Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CARANTINĂ în TIMIȘOARA. Alin Nica, președintele CJ Timiș nu este de acord cu măsura

Publicat

pe

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a criticat măsura de carantinare a Timișoarei și comunelor periurbane fără  un set de măsuri pentru sectorul economic şi fără să anunţe că sunt locuri la vaccinare.

„Cred că este important să le explic punctual cetăţenilor din Timişoara şi din zona periurbană, pentru a arăta faptul că sunt anumite lucruri care nu au mers bine şi în continuare văd că aceste lucruri nu merg bine, cu impact major în viaţa de zi cu zi a cetăţenilor şi a economiei locale. Cum a fost luată aceată decizie? E adevărat, a existat o recomandare din partea INSP de carantinare a municipiului Timişoara, însă procedura poate fi declanşată doar de la nivel local, din Timişoara. Cei de la centru nu pot decide punerea în carantină a unei localităţi fără că propunerea să vină de la CJSU, de aceea m-am bătut în acest for să nu avem această măsură extremă, pentru că existau şi alte variante şi nu eram într-o situaţie limită”, a declarat Alin Nica.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş a mai spus că, înainte de luarea deciziei carantinării, nu s-a făcut o analiză personalizată, pe specificul local, ci că s-a ţinut cont exclusiv de factorul medical.

„Gradul de 7,5, indicele de răspândire a bolii în ultimele 14 zile a fost depăşit în luna noiembrie când era peste 8 la mie şi cu atât mai mult cu cât în indicele din noiembrie nu erau incluse focarele, cu atât mai mult, decizia trebuia cumpătată mai bine”, a susţinut Nica.

Alin Nica a spus că, de la preluarea mandatului, primarul Dominic Fritz nu a convocat nici măcar o dată şedinţa Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, al cărui preşedinte este.

„Cred că, în plan local, responsabilitatea care revine Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă nu a fost îndeplinită corespunzător. De la preluarea mandatului şi până astăzi nu a avut nici măcar o singură întrunire în care să se discute, să se aprobe un plan adaptat de măsuri anti-Covid. Şi atunci, dacă CLSU nu reacţionează, trebuie să va spun că primarul Dominic Fritz este preşedintele Comitetului şi el este responsabil de convocarea lui, atunci ce să ne aşteptăm la măsuri de protejare a economiei locale, de informare a cetăţenilor şi de conştientizare a lor privind pericolul care îi paşte. Primarul a avut cadrul contextual şi instrumentele şi nu a făcut nimic pentru a reduce rata de infectare, ba mai mult, a trecut sub tăcere focarul de Covid de la Biroul de Urbanism, nu testează angajaţii, nu are proceduri interne şi a expus astfel populaţia la infectare în 3 cazuri prezentate în presă: coadă de la impozite, coadă de la ghişeele de transport public şi coadă pentru autorizaţii de vânzare a mărţişoarelor la o rată de peste 5 la mie. Digitalizarea este inexistentă, a fost menţionată doar în campania electorală, însă nu s-a întâmplat nimic că să evităm aceste cozi din partea oamenilor care vor să îşi rezolve o problema pe linie de primărie. Cu părere de rău trebuie să o spun, în Primăria Timişoara nu există un sistem prin care să se asigure continuitatea activităţii acelui serviciu de urbanism care este blocat prin îmbolnăvirea angajaţilor”, a afirmat Nica.

Liderul CJ Timiş a arătat că municipiul Cluj-Napoca a avut o rată de 9 la mie şi a avut recomandarea INSP de a intră în carantină, însă autorităţile locale nu s-au grăbit să instituie carantina. De asemenea, Nica a arătat că la Timişoara nu s-a făcut calculul incidenţei la numărul real al populaţiei, ci s-a ţinut cont de numărul de la recensământul din 2010.

Timişoara a intrat în carantină în nopatea de duminică spre luni, alături de comunele periurbane Moşnita Nouă, Giroc, Dumbrăviţa şi Ghiroda, din cauza numărului mare de cazuri de Covid-19.

CARANTINĂ în Timișoara. Ce restricții se aplică în oraș și comunele limitrofe

Administrație

Cinci troleibuze electrice noi, puse în circulație la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a pus vineri în circulație primele troleibuze noi achiziționate în ultimii 15 ani, finanțate prin PNRR – vehicule complet electrice, cu emisii zero, care deschid un nou capitol al mobilității sustenabile în oraș. Cinci troleibuze circulă deja pe linia 16, iar alte 9, achiziționate tot prin PNRR, se află în depoul STPT pentru recepție, urmând să fie introduse treptat pe trasee după finalizarea procedurilor.

“Știu că, pentru călătorii de pe linia 16, ziua de azi este una așteptată de ceva vreme: în sfârșit, Timișoara are troleibuze noi, moderne și confortabile. Mulți timișoreni mi-au spus, în ultimii ani, cât de mare este nevoia de vehicule noi. Mă bucur că am reușit să punem în circulație primele troleibuze după 15 ani. Este o investiție finanțată din fonduri europene, care continuă procesul de modernizare a transportului public din Timișoara. Ținta noastră este clară: să facem din transportul public principala opțiune de călătorie pentru timișoreni, atunci când se deplasează în oraș”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Troleibuzele, livrate de compania Bozankaya sunt dotate cu sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless, prize pentru încărcarea telefoanelor mobile și alte facilități. Troleibuzele au o lungime de 12 metri și au o capacitate de transport de până la 100 de pasageri, dintre care 34 locuri pe scaune. Viteza maximă de circulație este de 80 km/h, iar autonomia este de până la 40 km în zonele fără catenare.

“Suntem mândri să continuăm parteneriatul nostru solid cu Timișoara, un oraș care a devenit un exemplu regional de modernizare și eficiență în domeniul transportului public. Pentru noi, colaborarea cu Timișoara nu reprezintă doar o relație comercială, ci o contribuție autentică la transformarea urbană sustenabilă a unei comunități europene cu o tradiție bogată și o viziune clară asupra viitorului. Noile troleibuze Bozankaya, dezvoltate cu tehnologie de ultimă generație, îmbină eficiența energetică și durabilitatea cu un design interior centrat pe confortul, siguranța și accesibilitatea pasagerilor. Prin aceste vehicule, dorim să demonstrăm că mobilitatea electrică nu mai este o promisiune a viitorului, ci o realitate prezentă, funcțională și de încredere. Suntem încântați că Timișoara, un oraș inovator și deschis progresului, a ales să continue această direcție verde alături de Bozankaya, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și la îmbunătățirea calității vieții urbane”, declară Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație al Bozankaya.

Noile troleibuze fac parte din proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara – Runda 2”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.1 – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante).

Proiectul are ca obiectiv înnoirea flotei de transport public prin achiziția de către Primăria Municipiului Timișoara a 17 tramvaie moderne, 8 de troleibuze cu emisii zero și 30 autobuze nepoluante de 10 metri.

Valoarea totală a proiectului este de 352.022.792,57 lei, din care 308.492.337,40 lei reprezintă valoare eligibilă finanțată prin PNRR, iar 43.530.455,17 lei reprezintă cheltuieli neeligibile acoperite din bugetul local al Municipiului Timișoara.

Citeste mai mult

Administrație

Regenerare urbană în Piața Mocioni din Timișoara. Investiția va fi finanțată cu fonduri europene

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara finanțează proiectul de regenerarea urbană a Pieței Mocioni (Küttel) cu aproape 29 de milioane de lei (TVA inclus). Suma asigurată de la bugetul local este necesară pentru semnarea contractului de finanțare europeană prin Programul Regional Vest 2021 – 2027 cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest).

„Fondurile europene accelerează dezvoltarea Timișoarei. Ne bazăm pe peste 8 milioane de euro din bani europeni pentru regenerarea zonei Mocioni–Sinaia, un proiect care va ridica semnificativ calitatea vieții și atractivitatea cartierului, și, implicit, a întregului oraș. La fel ca în cazul proiectului pentru zona Traian, unde suntem pe ultima sută de metri cu desemnarea constructorului, vorbim despre investiții care pun oamenii pe primul loc: mai mult spațiu verde, zone pietonale, piațete și locuri de relaxare care redau orașul comunității”, spune primarul Dominic Fritz.

Proiectul municipalității, în valoare totală de 73.623.537 lei (TVA inclus), marchează un pas important în transformarea cartierului istoric Iosefin, prin reconfigurarea și modernizarea unei zone de peste 26.000 mp de spațiu public – Piața Mocioni, Piața Sfânta Maria și 11 străzi adiacente.

Printre intervențiile prevăzute în proiectul Primăriei Timișoara se numără trotuare mai largi și piste pentru biciclete, benzi dedicate transportului public, reamenajarea spațiilor verzi și a zonelor pietonale, precum și modernizarea infrastructurii de utilități.

Zona de intervenție include Bulevardul 16 Decembrie 1989 (tronsonul dintre Splaiul Tudor Vladimirescu și Piața Mocioni), Piața Sfânta Maria, Piața Mocioni, precum și intrările de pe străzile adiacente: Gheorghe Doja, Miron Costin, Timotei Cipariu, Zugrav Nedelcu, Moților, Ady Endre, Emanoil Gojdu, August Treboniu Laurian și Ion Heliade Rădulescu.

În paralel, municipalitatea derulează și proiectul de regenerare urbană a Pieței Traian, aflat în prezent în etapa de evaluare a ofertelor. La finalul acestor investiții, cartierele istorice ale Timișoarei vor prinde din nou viață – spații verzi, trotuare largi, infrastructură modernă și locuri unde timișorenii și turiștii se pot întâlni și bucura de oraș.

Proiectul de hotărâre de consiliu local este disponibil la următorul link: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/dad57b96-a330-49f0-8133-c2439ee88424

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara continuă desființarea construcțiilor ridicate ilegal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desființează mai multe construcții ridicate ilegal pe domeniul privat, în baza unor sentințe judecătorești definitive.

În prezent, sunt în evidență peste 100 de spețe în care instanța a stabilit că în cazul în care proprietarii nu își demolează construcțiile ilegale, măsura va fi dusă la îndeplinire de către municipalitate.

Prima intervenție a început astăzi pe strada Glad nr. 14, unde proprietarii au extins cu un etaj, fără autorizație de construire, garajul lipit de imobil. Astfel, acesta a fost încorporat până la nivelul acoperișului clădirii principale.

Costul lucrărilor de demolare va fi suportat de către proprietari, care au înțeles rolul măsurilor impuse și colaborează cu Primăria Timișoara pentru a restabili legalitatea.

Primarul Dominic Fritz a semnat în ultimul an peste 100 de dispoziții pentru demolarea construcțiilor ilegale ridicate pe domeniul public, care au fost duse la îndeplinire de echipele municipalității. Primăria continuă procesul de eliberare și recuperare a domeniului public, pentru a reda întregii comunități spațiile care îi aparțin.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite