Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CHESTIONAR online. Cetățenii, invitați să-și spună părerea privind brandul economic al județului Timiș

Publicat

pe

CJ Timiș își dorește promovarea județului printr-un brand economic puternic. Acesta este menit să contribuie la întărirea identității și creșterea notorietății județului, cu efecte benefice privind competitivitatea, vânzările și turismul, dezvoltarea investițiilor autohtone și străine, relansarea investițiilor de capital, acoperirea deficitului forței de muncă și îmbunătățirea condițiilor de viață.

Dezvoltarea unui brand economic local/județean/regional este o provocare în sine. Acesta poate fi descris ca un mix între elementele brand-urilor de produs și cele locale/regionale, fiind definit ca o arie geografică delimitată, pentru care se identifică și se consolidează un set de caracteristici, cunoștințe și practici diferențiatoare.

În acest context, Consiliul Județean invită timișenii să completeze un chestionar care va ajuta la configurarea brand-ului. Completarea acestuia este importantă, în contextul în care cercetarea sociologică va descrie percepția comunității privind caracteristicile definitorii ale economiei județului Timiș.

Chestionarul privind brand-ul economic poate fi completat la adresa: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeeCa1lqx3CW8f8m6UHJ6wf6QEyAlB-p1FZaDFQbJ-CavmXJA/viewform

În plus, Consiliul Județean Timiș intenționează să elaboreze o strategie pentru economia circulară a județului Timiș și un plan de acțiune pentru integrarea modelelor specifice.

Conform definiției UE, economia circulară este un model de producție și consum care implică partajarea, reutilizarea, repararea, renovarea și reciclarea materialelor și produselor existente cât mai mult posibil. În acest fel, ciclul de viață al produselor este extins. În practică, economia circulară implică reducerea la minimum a deșeurilor, dar și a consumului de materii prime și energie.

Pentru promovarea cu succes a economiei circulare în județul nostru, este importantă implicarea și contribuția  întregii comunități. Instituția invită astfel toți operatorii economici, instituțiile, organizațiile și persoanele interesate să completeze un chestionar specific.

Acesta poate fi accesat la adresa: https://www.cjtimis.ro/anunturi/chestionar-economie-circulara/

Ambele chestionare sunt disponibile până în 15 mai.

Administrație

Construcțiile ilegale din Piața „Aurora“ din Timișoara, demolate

Publicat

pe

Zeci de construcții șubrede din piața Aurora, din Dâmbovița, care prezintă pericol pentru cumpărători și vânzători, sunt desființate, în baza dispoziției primarului Dominic Fritz.

Operațiunea de desființare de chioșcuri, gherete, terase, copertine și pergole ridicate fără niciun fel de autorizație pe domeniul public și privat al municipiului Timișoara a început astăzi.

„Au ridicat aproape o întreagă piață cu construcții ilegale. Multe sunt un pericol pentru cei care vând sau cumpăra. E rezultatul a foarte multor ani de nepăsare și complicitate a instituțiilor orașului.  Știu că uneori poate fi un proces dureros, dar eliberarea domeniului public de construcții neautorizate este necesară pentru un oraș civilizat care se respectă. Timișoara trebuie să devină din nou mai aerisită și nu apăsată de haosul din anii post-revoluționari”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Toate cheltuielile privind demolarea construcțiilor ilegale vor fi suportate de societatea comercială AURORA S.R.L., care are în concesiune terenul. Contractul de concesiune pentru o suprafață de 14.528 mp, pe strada Lacului nr. 21, a fost semnat în 1997 și este în vigoare atât timp cât există construcțiile autorizate aferente pieței, conform deciziei Consiliului Local de atunci.

De la momentul concesiunii, societatea AURORA a construit fără autorizație, treptat, zeci de spații cu destinație comercială și a executat ilegal lucrări de extindere și de împrejmuire.

Unele dintre aceste construcții ilegale, vechi de aproximativ 18 ani, sunt extrem de deteriorate și nu îndeplinesc condițiile necesare pentru comerț. În ceea ce privește spațiile pentru care există autorizație de construire, acestea vor putea fi folosite în continuare pentru activități de vânzare – cumpărare.

Foto: Primăria Timișoara

 

Citeste mai mult

Administrație

Finanțare europeană pentru modernizarea rețelei de termoficare din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Timișoara a obținut o finanțare record de aproape 50 de milioane de euro pentru modernizarea rețelei de termoficare.

Cu acești bani, vor fi înlocuiți 13 km de rețea termică în zonele CET Sud – Fratelia, Șagului – Elisabetin, Girocului, Complex Studențesc, Circumvalațiunii, Fabric – Modern și Bucovina.

Ce înseamnă această investiție pentru timișoreni?

Confort sporit în locuințe, pierderi mai mici în rețea, mai puține întreruperi sau avarii.

𝐹ă𝑟ă 𝑓𝑜𝑛𝑑𝑢𝑟𝑖 𝑒𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑛𝑒 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑖𝑛𝑣𝑒𝑠𝑡𝑖𝑡̦𝑖𝑖 𝑎𝑟 𝑓𝑖 𝑒𝑥𝑡𝑟𝑒𝑚 𝑑𝑒 𝑑𝑖𝑓𝑖𝑐𝑖𝑙 𝑑𝑒 𝑓ă𝑐𝑢𝑡 𝑑𝑜𝑎𝑟 𝑑𝑖𝑛 𝑏𝑢𝑔𝑒𝑡𝑢𝑙 𝑙𝑜𝑐𝑎𝑙. 𝑀ă 𝑏𝑢𝑐𝑢𝑟 𝑐ă 𝑎𝑚 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖𝑡 𝑠ă 𝑎𝑡𝑟𝑎𝑔𝑒𝑚 𝑎𝑐𝑒ș𝑡𝑖 𝑏𝑎𝑛𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑇𝑖𝑚𝑖ș𝑜𝑎𝑟𝑎 ș𝑖 𝑚𝑢𝑙𝑡̦𝑢𝑚𝑒𝑠𝑐 𝑒𝑐ℎ𝑖𝑝𝑒𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑒𝑓𝑜𝑟𝑡. 𝐶𝑢 𝑐𝑒𝑙𝑒 50 𝑑𝑒 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑜𝑎𝑛𝑒 𝑑𝑒 𝑒𝑢𝑟𝑜 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑖𝑛𝑢ă 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑟𝑛𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑡𝑒𝑟𝑚𝑜𝑓𝑖𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑐𝑒𝑛𝑡𝑟𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡. 𝐸 𝑣𝑜𝑟𝑏𝑎 𝑑𝑒 ț𝑒𝑣𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑛𝑢 𝑎𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑠𝑐ℎ𝑖𝑚𝑏𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑑𝑒𝑐𝑒𝑛𝑖𝑖. 𝐴𝑡â𝑡 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑙𝑢𝑐𝑟ă𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑠𝑐ℎ𝑖𝑚𝑏𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑟𝑒ț𝑒𝑙𝑒𝑖, 𝑝𝑟𝑒𝑐𝑢𝑚 ș𝑖 𝑐𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑡𝑒𝑟𝑚𝑜𝑖𝑧𝑜𝑙𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑏𝑙𝑜𝑐𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑢𝑛 𝑝𝑎𝑠 𝑖𝑚𝑝𝑜𝑟𝑡𝑎𝑛𝑡 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑢𝑛 𝑐𝑜𝑛𝑓𝑜𝑟𝑡 𝑠𝑝𝑜𝑟𝑖𝑡 î𝑛 𝑐𝑎𝑠𝑒𝑙𝑒 𝑡𝑖𝑚𝑖ș𝑜𝑟𝑒𝑛𝑖𝑙𝑜𝑟, 𝑓𝑎𝑐𝑡𝑢𝑟𝑖 𝑚𝑎𝑖 𝑚𝑖𝑐𝑖, ș𝑖 𝑝𝑖𝑒𝑟𝑑𝑒𝑟𝑖 𝑚𝑢𝑙𝑡 𝑟𝑒𝑑𝑢𝑠𝑒. 𝐴𝑣𝑒𝑚 𝑡𝑜𝑡 𝑚𝑎𝑖 𝑚𝑢𝑙𝑡𝑒 𝑓𝑎𝑚𝑖𝑙𝑖𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑛𝑒 𝑠𝑝𝑢𝑛 𝑐ă 𝑠𝑖𝑚𝑡 𝑑𝑒𝑗𝑎 𝑑𝑖𝑓𝑒𝑟𝑒𝑛ț𝑎 𝑖̂𝑛 𝑏𝑖𝑛𝑒. 𝑆𝑢𝑛𝑡 𝑖̂𝑛𝑐𝑟𝑒𝑧ă𝑡𝑜𝑟 𝑖̂𝑛 𝑣𝑖𝑖𝑡𝑜𝑟𝑢𝑙 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑡𝑒𝑟𝑚𝑜𝑓𝑖𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑇𝑖𝑚𝑖ș𝑜𝑎𝑟𝑎, a declarat primarul Dominic Fritz.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

EXPROPRIERI la Timișoara. 2,2 hectare de teren necesare pentru construirea podului Solventul

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara începe exproprierea terenurilor necesare pentru construirea podului Solventul – primul pod construit în Timișoara după mai bine de 30 de ani.

Investiție strategică a Primăriei Timișoara, pentru că alături de pasajul Solventul și de drumul peste platforma industrială reprezintă cheia pentru traficul din oraș, podul necesită despăgubirea a nouă proprietari de terenuri intravilane din zonă.

Viceprimarul Ruben Lațcău, specialiști din Primărie și reprezentanții firmei responsabile cu exproprierea s-au întâlnit cu proprietarii  pentru a discuta despre procedură și pentru a stabili detaliile.

„O investiție majoră precum podul Solventul vine și cu supărări, nimeni nu vrea să plece de unde și-a construit casa, dar oamenii au înțeles importanța lucrărilor și vom discuta zilnic cu ei, dacă va fi nevoie, pe durata exproprierii. Suma pe care o va primi fiecare proprietar va fi stabilită de un expert independent. Primăria nu poate interveni asupra cuantumului despăgubirii în niciun fel, primăria doar achită sumele de la bugetul local. Expertul se va raporta la grilele notariale, la care poate adăuga un anumit prejudiciu, potrivit legii. Dacă vor exista nemulțumiri, proprietarii pot merge în instanță, dar procesele nu vor bloca investiția pentru că legea este clară: se expropriază pe sumele stabilite și încep lucrările”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Exproprierea terenurilor necesare pentru realizarea podului Solventul este realizată în baza legii 255/2010. Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA.

În paralel, Primăria Municipiului Timișoara avansează cu documentațiile necesare, după ce Agenția de Mediu a anunțat că terenul de pe fosta platformă industrială Solventul este contaminat. Municipalitatea a găsit soluții tehnice pentru a nu exista suprapuneri cu zona contaminată și, în prezent, este așteptat avizul de mediu, după care urmează eliberarea autorizației de construire.

Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei și este proiect prioritar al Primăriei pentru atragerea de fonduri europene.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite