Ne găsiți și pe:

Administrație

Alin Nica – președintele CJ Timiș – a dovedit, în calitate de primar, că știe administrație

Publicat

pe

Alin Nica, primarul de la Dudeștii Noi, a câștigat președinția Consiliului Județean Timiș, după alegerile locale care au avut loc duminică.

Alin Nica e un om realizat, atât profesional, cât și în plan personal.
Vorbește 4 limbi străine și a dovedit, în calitate de primar vreme de 16 ani, că știe administrație, iar experiență în instituțiile europene îl ajută să aibă o privire de ansamblu, cu o altă înțelegere despre cum funcționează statul.

În plus, Alin Nica, spun cei care îl cunosc, este un bun negociator, care reușește să medieze cu înțelepciune conflictele, iar, pentru că e un adevărat lider, va strânge în jurul lui comunitățile din întreg județul.

În patru mandate în fruntea primăriei pe care o conduce, și-a bazat întotdeauna deciziile pe nevoile și cererile oamenilor, iar așa va face și din poziția de președinte.

Primarul Alin Nica a transformat islazul comunal în teren intravilan şi l-a scos la licitaţie pentru construcţia de case, ceea ce a dus la creşterea numărului de locuitori ai comunei, mai ales în rândul tinerilor, cărora le-a dat pâmântul în concesiune.

A făcut proiecte şi a atras fonduri nerambursabile de peste 10 milioane de euro de la Uniunea Europeană, sume cu care a modernizat şi asfaltat toate drumurile din comună. Pe lângă asta, comuna are canalizare şi apă potabilă.

Şi tot în Dudeştii Noi, fostele grajduri ale IAS-ului au fost modernizate şi transformate într-o zonă de producţie şi servicii în care activează peste 100 de firme şi lucrează peste 1.500 de persoane. Astfel, în prezent, şomajul în comună este aproape de zero, iar cel mai mare angajator, o fabrică de mobilă este nevoită să aducă muncitori şi din alte localităţi.

Alin Nica a obţinut 40,22 la sută din voturi, fiind urmat de candidatul USR-PLUS, Cristian Moş, care a obţinut 19,97 la sută din voturi.
Preşedintele în funcţie al Consiliului Judeţean Timiş, Călin Dobra, candidat din partea PSD, a ieşit pe locul trei cu 18,68 la sută.
PNL a câştigat şi alegerile pentru Consiliul Judeţean Timiş, dar nu are majoritate, obţinând doar 35,47 la sută din voturi, sub scorul lui Alin Nica. USR-PLUS a obţinut 21,57 la sută din voturile pentru Consiliul Judeţean Timiş, iar PSD – 14,98 la sută. Pro România a obţinut la Consiliul Judeţean Timiş 7,24 la sută.

Administrație

Primăria Timișoara a identificat 11 hectare de terenuri ocupate ilegal. Cum vrea primarul să facă ordine

Publicat

pe

Primăria Timișoara începe o amplă acțiune de recuperare a patrimoniului orașului pe malul Begăi, respectiv a peste 11 hectare de terenuri ocupate ilegal.

Primarul Dominic Fritz a anunțat că, începând de miercuri, Primăria Municipiului Timișoara a demarat o amplă acțiune de verificare a modului în care este ocupat domeniul public și privat al municipiului Timișoara, mai ales pe malurile Begăi.

Mai exact, sunt vizate terenuri care aparțin municipiului, dar care în ultimele decenii au fost ocupate și folosite de persoane juridice fără un titlu de drept (contract de concesiune, de ocupare a domeniului public etc.). Pe multe dintre aceste terenuri au apărut construcții (restaurante, săli de petrecere, terase etc.) pentru care se va verifica existența autorizației de construire și documentele legale (avize/acorduri) în baza cărora funcționează.

Deși sunt deja dosare pe rol la unele dintre cazuri, cum este la Ștrandul Termal sau la Clubul Heaven, există încă multe situații nesesizate până acum.

Primarul Fritz: „Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap“

„În ultimele luni am făcut o analiză preliminară, plecând de la rapoartele Curții de Conturi și am constatat că situația e extrem de gravă. În zona centrală a orașului, pe faleza Begăi și în jurul stadionului, peste 11 hectare – adică, suprafața a 15 stadioane de fotbal sunt proprietatea primăriei pe care funcționează diverse activități private. Foarte multe funcționează fără a avea niciun document și fără să plătească niciun leu bugetului local. Prin asta s-au pierdut zeci de milioane de lei în ultimii ani. Eu nu o să întorc capul să mă uit în altă parte, cum au făcut-o alții. Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap. Știu că deranjez un cuib de viespi care până acum a avut protecție. Mă aștept la procese, la denigrări și campanii de manipulare prin ricoșeu. Vom aduce milioane de lei în bugetul local și vom valorifica malul Begăi în beneficiul tuturor timișorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Câteva dintre situațiile descoperite în verificarea preliminară: terase care fie nu au plătit taxa de ocupare a domeniului public din anul 2013, fie au plătit o singură lună pe an (luna august); localuri care funcționează fără acord de funcționare, autorizație ISU și au fost ridicate fără autorizație de construire; terase fără autorizație de construire, dar care au primit acord de funcționare;  restaurante și săli de nuntă construite pe terenul primăriei, fără autorizație de construire; baze sportive și localuri care ocupă terenul primăriei fără a avea vreun contract de concesiune.

Verificarea va fi realizată de o comisie mixtă, cu funcționari din toate departamentele relevante ale primăriei: juridic, patrimoniu, comerț, urbanism-disciplina în construcții, poliția locală, direcția economică.

Citeste mai mult

Administrație

Se închide temporar traficul rutier pe Calea Moșniței și DC 149 (Drumul Boilor)

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță închiderea traficului rutier pe drumul de legătură dintre Calea Moșniței și DC 149 (Drumul Boilor), începând cu data de 17 mai 2022, de la ora 10.00.

Circulația va fi închisă pentru o perioadă de aproximativ 3 săptămâni, în vederea executării celor 3 (trei) podețe prevăzute în proiect, respectiv pentru executarea lucrărilor la infrastructura și suprastructura carosabilului.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat conducătorilor auto și recomandăm pe cât posibil evitarea zonei de lucrări“, precizează reprezentanții Primăriei Timișoara.

Citeste mai mult

Administrație

Atestatele pentru administratorii de bloc se eliberează cu programare

Publicat

pe

Compartimentul Asociații de Proprietari al Primăriei Timișoara va elibera atestatele pentru administratorii de blocuri la sediul din str. Piatra Craiului, Nr. 3 (fosta clădire Colterm), etaj I, începând cu data de 10 mai 2022, după următorul orar:

Luni                            8.30-10.30

Marți                          8.30-10.30       14-16

Miercuri                     8.30-10.30

Joi                               8.30-10.30       14-16

Vineri                         8.30-10.30

Pentru ridicarea atestatului în alt interval orar decât cel menționat anterior, este necesară o programare telefonică prealabilă la Compartimentul Asociații de Proprietari.

Ridicarea atestatului se face personal, pe baza documentului de identitate. Persoanele care au depus la dosar doar adeverința de absolvire a cursului de calificare ca administrator condominii conform Legii 196/2018, vor depune, la ridicarea atestatului, copia certificatului de calificare.

Detalii suplimentare:

Compartiment Asociații de Proprietari, tel.0256-408376

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite