Ne găsiți și pe:

Administrație

CJ Timiș, primele demersuri pentru digitalizarea instituției în relația cu cetățenii

Publicat

pe

Consiliul Județean Timiș a lansat o licitație publică prin care și-a propus să găsească o firmă specializată în tehnologia informației care să creeze și să implementeze o platformă digitală la nivelul instituției.

Platforma va avea ca scop optimizarea procedurilor administrative din cadrul Consiliului, prin transpunerea în mediu digital a informațiilor, fluxurilor și documentelor utilizate în activitatea curentă.

Astfel, se va introduce un mod de lucru „paperless”, permițând inițierea și circulația documentelor semnate digital, cât și arhivarea lor în centrul de date al instituției.

Caietul de sarcini prevede întregul proces necesar unei bune implementări a platformei. Mai exact, vorbim de analiza cerințelor, proiectare, programare (codare), integrare, testare, instalare, configurare, punere în funcțiune, documentare și instruire, precum și furnizarea serviciilor de mentenanță aferente perioadei de garanție.

Ulterior, platforma realizată la nivelul Consiliului Județean Timiș va permite integrarea structurilor subordonate, determinând gestionarea mai facilă a relației cu acestea și desfășurarea activităților interinstituționale. De asemenea, platforma va constitui o parte din componenta back office pentru portalul instituției, permițând interacțiunea cu cetățenii, mediul de afaceri, organizații non-guvernamentale, precum și alte instituții publice.

Caietul de sarcini a fost realizat de o echipă multidisciplinară a CJ Timiș coordonată de administratorul public al județului, Marian Constantin Vasile.

„Eforturile echipei s-au concentrat spre a genera o documentație de atribuire calitativă, clară și atractivă pentru ofertanții serioși. Așteptăm un număr cât mai mare de oferte de la firme, companii care doresc să își testeze puterile în susținerea instituțiilor publice din România. Ne dorim un nou start în administrația județului, cât și setarea unui cadru de lucru ce va servi ca exemplu de bune practici pentru toate celelalte administrații publice”, a subliniat acesta.

Cei interesați pot consulta caietul de sarcini pe platforma de licitații publice www.e-licitatie.ro. Termenul final de depunere a ofertelor este 24 septembrie 2021, ora 15:00. Din momentul în care firma câștigătoare va începe lucrul, va avea la dispoziție cel mult 330 de zile calendaristice pentru a duce la bun sfârșit contractul.

Administrație

Calea Șagului din Timișoara va deveni Magistrală Verde

Publicat

pe

Calea Șagului, pentru unii o „autostradă“ urbană, va deveni Magistrală Verde, așa cum mulți timișoreni așteaptă de ani de zile.

Ieri a fost semnat contractul pentru proiectare iar investiția va schimba fața cartierelor Șagului, Iosefin și Dâmbovița.

„De ce avem nevoie să regândim și să refacem complet legătura între pasajul de la Shopping City și Piața Mocioni/Sinaia? Azi, zona este supraîncărcată de mașini, mult zgomot și poluare. Toată lumea e nemulțumită de modul în care se circulă. De multe ori, oamenii îmi spun că dacă autobuzul ar avea banda lui și nu ar mai sta blocat în trafic, ar renunța la a folosi mașina pe distanțe de 3-4 km.

Regândim spațiul public în așa fel încât să facem loc tuturor: transport public cu bandă dedicată (acolo unde este oportun), carosabil pentru șoferi, piste pentru biciclete, trotuare și zone verzi“, a anunțat Dominic Fritz, primarul Timișoarei, pe Facebook.

Investiția se numește Magistrala Verde din două motive – pentru că se încurajează celelalte forme de mobilitate și se reduce astfel poluarea. Și pentru că bulevardul va fi în mare măsură verde: cu copaci de-a lungul șoselei, cât se poate.

Contractul de proiectare (DALI+Proiect tehnic) are termen de realizare de 10 luni. Lucrările propriu-zise de realizare a Magistralei vor fi finanțate prin fonduri europene.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișiara va cumpăra o instalație de cogenerare care va produce energie electrică și apă caldă

Publicat

pe

Primăria Timișoara achiziționează prin PNRR o instalație de înaltă eficiență care va genera curent și energie termică.

Valoarea investiției este de 230 de milioane de lei.

Consilierii locali au aprobat, vineri, în cadrul unei ședințe în plen, un proiect ce prevede achiziționarea de către municipalitate a unei instalații de cogenerare de înaltă eficiență. Instalația, cu o putere de 45 MW electric și 44 MW termic va genera atât curent, cât și energie termică ce va fi folosită în sistemul centralizat de termoficare și va ajuta la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproape 71.400 de tone anual.

„Facem acum investițiile pe care orașul trebuia să le facă acum 10 ani. Aplicăm acum pentru cea mai mare finanțare obținută vreodată pentru modernizarea sistemului centralizat de termoficare. Instalația, pe care ne dorim să o punem în funcțiune la finele anului viitor – începutul anului 2024 va produce apă caldă, pe care o putem folosi în sistem centralizat, dar și curent, pe care îl putem vinde pe piață. Practic, această instalație ne va proteja de fluctuațiile de preț de pe piața de energie, deoarece curentul vândut acoperă practic diferențele de preț. Mai mult, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, înseamnă automat și achiziționarea a mai puține certificate de emisii. Cum prețul acestora a explodat, ajungând de la 10-15 euro în anii trecuți, la 80 de euro în prezent, economiile realizate anual de această instalație se ridică la 5,7 milioane de euro”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Proiectul de construcție a acestei instalații va fi depus în perioada următoare pentru a fi inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea estimată este de circa 229,6 milioane de lei (TVA inclus), din care aproximativ 228,6 milioane reprezintă fonduri nerambursabile, iar un milion de lei reprezintă contribuția Primăriei Municipiului Timișoara.

Totodată, Primăria Municipiului Timișoara derulează și alte proiecte pentru modernizarea instalațiilor de termoficare centralizată din municipiu. De exemplu, în acest moment se află în etapa de Studiu de Fezabilitate proiectul de modernizare a instalației primare de termoficare rămasă neretehnologizată.

Citeste mai mult

Administrație

Insule inteligente supraterane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, la Timișoara

Publicat

pe

Timișorenii vor putea arunca gunoiul cu cartela. Primăria Timișoara va construi 100 de insule inteligente supraterane de colectare selectivă a deșeurilor, finanțate prin PNRR

Primăria Municipiului Timișoara a pregătit cererea de finanțare pentru accesarea fondurilor din PNRR pentru implementarea unui sistem modern de colectare a deșeurilor, pentru blocuri și cvartale de blocuri. Proiectul a fost aprobat, vineri, de consilierii locali.

Astfel, municipalitatea are în vedere amplasarea a 100 de insule inteligente de colectare selectivă a deșeurilor, care vor asigura capacitatea de colectare a deșeurilor pe 5 fracții de la nivel de condominii și cvartale de blocuri. Insulele de colectare vor fi supraterane, cu containere încasetate și fiecare container va avea o capacitate de 1,1 metri cubi. Fracțiiile de colectare sunt: biodegradabil, rezidual, sticlă, plastic și metal și hârtie și carton. Costul per insulă este estimat la 10.000 de euro.

„Facem un pas înainte pentru responsabilizarea noastră, a tuturor, privind modul în care ne aruncăm gunoiul. Dacă-l aruncăm cu completă nepăsare, prețul îl plătim împreună – deponeuri ilegale, tone de deșeuri care ajung la groapa de gunoi și poluare. Până la final de 2024, vrem să implementăm o soluție nouă pentru colectarea separată a gunoiului din oraș prin aceste insule ecologice inteligente, ca să complementăm eforturile deja existente prin colectarea din ușă în ușă.

Mai avem câteva proiecte în lucru, fie la nivel municipal, fie împreună cu alte instituții, printre care și construcția unui centru de colectare nou, unde să poată fi aduse deșeuri voluminoase, mobilier de exemplu, deșeuri biodegradabile ori deșeuri din construcții și apoi să fie valorificate”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Fiecare insulă de colectare va fi digitalizată, va avea acces restricționat prin cartelă (minimum 200 de cartele vor fi date locatarilor arondați unei insule) și va aduna date despre nivelul de colectare al deșeurilor.

Cererea de finanțare a fost aprobată, vineri, de Consiliul Local al Municipiului Timișoara. Valoarea cererii este de 4.919.500 lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C3 – Managementul Deșeurilor.

Termenul limită de efectuare a recepției la terminarea lucrărilor este 31 decembrie 2024.

Foto: Insulă colectare deșeuri în Brașov

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite