Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Ordonanța Militară 10. Mai multe ore pentru deplasarea vârstnicilor

Publicat

pe

Ministrul de Interne Marcel Vela a emis luni o nouă ordonanţă militară, prin care persoanele peste 65 de ani pot circula în afara locuinţei în intervalele 7:00 – 11:00, şi 19:00 – 22:00 pentru cumpărături, pentru a plimba animalele sau în alte situaţii prevăzute expres. Suspendarea mai multor zboruri este prelungită. Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial, prin urmare, măsurile se aplică începând de marți.

Ordonanța Militară Nr.10 – textul integral

Art.1 – (1) Circulaţia persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinţei/gospodăriei, este permisă numai în situaţiile prevăzute mai jos. (2) Indiferent de intervalul orar, circulaţia persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinţei/gospodăriei, este permisă strict pentru următoarele motive: a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi, precum şi în condiţiile art.1 alin.(1), (2) şi (5) din Ordonanţa militară nr.8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, inclusiv tratamentele oncologice planificate, dializă etc., folosind mijloacele de transport în comun, mijloacele proprii de deplasare sau ale familiei/susţinătorilor sau, după caz, mijloacele de transport sanitar special destinat; c) deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
d) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare. (3) În intervalele orare 07.00-11.00 şi 19.00-22.00 circulaţia persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinţei/gospodăriei, este permisă strict pentru următoarele motive: a) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesităţile de bază ale persoanelor şi animalelor de companie/domestice, inclusiv deplasarea în condiţiile art.1 alin.(3) şi (5) din Ordonanţa militară nr.8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; b) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea unui minor, asistenţa altor persoane vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, ori în cazul decesului unui membru de familie; c) deplasări scurte, în apropierea locuinţei/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activităţi fizice colective), cât şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice. (4) Pentru verificarea motivului deplasării în situaţiile prevăzute la alin. (2) şi (3), se aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 4 din Ordonanţa militară nr. 3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.   (5) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.2 – (1) Operatorii economici care comercializează alimente şi produse de strictă necesitate şi care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile dispuse prin ordonanţe militare în perioada stării de urgenţă îşi vor organiza programul de lucru pentru a facilita şi a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalele orare 07.00-11.00 şi 19.00-22.00. (2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.3 – (1) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Spania şi din Spania către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 28 aprilie 2020, până la data de 11 mai 2020, inclusiv. (2) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Austria, Belgia, Confederaţia Elveţiană, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos, Turcia şi Iran şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 13 zile, începând cu data de 2 mai 2020, până la data de 14 mai 2020, inclusiv. (3) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Italia şi din această ţară către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 12 zile, începând cu data de 3 mai 2020, până la data de 14 mai 2020, inclusiv. (4) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Franţa şi Germania şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 10 zile, începând cu data de 5 mai 2020, până la data de 14 mai 2020, inclusiv. (5) Măsurile prevăzute la alin. (1) – (4) nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă şi corespondenţă, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgenţă, servicii tehnice, precum şi aterizărilor tehnice necomerciale.
Art.4 – (1) Pe durata stării de urgenţă, trimiterile poştale înregistrate pot fi predate destinatarilor de personalul C.N. Poşta Română S.A. prin introducerea în cutia poştală sau, în lipsa acesteia, prin afişare la adresa destinatarului, cu excepţia actelor de procedură. (2) C.N. Poşta Română S.A. îi revine obligaţia stabilirii cadrului instituţional şi răspunderea pentru modul în care se desfăşoară activitatea prevăzută la alin.(1).  (3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.5 – La data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, îşi încetează aplicabilitatea: a) prevederile art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa militară nr. 3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 24 martie 2020; b) prevederile art. 1 şi art. 2 din Ordonanţa militară nr. 4/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 29 martie 2020.
Art.6 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei ordonanţe militare: a) Poliţia Română, Jandarmeria Română şi poliţia locală, pentru măsurile prevăzute la art. 1; b) Poliţia Română, Jandarmeria Română, poliţia locală şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, pentru măsura prevăzută la art. 2; c) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, pentru măsura prevăzută la art. 3; (2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1 – 3 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Personalul instituţiilor prevăzute la alin. (1) este împuternicit să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni, în conformitate cu prevederile art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

Administrație

Construirea pasajului Solventul, realizată în proporție de 80 la sută

Publicat

pe

Investiția Primăriei Timișoara la Pasajul Solventul, realizată în proporție de peste 80%, avansează cu lucrări la drumul de legătură peste pasaj, între străzile Cassian Munteanu și Barierei. Betonarea și asfaltarea drumului sunt programate la mijlocul acestei luni, după finalizarea lucrărilor de armare a structurii.

„Tragem tare ca până la sfârșitul anului să deschidem pasajul Solventul pentru pietoni, bicicliști și șoferi. Dezvoltarea zonei va continua. Am câștigat deja finanțarea pentru viitorul pod de la Solventul și avem în evaluare o linie nouă de tramvai care va face legătura între Solventul și Gară”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Constructorul se concentrează în această perioadă și pe finalizarea rampelor de pe Calea Bogdăneștilor și strada Gării, precum și a canalizației tehnice aferentă pasajului, care este realizată în proporție de 95%. Totodată, investiția municipalității avansează cu operațiuni de montare a stâlpilor pentru linia de contact tramvaie.

Pasajul Solventul va face legătura între Calea Bogdăneștilor și Strada Gării și va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Investiția a inclus și o operațiune deosebit de complexă – împingerea pe sub linii de cale ferată a unui cheson de 3.500 mc de beton și 420 de tone de fier, fără oprirea trenurilor. Structura, cu o lungime de aproximativ 70 de metri și o lățime de 28 de metri, a fost împinsă dinspre strada Gării pe o distanță de circa 70 de metri, într-un timp record pentru o astfel de operațiune, desfășurată în sezonul rece: 3 luni.

Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny. Lucrarea este realizată de Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

Primăria Municipiului Timișoara a atras o finanțare majoră, în valoare de 93 de milioane de lei, pentru construirea Podului Solventul, care va asigura legătura între Calea Bogdăneștilor și Bulevardul Dâmbovița. De asemenea, municipalitatea a depus spre finanțare un proiect pentru construirea a 1 km de linie de tramvai nouă, între Gara de Nord și Pasajul Solventul.

Citeste mai mult

Administrație

Podul Solventul – primul pod construit la Timișoara, după Revoluție

Publicat

pe

Primăria Timișoara aduce în faza de contractare fonduri de peste 130 de milioane de lei pentru două proiecte esențiale de mobilitate urbană: construcția unui nou pod peste Bega, în zona Solventul, și reconstrucția Podului Iuliu Maniu (Muncii), de la fosta Fabrică de Țigări.

Primarul Dominic Fritz a înaintat Consiliului Local propunerea de contractare a finanțărilor.

„Continuăm dezvoltarea sănătoasă a Timișoarei. Atragem bani europeni pentru nevoile reale ale orașului și investim în proiecte care cresc calitatea vieții. Toți acești bani înseamnă și susținere pentru economia locală: firmele construiesc, livrează echipamente, susțin și creează locuri de muncă. Asta înseamnă dezvoltare reală: infrastructură modernă și o economie vie”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Primul pod construit peste Bega după Revoluție

Podul Solventul va lega strada Gării de bulevardul Dâmbovița și va completa Inelul IV de circulație. Este primul pod nou construit peste Bega după 1989. Va avea linie dublă de tramvai, piste de biciclete, trotuare largi și acces pietonal cu lift. Obiectivul este reducerea traficului greu din cartierele centrale și promovarea transportului verde, cu tramvaiul și bicicleta.

Valoarea totală a investiției este de 134 milioane de lei, din care aproximativ 93 de milioane sunt finanțare europeană. Contribuția municipalității acoperă cofinanțarea de 2% și cheltuielile neeligibile și se ridică la 42 de milioane de lei.

Demolare și reconstrucție la Podul Iuliu Maniu

Podul Iuliu Maniu, construit în 1978, va fi demolat și reconstruit. Noul pod va avea două benzi pe sens, trotuare și piste pentru biciclete, pentru o circulație mai sigură și mai fluentă. Licitația este în faza de evaluare a ofertelor, iar în această vară se estimează semnarea contractului de execuție, astfel încât lucrările să poată începe.

Proiectul are o valoare totală de peste 49 milioane lei, din care 38 milioane reprezintă finanțare europeană, iar aproape 12 milioane lei provin din bugetul local.

Proiectul „C9B – Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – Bd. Dâmbovița”, ce include podul Solventul, și proiectul de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii) au fost depuse pentru finanțare prin în cadrul Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă. Ambele au fost avizate pentru contractare. După aprobarea contractării în Consiliul Local, contractele de finanțare vor putea fi semnate cu ADR Vest.

Citeste mai mult

Administrație

Cinci conducte mari de termoficare vor fi înlocuite, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare, pentru a reduce pierderile de căldură și emisiile poluante, a scădea costurile și a asigura un sistem mai eficient pentru timișoreni.

După ce, în 2024, a obținut o finanțare europeană nerambursabilă record pentru înlocuirea a peste 13 km de conducte, municipalitatea avansează cu următoarele etape ale proiectului.

Loturile 2, 3 și 4, care cumulează 4,835 km de rețea termică primară, vor fi reabilitate cu o investiție totală estimată la peste 40 de milioane de lei, din bugetul local.

„Aceste lucrări sunt parte a unui efort constant de investiții, unele cu fonduri europene, altele cu bani de la bugetul local. Ne concentrăm pe modernizarea rețelei de termoficare pentru a oferi timișorenilor un sistem mai eficient și mai curat. Înlocuim conductele mâncate de timp, care pierd căldură și generează costuri mari, cu unele noi care cresc performanța sistemului și reduc poluarea”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Proiectul „Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din Municipiul Timișoara în vederea conformării la normele de protecția mediului privind emisiile poluante în aer și pentru creșterea eficienței în alimentarea cu căldură urbană etapa III” se află în etapa de aprobare a studiului de fezabilitate de către Consiliul Local.

Investiția include înlocuirea conductelor vechi cu țevi preizolate, modernizarea căminelor termice, montarea de vane noi de secționare și racord, implementarea unui sistem de monitorizare a izolației și execuția unor lucrări de construcții conexe, precum cămine și puncte fixe.

În total, pentru cele trei loturi, municipalitatea va reabilita:

  • 1,2 km de rețea în cadrul Lotului 2, cu o valoare estimată de 7,8 milioane lei cu TVA;
  • 1,3 km în cadrul Lotului 3, cu o valoare de 9,67 milioane lei cu TVA;
  • 2,3 km în cadrul Lotului 4, investiție estimată la 22,78 milioane lei cu TVA.

Investiția urmărește creșterea eficienței energetice a sistemului centralizat de termoficare prin înlocuirea conductelor vechi cu țevi preizolate, dotate cu sisteme moderne de detectare a avariilor. Acest tip de rețea reduce semnificativ pierderile de căldură, consumul de combustibil și emisiile de gaze cu efect de seră, contribuind totodată la scăderea costurilor de întreținere, creșterea fiabilității și asigurarea unui confort termic mai bun pentru consumatori.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite