Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CARANTINĂ în TIMIȘOARA. Alin Nica, președintele CJ Timiș nu este de acord cu măsura

Publicat

pe

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a criticat măsura de carantinare a Timișoarei și comunelor periurbane fără  un set de măsuri pentru sectorul economic şi fără să anunţe că sunt locuri la vaccinare.

„Cred că este important să le explic punctual cetăţenilor din Timişoara şi din zona periurbană, pentru a arăta faptul că sunt anumite lucruri care nu au mers bine şi în continuare văd că aceste lucruri nu merg bine, cu impact major în viaţa de zi cu zi a cetăţenilor şi a economiei locale. Cum a fost luată aceată decizie? E adevărat, a existat o recomandare din partea INSP de carantinare a municipiului Timişoara, însă procedura poate fi declanşată doar de la nivel local, din Timişoara. Cei de la centru nu pot decide punerea în carantină a unei localităţi fără că propunerea să vină de la CJSU, de aceea m-am bătut în acest for să nu avem această măsură extremă, pentru că existau şi alte variante şi nu eram într-o situaţie limită”, a declarat Alin Nica.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş a mai spus că, înainte de luarea deciziei carantinării, nu s-a făcut o analiză personalizată, pe specificul local, ci că s-a ţinut cont exclusiv de factorul medical.

„Gradul de 7,5, indicele de răspândire a bolii în ultimele 14 zile a fost depăşit în luna noiembrie când era peste 8 la mie şi cu atât mai mult cu cât în indicele din noiembrie nu erau incluse focarele, cu atât mai mult, decizia trebuia cumpătată mai bine”, a susţinut Nica.

Alin Nica a spus că, de la preluarea mandatului, primarul Dominic Fritz nu a convocat nici măcar o dată şedinţa Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, al cărui preşedinte este.

„Cred că, în plan local, responsabilitatea care revine Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă nu a fost îndeplinită corespunzător. De la preluarea mandatului şi până astăzi nu a avut nici măcar o singură întrunire în care să se discute, să se aprobe un plan adaptat de măsuri anti-Covid. Şi atunci, dacă CLSU nu reacţionează, trebuie să va spun că primarul Dominic Fritz este preşedintele Comitetului şi el este responsabil de convocarea lui, atunci ce să ne aşteptăm la măsuri de protejare a economiei locale, de informare a cetăţenilor şi de conştientizare a lor privind pericolul care îi paşte. Primarul a avut cadrul contextual şi instrumentele şi nu a făcut nimic pentru a reduce rata de infectare, ba mai mult, a trecut sub tăcere focarul de Covid de la Biroul de Urbanism, nu testează angajaţii, nu are proceduri interne şi a expus astfel populaţia la infectare în 3 cazuri prezentate în presă: coadă de la impozite, coadă de la ghişeele de transport public şi coadă pentru autorizaţii de vânzare a mărţişoarelor la o rată de peste 5 la mie. Digitalizarea este inexistentă, a fost menţionată doar în campania electorală, însă nu s-a întâmplat nimic că să evităm aceste cozi din partea oamenilor care vor să îşi rezolve o problema pe linie de primărie. Cu părere de rău trebuie să o spun, în Primăria Timişoara nu există un sistem prin care să se asigure continuitatea activităţii acelui serviciu de urbanism care este blocat prin îmbolnăvirea angajaţilor”, a afirmat Nica.

Liderul CJ Timiş a arătat că municipiul Cluj-Napoca a avut o rată de 9 la mie şi a avut recomandarea INSP de a intră în carantină, însă autorităţile locale nu s-au grăbit să instituie carantina. De asemenea, Nica a arătat că la Timişoara nu s-a făcut calculul incidenţei la numărul real al populaţiei, ci s-a ţinut cont de numărul de la recensământul din 2010.

Timişoara a intrat în carantină în nopatea de duminică spre luni, alături de comunele periurbane Moşnita Nouă, Giroc, Dumbrăviţa şi Ghiroda, din cauza numărului mare de cazuri de Covid-19.

CARANTINĂ în Timișoara. Ce restricții se aplică în oraș și comunele limitrofe

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Spații comerciale de închiriat la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează licitație publică, cu strigare, pentru închirierea a 14 spații în clădiri de patrimoniu din zonele istorice ale orașului: Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin.

Aceste spații, care nu au destinația de locuință, vor putea fi închiriate pe o perioadă de cinci ani.

Obiectivul acestei licitații este folosirea eficientă a spațiilor publice și stimularea unor activități economice. Astfel, sunt permise activități comerciale, administrative, de prestări servicii nepoluante sau de alimentație publică. Orice activități precum jocuri de noroc, vânzarea de produse second-hand, case de amanet sau schimburi valutare sunt strict interzise.

La ultima licitație cu strigare, organizată de Primaria Municipiului Timisoara, două spații au fost contractate pentru o suma de cinci ori mai mare decat prețul de pornire.

Pe de alta parte, Primăria Municipiului Timișoara încurajează o competiție onestă și va sancționa, prin toate mijloacele legale, acele situații în care se participă doar pentru a bloca licitația – măsură deja aplicată în cazul spațiului fostei florării din centrul orașului.

Licitația va avea loc în data de 15 octombrie 2025, la ora 11:00, în Sala de ședințe a Consiliului Local, situată la etajul I al sediului Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Spațiile disponibile, împreună cu suprafața utilă, regimul juridic și destinația propusă, sunt următoarele:

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 44 mp, destinație sediu administrativ și birouri – 12,47 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 5, suprafață utilă de 44,5 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 16,35 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 145,1 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 9,63 euro/mp/lună

Piața Unirii nr. 8, suprafață utilă de 49,6 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 13,91 euro/mp/lună

Bulevardul Regele Carol I nr. 22, suprafață utilă de 111,55 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 10,04 euro/mp/lună

str. Iuliu Maniu nr. 38, suprafață utilă de 104,48 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,9 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 28,74 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 6,05 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 55,65 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 5,3 euro/mp/lună

str. Matei Corvin nr. 1, suprafață utilă de 125,1 mp, având ca destinație sediu administrativ și birouri – 9,24 euro/mp/lună

str. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, suprafață utilă de 59,15 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,89 euro/mp/lună

str. Iuliu Grozescu nr. 2, suprafață utilă de 73,38 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  6,6 euro/mp/lună

str. Virgil Onițiu nr. 19, suprafață utilă de 29,8 mp, destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 9,13 euro/mp/lună

str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, suprafață utilă de 65,5 mp,  destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 11 euro/mp/lună

Piața Traian nr. 3, suprafață utilă de 70,1 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  8,76 euro/mp/lună

Documentația pentru înscrierea la licitație poate fi obținută gratuit prin descărcarea de pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro/noutati (https://www.primariatm.ro/2025/09/09/licitatie-cu-strigare-patrimoniul-istoric) iar la licitație pot participa agenți economici – persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.

Documentele de participare, însoțite de dovada achitării taxei și a garanției, vor fi depuse în format fizic, în plic închis, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, până cel târziu la data de 10 octombrie 2025, ora 16:00. Pe plic se va menționa denumirea ofertantului și adresa spațiului pentru care se depune oferta.

Citeste mai mult

Administrație

Primul pod construit la Timișoara după Revoluție va lega Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor. Primăria a lansat licitația pentru constructor

Publicat

pe

Primăria Timișoara a accestat fonduri europene pentru construirea primului pod nou din oraș după Revoluție care va conecta Bulevardul Dâmbovița direct de Calea Bogdăneștilor.

Cu linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare largi, patru benzi pentru mașini și spații verzi, proiectul Primăriei va conecta cartierele Dâmbovița și Ronaț. Podul și Pasajul Solventul fac parte din Inelul IV Vest, o legătură nouă între nordul și sudul Timișoarei, și vor prelua parte din traficul care trece astăzi prin zona centrală.

Proiectul municipalității include legături cu pistele de bicicletă de pe malul Begăi, dar și reconfigurarea a două intersecții mari, respectiv cu str. Gării și Blvd. Dâmbovița, lângă depoul de tramvaie.

„Noul pod de la Solventul este un proiect așteptat de generații întregi de timișoreni. Împreună cu pasajul aflat acum aproape de finalizare, această legătură va schimba radical felul în care ne deplasăm prin oraș și va deschide noi oportunități de dezvoltare pentru cartierele din vestul Timișoarei. Prin astfel de investiții, facem din Timișoara un oraș mai conectat, mai accesibil și mai atractiv – atât pentru oameni, cât și pentru economie. Este primul pod pe care în construim la Timișoara după Revoluție, și pe care vor circula mașini, bicicliști, pietoni și tramvaie”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 101.981.174 lei (fără TVA). Totodată, Municipiul Timișoara a contractat o finanțare europeană de 93 de milioane de lei pentru această investiție, prin Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă.

Firmele interesate se pot înscrie la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100199835

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite