Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primăria Timișoara caută voluntari specialiști în IT. Cum puteți să aplicați

Publicat

pe

Primăria Timișoara caută IT-iști care să ajute în calitate de voluntari în administrația locală timișoreană, participând la crearea conceptului câtorva soluții de IT pentru informarea cetățeanilor și pentru o relație cât mai transparentă cu ei.

Este vorba despre conceptele: covid19.primariatm.ro, transparenta.primariatm.ro,buget.primariatm.ro, data.primariatm.ro

Aceste concepte trebuie permanentizate operational si trebuie conectate functional in concepte care sa permanentizeze digital relatia cetatean-primarie si sa o realizeze intr-un mod cat mai intuitiv.

Profilul de voluntar căutat de PMT este:

  • absolvent bacalaureat
  • experienta de lucru minim 3 ani cu aplicatii si sisteme informatice
  • experienta cu sisteme care comunica prin API
  • experienta de prototipare si implementare sisteme complexe
  • abilitati bune de comunicare si lucru in echipa (la distanta)

Rolurile disponibile pentru urmatoarele tipuri de proiecte:

Sistem prototip de relaționare cu cetățeanul

Se doreste implementarea unui prototip, care sa regandeasca interfata intre cetateni si PMT. Pe aceasta platforma, cetatenii vor putea depune si gestiona solicitarile lor, care se trimit automat la o platforma low-code / no-code care faciliteaza intreaga “viata” a solicitarilor, prin diversele departamente din primarie. Trebuie evaluate diverse solutii low-code / no-code, investigata posibila lor conectare cu sistemele actuale ale PMT. Este nevoie si de evaluarea sistemelor de licentiere, pentru a gasi o solutie buna dpdv al costurilor.

  • React JS/NextJS
  • GraphQL
  • AWS / Azure
  • Integrare si configurare de formulare de date
  • Interfatare cu Lotus Notes si solutii low-code

Portalul de date deschise al Timișoarei

Se doreste oferirea a cat mai multe seturi de date pe portalul de date deschise. Sunt necesare discutii cu institutiile care detin astfel de date, stabilite modalitati prin care datele respective sa ajunga (periodic sau in timp real) pe platforma. Datele obtinute trebuie verificate si importate in portal.

  • procesare de date ( Python + Pandas)
  • vizualizare de date (Tableau)
  • Full stack developer (Django, Celery, Docker)
  • Standardizare date deschise
  • Metode statistice pentru analiza de date
  • GIS aplicat în analiza calității vieții urbane
  • GIS aplicat în geografie socială
  • GIS aplicat în planificare urbană

Perioada de derulare a activității de voluntariat, în conformitate cu prezentul anunț:

  • 6 (șase) luni, ca perioadă de probă, cu începere de la data semnării contractului de voluntariat de către ambele părți
  • la expirarea celor 6 luni de probă, contractul se prelungește automat cu 6 luni, însă doar în cazul în care niciuna dintre părți nu anunță în scris, în condițiile legii, rezilierea acestuia.

Programul/orarul:

  • 2 ore/zi, în cursul zilelor lucrătoare ale săptămânii

Data limită de depunere a solicitărilor de voluntariat:

  • 21 iunie 2021

Formularul de solicitare, în format editabil.

Formularul completat se transmite prin e-mail, pe adresa primariatm@primariatm.ro cu subiectul „pentru call-ul de voluntariat pe IT” sau la cam.12 (PMT, C.D. Loga nr.1)

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Administrație

PROGRAMUL Direcției de Evidență a Persoanelor din Timișoara, în perioada Sărbătorilor Pascale

Publicat

pe

În perioada 18 – 21 aprilie 2025, programul de lucru cu publicul la Direcția de Evidență a Persoanelor va fi modificat.

În această perioadă, va funcționa doar Biroul pentru înregistrarea deceselor, conform următorului program:

Vineri, 18 aprilie 2025: închis

Sâmbătă, 19 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Duminică, 20 aprilie 2025: închis

Luni, 21 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Reamintim că pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara atrage atenția privind respectarea regulilor pe șantiere

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara transmite un mesaj ferm către toți cei implicați în lucrări de construcții și demolări: șantierele bine gestionate încep cu documentații complete și respect față de mediu și comunitate.

Potrivit Regulamentului local privind gestionarea deșeurilor din construcții și demolări (HCL nr. 320/2022, completat cu HCL nr. 104/2025), toți generatorii de deșeuri din construcții au obligația de a depune anual Planul de gestionare a deșeurilor pentru activitățile din anul anterior. Termenul limită este 1 martie.

În 2025, numărul planurilor depuse a crescut față de anul anterior (26 de planuri până în aprilie 2025, față de 17 în 2024).

Primăria și Poliția Locală efectuează în mod constant verificări pe teren. Acțiunile nu vizează doar sancționarea, ci și prevenirea practicilor care afectează sănătatea, mediul și calitatea vieții tuturor timișorenilor.

În 2024, Direcția Generală a Poliției Locale a aplicat 375 sancțiuni (în baza HCL 320/2022 și HCL 333/2022) pentru fapte precum murdărirea carosabilului la ieșirea din șantiere, neamenajarea de rampe pentru spălarea roților, depozitare amestecată a deșeurilor pe amplasamentele de șantier, incendiere deșeuri pe organizările de șantier, predare deșeuri la persoane neautorizate, colectarea de deșeuri fără autorizație și nerespectarea autorizației de mediu.

Valoarea totală a amenzilor aplicate de Poliția Locală în 2024 a fost de 3.670.000 lei. În 2025, până în prezent, au fost aplicate 119 sancțiuni în valoare de 396.500 lei.

Cele mai grave abateri au fost sancționate cu sume considerabile: o amendă de 100.000 lei pentru nerespectarea autorizației de mediu (2024), respectiv 60.000 lei pentru gestionarea defectuoasă a deșeurilor pe șantier (2025).

Pentru persoanele fizice, Primăria a pus la dispoziție, gratuit, patru puncte de colectare prin aport voluntar – ușor de accesat și amplasate strategic în oraș. Acestea oferă o alternativă legală, sigură și responsabilă pentru eliminarea molozului rezultat din lucrări de renovare.

Calea Torontalului nr. 94

Calea Moșniței nr. 2-4

Str. A. Imbroane nr. 70

Str. Ovidiu Cotruș nr. 201

Program: Luni – vineri: 09:00 – 19:00

Sâmbăta: 08:00 – 16:00 (cu excepția Str. Ovidiu Cotruș: L–V 09:00–17:00)

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite