Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

INVESTIȚIE. Se modernizează Calea Stan Vidrighin din Timișoara cu bani europeni

Publicat

pe

Primarul Domnic Fritz și Emanuel Reitmaier, directorul tehnic infrastructură, Divizia Timișoara a Porr Construct au semnat, zilele trecute, contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin.

Emanuel Reitmaier a făcut parte din echipele de implementare ale proiectelor de  infrastructură de referință ale companiei: Arad Bypass, Aeroportul din Oradea, Pasajul Cihei din Oradea, Lotul 4 din Autostrada Sebeș – Turda.

„Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro, iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea, se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature și avem mari speranțe”, a declarat Dominic Fritz.

„Suntem foarte bucuroși că am ajuns în această etapă și am reușit să câștigăm această lucrare de anvergură…. Din punct de vedere personal este o  mulțumire că pot să particip la acest proiect, pentru că sunt absolvent al Univeristății Politehnica. Cu siguranță va fi un proiect de succes”, a declarat Emanuel Reitmaier.

Lucrările se vor face pe actualul traseu al Căii Stan Vidrighin, pe tronsonul dintre str. 1 Decembrie 1918 până în sensul giratoriu din Piața Gheorghe Domășneanu pe o lungime de aproximativ 1,8 km.

Scopul: reducerea emisiilor de carbon provenite din transport, promovarea şi îmbunătăţirea transportului public de călători în detrimentul folosirii autoturismelor proprii, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei.

Investiţia vizează întreg ansamblul rutier şi liniile de tramvai (linie cale dublă) de pe str. Calea Stan Vidrighin având ca limite: Intersecţia str. Calea Stan Vidrighin cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Ștefan cel Mare pâna la Girația Gh. Domăşnean și prevede modernizarea tramelor stradale și reabilitarea liniei cale tramvai, a rețelei de contact, protecției catodice, lucrări de relocare și provizorate pentru branșamente și instalații gaze, termice, telecomunicații, energie electrică, iluminat public, apă-canal, piste pentru bicicliști, substație de transformare-redresare, organizare de șantier, lucrări edilitare subterane și supraterane.

Valoarea estimată a investiției a fost de  76.980.267,61 lei, fără TVA. Licitația a fost câștigată de Porr Construct cu o ofertă de 68,4 de milioane lei ( 68.469.369, 39 lei) fără TVA.

Durata contractului este de 36 luni: din care 6 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru elaborarea documentaţiei faza Proiect Tehnic; 30 luni, de la data emiterii ordinului de începere pentru execuţia lucrărilor.  

Rezultate: linie cale dublă tramvai: 1,81 km; carosabil reabilitat: 29.553,10 mp; trotuare reabilitate: 7.295,99 mp; piste pentru biciclete: 5.434,20 mp; spațiu verde: 12.679,80 mp; 10 stații tramvai.

Administrație

Piața Mocioni (Küttel) modernizată cu fonduri europene. S-a semnat contractul de finanțare

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz și directorul general al ADR Vest, Sorin Maxim, au semnat vineri contractul de finanțare europeană pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni (Küttel). Este o investiție majoră în modernizarea și revitalizarea cartierului istoric Iosefin, susținută prin Programul Regional Vest 2021 – 2027 cu peste 9,1 milioane de euro, iar de la bugetul local cu peste 5,6 milioane de euro. Proiectul Primăriei Timișoara vizează îmbunătățirea conectivității transportului public, lărgirea trotuarelor, amenajarea de piste pentru biciclete, extinderea spațiilor verzi și valorificarea clădirilor de patrimoniu.

„Proiectul de regenerare urbană a zonei Mocioni/Sinaia face parte din strategia noastră de a reda cartierelor istorice ale Timișoarei strălucirea de altădată și de a răspunde nevoilor celor care trăiesc aici pentru mai multe zone verzi, spații publice de calitate, siguranță pe stradă și alternative de deplasare. Acest proiect nu vine izolat. Regenerarea zonei merge mână în mână cu dezvoltarea Inelului 4 Vest – legătura de la Solventul, noul pasaj și podul care va urma. O infrastructură gândită ca să preia traficul de tranzit dinspre Șagului și să reducă presiunea asupra centrului orașului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Zona prevăzută în proiectul municipalității – Piața Mocioni, Piața Sfânta Maria și 11 străzi adiacente – are o încărcătură simbolică importantă pentru Timișoara, însă astăzi funcționează în principal ca un spațiu de tranzit. Pe parcursul celor trei ani de implementare a investiției, aceasta zonă va fi refăcută în întregime, de la partea carosabilă, trotuare și rețele de utilități, până la configurarea spațiilor publice.

Zona de intervenție include Bulevardul 16 Decembrie 1989 – tronsonul cuprins între Splaiul Tudor Vladimirescu (parțial) și Piața Mocioni, Piața Sfânta Maria, Piața Mocioni și intrările pe străzile adiacente – Gheorghe Doja (parțial), Miron Costin (parțial), Timotei Cipariu (parțial), Nedelcu Zugrav (parțial), Moților (parțial), Ady Endre (parțial), Emanoil Gojdu (parțial), Laurian August Treboniu (parțial), Ion Eliade Rădulescu (parțial). În total, proiectul acoperă o suprafață de peste 26.000 de metri pătrați.

Finanțare europeană de peste 9,1 milioane de euro este asigurată prin Programul Regional Vest 2021 – 2027, INTERVENȚIA REGIONALĂ 7.1.A – Revitalizare și regenerare urbană, iar durata contractului este de 36 de luni.

În același timp, continuă cu finanțare europeană și proiectul de regenerare a Pieței Traian, aflat în procedură de achiziție. La finalul acestor intervenții, cartierele istorice ale Timișoarei vor fi transformate radical și adaptate la nevoile actuale, cu respect pentru istoria locurilor.

Regenerare urbană în zona Piața Mocioni din Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Târgul de Crăciun „Lights of the Village 2025“, la Muzeul Satului Bănățean

Publicat

pe

În perioada 6 – 21 decembrie, la Muzeul Satului Bănățean din Timișoara, va avea loc Târgul de Crăciun „Lights of the Village 2025“.

Publicul se va putea bucura de instalații spectaculoase și concerte cu intrare gratuită. Pe lista artiștilor confirmați în programul artistic se află nume precum Subcarpați, The Motans, Vunk și Mircea Baniciu.

Târgul de Crăciun de la Muzeul Satului Bănățean revine după doi ani de pauză. Consiliul Județean Timiș a anunțat că în 2025 evenimentul se va numi Lights of the Village și se va desfășura în perioada 6 – 21 decembrie.

Printre atracțiile târgului se vor număra decoruri speciale de Crăciun cu instalații spectaculoase, un patinoar, show-uri cu lasere și concerte cu intrare gratuită.

„Transformăm Muzeul Satului Bănățean într-o scenă uriașă, unde lumina, sunetul și energia dau viață celui mai important eveniment al iernii din Timiș. În perioada 6 – 21 decembrie, muzeul se reinventează. Devine un parc scăldat în mii de lumini și va găzdui instalații spectaculoase și decoruri gândite special pentru a completa magia sărbătorilor. Vizitatorii se vor bucura de un patinoar, de zone de mâncare, instalații vizuale cu efecte speciale și show-uri cu lasere care vor redefini atmosfera. În fiecare weekend, în inima muzeului, vor avea loc concerte“, a anunțat într-o postare online Alfred Simonis, președintele Consiliului Judeţean Timiş, pe o rețea de socializare.

Concertele de la Muzeul Satului vor începe de la ora 18:00.

Patinoarul și caruselul sunt deschise gratuit după următorul program:

•⁠ ⁠Miercuri – Vineri: 15:00 – 20:00

•⁠ ⁠Sâmbătă – Duminică: 14:00 – 21:00

Atelierul de Crăciun (6–21 decembrie), pentru grupuri de copii (pe bază de rezervare la 0770 796 690), vor completa atmosfera cu activități creative și educative.

Citeste mai mult

Administrație

Cinci troleibuze electrice noi, puse în circulație la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a pus vineri în circulație primele troleibuze noi achiziționate în ultimii 15 ani, finanțate prin PNRR – vehicule complet electrice, cu emisii zero, care deschid un nou capitol al mobilității sustenabile în oraș. Cinci troleibuze circulă deja pe linia 16, iar alte 9, achiziționate tot prin PNRR, se află în depoul STPT pentru recepție, urmând să fie introduse treptat pe trasee după finalizarea procedurilor.

“Știu că, pentru călătorii de pe linia 16, ziua de azi este una așteptată de ceva vreme: în sfârșit, Timișoara are troleibuze noi, moderne și confortabile. Mulți timișoreni mi-au spus, în ultimii ani, cât de mare este nevoia de vehicule noi. Mă bucur că am reușit să punem în circulație primele troleibuze după 15 ani. Este o investiție finanțată din fonduri europene, care continuă procesul de modernizare a transportului public din Timișoara. Ținta noastră este clară: să facem din transportul public principala opțiune de călătorie pentru timișoreni, atunci când se deplasează în oraș”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Troleibuzele, livrate de compania Bozankaya sunt dotate cu sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless, prize pentru încărcarea telefoanelor mobile și alte facilități. Troleibuzele au o lungime de 12 metri și au o capacitate de transport de până la 100 de pasageri, dintre care 34 locuri pe scaune. Viteza maximă de circulație este de 80 km/h, iar autonomia este de până la 40 km în zonele fără catenare.

“Suntem mândri să continuăm parteneriatul nostru solid cu Timișoara, un oraș care a devenit un exemplu regional de modernizare și eficiență în domeniul transportului public. Pentru noi, colaborarea cu Timișoara nu reprezintă doar o relație comercială, ci o contribuție autentică la transformarea urbană sustenabilă a unei comunități europene cu o tradiție bogată și o viziune clară asupra viitorului. Noile troleibuze Bozankaya, dezvoltate cu tehnologie de ultimă generație, îmbină eficiența energetică și durabilitatea cu un design interior centrat pe confortul, siguranța și accesibilitatea pasagerilor. Prin aceste vehicule, dorim să demonstrăm că mobilitatea electrică nu mai este o promisiune a viitorului, ci o realitate prezentă, funcțională și de încredere. Suntem încântați că Timișoara, un oraș inovator și deschis progresului, a ales să continue această direcție verde alături de Bozankaya, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și la îmbunătățirea calității vieții urbane”, declară Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație al Bozankaya.

Noile troleibuze fac parte din proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara – Runda 2”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.1 – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante).

Proiectul are ca obiectiv înnoirea flotei de transport public prin achiziția de către Primăria Municipiului Timișoara a 17 tramvaie moderne, 8 de troleibuze cu emisii zero și 30 autobuze nepoluante de 10 metri.

Valoarea totală a proiectului este de 352.022.792,57 lei, din care 308.492.337,40 lei reprezintă valoare eligibilă finanțată prin PNRR, iar 43.530.455,17 lei reprezintă cheltuieli neeligibile acoperite din bugetul local al Municipiului Timișoara.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite