Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Hotărâre CL Timișoara. Conducerea Primăriei trebuie să-și facă publice diplomele de studii și domiciliul

Publicat

pe

Consiliul Local Timişoara a adoptat, marţi, două hotărâri conform cărora cei din conducerea Primăriei municipiului sunt obligaţi să îşi publice diplomele de studii şi domiciliul.

Proiectele de hotărâre care prevăd ca reprezentanţii conducerii Primăriei Timişoara să îşi publice diplomele de studii, respectiv domiciliul au fost iniţiate de consilierul PRO România Marius Craina şi nu au avut avizul secretarului general al Primăriei, Caius Şuli.

Primarul Dominic Fritz a scris  pe Facebook, imediat după şedinţa de plen de marţi, că aceste două proiecte nu sunt legale.
„Nu pot decât să mă declar şi eu surprins de acestă dezbatere, dar sper că ceea ce a spus domnul secretar general nu este minor. Aceste proiecte nu vor fi avizate de secretar pentru că se consideră că nu sunt legale. Dacă dumneavoastră le veţi vota, vor ajunge la Prefectură şi ne va cere să le revocăm pentru că nu sunt contrasemnate de secretar. Atât de simplu. Şi mai vorbim cică de transparenţă, de alte valori, de ce vrem să construim în clasa politică, când lucrurile sunt destul de clare. Dacă mai există o îndoială de ce au pierdut colegul nostru domnul Craina şi PRO România alegerile,  dacă mai există vreo îndoială de ce a pierdut fostul coleg profesor Doctor Honoris Causa Robu şi PNL alegerile, ăsta este răspunsul. Aici vă investiţi energia politică, în aceste jocuri. Nu sunt mai mult decât jocuri”, a susţinut Dominic Fritz.
Proiectul a trecut cu votul majorităţii, pentru acesta votând consilierii locali de la PRO România, PSD şi PNL.
După adoptarea acestor proiecte, fostul primar al municipiului Timişoara Nicolae Robu a reacţionat pe pagina sa de Facebook.
„Fiind sesizat că astăzi, în şedinţa de Consiliu Local, mi-a fost pomenit numele -din nou, jignitor-, de către impostorul ajuns prin fals şi uz de fals, însoţit de intoxicare şi manipulare plătite cu bani mulţi de grupurile de interese ce sunt în spatele lui, în funcţia de Primar al Timişoarei, impostor ce a făcut criză de nervi văzându-se obligat prin votul majoritar al consilierilor locali să-şi publice copie după actul de identitate în care îi este înscris domiciliul -accentuez: nu adresa, ci domiciliul, doar localitatea de domiciliu, de domiciliu, nu de reşedinţă!-, fac această postare, ca replică, limitându-mă la A CITA DIN LEGE, stimaţi compatrioţi: Art. 56 din Legea 115 din 2015: (1) Cetăţenii Uniunii Europene pot candida în unitatea administrativ-teritorială în care au domiciliul. DOMICILIUL, NU REZIDENŢA / REŞEDINŢA / ETC”, a scris Robu.
Nicolae Robu a făcut un apel către procurori şi a arătat că este încrezător că România nu a ajuns atât de rău încât să se încalce legislaţia.
„Stimaţi Procurori, chiar atât de rău a ajuns România, ca unui individ să i se faciliteze de către un grup infracţional să devină Primar al celui de-al treilea oraş al ţării cu încălcarea crasă a legislaţiei electorale, iar apoi să exercite această înaltă funcţie, cu încălcarea flagrantă a altei legi, anume a Codului Administrativ, numai pentru că este cetăţean al unei mari puteri, în speţă cetăţean german? Eu sunt încrezător că nu!”, a susţinut Nicolae Robu.

Administrație

ATENȚIE șoferi! Restricții de circulație la Timișoara pentru lucrări

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea traficului rutier în mai multe zone din oraș, începând cu data de 13 octombrie 2025, în vederea executării lucrărilor la infrastructura rutieră, cea de gaze naturale și canalizare.

Astfel, în perioada 13 octombrie 2025 – 20 decembrie 2025, circulația rutieră se va închide pe strada Lămâiței, pe tronsonul cuprins între strada Andreescu și strada Ardealului, în vederea realizării lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere, de către Societatea Drumuri Municipale.

De asemenea, în perioada 13 octombrie 2025 – 30 noiembrie 2025,  traficul rutier va fi restricționat pe Calea Sever Bocu, pe tronsonul curpins între strada Liniștei și strada Sfinții Apostoli Petru și Pavel, în vederea executarii lucrărilor de înlocuire a conductei de apă potabilă, de către Aquatim.

Mai mult, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Azuga, în perioada 15 octombrie 2025 – 15 noiembrie 2025, în vederea realizării branșamentelor la gaze naturale, de către operatorul Del Gaz.

Totodată, traficul rutier va fi restricționat pe strada Virgil Onițiu, în perioada 13 octombrie 2025 – 31 octombrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Mihai Viteazu și intersecția cu strada Szekely Laszlo, pentru refacerea carosabilului în urma unor lucrări anterioare. Mai mult, lucrările vor continua etapizat astfel : Etapa I – 15 octombrie 2025 – 5 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Gheorghe Doja și intersecția cu strada Alexandru Odobescu, Etapa II – 5 noiembrie 2025 – 6 noiembrie 2025, Etapa III – 6 noiembrie 2025 – 7 noiembrie 2025.

Toate lucrările sunt realizate de către Aquatim.

În plus, continuă lucrările pe strada Ana Ipătescu, iar circulația rutieră va fi închisă în perioada 20 octombrie 2025 – 15 decembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Frunzei și bulevardul Dâmbovița, în vederea execuției rețelei de canalizare, de către Aquatim.

Autoritățile recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite