale

Garajele de pe strada Măcelariu, demolate. Se vor amenaja locuri de parcare

Publicat

pe

După amenajarea, în acest an, a peste 100 de locuri de parcare în Lipovei, Șagului și Cetății, Primăria Municipiului Timișoara continuă programul de transformare a zonelor cu vechi garaje în parcări și spații verzi.

Alte 46 de notificări au fost transmise deținătorilor de garaje de pe strada Horia Măcelariu. De la data luării la cunoștință, aceștia au la dispoziție 30 de zile pentru a demola construcțiile provizorii în regie proprie. În cazul în care, după 30 de zile, nu au efectuat lucrarea de demolare, această procedură va fi făcută de autoritățile locale, iar cheltuiala va fi recuperată de la beneficiarul contractului de închiriere. Odată desființate garajele, intervențiile includ amenajarea de noi locuri de parcare în locul vechilor garaje, modernizarea trotuarelor și aleilor de acces, lucrări de siguranță rutieră, precum marcaje și semnalizări, amenajarea de spații verzi și plantarea de arbori, dar și îmbunătățirea sistemului de colectare a apelor pluviale.

În 2024, municipalitatea a amenajat peste 650 de locuri de parcare în zonele Calea Șagului, Gara de Nord, Lipovei, Badea Cârțan, Dorobanților, Odobescu, Plăvăț și Calea Girocului. Aceste intervenții fac parte din programul municipal de regenerare urbană, prin care timișorenii beneficiază de mai mult spațiu verde și o organizare mai eficientă a parcărilor dintre blocuri.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite