Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

ACTUALIZARE. Carantina, reinstituită în Timișoara și comunele limitrofe, pentru trei zile

Publicat

pe

Ca urmare a situației existente în perimetrul format din raza administrativ-teritorială a municipiului Timișoara și a comunelor limitrofe, unde rata de incidență este ridicată, iar în baza datelor furnizate de CNCCI, gradul de ocupare a paturilor COVID ATI în județul Timiș, a atins capacitatea maximă, în vederea limitării riscului ridicat de transmiterea a Coronavirusului SARS-CoV-2 printre comunitățile vizate, s-a stabilit prelungirea carantinei pentru încă 72 ore pentru ariile teritoriale din Județul Timiș, respectiv, municipiul Timișoara și comunele Moșnița Nouă, Ghiroda, Giroc, Dumbrăvița, cu aplicabilitate imediată din data de 22 martie 2021, ora 00.00.

Această decizie a fost luată prin Ordin al Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, în urma consultării cu conducerea Ministerului Sănătății, dată fiind   lipsa întrunirii numărului minim de voturi care să permită adoptarea unei hotărâri a CJSU Timiș în ceea ce privește măsurile necesar a fi aplicate în vederea limitării noului virus,  în pofida recomandărilor furnizate de DSP, ale avizelor și recomandărilor INSP.

Această măsură are caracter temporar, ea fiind necesară până la găsirea unei soluții viabile la nivel județean sau național.

Știrea inițială
Fără carantină în Timișoara, Dumbrăvița, Moșnița Nouă, Ghiroda și Giroc. Măsura nu a avut niciun efect
Prefectul județului Timiş, Zoltan Nemeth a anunţat că, în şedinţa CJSU Timiş de sâmbătă seara, s-a decis ca localitățile Timișoara, Dumbrăvița și Giroc să iasă din carantină. 
„În urma votului exprimat în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiş, s-a votat după cum urmează, în ceea ce priveşte prelungirea măsurii de carantinare a localităţilor Timişoara, Dumbravita si Giroc: 20 voturi pentru, 9 abţineri şi 9 voturi împotrivă – astfel că prelungirea măsurilor de carantinare pentru localităţile: Timişoara, Dumbrăviţa şi Giroc pentru o perioadă de 7 zile, nu a trecut în cadrul CJSU, nefiind întrunită majoritatea necesara de 2/3 din membrii prezenţi pentru adoptarea hotărârii de prelungire a măsurii de carantinare“, a anunțat prefectul.
În ceea ce priveşte comuna Moşniţa Nouă şi comuna Ghiroda, analiza de risc întocmită de către Direcţia de Sănătate Publică a concluzionat că nu este întrunit punctajul pentru a putea propune prelungirea carantinei zonale. Totodată, INSP a avizat măsura de ridicare a carantinei pentru aceste două localităţi, dar a atras atenţia că rata de incidenţă este extrem de ridicată, astfel incat, dacă masura carantinei nu va fi prelungită, cel mai probabil, în scurt timp, trendul va redeveni crescător, impunandu-se din nou luarea măsurii de carantinare.
Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica a afirmat  că simte „tristeţe şi multă părere de rău pentru stresul pus pe copii şi părinţi, pentru pierderile financiare înregistrate în aceste două săptămâni, atâta chin fără absolut niciun rezultat, rata de infectare fiind în creştere”.
„În această seară, în CJSU Timiş a fost eliminată măsura nedreaptă a carantinării Timişoarei şi a zonei periurbane. Deşi am luat poziţie fermă împotriva carantinei formale şi inutile, şi acum, şi în urmă cu 2 săptămâni, acesta nu este un moment de bucurie. Simt tristeţe şi multă părere de rău pentru stresul pus pe copii şi părinţi, pentru pierderile financiare înregistrate în aceste două săptămâni, atâta chin fără absolut niciun rezultat, rata de infectare fiind în crestere.
Însă e important să privim spre viitor. Distanţarea fizică trebuie respectată, iar purtarea măştii şi regulile de igienă tratate cu cea mai mare seriozitate. Vă încurajez să vă vaccinaţi şi să respectaţi restricţiile rămase în vigoare. Nu sunt adeptul amenzilor, cred în respectarea din convingere a regulilor, iar aceasta este o ocazie să arătăm că timişorenii nu au nevoie de ameninţări ca să respecte măsurile legale.
Pe lângă apelul către voi, cetăţenii, fac apel şi către Primăria Timişoara şi Prefectură, să prezinte un plan coerent şi inteligent de măsuri împotriva Covid-19. Eu sunt disponibil, ca întotdeauna, pentru colaborare interinstitutională şi ajutor, acolo unde este nevoie”, a scris Alin Nica sâmbătă pe Facebook.

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Spații comerciale de închiriat la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează licitație publică, cu strigare, pentru închirierea a 14 spații în clădiri de patrimoniu din zonele istorice ale orașului: Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin.

Aceste spații, care nu au destinația de locuință, vor putea fi închiriate pe o perioadă de cinci ani.

Obiectivul acestei licitații este folosirea eficientă a spațiilor publice și stimularea unor activități economice. Astfel, sunt permise activități comerciale, administrative, de prestări servicii nepoluante sau de alimentație publică. Orice activități precum jocuri de noroc, vânzarea de produse second-hand, case de amanet sau schimburi valutare sunt strict interzise.

La ultima licitație cu strigare, organizată de Primaria Municipiului Timisoara, două spații au fost contractate pentru o suma de cinci ori mai mare decat prețul de pornire.

Pe de alta parte, Primăria Municipiului Timișoara încurajează o competiție onestă și va sancționa, prin toate mijloacele legale, acele situații în care se participă doar pentru a bloca licitația – măsură deja aplicată în cazul spațiului fostei florării din centrul orașului.

Licitația va avea loc în data de 15 octombrie 2025, la ora 11:00, în Sala de ședințe a Consiliului Local, situată la etajul I al sediului Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Spațiile disponibile, împreună cu suprafața utilă, regimul juridic și destinația propusă, sunt următoarele:

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 44 mp, destinație sediu administrativ și birouri – 12,47 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 5, suprafață utilă de 44,5 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 16,35 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 145,1 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 9,63 euro/mp/lună

Piața Unirii nr. 8, suprafață utilă de 49,6 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 13,91 euro/mp/lună

Bulevardul Regele Carol I nr. 22, suprafață utilă de 111,55 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 10,04 euro/mp/lună

str. Iuliu Maniu nr. 38, suprafață utilă de 104,48 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,9 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 28,74 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 6,05 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 55,65 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 5,3 euro/mp/lună

str. Matei Corvin nr. 1, suprafață utilă de 125,1 mp, având ca destinație sediu administrativ și birouri – 9,24 euro/mp/lună

str. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, suprafață utilă de 59,15 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,89 euro/mp/lună

str. Iuliu Grozescu nr. 2, suprafață utilă de 73,38 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  6,6 euro/mp/lună

str. Virgil Onițiu nr. 19, suprafață utilă de 29,8 mp, destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 9,13 euro/mp/lună

str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, suprafață utilă de 65,5 mp,  destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 11 euro/mp/lună

Piața Traian nr. 3, suprafață utilă de 70,1 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  8,76 euro/mp/lună

Documentația pentru înscrierea la licitație poate fi obținută gratuit prin descărcarea de pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro/noutati (https://www.primariatm.ro/2025/09/09/licitatie-cu-strigare-patrimoniul-istoric) iar la licitație pot participa agenți economici – persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.

Documentele de participare, însoțite de dovada achitării taxei și a garanției, vor fi depuse în format fizic, în plic închis, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, până cel târziu la data de 10 octombrie 2025, ora 16:00. Pe plic se va menționa denumirea ofertantului și adresa spațiului pentru care se depune oferta.

Citeste mai mult

Administrație

Primul pod construit la Timișoara după Revoluție va lega Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor. Primăria a lansat licitația pentru constructor

Publicat

pe

Primăria Timișoara a accestat fonduri europene pentru construirea primului pod nou din oraș după Revoluție care va conecta Bulevardul Dâmbovița direct de Calea Bogdăneștilor.

Cu linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare largi, patru benzi pentru mașini și spații verzi, proiectul Primăriei va conecta cartierele Dâmbovița și Ronaț. Podul și Pasajul Solventul fac parte din Inelul IV Vest, o legătură nouă între nordul și sudul Timișoarei, și vor prelua parte din traficul care trece astăzi prin zona centrală.

Proiectul municipalității include legături cu pistele de bicicletă de pe malul Begăi, dar și reconfigurarea a două intersecții mari, respectiv cu str. Gării și Blvd. Dâmbovița, lângă depoul de tramvaie.

„Noul pod de la Solventul este un proiect așteptat de generații întregi de timișoreni. Împreună cu pasajul aflat acum aproape de finalizare, această legătură va schimba radical felul în care ne deplasăm prin oraș și va deschide noi oportunități de dezvoltare pentru cartierele din vestul Timișoarei. Prin astfel de investiții, facem din Timișoara un oraș mai conectat, mai accesibil și mai atractiv – atât pentru oameni, cât și pentru economie. Este primul pod pe care în construim la Timișoara după Revoluție, și pe care vor circula mașini, bicicliști, pietoni și tramvaie”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 101.981.174 lei (fără TVA). Totodată, Municipiul Timișoara a contractat o finanțare europeană de 93 de milioane de lei pentru această investiție, prin Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă.

Firmele interesate se pot înscrie la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100199835

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite