Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primăria Timișoara caută voluntari specialiști în IT. Cum puteți să aplicați

Publicat

pe

Primăria Timișoara caută IT-iști care să ajute în calitate de voluntari în administrația locală timișoreană, participând la crearea conceptului câtorva soluții de IT pentru informarea cetățeanilor și pentru o relație cât mai transparentă cu ei.

Este vorba despre conceptele: covid19.primariatm.ro, transparenta.primariatm.ro,buget.primariatm.ro, data.primariatm.ro

Aceste concepte trebuie permanentizate operational si trebuie conectate functional in concepte care sa permanentizeze digital relatia cetatean-primarie si sa o realizeze intr-un mod cat mai intuitiv.

Profilul de voluntar căutat de PMT este:

  • absolvent bacalaureat
  • experienta de lucru minim 3 ani cu aplicatii si sisteme informatice
  • experienta cu sisteme care comunica prin API
  • experienta de prototipare si implementare sisteme complexe
  • abilitati bune de comunicare si lucru in echipa (la distanta)

Rolurile disponibile pentru urmatoarele tipuri de proiecte:

Sistem prototip de relaționare cu cetățeanul

Se doreste implementarea unui prototip, care sa regandeasca interfata intre cetateni si PMT. Pe aceasta platforma, cetatenii vor putea depune si gestiona solicitarile lor, care se trimit automat la o platforma low-code / no-code care faciliteaza intreaga “viata” a solicitarilor, prin diversele departamente din primarie. Trebuie evaluate diverse solutii low-code / no-code, investigata posibila lor conectare cu sistemele actuale ale PMT. Este nevoie si de evaluarea sistemelor de licentiere, pentru a gasi o solutie buna dpdv al costurilor.

  • React JS/NextJS
  • GraphQL
  • AWS / Azure
  • Integrare si configurare de formulare de date
  • Interfatare cu Lotus Notes si solutii low-code

Portalul de date deschise al Timișoarei

Se doreste oferirea a cat mai multe seturi de date pe portalul de date deschise. Sunt necesare discutii cu institutiile care detin astfel de date, stabilite modalitati prin care datele respective sa ajunga (periodic sau in timp real) pe platforma. Datele obtinute trebuie verificate si importate in portal.

  • procesare de date ( Python + Pandas)
  • vizualizare de date (Tableau)
  • Full stack developer (Django, Celery, Docker)
  • Standardizare date deschise
  • Metode statistice pentru analiza de date
  • GIS aplicat în analiza calității vieții urbane
  • GIS aplicat în geografie socială
  • GIS aplicat în planificare urbană

Perioada de derulare a activității de voluntariat, în conformitate cu prezentul anunț:

  • 6 (șase) luni, ca perioadă de probă, cu începere de la data semnării contractului de voluntariat de către ambele părți
  • la expirarea celor 6 luni de probă, contractul se prelungește automat cu 6 luni, însă doar în cazul în care niciuna dintre părți nu anunță în scris, în condițiile legii, rezilierea acestuia.

Programul/orarul:

  • 2 ore/zi, în cursul zilelor lucrătoare ale săptămânii

Data limită de depunere a solicitărilor de voluntariat:

  • 21 iunie 2021

Formularul de solicitare, în format editabil.

Formularul completat se transmite prin e-mail, pe adresa primariatm@primariatm.ro cu subiectul „pentru call-ul de voluntariat pe IT” sau la cam.12 (PMT, C.D. Loga nr.1)

Administrație

ATENȚIE șoferi! Se amenajează două sensuri giratorii la Giroc

Publicat

pe

Începând de luni, 26 februarie 2024, Consiliul Județean Timiș demarează lucrări suplimentare de amenajare a două sensuri giratorii provizorii amplasate pe DJ 595 din localitatea Giroc. Este vorba de intersecțiile dintre Calea Timișoarei cu bulevardele Aviației, Soarelui și cu străzile Jupiter și Neptun. Intervenția va dura cel mult 15 zile, perioada fiind aleasă pentru a corespunde cu vacanța școlară, din dorința de a reduce cât de mult posibil impactul asupra traficului și așa dificil din zonă.

„Pentru că deservește o localitate foarte importantă, Calea Timișoarei din Giroc reprezintă o prioritate pentru Consiliul Județean. Acesta a fost motivul pentru care, anul trecut am agreat, la solicitarea Primăriei Giroc, să intervenim pentru salvarea de vieți omenești, numărul de accidente înregistrat pe drumul județean fiind unul în creștere. Soluția înaintată atunci către Consiliul Județean a fost introducerea a patru sensuri giratorii provizorii. Din păcate, acestea au îngreunat inacceptabil de mult traficul deoarece au anulat câte o bandă pe sens. Intențiile noastre au fost cele mai bune, am vrut să facilităm accesul locuitorilor din cartierele noi către artera principală, însă după monitorizarea și analizarea traficului a devenit clar că nu putem lăsa lucrurile așa. În consecință am gândit o variantă în care să păstrăm ideea inițială dar să fluidizăm circulația: închidem două girații provizorii și le lărgim la două benzi pe cele rămase. Totodată, insist pentru accelerarea de către primăria Giroc a asfaltării unor rute alternative pentru Calea Timișoarei. Girocenii merită, și acei din vatra localității și acei care locuiesc în cartierele noi, să se bucure de o infrastructură potrivită asigurată de administrația locală” a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Pentru fluidizarea circulației s-au ales următoarele soluții tehnice: în cazul girațiilor cu str. Neptun și bd. Aviației, se va trece la două benzi de circulație cu o lățime de 3 metri. Cele două minigirații cu str. Jupiter și bd. Soarelui vor fi desființate, urmând să se revină la starea inițială a drumului, fără separatoare.

În privința intrării către stația ISU, de pe partea stângă a DJ 595,pe carosabil se va trasa hașura de „oprire interzisă”.

Lucrările sunt realizate de SC Strabag, costul acestora fiind de 331.570,05 lei. Pe perioada de execuție se va circula în condiții de șantier, în funcție de indicatoarele din teren. Eventualele restricționări de trafic vor fi semnalizate suplimentar.

Citeste mai mult

Administrație

Acțiune de deratizare la Timișoara. Ce trebuie să facă cetatenii

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desfășoară o nouă acțiune de deratizare în perioada 26 februarie – 8 martie 2024,  în scopul combaterii rozătoarelor și asigurării unui mediu urban sigur și salubru pentru cetățeni.

În cazul în care condițiile meteo vor fi nefavorabile, perioada de desfășurare a acțiunii va fi extinsă.

Personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu legislaţia în vigoare, fiind dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

Aceste activități de deratizare sunt efectuate periodic pentru a controla și reduce populația de rozătoare, asigurând astfel sănătatea și siguranța comunității. Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii (Colbrom  Pastă). Substanţa face parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 14 (rodenticide).

Pentru a asigura succesul acestei acțiuni, Primăria Timișoara apelează la sprijinul și colaborarea cetățenilor. „Recomandăm igienizarea spațiilor proprii de depozitare a deșeurilor menajere, atât în interiorul, cât și în exteriorul clădirilor. Sunt interzise golirea, deteriorarea sau sustragerea staţiilor destinate plasării momelilor, amplasate de către operatorul serviciilor de deratizare pe domeniul public și vă recomandăm să supravegheaţi cu atenţie copiii şi animalele de companie, pentru a nu intra în contact direct cu substanţele raticide”, recomandă reprezentanții Primăriei.

În conformitate cu dispozițiile legale, asociaţiile de proprietari/locatari, proprietarii de gospodării individuale şi cetăţenii care locuiesc în imobile cu două sau mai multe apartamente, au obligația, la rândul lor, prin operatorii specializaţi, să desfășoare acțiuni de deratizare, în termen de 5 zile de la constatarea apariţiei rozătoarelor (șoareci/șobolani). Nerespectarea obligaţiilor se sancţionează cu amendă contravenţională cuprinsă între 500 și 1.000 de lei pentru persoanele fizice, respectiv între 1.000 și 2.500 de lei pentru persoanele juridice.

Citeste mai mult

Administrație

Bulevardul Cetății din Timișoara, modernizat. „Din albumul bunicilor” – concurs cu premii

Publicat

pe

Artera a trecut printr-un amplu proces de reabilitare, de la infrastructura de utilități din subteran, până la liniile înierbate de tramvai, patru benzi de circulație rutieră, trotuare, piste de biciclete și spații verzi. 

„După trei ani de șantier, de azi tramvaiul merge din nou pe Bulevardul Cetății. Este un pas mare pentru transportul în comun în Timișoara, un oraș cu o tradiție de 155 de ani de transport cu tramvaiul. Vreau să mulțumesc în primul rând tuturor celor care locuiesc în cartier, pentru că știu că a fost un șantier greu, dar necesar. Am deschis această zi cu un grup de copii care au făcut un concurs de istorie a tramvaielor din Timișoara, mergând cu tramvaiul.  Este încă un semnal că proiectul de pe Cetății este o investiție pentru toți timișorenii, pentru copii, pentru seniori și pentru următoarele generații” a transmis primarul Dominic Fritz.

Primăria a lansat concursul „Din albumul bunicilor”. Toți cei interesați pot trimite fotografii vechi cu Bulevardul Cetății, pe pagina de Facebook a primăriei (în comentariul la postarea dedicată acestui subiect) sau pe adresa de email comunicare@primariatm.ro și pot primi premii constând în abonamente și bilete pentru transportul în comun, oferite de STPT. Concursul se desfășoară în perioada 19-25.02.2024.

Pe Cetății circulă de azi tramvaiele 4 și 7, ambele cu plecare de la stația situată la intersecția cu Calea Torontalului (Ciocanul). Ambele ajung în Piața 700, zona centrală, Bălcescu, după care tramvaiul 4 merge pe Calea Martirilor până la AEM, iar tramvaiul 7, înspre Fratelia și Dâmbovița.  

Primăria Municipiului Timișoara a derulat un amplu proiect de investiții pe Bulevardul Cetății. Zona reabilitată cuprinde  tronsonul de la intersecţia cu Calea Bogdăneştilor până la intersecția cu Calea Torontalului, inclusiv bucla de întoarcere, pe o lungime de 1.81 km.

„E un proiect care a început acum 15 ani, când, în decembrie 2009, primarul Ciuhandu a aprobat Studiul de fezabilitate în Consiliul Local. Sunt mândru de echipa care a tras tare în ultimii 3 ani să-l transforme din hârtie în realitate, așa cum au așteptat foarte mulți timișoreni” a mai precizat primarul Dominic Fritz.

Linia de tramvai a fost refăcută și modernizată pe o lungime de peste 1,5 km, au fost amenajate 10 stații de tramvai, sistemul rutier a fost reabilitat pe o suprafață de peste 25.000 mp, trotuarele de pe toată lungimea traseului au fost, de asemenea, refăcute. S-au amenajat peste 20.000 de mp de spațiu verde, noi piste pentru bicicliști și au fost plantați peste 400 de arbori. Rețele de apă-canal, termoficare, iluminat public au fost schimbate și cablurile aeriene au fost introduse în subteran.  

Valoarea totală a proiectului este de 110.805.689 lei, din care cofinanțarea UE (prin Programul Regional Vest 2021-2027) este de 66.631.207 lei. Municipiul Timişoara și Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest au semnat contractul de finanţare nerambursabilă la finalul anului trecut.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite