Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Podul Solventul, primul pod construit în Timișoara după Revoluție, modernizat

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță demararea achiziției serviciilor de proiectare pentru Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – bd. Dâmboviţa. Proiectul va asigura o nouă conexiune între partea de nord și de sud a orașului, între str. Gării și bd. Dâmbovița (inclusiv prin construcția unui nou pod peste canalul Bega), precum și lărgirea bd. Dâmbovița până la intersecția sa cu str. Ion Barac.

Lucrările vor viza: construcția unui drum nou, cu două benzi pe sens și linie de tramvai în zona mediană, în prelungirea Căii Bogdăneștilor, prin pasajul inferior Solventul, până în bd. Dâmbovița (cca. 700 m), construcția unui pod nou peste Canalul Bega, lărgirea bd-ului Dâmbovița, de la noul pod construit până la intersecția cu str. Ion Barac (cca. 200 m), inclusiv echiparea cu linie de tramvai, construirea de piste pentru biciclete și de trotuare pe toată lungimea drumului nou construit (de la pasajul inferior Solventul până la str. Ion Barac, inclusiv pe podul nou construit). Pistele pentru biciclete nu vor presupune o infrastructură separată, ci vor fi prevăzute în infrastructura drumului și a podului.

„Podul Solventul va fi primul nou construit în Timișoara după Revoluție și va asigura o conexiune extrem de necesară între nordul și sudul orașului, respectiv zonele Mehala – Ronaț – Blașcovici și Dâmbovița – Calea Șagului. Împreună cu pasajul Solventul, această investiție reprezintă cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din ultimii zeci de ani în Timișoara și vor asigura închiderea Inelului IV de circulație în zona de vest a municipiului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Proiectul este unul strategic, având în vedere conexiunile cu celelalte proiecte majore și prezintă un caracter integrat al ideii de proiect cu: „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseul 5, Calea Bogdăneștilor” – proiect prioritar, finanțat din POR 2014 – 2020 și aflat deja în execuție, ,,Linie nouă de tramvai Solventul-Gara de Nordˮ- la care se lucrează la elaborarea Proiectului Tehnic și ,,Pasaj Inferior Solventul” –aflat în proiectare, proiecte care demarează cu bani de la bugetul local. Aceste proiecte sunt interdependente, din punctul de vedere al fluidizării traficului, fiind bine conectate între ele.

Valoarea totală estimată a investiției Inelul IV Vest ar fi de 78.763.125 lei, cu TVA, respectiv 16.300.990 euro.

Valoare totală estimată a serviciilor de proiectare, inclusiv TVA, este de 1.162.812,6 lei, fără TVA, achitată din bugetul local, dar recuperată ulterior din fonduri europene (POAT-Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020).

Termenul de prestare este de 210 zile eşalonate în 3etape:

  • Etapa 1 presupune întocmirea studiului de fezabilitate, obținerea studiilor, avizelor şi acordurilor de principiu necesare, elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor și predarea acestora în maxim 90 de zile de la ordinul de începere pentru Studiul de Fezabilitate.
  • Etapa 2 presupune obținerea Autorizației de construire în maxim 60 zile de la finalizarea etapei 1.
  • Etapa 3 presupune întocmirea Proiectului Tehnic de Execuție și a unor documentaţii: Proiectul tehnic, detalii de execuţie, documentaţia necesară aplicării procedurii de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică pentru execuţia de lucrări (caiet de sarcini pe specialităţi, liste de cantităţi, etc) și predarea acestora beneficiarului în maxim 60 de zile de la ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic.

Administrație

Primăria Timișoara continuă demolarea garajelor. Se vor amenaja locuri de parcare

Publicat

pe

Peste 120 de garaje vechi, incluse în programul Primăriei Municipiului Timișoara de amenajare de noi locuri de parcare, au fost demolate înainte de expirarea termenului de 30 de zile prevăzut în notificare, iar altele sunt în curs de desființare.

Construcțiile au fost demolate în regie proprie în zona străzii Eugen Pop (cartierul Modern), zona Intrarea Munților (cartierul Șagului), zona străzilor Silistra, Martir Gheorghe Nuțu Ioțcovici și Intrarea Sunetului (cartierul Lipovei) și zona străzii Meziad (cartierul Girocului). Aceleași lucrări urmează să înceapă în zona străzii Cugir (cartier Aradului).

„Jumătate dintre garajele pentru care am trimis notificare pentru demolare au fost deja date jos chiar de către cei care le utilizau și le mulțumesc pentru că au reacționat așa prompt. Odată ce terenurile sunt eliberate complet de construcții, vom intra cu echipele noastre să amenajăm locurile de parcare, să plantăm copaci, să amenajăm accese și trotuare. Acolo unde spațiul o permite vom face și amenajări pentru copii. Fiecare nou spațiu eliberat de betoane este un loc câștigat de comunitate”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Primăria Municipiului Timișoara vizează demolarea a 231 de garaje sau clădiri provizorii vechi, majoritatea degradate. Planul administrației locale este de a interveni în zonele Lipovei, Aradului, Modern, Șagului și Martirilor, prin crearea a peste 300 de locuri noi de parcare.

Mai mult, revitalizarea respectivelor zone se va face prin amenajarea de noi spații verzi pe locul acestor garaje precum și căi de acces, trotuare și locuri de joacă pentru copii, acolo unde spațiul o permite.

Citeste mai mult

Administrație

„Timișoara decide!“, ediția 2024. Cetățenii sunt invitați să propună investiții în oraș

Publicat

pe

Proiectul de hotărâre aferent regulamentului de bugetare participativă pentru 2024 a fost publicat pe site-ul primăriei și potae fi consultat la următorul link: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/1006b31c-7aa5-4ec4-84ef-b113d18857d2.

Documentul va sta 30 de zile în consultare, în această perioadă urmând să fie organizată și o dezbatere publică pe tema regulamentului joi, 4 aprilie, ora 17:00, în Sala de Consiliu a Municipiului Timișoara.

Instrumentul bugetării participative se adresează timișorenilor care doresc să se implice în proiecte de interes comunitar. Acesta creează cadrul de lucru prin care cetăţenii pot trimite propuneri de proiecte şi pot decide prin vot proiectele care vor fi implementate. Campania vizează transferul responsabilităţii decizionale către locuitorii orașului, pentru o sumă totală de aproximativ 4 milioane de lei, destinată implementării propunerilor care vor întruni cele mai multe voturi. Numărul de proiecte finanțate va fi determinat de voturile primite și de valoarea însumată a proiectelor până la suma totală alocată.

Pe baza rezultatelor anterioare, au fost stabilite o serie de obiective specifice pentru cea de-a  treia ediție a Campaniei de buget participativ „Timișoara Decide”, pentru a crește eficiența și nivelul de implicare a cetățenilor:

  1. Alocarea bugetului total de 4 mil. lei în mod egal, câte 500.000 lei/zonă, pentru cele opt zone definite mai jos:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1b1uOAAkyQL_b5YJ0WrMan4m6ey3ducQ&usp=sharing; se preconizează, astfel, creșterea gradului de distribuție teritorială a proiectelor câștigătoare

  1. Creșterea coeziunii sociale și a calității vieții în cartiere prin încurajarea propunerilor de proiecte ce vizează spații publice comune în următoarele domenii:

✓ Spații verzi

✓Locuri de joacă

✓ Spații comune (zone pietonale, piațete, scuaruri etc.)

✓ Spații dedicate sportului

✓ Alte proiecte în beneficiul cetățenilor

Totodată, pentru creșterea calității propunerilor de proiecte primite, propunem următoarele criterii de eligibilitate suplimentare:

–  inițiatorul să locuiască, să lucreze sau să învețe în proximitatea adresei pentru care face propunerea de proiect sau să fie o persoană implicată activ în viața civică a zonei, iar propunerea se va adresa în principal comunităților din zona respectivă sau răspunde unei nevoi a acesteia;

–  propunerea să nu reprezinte o intervenție punctuală care poate fi asimilată unei sesizări ;

–  perioada de implementare, conform procedurilor legale aferente fiecărui proiect, să nu depășească 2 ani;

Până în prezent, au avut loc două ediții ale campaniei de bugetare participativă, în 2022 și 2023. Anul trecut au fost înregistrate următoarele rezultate:

– 117 propuneri de proiecte depuse, cu 4 mai mult față de prima ediție;

– 8.228 votanți, cu 1.513 în plus, respectiv +23%, față de prima ediție;

– 18.693 voturi, cu 565 mai puțin, respectiv -3%, față de prima ediție;

– 47% dintre votanți au susținut numărul maxim de proiecte posibile mai exact 5 proiecte, numărul acestora dublându-se față de prima ediție;

– în 2023, campania pilot dedicată zonelor urbane marginalizate cu buget dedicat a determinat creșterea nivelului de implicare civică a cetățenilor din cele patru zone: Kuncz, Polonă, Fratelia și Ronaț.

Dintre proiectele finalizate sau în curs de finalizare, finanțate prin mecanismul de bugetare participativă amintim:

Zona Lunei Vrea Parc Verde

Reparații trotuar strada Polonă

Laboratorul digital – Liceul Moisil

Cabinet de robotică – Școala 30 – parte din proiectul HUB EDUCAȚIONAL COMUNITAR INCLUZIV Școală-Familie-Comunitate

Îmbunătățiri la pista de biciclete de pe bdul Eroilor de la Tisa

Treceri de pietoni mai sigure ! – str. Muzicescu

Toatele publice în parcuri

Persoanele care doresc să participe la dezbaterea ce va avea loc în 4 aprilie 2024 de la ora 17:00, în Sala de Consiliu a Municipiului Timișoara, își vor anunța intenția de participare până cel târziu în data de 03.04.2024, ora 11:00  și, totodată, vor transmite opiniile pe care urmează să le pună în discuție, la adresa de e-email camelia.crisan@primariatm.ro. Opiniile pot fi transmise și online pe platforma Decidem: https://decidem.primariatm.ro/processes/bugetparticipativ2024.

Citeste mai mult

Administrație

Finalizarea lucrărilor de modernizare pe Bulevardul Stan Vidrighin, estimată în iulie

Publicat

pe

Luna martie marchează finalizarea ultimei etape majore a investiției realizate de Primăria Municipiului Timișoara pe bulevardul Stan Vidrighin, respectiv modernizarea completă a intersecției cu Strada 1 Decembrie 1918. La finalul acestei etape, care implică schimbarea liniilor de tramvai învechite și a rețelelor de utilități, introducerea unui sistem automat de macazuri și refacerea trotuarelor și a carosabilului, tramvaiele de pe liniile 6a și 6b vor putea reveni pe traseele consacrate. 

Vestea bună pentru cei care locuiesc în zonă sau vin aici la serviciu e ca șantierul e în avans față de graficul estimat și estimăm că vom termina lucrările în iulie în loc de septembrie. Asta înseamnă ca se termină mai repede disconfortul și că putem da drumul la tramvaiul 4 din  vară”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Pe bulevardul Vidrighin se lucrează în această perioadă și la montarea sistemului de irigații, astfel încât spațiile verzi care vor fi amenajate să poată fi întreținute în condiții optime. De asemenea, se desfășoară lucrări de suprastructură pentru linia de tramvai, lucrări de suprastructură a drumului, inclusiv drumuri laterale, trotuare, accese și piste de biciclete. 

După modernizarea completă a intersecției cu Strada 1 Decembrie 1918, va fi turnat ultimul strat de asfalt dintr-un capăt al celuilalt al bulevardului, vor fi amenajate spațiile verzi, vor fi plantați copaci și va fi realizată semnalizarea rutieră. 

La finalizarea investiției, pe bulevardul Stan Vidrighin vom avea 2.860,61 mp  spații verzi noi, 9.827,39 mp spații verzi modernizate,  alei pietonale și trotuare modernizate pe o suprafață de 7.486 mp și 992 arbori plantați în aliniament stradal. 

Municipiul Timişoara și Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest au semnat contractul de finanţare nerambursabilă nr. 3/14.12.2023 pentru proiectul „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 2, Calea Stan Vidrighin – MySMIS2021-303612”., cod SMIS 161940, Programul Regional Vest 2021 – 2027.

Valoarea totală a proiectului: 101.227.978,29 lei, din care cofinanțare UE 67.548.089,66 lei.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite