Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

INVESTIȚIE. Se modernizează Calea Stan Vidrighin din Timișoara cu bani europeni

Publicat

pe

Primarul Domnic Fritz și Emanuel Reitmaier, directorul tehnic infrastructură, Divizia Timișoara a Porr Construct au semnat, zilele trecute, contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin.

Emanuel Reitmaier a făcut parte din echipele de implementare ale proiectelor de  infrastructură de referință ale companiei: Arad Bypass, Aeroportul din Oradea, Pasajul Cihei din Oradea, Lotul 4 din Autostrada Sebeș – Turda.

„Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro, iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea, se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature și avem mari speranțe”, a declarat Dominic Fritz.

„Suntem foarte bucuroși că am ajuns în această etapă și am reușit să câștigăm această lucrare de anvergură…. Din punct de vedere personal este o  mulțumire că pot să particip la acest proiect, pentru că sunt absolvent al Univeristății Politehnica. Cu siguranță va fi un proiect de succes”, a declarat Emanuel Reitmaier.

Lucrările se vor face pe actualul traseu al Căii Stan Vidrighin, pe tronsonul dintre str. 1 Decembrie 1918 până în sensul giratoriu din Piața Gheorghe Domășneanu pe o lungime de aproximativ 1,8 km.

Scopul: reducerea emisiilor de carbon provenite din transport, promovarea şi îmbunătăţirea transportului public de călători în detrimentul folosirii autoturismelor proprii, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei.

Investiţia vizează întreg ansamblul rutier şi liniile de tramvai (linie cale dublă) de pe str. Calea Stan Vidrighin având ca limite: Intersecţia str. Calea Stan Vidrighin cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Ștefan cel Mare pâna la Girația Gh. Domăşnean și prevede modernizarea tramelor stradale și reabilitarea liniei cale tramvai, a rețelei de contact, protecției catodice, lucrări de relocare și provizorate pentru branșamente și instalații gaze, termice, telecomunicații, energie electrică, iluminat public, apă-canal, piste pentru bicicliști, substație de transformare-redresare, organizare de șantier, lucrări edilitare subterane și supraterane.

Valoarea estimată a investiției a fost de  76.980.267,61 lei, fără TVA. Licitația a fost câștigată de Porr Construct cu o ofertă de 68,4 de milioane lei ( 68.469.369, 39 lei) fără TVA.

Durata contractului este de 36 luni: din care 6 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru elaborarea documentaţiei faza Proiect Tehnic; 30 luni, de la data emiterii ordinului de începere pentru execuţia lucrărilor.  

Rezultate: linie cale dublă tramvai: 1,81 km; carosabil reabilitat: 29.553,10 mp; trotuare reabilitate: 7.295,99 mp; piste pentru biciclete: 5.434,20 mp; spațiu verde: 12.679,80 mp; 10 stații tramvai.

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Administrație

PROGRAMUL Direcției de Evidență a Persoanelor din Timișoara, în perioada Sărbătorilor Pascale

Publicat

pe

În perioada 18 – 21 aprilie 2025, programul de lucru cu publicul la Direcția de Evidență a Persoanelor va fi modificat.

În această perioadă, va funcționa doar Biroul pentru înregistrarea deceselor, conform următorului program:

Vineri, 18 aprilie 2025: închis

Sâmbătă, 19 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Duminică, 20 aprilie 2025: închis

Luni, 21 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Reamintim că pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara atrage atenția privind respectarea regulilor pe șantiere

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara transmite un mesaj ferm către toți cei implicați în lucrări de construcții și demolări: șantierele bine gestionate încep cu documentații complete și respect față de mediu și comunitate.

Potrivit Regulamentului local privind gestionarea deșeurilor din construcții și demolări (HCL nr. 320/2022, completat cu HCL nr. 104/2025), toți generatorii de deșeuri din construcții au obligația de a depune anual Planul de gestionare a deșeurilor pentru activitățile din anul anterior. Termenul limită este 1 martie.

În 2025, numărul planurilor depuse a crescut față de anul anterior (26 de planuri până în aprilie 2025, față de 17 în 2024).

Primăria și Poliția Locală efectuează în mod constant verificări pe teren. Acțiunile nu vizează doar sancționarea, ci și prevenirea practicilor care afectează sănătatea, mediul și calitatea vieții tuturor timișorenilor.

În 2024, Direcția Generală a Poliției Locale a aplicat 375 sancțiuni (în baza HCL 320/2022 și HCL 333/2022) pentru fapte precum murdărirea carosabilului la ieșirea din șantiere, neamenajarea de rampe pentru spălarea roților, depozitare amestecată a deșeurilor pe amplasamentele de șantier, incendiere deșeuri pe organizările de șantier, predare deșeuri la persoane neautorizate, colectarea de deșeuri fără autorizație și nerespectarea autorizației de mediu.

Valoarea totală a amenzilor aplicate de Poliția Locală în 2024 a fost de 3.670.000 lei. În 2025, până în prezent, au fost aplicate 119 sancțiuni în valoare de 396.500 lei.

Cele mai grave abateri au fost sancționate cu sume considerabile: o amendă de 100.000 lei pentru nerespectarea autorizației de mediu (2024), respectiv 60.000 lei pentru gestionarea defectuoasă a deșeurilor pe șantier (2025).

Pentru persoanele fizice, Primăria a pus la dispoziție, gratuit, patru puncte de colectare prin aport voluntar – ușor de accesat și amplasate strategic în oraș. Acestea oferă o alternativă legală, sigură și responsabilă pentru eliminarea molozului rezultat din lucrări de renovare.

Calea Torontalului nr. 94

Calea Moșniței nr. 2-4

Str. A. Imbroane nr. 70

Str. Ovidiu Cotruș nr. 201

Program: Luni – vineri: 09:00 – 19:00

Sâmbăta: 08:00 – 16:00 (cu excepția Str. Ovidiu Cotruș: L–V 09:00–17:00)

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite