Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Mai multe terase care funcționau ilegal în Timișoara, demolate

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a semnat, miercuri, mai multe dispoziții de demolare a unor clădiri ilegale (restaurante, cluburi) care sunt amplasate pe malul Begăi, pe terenuri aparținând Municipiului Timișoara.

„O salbă de construcții ilegale ocupă peste 5 hectare de teren aflat în domeniul public, adică al tuturor timișorenilor. Patrimoniul orașului a fost furat bucată cu bucată, timp de zeci de ani, iar unii au făcut averi. Toate administrațiile anterioare au închis ochii, devenind astfel complice cu niște interlopi care au acaparat patrimoniul orașului. Vorbim de terenuri a căror valoare este estimată la 22 de milioane de euro. În fiecare an Timișoara a pierdut 1 milion de euro din concesiuni și alte taxe. În plus, toate aceste construcții care au fost ridicate ilegal, nu au autorizație și nimeni nu poate garanta siguranța celor care frecventează aceste localuri”, a spus primarul Dominic Fritz.

Primăria Timișoara a început în 2022 o analiză a situației terenurilor de pe malul Bega și zona Stadion, pentru a elucida situațiile bizare raportate de-a lungul timpului despre proprietatea acestora. În urma unui proces minuțios de documentare a reieșit că peste 55.000 de metri pătrați, care aparțin municipiului Timișoara, au fost ocupați ilegal de decenii. Pe aceste terenuri au fost ridicate construcții ilegale și au fost exploatate în scop comercial. Prin dispozițiile emise, firmele care ocupă ilegal aceste terenuri sunt obligate să își desființeze construcțiile ridicate. În caz de refuz, primăria va efectua demolările și va imputa costurile aferente.

„Mă aștept ca aceste dispoziții să fie contestate în instanță, dar legea e foarte clară. Dacă construiești ilegal pe domeniul public, nu există variantă de a intra în legalitate. Acțiunea primăriei este și un semnal de susținere transmis antreprenorilor cinstiți, care și-au construit afacerile legal și au dus o luptă inegală cu concurența neloială a celor care au luat cu japca terenul timișorenilor și au făcut averi”, a completat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Procesul de eliberare a domeniului public de construcții ilegale va fi unul de durată. Administrația locală este pregătită să realizeze amenajări verzi minimale, pentru a reda spațiul imediat înapoi cetățenilor. Viziunea prezentată de primarul Fritz este regenerarea urbană a zonei aflate între malul Bega și bulevardul Vasile Pârvan. ”Vom transforma zona zero a Timișoarei în Coridorul de Agrement Urban Bega. Unde interlopii au închis malul Begăi timp de zeci de ani, tolerat de autorități, copiii și tinerii Timișoarei vor avea acces la terenuri de sport, iar toți timișoreni se vor bucura de o singură mare zonă verde și de agrement pe malul Begăi”, a declarat Dominic Fritz.

Dispozițiile de demolare au fost emise pentru următoarele clădiri ridicate pe domeniul public:

Supranumită „Terasa Boss”, aceastaocupă o suprafață de 6.425mp cu o valoare estimată este de 2,6 milioane euro. Aici există o clădire a orașului care nu este intabulată, în jurul căreia au fost ridicate construcții noi fără contract de concesiune, fără autorizație de construire, iar activitatea desfășurată aici este realizată fără autorizație de funcționare ori autorizație ISU.

Gatsby Social Club ocupă o suprafață de 5.814mp, cu o valoare estimată de 2,3 milioane de euro. Construcțiile de aici au fost realizate fără contract de concesiune, fără autorizație de construire, activitățile se desfășoară fără autorizație de funcționare, ori autorizație ISU.

Fosta bază sportivă Electrometal ocupă o suprafață de 2.281mp. Valoarea estimată a terenului este de peste 900 de mii de euro, iar Electrometal SA are drept de folosință pentru activități sportive și de agrement aici. Pe teren au fost realizate construcții noi în lipsa unui contract de concesiune și fără autorizație de construire. Activitățile care se desfășoară aici nu au autorizație de funcționare, iar construcțiile noi nu au autorizație ISU.

Ștrandul Termal ZHH ocupă un teren de 14.523mp, cu o valoare estimată de 5,8 milioane de euro. Firma care operează ștrandul o face pe baza unui contract de locațiune din 2004 expirat, și este în acest moment în atenția instanțelor judecătorești pentru neplata chiriei. De asemenea, o clădire nouă a fost ridicată fără contract de concesiune, fără autorizație de construire și fără autorizație ISU. Ștrandul nu are autorizație de funcționare.

No Name ocupă un teren cu suprafața de 6.552mp, cu o valoare estimată de 2,6 milioane de euro. Pentru acest teren nu există contract de concesiune, iar construcțiile ridicate aici nu au autorizație de construire. Activitățile se desfășoară fără autorizație de funcționare și nu există autorizație ISU.

Lemon ocupă o suprafață de 7.559mp, cu o valoare estimată de 3 milioane de euro. Pentru acest teren nu există contract de concesiune, iar construcțiile au fost ridicate aici nu au autorizație de construire. Activitățile se desfășoară fără autorizație de funcționare și nu există autorizație ISU.

Complexul Heaven cuprinde două suprafețe majore, una pe care se află clubul și alt teren unde a fost ridicat un complex de agrement. Pentru terenul aferent clubului există un litigiu privind încheierea contractului de concesiune, care a expirat în 2019. Terenul aferent complexului de agrement ocupă o suprafață de 12.168mp, a cărui valoare estimată este de 4,9 milioane de euro, iar construcțiile realizate pe acest teren au fost ridicate fără contract de concesiune, fără autorizație de construire. Activitățile de agrement se desfășoară fără autorizație de funcționare și fără autorizație ISU.

Administrație

Cinci troleibuze electrice noi, puse în circulație la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a pus vineri în circulație primele troleibuze noi achiziționate în ultimii 15 ani, finanțate prin PNRR – vehicule complet electrice, cu emisii zero, care deschid un nou capitol al mobilității sustenabile în oraș. Cinci troleibuze circulă deja pe linia 16, iar alte 9, achiziționate tot prin PNRR, se află în depoul STPT pentru recepție, urmând să fie introduse treptat pe trasee după finalizarea procedurilor.

“Știu că, pentru călătorii de pe linia 16, ziua de azi este una așteptată de ceva vreme: în sfârșit, Timișoara are troleibuze noi, moderne și confortabile. Mulți timișoreni mi-au spus, în ultimii ani, cât de mare este nevoia de vehicule noi. Mă bucur că am reușit să punem în circulație primele troleibuze după 15 ani. Este o investiție finanțată din fonduri europene, care continuă procesul de modernizare a transportului public din Timișoara. Ținta noastră este clară: să facem din transportul public principala opțiune de călătorie pentru timișoreni, atunci când se deplasează în oraș”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Troleibuzele, livrate de compania Bozankaya sunt dotate cu sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless, prize pentru încărcarea telefoanelor mobile și alte facilități. Troleibuzele au o lungime de 12 metri și au o capacitate de transport de până la 100 de pasageri, dintre care 34 locuri pe scaune. Viteza maximă de circulație este de 80 km/h, iar autonomia este de până la 40 km în zonele fără catenare.

“Suntem mândri să continuăm parteneriatul nostru solid cu Timișoara, un oraș care a devenit un exemplu regional de modernizare și eficiență în domeniul transportului public. Pentru noi, colaborarea cu Timișoara nu reprezintă doar o relație comercială, ci o contribuție autentică la transformarea urbană sustenabilă a unei comunități europene cu o tradiție bogată și o viziune clară asupra viitorului. Noile troleibuze Bozankaya, dezvoltate cu tehnologie de ultimă generație, îmbină eficiența energetică și durabilitatea cu un design interior centrat pe confortul, siguranța și accesibilitatea pasagerilor. Prin aceste vehicule, dorim să demonstrăm că mobilitatea electrică nu mai este o promisiune a viitorului, ci o realitate prezentă, funcțională și de încredere. Suntem încântați că Timișoara, un oraș inovator și deschis progresului, a ales să continue această direcție verde alături de Bozankaya, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și la îmbunătățirea calității vieții urbane”, declară Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație al Bozankaya.

Noile troleibuze fac parte din proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara – Runda 2”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.1 – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante).

Proiectul are ca obiectiv înnoirea flotei de transport public prin achiziția de către Primăria Municipiului Timișoara a 17 tramvaie moderne, 8 de troleibuze cu emisii zero și 30 autobuze nepoluante de 10 metri.

Valoarea totală a proiectului este de 352.022.792,57 lei, din care 308.492.337,40 lei reprezintă valoare eligibilă finanțată prin PNRR, iar 43.530.455,17 lei reprezintă cheltuieli neeligibile acoperite din bugetul local al Municipiului Timișoara.

Citeste mai mult

Administrație

Regenerare urbană în Piața Mocioni din Timișoara. Investiția va fi finanțată cu fonduri europene

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara finanțează proiectul de regenerarea urbană a Pieței Mocioni (Küttel) cu aproape 29 de milioane de lei (TVA inclus). Suma asigurată de la bugetul local este necesară pentru semnarea contractului de finanțare europeană prin Programul Regional Vest 2021 – 2027 cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest).

„Fondurile europene accelerează dezvoltarea Timișoarei. Ne bazăm pe peste 8 milioane de euro din bani europeni pentru regenerarea zonei Mocioni–Sinaia, un proiect care va ridica semnificativ calitatea vieții și atractivitatea cartierului, și, implicit, a întregului oraș. La fel ca în cazul proiectului pentru zona Traian, unde suntem pe ultima sută de metri cu desemnarea constructorului, vorbim despre investiții care pun oamenii pe primul loc: mai mult spațiu verde, zone pietonale, piațete și locuri de relaxare care redau orașul comunității”, spune primarul Dominic Fritz.

Proiectul municipalității, în valoare totală de 73.623.537 lei (TVA inclus), marchează un pas important în transformarea cartierului istoric Iosefin, prin reconfigurarea și modernizarea unei zone de peste 26.000 mp de spațiu public – Piața Mocioni, Piața Sfânta Maria și 11 străzi adiacente.

Printre intervențiile prevăzute în proiectul Primăriei Timișoara se numără trotuare mai largi și piste pentru biciclete, benzi dedicate transportului public, reamenajarea spațiilor verzi și a zonelor pietonale, precum și modernizarea infrastructurii de utilități.

Zona de intervenție include Bulevardul 16 Decembrie 1989 (tronsonul dintre Splaiul Tudor Vladimirescu și Piața Mocioni), Piața Sfânta Maria, Piața Mocioni, precum și intrările de pe străzile adiacente: Gheorghe Doja, Miron Costin, Timotei Cipariu, Zugrav Nedelcu, Moților, Ady Endre, Emanoil Gojdu, August Treboniu Laurian și Ion Heliade Rădulescu.

În paralel, municipalitatea derulează și proiectul de regenerare urbană a Pieței Traian, aflat în prezent în etapa de evaluare a ofertelor. La finalul acestor investiții, cartierele istorice ale Timișoarei vor prinde din nou viață – spații verzi, trotuare largi, infrastructură modernă și locuri unde timișorenii și turiștii se pot întâlni și bucura de oraș.

Proiectul de hotărâre de consiliu local este disponibil la următorul link: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/dad57b96-a330-49f0-8133-c2439ee88424

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara continuă desființarea construcțiilor ridicate ilegal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desființează mai multe construcții ridicate ilegal pe domeniul privat, în baza unor sentințe judecătorești definitive.

În prezent, sunt în evidență peste 100 de spețe în care instanța a stabilit că în cazul în care proprietarii nu își demolează construcțiile ilegale, măsura va fi dusă la îndeplinire de către municipalitate.

Prima intervenție a început astăzi pe strada Glad nr. 14, unde proprietarii au extins cu un etaj, fără autorizație de construire, garajul lipit de imobil. Astfel, acesta a fost încorporat până la nivelul acoperișului clădirii principale.

Costul lucrărilor de demolare va fi suportat de către proprietari, care au înțeles rolul măsurilor impuse și colaborează cu Primăria Timișoara pentru a restabili legalitatea.

Primarul Dominic Fritz a semnat în ultimul an peste 100 de dispoziții pentru demolarea construcțiilor ilegale ridicate pe domeniul public, care au fost duse la îndeplinire de echipele municipalității. Primăria continuă procesul de eliberare și recuperare a domeniului public, pentru a reda întregii comunități spațiile care îi aparțin.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite