Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Mai multe terase care funcționau ilegal în Timișoara, demolate

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a semnat, miercuri, mai multe dispoziții de demolare a unor clădiri ilegale (restaurante, cluburi) care sunt amplasate pe malul Begăi, pe terenuri aparținând Municipiului Timișoara.

„O salbă de construcții ilegale ocupă peste 5 hectare de teren aflat în domeniul public, adică al tuturor timișorenilor. Patrimoniul orașului a fost furat bucată cu bucată, timp de zeci de ani, iar unii au făcut averi. Toate administrațiile anterioare au închis ochii, devenind astfel complice cu niște interlopi care au acaparat patrimoniul orașului. Vorbim de terenuri a căror valoare este estimată la 22 de milioane de euro. În fiecare an Timișoara a pierdut 1 milion de euro din concesiuni și alte taxe. În plus, toate aceste construcții care au fost ridicate ilegal, nu au autorizație și nimeni nu poate garanta siguranța celor care frecventează aceste localuri”, a spus primarul Dominic Fritz.

Primăria Timișoara a început în 2022 o analiză a situației terenurilor de pe malul Bega și zona Stadion, pentru a elucida situațiile bizare raportate de-a lungul timpului despre proprietatea acestora. În urma unui proces minuțios de documentare a reieșit că peste 55.000 de metri pătrați, care aparțin municipiului Timișoara, au fost ocupați ilegal de decenii. Pe aceste terenuri au fost ridicate construcții ilegale și au fost exploatate în scop comercial. Prin dispozițiile emise, firmele care ocupă ilegal aceste terenuri sunt obligate să își desființeze construcțiile ridicate. În caz de refuz, primăria va efectua demolările și va imputa costurile aferente.

„Mă aștept ca aceste dispoziții să fie contestate în instanță, dar legea e foarte clară. Dacă construiești ilegal pe domeniul public, nu există variantă de a intra în legalitate. Acțiunea primăriei este și un semnal de susținere transmis antreprenorilor cinstiți, care și-au construit afacerile legal și au dus o luptă inegală cu concurența neloială a celor care au luat cu japca terenul timișorenilor și au făcut averi”, a completat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Procesul de eliberare a domeniului public de construcții ilegale va fi unul de durată. Administrația locală este pregătită să realizeze amenajări verzi minimale, pentru a reda spațiul imediat înapoi cetățenilor. Viziunea prezentată de primarul Fritz este regenerarea urbană a zonei aflate între malul Bega și bulevardul Vasile Pârvan. ”Vom transforma zona zero a Timișoarei în Coridorul de Agrement Urban Bega. Unde interlopii au închis malul Begăi timp de zeci de ani, tolerat de autorități, copiii și tinerii Timișoarei vor avea acces la terenuri de sport, iar toți timișoreni se vor bucura de o singură mare zonă verde și de agrement pe malul Begăi”, a declarat Dominic Fritz.

Dispozițiile de demolare au fost emise pentru următoarele clădiri ridicate pe domeniul public:

Supranumită „Terasa Boss”, aceastaocupă o suprafață de 6.425mp cu o valoare estimată este de 2,6 milioane euro. Aici există o clădire a orașului care nu este intabulată, în jurul căreia au fost ridicate construcții noi fără contract de concesiune, fără autorizație de construire, iar activitatea desfășurată aici este realizată fără autorizație de funcționare ori autorizație ISU.

Gatsby Social Club ocupă o suprafață de 5.814mp, cu o valoare estimată de 2,3 milioane de euro. Construcțiile de aici au fost realizate fără contract de concesiune, fără autorizație de construire, activitățile se desfășoară fără autorizație de funcționare, ori autorizație ISU.

Fosta bază sportivă Electrometal ocupă o suprafață de 2.281mp. Valoarea estimată a terenului este de peste 900 de mii de euro, iar Electrometal SA are drept de folosință pentru activități sportive și de agrement aici. Pe teren au fost realizate construcții noi în lipsa unui contract de concesiune și fără autorizație de construire. Activitățile care se desfășoară aici nu au autorizație de funcționare, iar construcțiile noi nu au autorizație ISU.

Ștrandul Termal ZHH ocupă un teren de 14.523mp, cu o valoare estimată de 5,8 milioane de euro. Firma care operează ștrandul o face pe baza unui contract de locațiune din 2004 expirat, și este în acest moment în atenția instanțelor judecătorești pentru neplata chiriei. De asemenea, o clădire nouă a fost ridicată fără contract de concesiune, fără autorizație de construire și fără autorizație ISU. Ștrandul nu are autorizație de funcționare.

No Name ocupă un teren cu suprafața de 6.552mp, cu o valoare estimată de 2,6 milioane de euro. Pentru acest teren nu există contract de concesiune, iar construcțiile ridicate aici nu au autorizație de construire. Activitățile se desfășoară fără autorizație de funcționare și nu există autorizație ISU.

Lemon ocupă o suprafață de 7.559mp, cu o valoare estimată de 3 milioane de euro. Pentru acest teren nu există contract de concesiune, iar construcțiile au fost ridicate aici nu au autorizație de construire. Activitățile se desfășoară fără autorizație de funcționare și nu există autorizație ISU.

Complexul Heaven cuprinde două suprafețe majore, una pe care se află clubul și alt teren unde a fost ridicat un complex de agrement. Pentru terenul aferent clubului există un litigiu privind încheierea contractului de concesiune, care a expirat în 2019. Terenul aferent complexului de agrement ocupă o suprafață de 12.168mp, a cărui valoare estimată este de 4,9 milioane de euro, iar construcțiile realizate pe acest teren au fost ridicate fără contract de concesiune, fără autorizație de construire. Activitățile de agrement se desfășoară fără autorizație de funcționare și fără autorizație ISU.

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Spații comerciale de închiriat la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează licitație publică, cu strigare, pentru închirierea a 14 spații în clădiri de patrimoniu din zonele istorice ale orașului: Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin.

Aceste spații, care nu au destinația de locuință, vor putea fi închiriate pe o perioadă de cinci ani.

Obiectivul acestei licitații este folosirea eficientă a spațiilor publice și stimularea unor activități economice. Astfel, sunt permise activități comerciale, administrative, de prestări servicii nepoluante sau de alimentație publică. Orice activități precum jocuri de noroc, vânzarea de produse second-hand, case de amanet sau schimburi valutare sunt strict interzise.

La ultima licitație cu strigare, organizată de Primaria Municipiului Timisoara, două spații au fost contractate pentru o suma de cinci ori mai mare decat prețul de pornire.

Pe de alta parte, Primăria Municipiului Timișoara încurajează o competiție onestă și va sancționa, prin toate mijloacele legale, acele situații în care se participă doar pentru a bloca licitația – măsură deja aplicată în cazul spațiului fostei florării din centrul orașului.

Licitația va avea loc în data de 15 octombrie 2025, la ora 11:00, în Sala de ședințe a Consiliului Local, situată la etajul I al sediului Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Spațiile disponibile, împreună cu suprafața utilă, regimul juridic și destinația propusă, sunt următoarele:

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 44 mp, destinație sediu administrativ și birouri – 12,47 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 5, suprafață utilă de 44,5 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 16,35 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 145,1 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 9,63 euro/mp/lună

Piața Unirii nr. 8, suprafață utilă de 49,6 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 13,91 euro/mp/lună

Bulevardul Regele Carol I nr. 22, suprafață utilă de 111,55 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 10,04 euro/mp/lună

str. Iuliu Maniu nr. 38, suprafață utilă de 104,48 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,9 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 28,74 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 6,05 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 55,65 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 5,3 euro/mp/lună

str. Matei Corvin nr. 1, suprafață utilă de 125,1 mp, având ca destinație sediu administrativ și birouri – 9,24 euro/mp/lună

str. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, suprafață utilă de 59,15 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,89 euro/mp/lună

str. Iuliu Grozescu nr. 2, suprafață utilă de 73,38 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  6,6 euro/mp/lună

str. Virgil Onițiu nr. 19, suprafață utilă de 29,8 mp, destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 9,13 euro/mp/lună

str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, suprafață utilă de 65,5 mp,  destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 11 euro/mp/lună

Piața Traian nr. 3, suprafață utilă de 70,1 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  8,76 euro/mp/lună

Documentația pentru înscrierea la licitație poate fi obținută gratuit prin descărcarea de pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro/noutati (https://www.primariatm.ro/2025/09/09/licitatie-cu-strigare-patrimoniul-istoric) iar la licitație pot participa agenți economici – persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.

Documentele de participare, însoțite de dovada achitării taxei și a garanției, vor fi depuse în format fizic, în plic închis, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, până cel târziu la data de 10 octombrie 2025, ora 16:00. Pe plic se va menționa denumirea ofertantului și adresa spațiului pentru care se depune oferta.

Citeste mai mult

Administrație

Primul pod construit la Timișoara după Revoluție va lega Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor. Primăria a lansat licitația pentru constructor

Publicat

pe

Primăria Timișoara a accestat fonduri europene pentru construirea primului pod nou din oraș după Revoluție care va conecta Bulevardul Dâmbovița direct de Calea Bogdăneștilor.

Cu linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare largi, patru benzi pentru mașini și spații verzi, proiectul Primăriei va conecta cartierele Dâmbovița și Ronaț. Podul și Pasajul Solventul fac parte din Inelul IV Vest, o legătură nouă între nordul și sudul Timișoarei, și vor prelua parte din traficul care trece astăzi prin zona centrală.

Proiectul municipalității include legături cu pistele de bicicletă de pe malul Begăi, dar și reconfigurarea a două intersecții mari, respectiv cu str. Gării și Blvd. Dâmbovița, lângă depoul de tramvaie.

„Noul pod de la Solventul este un proiect așteptat de generații întregi de timișoreni. Împreună cu pasajul aflat acum aproape de finalizare, această legătură va schimba radical felul în care ne deplasăm prin oraș și va deschide noi oportunități de dezvoltare pentru cartierele din vestul Timișoarei. Prin astfel de investiții, facem din Timișoara un oraș mai conectat, mai accesibil și mai atractiv – atât pentru oameni, cât și pentru economie. Este primul pod pe care în construim la Timișoara după Revoluție, și pe care vor circula mașini, bicicliști, pietoni și tramvaie”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 101.981.174 lei (fără TVA). Totodată, Municipiul Timișoara a contractat o finanțare europeană de 93 de milioane de lei pentru această investiție, prin Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă.

Firmele interesate se pot înscrie la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100199835

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite