Ne găsiți și pe:

Administrație

DOSAR PENAL. Mai multe persoane cercetate după ce au intrat, ilegal, în sediul Primăriei din Timișoara

Publicat

pe

Inspectoralul de Poliţie al Judeţului Timiş anunţă, vineri, că a deschis dosar penal, după ce un grup de membri şi simpatizanţi ai AUR, alături de liderul partidului, George Simion, au pătruns în sediul Primăriei Timişoara scandând lozinci şi cerând audienţă la primarul Dominic Fritz. Edilul a cerut tragerea la răspundere a celor care au pătruns în sediul instituţiei.

Poliţiştii s-au sesizat din oficiu, anunţă reprezentanţii IPJ Timiş.

”Cu privire la incidentul care a avut loc în incinta Primăriei municipiului Timişoara, vă comunicăm ca poliţiştii timişoreni s-au sesizat din oficiu şi au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de violarea sediului profesional, în care se efectuează cercetări sub coordonarea procurorului Parchetului de pe lângă Judecătoria Timişoara, pentru stabilirea tuturor cauzelor şi împrejurărilor”, transmite IPJ Timiş.

Zeci de membrii şi simpatizanţi AUR, în frunte cu George Simion, au intrat în sediul Primăriei Timişoara şi au scandat sloganuri precum „Herr Fritz, nu uita, Timişoara nu-i a ta”, „Ruşine să vă fie” sau „Să vină afară”.
Primarul Dominic Fritz a reacţionat în urma incidentului şi a declarat că nu îl intimidează aceste violenţe anti-democratice.
George Simion, liderul AUR, se află în judeţul Timiş cu o caravană.
Asociaţia Municipiilor din România este solidară cu primarul din Timişoara, Dominic Fritz, şi condamnă cu fermitate orice acţiune destabilizatoare care aduce atingere ordinii şi statului de drept, după ce mai mulţi membri şi simpatizanţi ai AUR, împreună cu liderul acestui partid, George Simion, au intrat în sediul Primăriei, scandând lozinci şi cerând o audienţă la edil.
„Asociaţia Municipiilor din România a luat act cu îngrijorare de incidentele petrecute în cursul zilei de vineri la Primăria Municipiului Timişoara, când mai mulţi membri şi simpatizanţi AUR au pătruns cu forţa în sediul instituţiei. Condamnăm cu fermitate orice acţiune destabilizatoare care aduce atingere ordinii şi statului de drept! Suntem solidari cu primarul Municipiului Timişoara, Dominic Fritz, şi cu colegii dânsului care au fost martori la scenele violente de astăzi şi facem un apel la instituţiile statului cu atribuţii în ordinea publică să acţioneze ferm şi să sancţioneze astfel de fapte, dar şi să prevină pe viitor repetarea unor asemenea acţiuni agresive şi primitive care nu au ce căuta într-un stat civilizat, membru al Uniunii Europene”, se arată într-un comunicat de presă, de vineri seara.
Comunicatul este semnat de 23 de primari de municipii: Emil Boc, preşedinte AMR, primarul municipiului Cluj-Napoca, Constantin Toma, preşedinte executiv, primarul municipiului Buzău, Ion Lungu, prim-vicepreşedinte, primarul municipiului Suceava, Ionuţ-Florin Pucheanu, prim-vicepreşedinte, primarul municipiului Galaţi, Mihai Chirica, vicepreşedinte, primarul municipiului Iaşi, Lia-Olguţa Vasilescu, vicepreşedinte, primarul municipiului Craiova, Florin Alin Birta, vicepreşedinte, primarul municipiului Oradea, Ionel Ciunt, vicepreşedinte, primarul municipiului Zalău, Florin-Tiberiu Iacob-Ridzi, vicepresedinte, primarul municipiului Petroşani, Viorel Marian Dragomir, secretar general, primarul municipiului Brăila, Ciprian Ciucu, purtător de cuvânt, primarul Sectorului 6 al Municipiului Bucureşti, Dan Bobouţanu, membru, primarul municipiului Hunedoara, Călin Laurenţiu Bibarţ, membru, primarul municipiului Arad, Vasile Pavăl, membru, primarul municipiului Vaslui, Marcel-Laurenţiu Romanescu, membru, primarul municipiului Târgu Jiu, Daniel Cristian Stan, membru, primarul municipiului Târgovişte, Nicolae-Florin Oancea, membru, primarul municipiului Deva, Árpád – András Antal, membru, primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Gábor Kereskenyi, membru, primarul municipiului Satu Mare, Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, membru, primarul municipiului Bacău, Astrid-Cora Fodor, membru, primarul municipiului Sibiu, Mircia Gutău, membru, primarul municipiului Râmnicu Vâlcea, Alin Ioan Moldoveanu, membru, primarul municipiului Câmpina.

Administrație

Primăria Timișoara face un prim pas pentru finalizarea rețelei de apă-canal din zona Plopi Sud

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara face demersurile necesare pentru finalizarea obiectivului de investiții „Extindere rețea apă-canal – zona Plopi Sud, str. II-V”. Acest obiectiv a fost demarat în 2008. Deși a fost realizat un procent de 90% din lucrările contractate, acestea au rămas neîncheiate.

Pentru restul lucrărilor a fost lansată licitația prin procedură simplificată pentru achiziționarea serviciilor de expertiză tehnică a construcției. Firma care va realiza aceste servicii va analiza și stabili starea tehnică și funcțională a rețelei. În urma analizei, expertul va propune soluții de remediere, modificare și îmbunătățire a rețelelor executate. Va urma apoi achiziționarea lucrărilor de execuție pentru a închide acest obiectiv.

Până la termenul limită de depunere a ofertelor, care a fost marți, 28 iunie, la ora 15:00, la licitație s-a prezentat o firmă. Urmează evaluarea ofertei și desemnarea câștigătorului.

Conform caietului de sarcini publicat pe site-ul de achiziții publice, expertiza va avea în vedere următoarele:

  • Verificarea stării tehnice a conductelor;
  • Verificarea adâncimii de pozare;
  • Verificări privind starea tehnică a îmbinărilor conductelor;
  • Verificarea privind starea tehnică a căminelor de vane;
  • Verificări privind starea tehnică a căminelor de vizitare;
  • Verificarea privind starea tehnică a hidranților de incendiu;
  • Măsurători/verificări care să permită evaluarea corectă a bunei funcționări a rețelelor executate;
  • Diagnoză imagistică a conductelor de canalizare folosind tehnica de inspecție CCTV (closed circuit television);
  • Constatarea calității materialelor puse în operă pentru realizarea rețelelor de apă și canalizare;
  • Lucrări necesare pentru readucerea la parametrii optimi, lucrări ce vor constitui caietul de sarcini pentru proiectare și execuție a lucrărilor nefinalizate ce fac obiectul expertizei.
  • Expertiza tehnică va cuprinde, dacă este cazul, o prioritizare a lucrărilor de reparații, funcție de urgența executării acestora și posibilitațile tehnologice.
  • Concluzii, recomandări privind exploatarea în siguranță a rețelelor executate.

Valoarea estimată a contractului este de 150.000,00 lei (fără TVA) și întreaga documentație trebuie realizată în 60 de zile.

Citeste mai mult

Administrație

Timișorenii au servicii de o calitate mai bună la noul sediu al Direcției Fiscale

Publicat

pe

Începând de astăzi, 20 iunie 2022, Primăria Timișoara pune la dispoziția timișorenilor un sediu modern, civilizat, pentru a lucra cu cetățenii, un spațiu agreabil care dispune de toate resursele necesare furnizării unor servicii de calitate.

Este o clădire care beneficiază de toate funcțiunile moderne, investiția primăriei în amenajări și dotări fiind de 6,5 milioane de lei. S-au realizat lucrări de: compartimentare a spațiilor de birouri, instalații electrice (iluminat, prize și forță, sistem de detecție la incendiu, sistem de antiefracție, supraveghere video și control acces, inclusiv voce/date), instalații sanitare, instalații de încălzire/climatizare/ventilare. Suprafața construită este de 648 mp, suprafața desfășurată fiind de 1.296 mp.

“Mă bucur că astăzi putem deschide această clădire, care poate să exemplifice cum Direcția Fiscală și Primăria Timișoara vor să lucreze cu publicul. Este aerisit, ghișeele sunt deschise, oferind condiții de secol XXI atât pentru cetățeni, cât și pentru funcționari. Acest nou sediu este un exemplu al interacțiunii pe care ne-o dorim, de azi înainte, între administrație și timișoreni“, a declarat primarul Dominic Fritz.

Începerea activității în acest sediu nou este, totodată, un exemplu de bună practică, locația fiind rezultatul unei colaborări reciproc avantajoase între administrație și mediul de afaceri, din care au de câștigat în primul rând cetățenii orașului.

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este una dintre structurile specializate ale administrației publice locale, care în permanență s-a străduit să vină în întâmpinarea nevoilor timișorenilor. Iar volumul de lucru este apreciabil, pentru că Direcția fiscală interacționează anual cu 207.000 de persoane fizice și 25.000 de persoane juridice.

Prin eforturile de modernizare ale DFMT, Timișoara este, astăzi, orașul cu cei mai mulți utilizatori ai platformei online: 140.748 de persoane, mai mult de jumătate din totalul de 207.000. Este un prag important, pe calea începută în anul 2001, când Timișoara a fost primul oraș din România care introducea sistemul de plată online a taxelor și impozitelor, situându-se în avangarda reformării structurale a administrației publice românești.

La 1 mai, în acest an, s-au împlinit 15 ani de existență a DFMT, care a parcurs în acest timp un drum lung de la lucrul pe hârtie și o incipientă bază de date spre o digitalizare completă. În prezent, cetățenii pot depune online toate tipurile de documente și pot primi, tot online, răspunsurile, întregul proces fiind digitalizat.

Digitalizarea și simplificarea procedurilor vor continua în administrația municipală și în anii următori. Primăria Timișoara a obținut prima finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni. Este o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției. Proiectul ”Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

Citeste mai mult

Administrație

Direcția Fiscală a Primăriei Timișoara se mută într-un nou sediu

Publicat

pe

Începând de luni, 20 iunie 2022, Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara va funcționa într-o clădire nouă pe str. Aristide Demetriade nr.1 (în Iulius Town-mall).

Pentru a putea fi realizată mutarea în noul sediul, vineri, în data de 17 iunie 2022, Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara își va desfășura activitatea cu publicul până la ora 12:00.

Noua construcție cu un etaj este înscrisă în CF nr.415402, în proprietatea municipiului Timișoara, iar consiliul local a acordat Direcției Fiscale dreptul de administrare pentru clădirea realizată pentru servicii publice în ansamblul Iulius Mall.

Construcția a fost realizată de dezvoltator și cedată gratuit primăriei, în baza unei condiții, stabilită prin hotărârea consiliului local de aprobare a Planului Urbansitic Zonal (art. 5 din Hotărârea Consiliului Local  293/25.06.2015).

Accesul către noul sediu se face din mall, iar pentru a facilita identificarea clădirii, vor fi montate indicatoare.

Timișorenii pot folosi sistemul online pentru plata impozitelor și taxele sau depunerea unor declarații/documente. Detalii legate de activitatea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara găsiți aici:https://www.dfmt.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite