Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CARANTINĂ în TIMIȘOARA. Alin Nica, președintele CJ Timiș nu este de acord cu măsura

Publicat

pe

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a criticat măsura de carantinare a Timișoarei și comunelor periurbane fără  un set de măsuri pentru sectorul economic şi fără să anunţe că sunt locuri la vaccinare.

„Cred că este important să le explic punctual cetăţenilor din Timişoara şi din zona periurbană, pentru a arăta faptul că sunt anumite lucruri care nu au mers bine şi în continuare văd că aceste lucruri nu merg bine, cu impact major în viaţa de zi cu zi a cetăţenilor şi a economiei locale. Cum a fost luată aceată decizie? E adevărat, a existat o recomandare din partea INSP de carantinare a municipiului Timişoara, însă procedura poate fi declanşată doar de la nivel local, din Timişoara. Cei de la centru nu pot decide punerea în carantină a unei localităţi fără că propunerea să vină de la CJSU, de aceea m-am bătut în acest for să nu avem această măsură extremă, pentru că existau şi alte variante şi nu eram într-o situaţie limită”, a declarat Alin Nica.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş a mai spus că, înainte de luarea deciziei carantinării, nu s-a făcut o analiză personalizată, pe specificul local, ci că s-a ţinut cont exclusiv de factorul medical.

„Gradul de 7,5, indicele de răspândire a bolii în ultimele 14 zile a fost depăşit în luna noiembrie când era peste 8 la mie şi cu atât mai mult cu cât în indicele din noiembrie nu erau incluse focarele, cu atât mai mult, decizia trebuia cumpătată mai bine”, a susţinut Nica.

Alin Nica a spus că, de la preluarea mandatului, primarul Dominic Fritz nu a convocat nici măcar o dată şedinţa Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, al cărui preşedinte este.

„Cred că, în plan local, responsabilitatea care revine Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă nu a fost îndeplinită corespunzător. De la preluarea mandatului şi până astăzi nu a avut nici măcar o singură întrunire în care să se discute, să se aprobe un plan adaptat de măsuri anti-Covid. Şi atunci, dacă CLSU nu reacţionează, trebuie să va spun că primarul Dominic Fritz este preşedintele Comitetului şi el este responsabil de convocarea lui, atunci ce să ne aşteptăm la măsuri de protejare a economiei locale, de informare a cetăţenilor şi de conştientizare a lor privind pericolul care îi paşte. Primarul a avut cadrul contextual şi instrumentele şi nu a făcut nimic pentru a reduce rata de infectare, ba mai mult, a trecut sub tăcere focarul de Covid de la Biroul de Urbanism, nu testează angajaţii, nu are proceduri interne şi a expus astfel populaţia la infectare în 3 cazuri prezentate în presă: coadă de la impozite, coadă de la ghişeele de transport public şi coadă pentru autorizaţii de vânzare a mărţişoarelor la o rată de peste 5 la mie. Digitalizarea este inexistentă, a fost menţionată doar în campania electorală, însă nu s-a întâmplat nimic că să evităm aceste cozi din partea oamenilor care vor să îşi rezolve o problema pe linie de primărie. Cu părere de rău trebuie să o spun, în Primăria Timişoara nu există un sistem prin care să se asigure continuitatea activităţii acelui serviciu de urbanism care este blocat prin îmbolnăvirea angajaţilor”, a afirmat Nica.

Liderul CJ Timiş a arătat că municipiul Cluj-Napoca a avut o rată de 9 la mie şi a avut recomandarea INSP de a intră în carantină, însă autorităţile locale nu s-au grăbit să instituie carantina. De asemenea, Nica a arătat că la Timişoara nu s-a făcut calculul incidenţei la numărul real al populaţiei, ci s-a ţinut cont de numărul de la recensământul din 2010.

Timişoara a intrat în carantină în nopatea de duminică spre luni, alături de comunele periurbane Moşnita Nouă, Giroc, Dumbrăviţa şi Ghiroda, din cauza numărului mare de cazuri de Covid-19.

CARANTINĂ în Timișoara. Ce restricții se aplică în oraș și comunele limitrofe

Administrație

Consultare publică la Chișoda: Oportunitatea de a contribui la viitorul comunității tale

Publicat

pe

Locuitorii Chișodei, sunt invitați de primarul Dan Vîrtosu să participați la o sesiune de informare și consultare publică, care va avea loc pe 19 noiembrie, ora 18:00, în Parcul Central din localitate. Această întâlnire reprezintă un prilej unic de a discuta despre proiectele și inițiativele care vor modela viitorul comunității.

De ce este important să participi?

Consultările publice sunt esențiale pentru crearea unei comunități bine informate și implicate. Prin participarea activă la aceste evenimente, locuitorii pot

exprima opinii și sugestii despre proiectele aflate în dezbatere.

De asemenea, poți contribui la luarea deciziilor care vor avea un impact direct asupra calității vieții din Chișoda.

Cetățenii din Chişoda au ocazia să dea ajute autoritățile locale, oferind un feedback valoros și constructiv.

Primarul Dan Vîrtosu subliniază importanța implicării cetățenilor: „Prin implicarea și participarea voastră activă, putem asigura că fiecare voce este auzită și că deciziile luate reflectă dorințele și nevoile întregii comunități.”

Subiecte de interes în cadrul întâlnirii

În cadrul sesiunii, vor fi abordate teme importante precum:

  1. Modernizarea infrastructurii locale – planuri pentru drumuri, utilități și spații publice.
  2. Proiecte de mediu și dezvoltare durabilă – inițiative menite să protejeze natura și să crească atractivitatea zonei.
  3. Evenimente și activități comunitare – propuneri pentru promovarea unui stil de viață activ și conectat.

Cum poți contribui?

Indiferent de vârstă sau experiență, fiecare locuitor al Chișodei are dreptul să-și exprime opiniile. Participând la această consultare publică, vei putea:

Formula sugestii pentru îmbunătățirea proiectelor propuse, pune întrebări autorităților locale, deveni o voce activă în dezvoltarea comunității.

Unul dintre pilonii unei administrații de succes este transparența decizională, iar astfel de întâlniri oferă cadrul perfect pentru a asigura acest lucru. Consultarea publică nu este doar un proces formal, ci o dovadă a angajamentului autorităților locale de a colabora cu cetățenii în luarea deciziilor importante.

Participarea ta la această întâlnire poate face diferența. Proiectele de mâine se bazează pe ideile și sugestiile de azi. Nu rata șansa de a contribui activ la dezvoltarea comunității.

Citeste mai mult

Administrație

Dominic Fritz va fi investit, pentru a doua oară, în funcția de primar al Timișoarei

Publicat

pe

Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, va fi investit în funcție și va depune jurământul pentru cel de-al doilea mandat, marţi, 12 noiembrie, după care, conform legii, se va convoca şedinţa de Consiliu Local pentru alegerea unui viceprimar de la USR.

Cel de-al doilea post de viceprimar rămâne vacant până după alegerile din decembrie.

„În Timişoara, prefectul a convocat şedinţa de învestire a consiliului local pentru marţi, 12 noiembrie, la ora 17. Atunci voi depune jurământul în faţa comunităţii şi imediat după voi convoca şi eu o şedinţă extraordinară a CL, probabil pentru ziua de vineri săptămâna viitoare. Voi propune şi eu alegerea unui viceprimar. După discuţiile cu celelalte partide din CL am decis să supun la vot deocamdată un singur viceprimar. Cred că toată lumea vede că USR, partidul cel mai puternic, cu Alianţa Timişoara Unită în CL, va avea un viceprimar. Iar pentru că situaţia politică este mult în mişcare momentan, vom finaliza negocierile şi alegerea celui de-al doilea viceprimar după alegerile din decembrie”, a declarat vineri, Dominic Fritz.

Dominic Fritz a avut o primă discuţie cu Alfred Simonis, preşedintele PSD Timiş, pentru a forma o majoritate în Consiliul Local Timişoara, însă în urma discuţiei nu s-a ajuns la un consens.

Vineri, la Consiliul Judeţean Timiş, în prima şedinţă convocată din actualul mandat au fost aleşi cei doi vicepreşedinţi: Alexandru Iovescu (PSD) şi Alin Popoviciu (PNL).

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara scoate la licitație pentru închiriere șapte spații comerciale

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță scoaterea la licitație pentru închirierea a șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitate de prelungire pentru încă 5 ani.

Procedura va avea loc în data de 28 noiembrie 2024, ora 10:00, în sala de licitații a Primăriei Timișoara, C.D. Loga, nr. 1, iar documentele de licitație pot fi depuse până la finalul zilei precedente.

Invităm să participe orice agent economic (persoană juridică, persoană fizică autorizată, asociație familială sau întreprindere individuală) interesat să desfășoare activități comerciale în zona centrală. Licitația va fi cu strigare, iar câștigătorul este cel care anunță verbal oferta cu cel mai bun preț. Licitația se desfășoară transparent, iar anunțul și documentele de licitație pot fi consultate online.

Documentele aferente licitației se pot obține până la data de 17 noiembrie, doar fizic, de la biroul 230, etajul 3, după achitarea taxei de înscriere de 50 de lei. Programul de eliberare este:

–  Luni – joi, orele 9:00-10:00 și 13:00-16:00

–  Vineri, orele 9:00-10:00

Pentru programarea unei vizite la spațiile respective, sunați la 0256.969, tastele 1-8-2. Persoana de contact pentru detalii suplimentare este Daniela Bogyis. Dacă aveți nevoie de clarificări referitoare la desfășurarea licitației, le puteți solicita prin email la daniela.bogyis@primariatm.ro până la data de 18 noiembrie.

Spațiile disponibile, cu prețurile de pornire a licitației, sunt următoarele:

–   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 89 mp – 13,3 euro/mp/lună

–   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 38,74 mp – 13,3 euro/mp/lună

–   Piața Victoriei nr. 1/B, SAD 6, parter, în suprafață de 128,76 mp – 13,30 euro/mp/lună

–   str. Augustin Pacha nr. 1, SAD 6, parter, în suprafață de 145,1 mp – 9,63 euro/mp/lună

–   str. Emanuel Ungureanu nr. 5, SAD 1, parter și subsol, în suprafață de 226,33 mp – 9,2 euro/mp/lună

–   str. Dacilor nr. 13, SAD 1, parter în suprafață de 92,41 mp – 10,64 euro/mp/lună

–   str. Ștefan cel Mare nr. 33, parter, în suprafață de 21 mp – 9 euro/mp/lună

În aceste locații pot fi desfășurate diverse activități comerciale sau de servicii, cu excepția celor de tip vânzare de produse second-hand, jocuri de noroc, amanet și schimb valutar. În plus, pentru cele cinci spații din cartierul Cetate este exclusă funcțiunea de farmacie, iar pentru spațiile de pe str. Alba Iulia nr. 2 nu se permite funcțiunea de bar/restaurant.

Ofertele trebuie să includă o garanție de participare, echivalentă cu două luni de chirie.

Valoarea de piață a spațiilor a fost evaluată de firma specializată APPRAISAL & VALUATION S.A., contractată de administrația locală.

În cazul în care licitația pentru un spațiu nu primește cel puțin două oferte calificate, Primăria Timișoara va relua procedura, conform legii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite