Ne găsiți și pe:

Administrație

Primăria Timișoara a identificat 11 hectare de terenuri ocupate ilegal. Cum vrea primarul să facă ordine

Publicat

pe

Primăria Timișoara începe o amplă acțiune de recuperare a patrimoniului orașului pe malul Begăi, respectiv a peste 11 hectare de terenuri ocupate ilegal.

Primarul Dominic Fritz a anunțat că, începând de miercuri, Primăria Municipiului Timișoara a demarat o amplă acțiune de verificare a modului în care este ocupat domeniul public și privat al municipiului Timișoara, mai ales pe malurile Begăi.

Mai exact, sunt vizate terenuri care aparțin municipiului, dar care în ultimele decenii au fost ocupate și folosite de persoane juridice fără un titlu de drept (contract de concesiune, de ocupare a domeniului public etc.). Pe multe dintre aceste terenuri au apărut construcții (restaurante, săli de petrecere, terase etc.) pentru care se va verifica existența autorizației de construire și documentele legale (avize/acorduri) în baza cărora funcționează.

Deși sunt deja dosare pe rol la unele dintre cazuri, cum este la Ștrandul Termal sau la Clubul Heaven, există încă multe situații nesesizate până acum.

Primarul Fritz: „Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap“

„În ultimele luni am făcut o analiză preliminară, plecând de la rapoartele Curții de Conturi și am constatat că situația e extrem de gravă. În zona centrală a orașului, pe faleza Begăi și în jurul stadionului, peste 11 hectare – adică, suprafața a 15 stadioane de fotbal sunt proprietatea primăriei pe care funcționează diverse activități private. Foarte multe funcționează fără a avea niciun document și fără să plătească niciun leu bugetului local. Prin asta s-au pierdut zeci de milioane de lei în ultimii ani. Eu nu o să întorc capul să mă uit în altă parte, cum au făcut-o alții. Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap. Știu că deranjez un cuib de viespi care până acum a avut protecție. Mă aștept la procese, la denigrări și campanii de manipulare prin ricoșeu. Vom aduce milioane de lei în bugetul local și vom valorifica malul Begăi în beneficiul tuturor timișorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Câteva dintre situațiile descoperite în verificarea preliminară: terase care fie nu au plătit taxa de ocupare a domeniului public din anul 2013, fie au plătit o singură lună pe an (luna august); localuri care funcționează fără acord de funcționare, autorizație ISU și au fost ridicate fără autorizație de construire; terase fără autorizație de construire, dar care au primit acord de funcționare;  restaurante și săli de nuntă construite pe terenul primăriei, fără autorizație de construire; baze sportive și localuri care ocupă terenul primăriei fără a avea vreun contract de concesiune.

Verificarea va fi realizată de o comisie mixtă, cu funcționari din toate departamentele relevante ale primăriei: juridic, patrimoniu, comerț, urbanism-disciplina în construcții, poliția locală, direcția economică.

Administrație

Înscrieri în programul „Prima conectare la sistemul public de alimentare cu apă și canalizare”

Publicat

pe

Programul „Prima conectare la sistemul public de alimentare cu apă și canalizare”, finanțat prin PNRR, vizează sprijinirea familiilor și persoanelor singure cu venituri reduse (care au media veniturilor bănești nete lunare sub salariul mimim brut pe țară garantat la plată pe membru de familie), pentru plata cheltuielilor de branșare/racordare la sistemul public de alimentare cu apă și/sau de canalizare.

Pot beneficia de sprijin, persoanele care îndeplinesc următoarele criterii:

-este persoană singură cu venituri reduse/face parte dintr-o familie cu venituri reduse (media veniturilor bănești nete lunare sub salariul minim brut pe țară garantat la plată pe membru de familie, actual 2550 lei/lună cf. H:G. 1071/04.10.2021);

-deține în proprietate o gospodărie neracordată/nebranșată la sistemul public de alimentare cu apă și/sau de canalizare și care se află pe raza teritorială a UAT Timișoara care a delegat operatorului solicitant de finanțare gestiunea serviciului public de alimentare cu apă și/sau de canalizare, în baza unui contract de delegare a gestiunii;

-își exprimă acordul cu privire la participarea în cadrul Programului, respectiv acordul cu privire la îndeplinirea tuturor formalităților și realizarea lucrărilor necesare pentru racordarea/branșarea gospodăriei în care locuește la sistemul centralizat de canalizare/alimentare cu apă.

Solicitările se vor completa și depune la sediul Primăriei Timișoara, Serviciul Informare și consiliere cetățeni – camera 12, bulevardul C.D. Loga nr. 1, program: luni, miercuri, joi, vineri, între orele 8:30 -16:00 și marți orele 8:30-18:00.

Actele necesare pentru înscrierea în cadrul programului „Prima conectare la sistemul public de alimentare cu apă și canalizare” sunt:

-Carte identitate (original și copie);

-Adeverință de venit pentru toți membrii familiei, adeverință ANAF pentru venituri, cupon pensie (original și copie), adeverință – Agenția Județeană pentru Plați și Inspecție Socială Timiș, adeverință ajutor social;

-Declarație privind componența familiei și acte doveditoare (original și copii după certificate de naștere și căsătorie);

-Extras CF pentru imobilul de domiciliu unde este proprietar;

-Acordul cu privire la participarea în cadrul Programului, respectiv acordul cu privire la îndeplinirea tuturor formalitățiilor și realizarea lucrărilor necesare pentru racordarea/branșarea gospodăriei în care locuiește la sistemul centralizat de canalizare/alimentare cu apă – Anexa 1;

-Consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal – Anexa 1.

Programul va fi derulat de către AQUATIM S.A, operatorul regional al serviciilor de utilitate publică de alimentare cu apă și canalizare din județul Timiș. Finanţarea pentru fiecare gospodărie eligibilă poate ajunge până la 1.900 de euro (fără TVA), iar banii sunt distribuiți direct companiei care realizează lucrările.

Citeste mai mult

Administrație

Cum s-a pregătit Primăria Timișoara pentru deszăpezire

Publicat

pe

Ca în fiecare an, la nivelul municipiului Timișoara a fost activat Comandamentul de iarnă, iar firma care se ocupă de deszăpezire şi combaterea poleiului este pregătită să intervină cu utilaje și material antiderapant.

Întregul proces de curăţare și transport al zăpezii se va realiza cu prioritate pe principalele artere de circulaţie, pe poduri, în principalele intersecţii şi treceri pietonale, pe traseele mijloacelor de transport în comun şi în alte locuri publice (de ex.Piaţa Victoriei, Piaţa Unirii, Piaţa Traian, Piața Libertății etc.).

Firma Brantner este pregătită să acționeze cu utilaje multifuncționale și echipamente de deszăpezire dotate cu sisteme de monitorizare și localizare. Mai precis, 14 utilaje multifuncționale de capacitate mare, 16 utilaje multifuncționale de capacitate mică, 3 mini încărcătoare frontale, 2 utilaje cu încărcător frontal, 8 utilaje de transport al zăpezii, 2 autocisterne clorură, 8 autoturisme control și 25 mini freze de zăpadă. De asemenea, firma s-a aprovizionat100 de tone sare, 10 de tone de clorură de calciu și inhibitor. Aceste cantități vor fi completate în permanență, astfel încât stocul să fie asigurat la un nivel optim pe toată perioada iernii.

Reamintim, în acest context, responsabilitatea care vine tuturor cetățenilor, instituţiilor publice, firmelor, persoanelor juridice şi asociaţiilor de proprietari de a participa, alături de municipalitate, la îndepărtarea zăpezii şi a gheții de pe trotuarele din faţa imobilelor şi clădirilor în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, imediat după ninsoare, precum și la curăţarea rigolelor din faţa caselor sau magazinelor și îndepărtarea zăpezii și a gheții (țurțurilor) de pe acoperişurile imobilelor, de pe burlane sau atenţionarea pietonilor asupra pericolului iminent, prin marcarea corespunzătoare a perimetrului expus. De altfel, neîndeplinirea obligațiilor amintite anterior, atrage răspunderea contravenţională și se sancționează cu amenzi.

Pentru a sesiza orice probleme legate de serviciile de deszăpezire de pe teritoriul orașului, cetățenii au la dispoziție dispeceratul de serviciu, precum și numere puse la dispoziție de Biroul Salubritate al Primăriei Municipiului Timișoara :0737.770 520, 0732 770570, 0356 918.

Citeste mai mult

Administrație

Primul consorțiu de educație profesională, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Timișoara, alături de Universitatea Politehnica, Universitatea de Vest și Universitatea „Regele Mihai I” invită companiile din oraș să intre în cursa pentru construirea unui campus dual.

Primăria Municipiului Timișoara, Universitatea Politehnica, Universitatea de Vest și Universitatea de Științe ale Vieții „Regele Mihai I” pun baza primului consorțiu pentru educație profesională din Timișoara.

Scopul final este realizarea unuia din cele 10 campusuri regionale de educație profesională din România, ca parte a C15 – Componenta Educație din Planul Național de Redresare și Reziliență.

„Ne pregătim să construim un campus dual în Timișoara cu fonduri europene. Timișoara are nevoie de forță de muncă specializată. Prin acest proiect dorim să atragem tinerii din toată regiunea să învețe o meserie la Timișoara și să se angajeze aici. Vom crea condiții de educație duală la standarde europene, atractive pentru orice tânăr. Le mulțumesc universităților timișorene pentru efortul depus pentru a putea constitui acest consorțiu în beneficiul dezvoltării Timișoarei. Sper că firmele vor accepta această invitație a noastră de a ne deveni parteneri,” a transmis primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În consorțiu sunt invitați operatorii economici, care doresc să devină parteneri privați în care să învețe elevii. Firmele interesate se pot înscrie până în data de 6 decembrie 2022.

Campusul de educație duală va concentra, într-un spațiu care urmează să fie construit, energia mediului academic și economic local și regional și elevii interesați să învețe o meserie. Scopul campusului este de a apropia oferta forței de muncă calificată de nevoile reale de pe piața forței de muncă. Formarea elevilor va fi realizată cu ajutorul firmelor.

Valoarea proiectului se ridică la până la 20 de milioane de euro și urmează a fi depus pentru fonduri din PNRR.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite