Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Parc fotovoltaic în apropierea satului Covaci

Publicat

pe

Consumul de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și al instituțiilor subordonate ar putea fi acoperit în integralitate din surse regenerabile. Instituția a aprobat inițierea unui proiect de construire a unui parc fotovoltaic, în proximitatea satului Covaci. Pasul următor va fi depunerea unei cereri de finanțare nerambursabilă pentru obiectivul de investiții.

Prin proiect se urmărește acoperirea parțială sau chiar totală a consumului de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și instituțiilor subordonate, respectiv, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, Direcției de Evidență a Persoanelor, Direcției de Prestări Servicii și instituțiilor de cultură subordonate – Muzeul Național al Banatului, Muzeul Național de Artă, Muzeul Satului Bănățean și Centrul de Cultură și Artă al Județului.

Nevoia anuală totală de energie electrică se ridică la aproximativ 2,5 milioane kWh, ceea ce necesită un parc fotovoltaic de aproximativ 2,5 – 3 hectare de teren. Acesta se află în proprietatea Consiliului Județean Timiș, în proximitatea satului Covaci. Trebuie spus că datele finale vor rezulta în urma analizei tehnice viitoare.

Importanța inițiativei este dată și de contextul provocărilor existente pe piața de energie. Având în vedere creșterea constantă a prețului energiei electrice, neexistând premise de scădere a prețului, Consiliul Județean consideră că un astfel de proiect va asigura independența energetică și va permite instituției să realizeze economii consistente.

Referitor la impactul bugetar, având în vedere că în prezent există oferte ale diferiților furnizori de energie electrică de aproximativ 4 lei per kWh, aprobarea proiectului și construcția parcului fotovoltaic ar aduce economii anuale la buget de 10 milioane lei, respectiv de 50 milioane lei pe o durată de cinci ani. Aceste economii la buget pot fi direcționate spre domenii care în prezent nu dispun de finanțare adecvată.

Administrație

Se plătesc indemnizațiile membrilor birourilor electorale pentru turul I al Alegerilor Prezidențiale

Publicat

pe

Începând de miercuri, 18 decembrie 2024, Primăria Municipiului Timișoara va începe plata indemnizațiilor cuvenite membrilor birourilor electorale, care au participat la Turul I al alegerilor prezidențiale pe raza municipiului Timișoara.

Astfel, plățile pentru persoanele care au optat pentru virement bancar se vor face începând de mâine, iar persoanele care au optat pentru plata în numerar sunt rugate să se prezinte la camera 11 din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, de pe bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Programul disponibil pentru aceștia este în zilele de miercuri, joi și vineri, în intervalul orar 9:00 – 16:00.

 

Citeste mai mult

Administrație

Paula Romocean și Ruben Lațcău, ambii de la USR, au fost aleși viceprimari ai Timișoarei

Publicat

pe

Timișoara are, în premieră, un viceprimar femeie și, tot, în premieră, USR are și primar, și doi viceprimari.

Paula Romocean (USR) a anunțat că va renunța la mandatul de deputat proaspăt câștigat.

Paula Romocean a fost aleasă în funcție joi seară.

Proiectul privind alegerea celui de-al doilea viceprimar a fost anunțat oficial cu doar 10 minute înainte de plen, deși zvonurile au circulat încă de dimineață.

PNL l-a susținut pe Cosmin Tabără, fost viceprimar în mandatul trecut, iar PSD s-a raliat propunerii făcute de liberali, însă candidata USR a fost preferată de 14 colegi, iar liberalul, de șase.

Ruben Lațcău va ocupa, de asemenea, pentru următorii ani, funcția de viceprimar al Timișoarei.

La Timișoara, alianța condusă de USR și din care mai fac parte Forța Dreptei, PMP și UDMR are 13 din cele 27 de mandate de consilier local.

Citeste mai mult

Administrație

Portalul unic al municipiului Timișoara are disponibile servicii noi

Publicat

pe

Municipiul Timișoara continuă să reducă birocrația prin digitalizare: cetățenii au acum acces mai simplu și mai rapid la servicii publice. Utilizatorii pot gestiona documentele direct din contul lor pe Portalul Unic, fără a fi necesară depunerea acestora pentru fiecare serviciu solicitat.

Astfel, utilizatorii serviciilor electronice ale Primăriei încarcă documentele o singură dată în dosarul asociat contului personal. Aceste documente rămân disponibile pentru cereri viitoare, cu condiția să nu fie expirate.

Într-o primă etapă, sunt înregistrate următoarele documente:

Persoane fizice: actul de identitate, certificatul de naștere, certificatul de căsătorie sau de divorț.

Persoane juridice: certificatul de înregistrare fiscală (CUI), certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, actul constitutiv și statutul.

Documentele se adaugă în secțiunea Contul meu, subsecțiunea Documente, sau se încarcă direct atunci când utilizatorul solicită un serviciu electronic (de exemplu, când parcurge pașii pentru obținerea unui aviz sau certificat).

Înscrierea pe Portalul Unic al Municipiului Timișoara se poate realiza în două moduri:

  1. Prin completarea formularului online de pe site-ul portalului.
  2. Folosind ROeID, sistemul de identitate digitală din România, echivalentul digital al prezentării actului de identitate la un ghișeu fizic.

Aceste măsuri elimină timpii pierduți la coadă și drumurile inutile, oferind locuitorilor din Timișoara acces rapid și modern la serviciile publice.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite