Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Hotărâre CL Timișoara. Conducerea Primăriei trebuie să-și facă publice diplomele de studii și domiciliul

Publicat

pe

Consiliul Local Timişoara a adoptat, marţi, două hotărâri conform cărora cei din conducerea Primăriei municipiului sunt obligaţi să îşi publice diplomele de studii şi domiciliul.

Proiectele de hotărâre care prevăd ca reprezentanţii conducerii Primăriei Timişoara să îşi publice diplomele de studii, respectiv domiciliul au fost iniţiate de consilierul PRO România Marius Craina şi nu au avut avizul secretarului general al Primăriei, Caius Şuli.

Primarul Dominic Fritz a scris  pe Facebook, imediat după şedinţa de plen de marţi, că aceste două proiecte nu sunt legale.
„Nu pot decât să mă declar şi eu surprins de acestă dezbatere, dar sper că ceea ce a spus domnul secretar general nu este minor. Aceste proiecte nu vor fi avizate de secretar pentru că se consideră că nu sunt legale. Dacă dumneavoastră le veţi vota, vor ajunge la Prefectură şi ne va cere să le revocăm pentru că nu sunt contrasemnate de secretar. Atât de simplu. Şi mai vorbim cică de transparenţă, de alte valori, de ce vrem să construim în clasa politică, când lucrurile sunt destul de clare. Dacă mai există o îndoială de ce au pierdut colegul nostru domnul Craina şi PRO România alegerile,  dacă mai există vreo îndoială de ce a pierdut fostul coleg profesor Doctor Honoris Causa Robu şi PNL alegerile, ăsta este răspunsul. Aici vă investiţi energia politică, în aceste jocuri. Nu sunt mai mult decât jocuri”, a susţinut Dominic Fritz.
Proiectul a trecut cu votul majorităţii, pentru acesta votând consilierii locali de la PRO România, PSD şi PNL.
După adoptarea acestor proiecte, fostul primar al municipiului Timişoara Nicolae Robu a reacţionat pe pagina sa de Facebook.
„Fiind sesizat că astăzi, în şedinţa de Consiliu Local, mi-a fost pomenit numele -din nou, jignitor-, de către impostorul ajuns prin fals şi uz de fals, însoţit de intoxicare şi manipulare plătite cu bani mulţi de grupurile de interese ce sunt în spatele lui, în funcţia de Primar al Timişoarei, impostor ce a făcut criză de nervi văzându-se obligat prin votul majoritar al consilierilor locali să-şi publice copie după actul de identitate în care îi este înscris domiciliul -accentuez: nu adresa, ci domiciliul, doar localitatea de domiciliu, de domiciliu, nu de reşedinţă!-, fac această postare, ca replică, limitându-mă la A CITA DIN LEGE, stimaţi compatrioţi: Art. 56 din Legea 115 din 2015: (1) Cetăţenii Uniunii Europene pot candida în unitatea administrativ-teritorială în care au domiciliul. DOMICILIUL, NU REZIDENŢA / REŞEDINŢA / ETC”, a scris Robu.
Nicolae Robu a făcut un apel către procurori şi a arătat că este încrezător că România nu a ajuns atât de rău încât să se încalce legislaţia.
„Stimaţi Procurori, chiar atât de rău a ajuns România, ca unui individ să i se faciliteze de către un grup infracţional să devină Primar al celui de-al treilea oraş al ţării cu încălcarea crasă a legislaţiei electorale, iar apoi să exercite această înaltă funcţie, cu încălcarea flagrantă a altei legi, anume a Codului Administrativ, numai pentru că este cetăţean al unei mari puteri, în speţă cetăţean german? Eu sunt încrezător că nu!”, a susţinut Nicolae Robu.

Administrație

EXPROPRIERI la Timișoara. 2,2 hectare de teren necesare pentru construirea podului Solventul

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara începe exproprierea terenurilor necesare pentru construirea podului Solventul – primul pod construit în Timișoara după mai bine de 30 de ani.

Investiție strategică a Primăriei Timișoara, pentru că alături de pasajul Solventul și de drumul peste platforma industrială reprezintă cheia pentru traficul din oraș, podul necesită despăgubirea a nouă proprietari de terenuri intravilane din zonă.

Viceprimarul Ruben Lațcău, specialiști din Primărie și reprezentanții firmei responsabile cu exproprierea s-au întâlnit cu proprietarii  pentru a discuta despre procedură și pentru a stabili detaliile.

„O investiție majoră precum podul Solventul vine și cu supărări, nimeni nu vrea să plece de unde și-a construit casa, dar oamenii au înțeles importanța lucrărilor și vom discuta zilnic cu ei, dacă va fi nevoie, pe durata exproprierii. Suma pe care o va primi fiecare proprietar va fi stabilită de un expert independent. Primăria nu poate interveni asupra cuantumului despăgubirii în niciun fel, primăria doar achită sumele de la bugetul local. Expertul se va raporta la grilele notariale, la care poate adăuga un anumit prejudiciu, potrivit legii. Dacă vor exista nemulțumiri, proprietarii pot merge în instanță, dar procesele nu vor bloca investiția pentru că legea este clară: se expropriază pe sumele stabilite și încep lucrările”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Exproprierea terenurilor necesare pentru realizarea podului Solventul este realizată în baza legii 255/2010. Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA.

În paralel, Primăria Municipiului Timișoara avansează cu documentațiile necesare, după ce Agenția de Mediu a anunțat că terenul de pe fosta platformă industrială Solventul este contaminat. Municipalitatea a găsit soluții tehnice pentru a nu exista suprapuneri cu zona contaminată și, în prezent, este așteptat avizul de mediu, după care urmează eliberarea autorizației de construire.

Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei și este proiect prioritar al Primăriei pentru atragerea de fonduri europene.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara are 9 locuri de muncă disponibile

Publicat

pe

Nouă posturi sunt disponibile pentru profesioniști care doresc să lucreze la Primăria Municipiului Timișoara.

La concurs se pot înscrie atât pentru persoane cu experiență în domeniu, cât și tineri aflați la început de drum.

Cerințele minime pentru toate posturile includ finalizarea studiilor superioare cu diplomă de licență, cunoștințe MS Office și cel puțin o limbă străină.

Toate detaliile privind înscrierea la concurs sunt disponibile aici: https://www.primariatm.ro/primaria/resurse-umane

Posturile sunt full-time (8h/zi), pe perioadă nedeterminată.

Perioada de depunere a dosarelor este 28 august – 16 septembrie 2024. Dosarele pot fi depuse fizic la sediul Primăriei Timișoara, prin curier sau la adresa primariatm@primariatm.ro

Citeste mai mult

Administrație

Atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor Primăriei Timișoara. Compromiterea sistemului a fost oprită la timp

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, Direcția Fiscală a Municipiului (DFMT) și Poliția Locală Timișoara au fost ținta unui atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor pe care rulează mai multe sisteme informatice.

Incidentul a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă și a fost detectat de sistemul digital de securitate. Specialiștii primăriei au declanșat o serie de contra-măsuri radicale, cu ajutorul firmelor de specialitate contractate de municipalitate, astfel că a fost oprită compromiterea întregului sistem. Nu există indicii că atacatorii au extras date cu caracter personal din sistemele afectate.

Primăria Timișoara a raportat incidentul imediat autorităților. Atacul se află sub investigația experților în securitate cibernetică din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică.

Scopul atacului a fost criptarea și blocarea sistemului informatic al primăriei. Este o formă de criminalitate (ransomware – software de răscumpărare) unde atacatorii cer apoi sume imense pentru deblocarea sistemelor. Primăria Timișoara, care, de altfel, a avut soluții tehnice împotriva unor astfel de atacuri și reacție imediată, categoric nu răspunde la astfel de forme de șantaj.

Măsurile de resetare a sistemului au fost aplicate de specialiștii municipalității pe tot parcursul week-end-ului, iar primăria colaborează cu autoritățile responsabile din domeniul securității cibernetice pentru revenirea la o completă funcționalitate a sistemelor.

Toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC.

Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat.

Investigația este în derulare, astfel că mai multe detalii vor fi comunicate la finalizarea acesteia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite