Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Administrație

Peste 100 de locuri de parcare pe strada Orșova din Timișoara. Unde se vor mai demola garaje

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă programul de modernizare a zonelor dintre blocuri, prin crearea de locuri de parcare, spații verzi, trotuare și căi de acces, pe locul vechilor garaje.

Municipalitatea a demarat lucrările în Calea Aradului, pe strada Orșova, la o parcare cu peste 100 de locuri.

În paralel, vor fi transmise notificările către deținătorii a 40 de garaje din zona străzii Silistra, iar pentru Intrarea Sepia, în zona Calea Martirilor, este pregătit un nou lot pentru două parcări.

„În multe zone ale orașului, blocurile au fost ridicate fără să se țină cont de parcări, spații verzi sau locuri de joacă, iar acest lucru se resimte și astăzi. Prin demolarea garajelor și reamenajarea terenurilor, schimbăm pas cu pas cartierele. Ne-am propus ca, în 4–5 ani, să desființăm toate garajele și să transformăm modul în care arată și sunt folosite spațiile dintre blocuri”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

În cartierul Aradului, în perimetrul cuprins între străzile Orșova, Dej și Cugir, garajele au fost demolate, iar municipalitatea, prin Societatea Drumuri Municipale, a demarat lucrările de amenajare a zonei. În total, locuitorii vor putea folosi peste 100 de locuri, precum și noile spații verzi, trotuare și căi de acces. De asemenea, vor fi plantați arbori pentru umbră pe timpul verii și vor fi realizate platforme pentru pubele.

În cartierul Lipovei, echipele SDM au finalizat prima dintre cele două parcări prevăzute pe strada Horia Măcelariu, au reparat strada adiacentă și au amenajat un trotuar nou pentru locuitori. Următoarele intervenții în zona Lipovei sunt programate pe strada Silistra. Municipalitatea va notifica deținătorii garajelor, iar aceștia vor avea la dispoziție 30 de zile pentru a demola construcțiile în regie proprie. Dacă termenul nu este respectat, demolarea va fi efectuată de Primărie, iar costurile vor fi recuperate de la beneficiari.

În 2024, municipalitatea a creat peste 650 de locuri de parcare în zonele Calea Șagului, Gara de Nord, Lipovei, Badea Cârțan, Dorobanților, Odobescu, Plăvăț și Calea Girocului. Aceste intervenții fac parte din programul municipal de regenerare urbană, prin care timișorenii beneficiază de mai mult spațiu verde și o organizare mai eficientă a parcărilor dintre blocuri.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara închiriază 14 spații comerciale și de birouri în zona istorică a orașului

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara lansează licitația pentru închirierea a 14 spații comerciale și de birouri situate în cartierele istorice Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin, pentru o perioadă de cinci ani. Măsura face parte din procesul de valorificare a patrimoniului municipalității și de punere în folosință a acestuia pentru comunitate.

Prețurile de pornire variază între 5 și 16 euro/mp/lună, conform proiectului de hotărâre care va fi supus votului Consiliului Local. Acesta a fost stabilit în baza unei evaluări independente la solicitarea municipalității. Proiectul poate fi consultat la următorul link: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl.

Data licitației va fi anunțată în timp util, astfel încât persoanele juridice interesate să se poată pregăti și participa. Spațiile vor fi atribuite ofertanților care propun cel mai bun preț, iar dacă pentru un spațiu nu se depun cel puțin două oferte calificate, Primăria Timișoara va relua procedura, conform legislației în vigoare.

Spațiile disponibile sunt următoarele:

  • Str. Augustin Pacha nr. 1 (SAD 3), 44 mp – 12,47 euro/mp/lună
  • Str. Augustin Pacha nr. 1 (SAD 6), 145 mp – 9,63 euro/mp/lună
  • Str. Augustin Pacha nr. 5, 44,5 mp – 16,35 euro/mp/lună
  • Piața Unirii nr. 8, 50 mp – 13,91 euro/mp/lună
  • Str. Matei Corvin nr. 1, 125 mp – 9,24 euro/mp/lună
  • Blvd. Regele Carol I nr. 22, 111,5 mp – 10,04 euro/mp/lună
  • Str. Iuliu Maniu nr. 38, 104,5 mp – 7,9 euro/mp/lună
  • Str. Remus nr. 12 (U9), 29 mp – 6,05 euro/mp/lună
  • Str. Remus nr. 12 (U10), 56 mp – 5,3 euro/mp/lună
  • Str. Dr. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, 59 mp – 7,89 euro/mp/lună
  • Str. Iuliu Grozescu nr. 2, 73 mp – 6,6 euro/mp/lună
  • Str. Virgil Onițiu nr. 19, 30 mp – 9,13 euro/mp/lună
  • Str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, 65,5 mp – 11 euro/mp/lună
  • Piața Traian nr. 3, 70 mp – 8,76 euro/mp/lună

În aceste locații vor putea fi desfășurate diverse activități comerciale, administrative sau de servicii. Sunt excluse activitățile tip vânzare de produse second-hand, jocuri de noroc, farmacie, amanet sau schimb valutar.

Ofertele trebuie să includă și o garanție de participare, echivalentă cu două luni de chirie. Valoarea de piață a spațiilor a fost evaluată de APPRAISAL & VALUATION S.A, o firmă specializată, contractată de administrația locală.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie noi cu fonduri europene

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara lansează licitația pentru achiziția a 10 tramvaie noi cu fonduri europene prin Programul Regional Vest 2021–2027. Măsura face parte din strategia Municipiului Timișoara de îmbunătățire a capacității, calității și atractivității transportului public, iar investiția contribuie la procesul de înlocuire completă a flotei cu aproape 200 de vehicule moderne și nepoluante.

„În ultimii ani, am modernizat flota de transport public a Timișoarei cu 90 de vehicule noi – toate achiziționate cu bani europeni. În plus, avem deja în livrare 33 de troleibuze moderne și suntem în licitație pentru încă 30 de autobuze electrice noi. Este o transformare fără precedent pentru mobilitatea din oraș. Iar rezultatele le vedem: jumătate din timișoreni folosesc și transportul public în deplasările lor zilnice în oraș. Acum adăugăm aceste 10 tramvaie de ultimă generație, care vor face transportul public mai atractiv și mai confortabil. Aceste tramvaie vor circula pe traseele din oraș care nu au încă tramvaie moderne, cum e linia 7 și 9”, spune primarul Dominic Fritz.

Noile tramvaie vor fi echipate cu tehnologii de ultimă generație: tracțiune electrică, frânare regenerativă, climatizare, sisteme de informare în timp real, Wi-Fi, supraveghere video și accesibilitate sporită. Acestea vor funcționa pe principiul „zero emisii de CO₂”, fiind parte integrantă a tranziției către un transport public nepoluant.

Prin reînnoirea flotei de tramvaie, municipalitatea urmărește reducerea emisiilor de CO₂ cu aproximativ 117.000 kg/an, îmbunătățirea confortului și siguranței pentru călători, reducerea zgomotului urban și a congestiei rutiere, creșterea eficienței serviciului public de transport și facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități.

Proiectul „Asigurarea unui transport public local ecologic prin achiziția de tramvaie noi”, cod SMIS 341003, este finanțat prin Programul Regional (PR) Vest 2021-2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă și este aliniat cu Obiectivul de Politică 2 al Uniunii Europene: o Europă mai verde, rezilientă și cu emisii reduse de carbon.

Valoarea totală a proiectului este de 135.680.920,20 lei (TVA inclus), din care 99.404.000,00 lei reprezintă finanțarea europeană, iar valoarea cheltuielilor neeligibile suportată din bugetul local este de 36.276.920,20 lei.

Firmele interesate pot depune ofertele până în data de 18.09.2025 pe sistemul electronic de achiziții la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite