Ne găsiți și pe:

Administrație

ACTUALIZARE. Carantina, reinstituită în Timișoara și comunele limitrofe, pentru trei zile

Publicat

pe

Ca urmare a situației existente în perimetrul format din raza administrativ-teritorială a municipiului Timișoara și a comunelor limitrofe, unde rata de incidență este ridicată, iar în baza datelor furnizate de CNCCI, gradul de ocupare a paturilor COVID ATI în județul Timiș, a atins capacitatea maximă, în vederea limitării riscului ridicat de transmiterea a Coronavirusului SARS-CoV-2 printre comunitățile vizate, s-a stabilit prelungirea carantinei pentru încă 72 ore pentru ariile teritoriale din Județul Timiș, respectiv, municipiul Timișoara și comunele Moșnița Nouă, Ghiroda, Giroc, Dumbrăvița, cu aplicabilitate imediată din data de 22 martie 2021, ora 00.00.

Această decizie a fost luată prin Ordin al Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, în urma consultării cu conducerea Ministerului Sănătății, dată fiind   lipsa întrunirii numărului minim de voturi care să permită adoptarea unei hotărâri a CJSU Timiș în ceea ce privește măsurile necesar a fi aplicate în vederea limitării noului virus,  în pofida recomandărilor furnizate de DSP, ale avizelor și recomandărilor INSP.

Această măsură are caracter temporar, ea fiind necesară până la găsirea unei soluții viabile la nivel județean sau național.

Știrea inițială
Fără carantină în Timișoara, Dumbrăvița, Moșnița Nouă, Ghiroda și Giroc. Măsura nu a avut niciun efect
Prefectul județului Timiş, Zoltan Nemeth a anunţat că, în şedinţa CJSU Timiş de sâmbătă seara, s-a decis ca localitățile Timișoara, Dumbrăvița și Giroc să iasă din carantină. 
„În urma votului exprimat în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiş, s-a votat după cum urmează, în ceea ce priveşte prelungirea măsurii de carantinare a localităţilor Timişoara, Dumbravita si Giroc: 20 voturi pentru, 9 abţineri şi 9 voturi împotrivă – astfel că prelungirea măsurilor de carantinare pentru localităţile: Timişoara, Dumbrăviţa şi Giroc pentru o perioadă de 7 zile, nu a trecut în cadrul CJSU, nefiind întrunită majoritatea necesara de 2/3 din membrii prezenţi pentru adoptarea hotărârii de prelungire a măsurii de carantinare“, a anunțat prefectul.
În ceea ce priveşte comuna Moşniţa Nouă şi comuna Ghiroda, analiza de risc întocmită de către Direcţia de Sănătate Publică a concluzionat că nu este întrunit punctajul pentru a putea propune prelungirea carantinei zonale. Totodată, INSP a avizat măsura de ridicare a carantinei pentru aceste două localităţi, dar a atras atenţia că rata de incidenţă este extrem de ridicată, astfel incat, dacă masura carantinei nu va fi prelungită, cel mai probabil, în scurt timp, trendul va redeveni crescător, impunandu-se din nou luarea măsurii de carantinare.
Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica a afirmat  că simte „tristeţe şi multă părere de rău pentru stresul pus pe copii şi părinţi, pentru pierderile financiare înregistrate în aceste două săptămâni, atâta chin fără absolut niciun rezultat, rata de infectare fiind în creştere”.
„În această seară, în CJSU Timiş a fost eliminată măsura nedreaptă a carantinării Timişoarei şi a zonei periurbane. Deşi am luat poziţie fermă împotriva carantinei formale şi inutile, şi acum, şi în urmă cu 2 săptămâni, acesta nu este un moment de bucurie. Simt tristeţe şi multă părere de rău pentru stresul pus pe copii şi părinţi, pentru pierderile financiare înregistrate în aceste două săptămâni, atâta chin fără absolut niciun rezultat, rata de infectare fiind în crestere.
Însă e important să privim spre viitor. Distanţarea fizică trebuie respectată, iar purtarea măştii şi regulile de igienă tratate cu cea mai mare seriozitate. Vă încurajez să vă vaccinaţi şi să respectaţi restricţiile rămase în vigoare. Nu sunt adeptul amenzilor, cred în respectarea din convingere a regulilor, iar aceasta este o ocazie să arătăm că timişorenii nu au nevoie de ameninţări ca să respecte măsurile legale.
Pe lângă apelul către voi, cetăţenii, fac apel şi către Primăria Timişoara şi Prefectură, să prezinte un plan coerent şi inteligent de măsuri împotriva Covid-19. Eu sunt disponibil, ca întotdeauna, pentru colaborare interinstitutională şi ajutor, acolo unde este nevoie”, a scris Alin Nica sâmbătă pe Facebook.

Administrație

Centru de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a dat drumul la Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management. Resursele de care dispune primăria sunt în sfârșit comasate într-un singur spațiu și vor fi folosite atât de echipele pentru managementul traficului, cât și echipele Poliției Locale.

„Este un pas important înainte spre a crește gradul de respectare al legii în Timișoara, dar și de a folosi niște resurse publice care erau puternic subutilizate. Dacă înainte centrul funcționa până după-amiaza, acum este disponibil 24/7, în toate zilele din an. Într-o singură încăpere se află dispeceratul de Poliție Locală, cu care avem o colaborare foarte bună și care se ocupă de asigurarea ordinii publice. Dacă a putut Poliția Locală, eu consider că poate și Poliția Rutieră. Avem aproximativ 1.000 de treceri pe roșu în fiecare zi doar pe camerele pe care le utilizăm aici și pe care Rutiera refuză să le folosească pentru a amenda contravenienții. Le putem pune oricând la dispoziție 2 birouri, care acum sunt libere, pentru că avem echipamente omologate și pe care le pot folosi”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare integrează 150 de camere ale Poliției Locale cu 276 de camere ale municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR. De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul este situat pe bv. Iuliu Maniu, cu dotări de ultimă generație și funcționează similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

„Până acum o săptămână, colegii din această sală de la Poliția Locală funcționau în spații diferite. O echipă funcționa la etaj, una la subsol, și este un avantaj enorm ca echipa care adună sesizările și echipa care coordonează agenții de pe teren sunt în același spațiu, în aceeași cameră. Avem o monitorizare GPS a flotei și a tuturor agenților de pe teren pe ecranele de aici. Deci putem acum, în timp real, să coordonăm echipele de pe teren, în situații în care legea nu se respectă, dacă are loc o bătaie în spațiul public, dacă se formează rampe ilegale de deșeuri”, transmite directorul Poliției Locale, Attila Hajdu.

Poliția Locală va realiza o serie de angajări în acest an pentru a suplimenta echipele existente cu 30 de agenți și este în plan extinderea numărului de camere aflate în proprietatea Poliției Locale în stațiile de transport public, în parcuri și în alte spații în care nu există supraveghere sau unde se formează rampe ilegale de deșeuri. În plan mai este și implementarea unor tehnologii care folosesc inteligența artificială pentru a sprijini echipele pentru managementul traficului și ale Poliției Locale. Scopul este ca tehnologiile respective să alerteze echipele operative despre situații care necesită atenție, fie pentru menținerea ordinii publice, fie pentru fluidizarea traficului, respectându-se reglementările în vigoare.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITĂȚI de angajare. Concurs pentru ocuparea a 17 posturi vacante la Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara dorește să ocupe o parte din posturile vacantate din perioada blocajelor create de suspendarea organigramei.

Reamintim că suspendarea organigramei actuale a fost respinsă de Tribunalul Timiș.

Profesioniștii dornici să preia un post de execuție pentru a aduce o contribuție la calitatea vieții în Timișoara sunt invitați să participe. De asemenea, jumătate dintre poziții sunt deschise pentru tinerii care își doresc să schimbe în bine comunitatea lor și să aducă o energie nouă în administrația locală. Trei posturi sunt de debutant și nu necesită experiență anterioară, iar șașe posturi au ca cerință un an de vechime în specialitatea studiilor.

Cele 17 posturi sunt dispuse în diverse domenii de activitate ale aparatului primăriei și necesită studii superioare (diplomă de licență), cunoștințe intermediare de IT (MS Office Suite) și aproape pentru toate posturile minimum o limbă străină, în cea mai mare parte engleză nivel mediu. Cerințele de limbă, de specializare a studiilor superioare și de vechime variază în funcție de poziția respectivă.

Posturile vacante se află la următoarele departamente:

1) Planificare Strategică și Monitorizare Investiții – minim 1 an experiență

2) Comunicare – debutant

3) Comunicare – minim 1 an experiență

4) Juridic – minim 7 ani experiență

5) Juridic – minim 5 ani experiență

6) Audit Public Intern – minim 7 ani experiență

7) Digitalizare – minim 1 an experiență

8) Digitalizare – minim 7 ani experiență

9) Corpul de Control – minim 7 ani experiență

10) Resurse Umane – minim 7 ani experiență

11) Achiziții Publice – minim 1 an experiență

12) Servicii Suport (Administrativ) – minim 5 ani experiență – acest post nu necesită cunoștințe de limbă străină

13) Guvernanță Corporativă – debutant

14) Cultură și Turism – minim 5 ani experiență

15) Politici Publice și Calitatea Vieții – minim 1 an experiență

16) Amenajare Peisagistica, Biodiversitate si Ape – debutant

17) Relații cu Mediul de Afaceri – minim 1 an experiență

Termenul de depunere al dosarelor este 15 februarie 2023 pentru cele două concursuri.

Dosarele se depun la sediul Primăriei Municipiului Timișoara din bulevardul C.D.Loga nr.1, parter, camerele 7,8.

Mai multe detalii găsiți aici:https://www.primariatm.ro/2023/01/27/anunt-concurs-5/ și https://www.primariatm.ro/2023/01/27/anunt-concurs-4/

Citeste mai mult

Administrație

Mașina viceprimarului Cosmin Tabără, vandalizată cu un obiect ascuțit, într-o parcare

Publicat

pe

Cosmin Tabără, viceprimarul Timișoarei, a sesizat Poliţia după ce, miercuri, şi-a găsit maşina vandalizată, poliţiştii încearcă acum să îi identifice pe autori.

„În cursul acestei zile, 25 ianuarie a.c., la nivelul Poliţiei Municipiului Timişoara a fost înregistrată o sesizare, cu privire la faptul că autoturismul unui bărbat, în vârstă de 46 de ani, din municipiul Timişoara, a fost vandalizat, în timp ce se afla parcat în faţa casei sale. În cauză, a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere, cercetările fiind continuate în vederea identificării autorilor şi luării măsurilor legale care se impun”, a transmis IPJ Timiş.
Viceprimarul municipiului Timişoara, Cosmin Tabără (PNL), şi-a găsit maşina vandalizată, după ce a lăsat-o într-o parcare. Cu un obiect ascuţit a fost scris pe uşile laterale, mesajul „Fără respect”.

Liberalul este de părere că prin acest gest se încearcă intimidarea sa, dar că nu va renunţa să lupte pentru corectitudine.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite