Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Ordonanța Militară 10. Mai multe ore pentru deplasarea vârstnicilor

Publicat

pe

Ministrul de Interne Marcel Vela a emis luni o nouă ordonanţă militară, prin care persoanele peste 65 de ani pot circula în afara locuinţei în intervalele 7:00 – 11:00, şi 19:00 – 22:00 pentru cumpărături, pentru a plimba animalele sau în alte situaţii prevăzute expres. Suspendarea mai multor zboruri este prelungită. Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial, prin urmare, măsurile se aplică începând de marți.

Ordonanța Militară Nr.10 – textul integral

Art.1 – (1) Circulaţia persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinţei/gospodăriei, este permisă numai în situaţiile prevăzute mai jos. (2) Indiferent de intervalul orar, circulaţia persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinţei/gospodăriei, este permisă strict pentru următoarele motive: a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi, precum şi în condiţiile art.1 alin.(1), (2) şi (5) din Ordonanţa militară nr.8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, inclusiv tratamentele oncologice planificate, dializă etc., folosind mijloacele de transport în comun, mijloacele proprii de deplasare sau ale familiei/susţinătorilor sau, după caz, mijloacele de transport sanitar special destinat; c) deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
d) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare. (3) În intervalele orare 07.00-11.00 şi 19.00-22.00 circulaţia persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinţei/gospodăriei, este permisă strict pentru următoarele motive: a) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesităţile de bază ale persoanelor şi animalelor de companie/domestice, inclusiv deplasarea în condiţiile art.1 alin.(3) şi (5) din Ordonanţa militară nr.8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; b) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea unui minor, asistenţa altor persoane vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, ori în cazul decesului unui membru de familie; c) deplasări scurte, în apropierea locuinţei/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activităţi fizice colective), cât şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice. (4) Pentru verificarea motivului deplasării în situaţiile prevăzute la alin. (2) şi (3), se aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 4 din Ordonanţa militară nr. 3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.   (5) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.2 – (1) Operatorii economici care comercializează alimente şi produse de strictă necesitate şi care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile dispuse prin ordonanţe militare în perioada stării de urgenţă îşi vor organiza programul de lucru pentru a facilita şi a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalele orare 07.00-11.00 şi 19.00-22.00. (2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.3 – (1) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Spania şi din Spania către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 28 aprilie 2020, până la data de 11 mai 2020, inclusiv. (2) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Austria, Belgia, Confederaţia Elveţiană, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos, Turcia şi Iran şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 13 zile, începând cu data de 2 mai 2020, până la data de 14 mai 2020, inclusiv. (3) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Italia şi din această ţară către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 12 zile, începând cu data de 3 mai 2020, până la data de 14 mai 2020, inclusiv. (4) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Franţa şi Germania şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 10 zile, începând cu data de 5 mai 2020, până la data de 14 mai 2020, inclusiv. (5) Măsurile prevăzute la alin. (1) – (4) nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă şi corespondenţă, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgenţă, servicii tehnice, precum şi aterizărilor tehnice necomerciale.
Art.4 – (1) Pe durata stării de urgenţă, trimiterile poştale înregistrate pot fi predate destinatarilor de personalul C.N. Poşta Română S.A. prin introducerea în cutia poştală sau, în lipsa acesteia, prin afişare la adresa destinatarului, cu excepţia actelor de procedură. (2) C.N. Poşta Română S.A. îi revine obligaţia stabilirii cadrului instituţional şi răspunderea pentru modul în care se desfăşoară activitatea prevăzută la alin.(1).  (3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.5 – La data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, îşi încetează aplicabilitatea: a) prevederile art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa militară nr. 3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 24 martie 2020; b) prevederile art. 1 şi art. 2 din Ordonanţa militară nr. 4/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 29 martie 2020.
Art.6 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei ordonanţe militare: a) Poliţia Română, Jandarmeria Română şi poliţia locală, pentru măsurile prevăzute la art. 1; b) Poliţia Română, Jandarmeria Română, poliţia locală şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, pentru măsura prevăzută la art. 2; c) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, pentru măsura prevăzută la art. 3; (2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1 – 3 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Personalul instituţiilor prevăzute la alin. (1) este împuternicit să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni, în conformitate cu prevederile art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

Administrație

Consultare publică la Chișoda: Oportunitatea de a contribui la viitorul comunității tale

Publicat

pe

Locuitorii Chișodei, sunt invitați de primarul Dan Vîrtosu să participați la o sesiune de informare și consultare publică, care va avea loc pe 19 noiembrie, ora 18:00, în Parcul Central din localitate. Această întâlnire reprezintă un prilej unic de a discuta despre proiectele și inițiativele care vor modela viitorul comunității.

De ce este important să participi?

Consultările publice sunt esențiale pentru crearea unei comunități bine informate și implicate. Prin participarea activă la aceste evenimente, locuitorii pot

exprima opinii și sugestii despre proiectele aflate în dezbatere.

De asemenea, poți contribui la luarea deciziilor care vor avea un impact direct asupra calității vieții din Chișoda.

Cetățenii din Chişoda au ocazia să dea ajute autoritățile locale, oferind un feedback valoros și constructiv.

Primarul Dan Vîrtosu subliniază importanța implicării cetățenilor: „Prin implicarea și participarea voastră activă, putem asigura că fiecare voce este auzită și că deciziile luate reflectă dorințele și nevoile întregii comunități.”

Subiecte de interes în cadrul întâlnirii

În cadrul sesiunii, vor fi abordate teme importante precum:

  1. Modernizarea infrastructurii locale – planuri pentru drumuri, utilități și spații publice.
  2. Proiecte de mediu și dezvoltare durabilă – inițiative menite să protejeze natura și să crească atractivitatea zonei.
  3. Evenimente și activități comunitare – propuneri pentru promovarea unui stil de viață activ și conectat.

Cum poți contribui?

Indiferent de vârstă sau experiență, fiecare locuitor al Chișodei are dreptul să-și exprime opiniile. Participând la această consultare publică, vei putea:

Formula sugestii pentru îmbunătățirea proiectelor propuse, pune întrebări autorităților locale, deveni o voce activă în dezvoltarea comunității.

Unul dintre pilonii unei administrații de succes este transparența decizională, iar astfel de întâlniri oferă cadrul perfect pentru a asigura acest lucru. Consultarea publică nu este doar un proces formal, ci o dovadă a angajamentului autorităților locale de a colabora cu cetățenii în luarea deciziilor importante.

Participarea ta la această întâlnire poate face diferența. Proiectele de mâine se bazează pe ideile și sugestiile de azi. Nu rata șansa de a contribui activ la dezvoltarea comunității.

Citeste mai mult

Administrație

Dominic Fritz va fi investit, pentru a doua oară, în funcția de primar al Timișoarei

Publicat

pe

Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, va fi investit în funcție și va depune jurământul pentru cel de-al doilea mandat, marţi, 12 noiembrie, după care, conform legii, se va convoca şedinţa de Consiliu Local pentru alegerea unui viceprimar de la USR.

Cel de-al doilea post de viceprimar rămâne vacant până după alegerile din decembrie.

„În Timişoara, prefectul a convocat şedinţa de învestire a consiliului local pentru marţi, 12 noiembrie, la ora 17. Atunci voi depune jurământul în faţa comunităţii şi imediat după voi convoca şi eu o şedinţă extraordinară a CL, probabil pentru ziua de vineri săptămâna viitoare. Voi propune şi eu alegerea unui viceprimar. După discuţiile cu celelalte partide din CL am decis să supun la vot deocamdată un singur viceprimar. Cred că toată lumea vede că USR, partidul cel mai puternic, cu Alianţa Timişoara Unită în CL, va avea un viceprimar. Iar pentru că situaţia politică este mult în mişcare momentan, vom finaliza negocierile şi alegerea celui de-al doilea viceprimar după alegerile din decembrie”, a declarat vineri, Dominic Fritz.

Dominic Fritz a avut o primă discuţie cu Alfred Simonis, preşedintele PSD Timiş, pentru a forma o majoritate în Consiliul Local Timişoara, însă în urma discuţiei nu s-a ajuns la un consens.

Vineri, la Consiliul Judeţean Timiş, în prima şedinţă convocată din actualul mandat au fost aleşi cei doi vicepreşedinţi: Alexandru Iovescu (PSD) şi Alin Popoviciu (PNL).

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara scoate la licitație pentru închiriere șapte spații comerciale

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță scoaterea la licitație pentru închirierea a șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitate de prelungire pentru încă 5 ani.

Procedura va avea loc în data de 28 noiembrie 2024, ora 10:00, în sala de licitații a Primăriei Timișoara, C.D. Loga, nr. 1, iar documentele de licitație pot fi depuse până la finalul zilei precedente.

Invităm să participe orice agent economic (persoană juridică, persoană fizică autorizată, asociație familială sau întreprindere individuală) interesat să desfășoare activități comerciale în zona centrală. Licitația va fi cu strigare, iar câștigătorul este cel care anunță verbal oferta cu cel mai bun preț. Licitația se desfășoară transparent, iar anunțul și documentele de licitație pot fi consultate online.

Documentele aferente licitației se pot obține până la data de 17 noiembrie, doar fizic, de la biroul 230, etajul 3, după achitarea taxei de înscriere de 50 de lei. Programul de eliberare este:

–  Luni – joi, orele 9:00-10:00 și 13:00-16:00

–  Vineri, orele 9:00-10:00

Pentru programarea unei vizite la spațiile respective, sunați la 0256.969, tastele 1-8-2. Persoana de contact pentru detalii suplimentare este Daniela Bogyis. Dacă aveți nevoie de clarificări referitoare la desfășurarea licitației, le puteți solicita prin email la daniela.bogyis@primariatm.ro până la data de 18 noiembrie.

Spațiile disponibile, cu prețurile de pornire a licitației, sunt următoarele:

–   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 89 mp – 13,3 euro/mp/lună

–   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 38,74 mp – 13,3 euro/mp/lună

–   Piața Victoriei nr. 1/B, SAD 6, parter, în suprafață de 128,76 mp – 13,30 euro/mp/lună

–   str. Augustin Pacha nr. 1, SAD 6, parter, în suprafață de 145,1 mp – 9,63 euro/mp/lună

–   str. Emanuel Ungureanu nr. 5, SAD 1, parter și subsol, în suprafață de 226,33 mp – 9,2 euro/mp/lună

–   str. Dacilor nr. 13, SAD 1, parter în suprafață de 92,41 mp – 10,64 euro/mp/lună

–   str. Ștefan cel Mare nr. 33, parter, în suprafață de 21 mp – 9 euro/mp/lună

În aceste locații pot fi desfășurate diverse activități comerciale sau de servicii, cu excepția celor de tip vânzare de produse second-hand, jocuri de noroc, amanet și schimb valutar. În plus, pentru cele cinci spații din cartierul Cetate este exclusă funcțiunea de farmacie, iar pentru spațiile de pe str. Alba Iulia nr. 2 nu se permite funcțiunea de bar/restaurant.

Ofertele trebuie să includă o garanție de participare, echivalentă cu două luni de chirie.

Valoarea de piață a spațiilor a fost evaluată de firma specializată APPRAISAL & VALUATION S.A., contractată de administrația locală.

În cazul în care licitația pentru un spațiu nu primește cel puțin două oferte calificate, Primăria Timișoara va relua procedura, conform legii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite