Ne găsiți și pe:

Administrație

JOBURI. Primăria Timișoara angajează manageri de cartier

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara recrutează 6 manageri de cartier, precum și personal pentru Serviciul Finanțări Nerambursabile (4 posturi), Compartimentul Capitală Culturală (1 post) și Biroul Servicii Suport (1 post).

Cei interesați își pot depune dosarul de concurs până în data de 18 aprilie. 

Noutatea acestui concurs de angajare o reprezintă managerii de cartier care sunt o poziție nouă în administrația publică locală din România. Pentru cele șase posturi scoase la concurs condițiile de studii și vechime în muncă sunt diverse: pot fi absolvenți de științe administrative, economice, politice, sociologie, științe ale comunicării, istorie, studiul patrimoniului, arhitectură, urbanism, inginerie civilă, cu vechime în muncă între un an și șapte ani.

„Cei șase manageri de cartier pe care vrem să îi recrutăm vor face un altfel de administrație. Vor fi liantul între Primărie și problemele și inițiativele de schimbare ale celor care trăiesc, lucrează, au afaceri sau fac voluntariat în cartierele Timișoarei. Fiecare dintre cei șase va fi responsabil de câteva cartiere, le va cunoaște problemele, proiectele de dezvoltare, planurile urbanistice și va intermedia dialogul între cetățeni și diversele structuri ale primăriei. Va lucra cu Consiliile Consultative de Cartier, cu celelalte inițiative cetățenești specifice fiecărui cartier, cu școlile sau organizațiile culturale sau civice și va încuraja colaborarea între ele și voluntari. Va urmări implementarea proiectelor rezultate din procesul de bugetare participativă, dar și rezolvarea promptă a celor sesizate de cetățeni”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Cei care vor ocupa cele patru posturi de la Serviciul Finanțări Nerambursabile vor lucra în domeniul proiectelor cu finanțări de la nivel național și european. Este un domeniu în care avem nevoie urgentă de noi colegi, mai ales că urmează noul Program Operațional Regional și fondurile din PNRR, adică surse financiare importante pe care ne bazăm în proiectele de dezvoltare ale orașului. Cei care vor câștiga concursul, vor gestiona proiectele cu fonduri europene aflate în implementare și vor lucra la propuneri de proiecte pentru atragerea de noi fonduri.

Descrierea fiecărui post o găsiți aici: https://www.primariatm.ro/2022/04/04/anunt-concurs-pentru-ocuparea-functiilor-de-executie-vacante-si-temporar-vacante-din-cadrul-aparatului-de-specialitate-al-primariei-municipiului-timisoara/

Administrație

Primăria Municipiului Timișoara înființează Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management

Publicat

pe

Centrul de Monitorizare Trafic se transformă într-un centru de ordine publică modern, unic în România, printr-un parteneriat între Primăria Municipiului Timișoara și Poliția Locală.

Prin noua structură, se dorește scăderea semnificativă a timpilor de intervenție la situații critice, creșterea siguranței timișorenilor și completarea punctelor oarbe ale celor două sisteme de monitorizare.

Acesta este scopul unui proiect de hotărâre de Consiliu Local pe care primarul Dominic Fritz l-a înaintat consilierilor locali pentru următoarea ședință.

Practic, noua structură se va înființa prin comasarea Centrului de Comandă și Control al Poliției Locale cu Centrul de Management al Traficului. Ambele structuri vor funcționa pe bv. Iuliu Maniu, nr. 29, unde va fi mutat și dispeceratul Poliției Locale.

„Intrăm într-o logică interinstituțională nouă, de la transmis date prin CD-uri la trei zile după infracțiune, la acces în timp real. Punem în comun resursele noastre de monitorizare video într-un singur centru și îmbunătățim eficiența Poliției Locale, pentru a-i putea depista mai repede pe cei care încalcă legea. Practic, polițiștii locali vor avea acces la datele adunate de camerele de supraveghere ale Municipalității și vor putea acționa imediat ce văd încălcări ale legii, fie că vorbim de aruncarea ilegală de deșeuri, deranjarea ordinii publice sau pentru fluidizarea traficului la accidente.

Îmi doresc ca Inspectoratul de Poliție Județean să vină alături de noi și să sporim eficiența acestui Centru de Comandă și fiecare să acționeze în funcție de competențele legale pe care le are. De exemplu, pentru a reduce numărul de accidente în trafic avem nevoie de cooperarea Poliției Naționale, pentru că doar ei pot sancționa trecerile pe roșu zilnice”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare va integra cele 150 de camere ale Poliției Locale cu cele 276 de camere ale Municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR.

De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul va fi pe bv. Iuliu Maniu, unde există deja dotări de ultimă generație și va funcționa similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

Citeste mai mult

Administrație

PROPUNERE. Daniel Vighi – Cetățean de Onoare al Timișoarei

Publicat

pe

Universitatea de Vest din Timișoara și primarul Dominic Fritz îl propun pe scriitorul Daniel Vighi – membru fondator al Societății Timișoara, Alianței Civice și al Asociației Culturale Ariergarda – pentru distincția de Cetățean de Onoare al Municipiului Timișoara.

„De numele lui Daniel Vighi se leagă o parte importantă a istoriei Timișoarei. Cunoscut prozator, eseist și publicist al generației optzeciste, în decembrie 1989 se alătură mișcărilor de protest care au condus la căderea regimului comunist. Numele său este legat și de redactarea Proclamației de la Timișoara, cel mai puternic document al Revoluției din 1989, poate mai valabil astăzi decât oricând. Membru fondator al Societății Timișoara, Alianței Civice și Asociației Culturale Ariergarda, Daniel Vighi este un exemplu de luptător pentru Timișoara, pentru democrație și pentru libertate”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Propunerea Universității de Vest și a primarului Timișoarei va fi supusă aprobării Consiliului Local Timișoara în ședința de azi, marți, 15 noiembrie.

Citeste mai mult

Administrație

Ghișeu Unic (One-Stop-Shop) cu toate informațiile disponibile despre reabilitarea clădirilor, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timişoara vine în sprijinul cetățenilor prin Proiectul „PadovaFIT Expanded” – „Expanding PadovaFIT! Home Solutions” ID 847143, care vizează extinderea bunelor practici ale partenerului Municipalitatea Padova – PadovaFIT – ca soluții pentru eficientizare energetică în clădirile rezidențiale și operaționalizarea unor structuri de tip ghișeu unic – „One-Stop-Shop” în Romania și Bulgaria.

Activitățile proiectului se circumscriu ideii de tranziție către eficiență energetică și sustenabilitate în sectorul rezidențial (clădiri private și condominii).

În cadrul proiectului a fost creat un Ghișeu Unic (One-Stop-Shop), primul de acest fel în România, ce este dezvoltat ca parte a aparatului administratiei publice locale, componentă din Serviciului Informare și Consiliere Cetățeni – Direcția Relații Comunitare, și va funcționa fizic în cadrul cam. 12, e-mail: oss@primariatm.ro .

Având în vedere faptul că Municipiul Timișoara are ca obiectiv digitalizarea tuturor informațiilor relevante și transparența informației, s-a creat un Ghișeu Unic Virtual ce poate fi accesat de pe orice suport informatic (telefon, tabletă, computer) sub forma unui manual adresat cetățeanului interesat de informațiile necesare pentru a-și reabilita energetic clădirea rezidențială.

În cadrul acestuia poate accesa un ghid pas-cu-pas, informații relevante structurate cronologic, cu documente ce se pot descărca, completa și transmite ulterior electronic, cu link-uri către instituții și firme colaboratoare. Acest ghișeu este menit să ofere și liste de profesioniști și firme capabile să ofere servicii calificate, colaboratori privați acreditați / preaprobați, cu un istoric dovedit pe baza experienței anterioare.

Prin toate acestea se urmărește ca cetățeanul să cunoască pașii, etapele și actele necesare în buna derulare a acestor lucrări, astfel încât să se respecte toate rigorile legislative.

Acest Ghișeu Unic (One-Stop-Shop) în Timișoara, este menit să acționeze ca un liant între furnizorii de servicii și beneficiarii finali, funcționând, de asemenea, ca un centru de informare în sine (HUB INFORMAȚIONAL) prin comunicarea directă cu actorii tehnici și financiari existenți pe piață.

Practic, Municipalitatea a dezvoltat o platformă web care încorporează și oferă toate serviciile într-o formă integrată, oferind utilizatorului final posibilitatea de a identifica ce îi satisface cel mai bine nevoile. Aceasta va fi vizibilă pe pagina https://oss.primariatm.ro/ .

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite