Ne găsiți și pe:

Administrație

Primăria Timișoara face primii pași pentru modernizarea arterei dinspre Utvin-Săcălaz

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a lansat licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru noua Radială Vest. Anunțul a fost publicat în sistemul electronic de achiziții publice.

Radiala Vest reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest, aflată acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate și pentru care a fost stabilită varianta finală de traseu la începutul acestui an. Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR. Compania Națională a agreat în discuții cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.

„Radiala Vest este prima nouă intrare rutieră în Timișoara, construită în ultimii 40 de ani și este unul din proiectele care va deschide dezvoltarea zonei vestice a orașului. Ea va crea o alternativă de intrare în oraș prin care reducem traficul de pe radialele adiacente, în mod special, de pe Calea Șagului. Cu mai puțin trafic în viitor, avem în vedere realizarea unor benzi dedicate pentru transportul public și deschiderea unor noi culoare de mobilitate, așa cum va fi Magistrala Verde Calea Șagului. Ne-am asigurat că povestea de pe Drumul Boilor nu se va repeta, radiala va fi corelată cu Centura Vest. În plus, în urma negocierilor cu CNAIR, ei vor prelua o parte din construcția radialei și le mulțumesc pentru deschiderea avută. Pentru noi, înseamnă o economie de câteva zeci de milioane de lei la bugetul local”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noua Radială Vest va include 4 benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de biciclete de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime. De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70. Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi. Termenul de depunere al ofertelor este 16.11.2022. Anunțul de participare de pe SEAP poate fi consultat aici: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100157803

Administrație

Parcare multietajată în zona centrală a Timișoarei. Când va fi gata

Publicat

pe

Comisia Tehnico-Economică din cadrul Primăriei MunicipiuluI Timișoara a avizat studiul de fezabilitate pentru „Parcarea Louis Țurcanu”, prima parcare multietajată ridicată de municipalitate. După aprobarea indicatorilor în ședința în plen a Consiliului Local Timișoara, primăria va lansa licitația pentru proiectarea și execuția acesteia.

„Intenția noastră este de a elibera cât mai mult din spațiul public din zona centrală care acum este ocupat de mașini, să le mutăm într-o clădire de parcare colectivă și să folosim spațiul eliberat pentru zone verzi, piste pentru biciclete sau trotuare mai bune. Parcarea va avea 3 etaje supraterane și 2 etaje subterane și vom integra mai multe funcțiuni: stații de încărcare a mașinilor electrice, dar și locuri de parcare pentru biciclete. De asemenea, este importantă pentru noi componenta verde și, de aceea, pe terasa parcării vor fi instalate panouri fotovoltaice, dar și plante agățătoare pe fațade”, transmite primarul Dominic Fritz.

Parcarea se va afla în zona centrală a Timișoarei, pe str. Nemoianu și va fi accesibilă atât personalului de la Spitalul Louis Țurcanu, cât și cetățenilor care au nevoie de un loc de parcare în zonă, inclusiv pentru vizite la spital. Parcarea va avea 184 de locuri și valoarea estimată a investiției se ridică la 45 de milioane de lei.

Proiectul prevede o construcție cu două etaje la subsol, parter și două etaje, plus terasă. Construcția va avea elemente de accesibilitate, va fi dotată cu lift, sistem de supraveghere video și locuri dedicate persoanelor cu dizabilități, conform legislației în vigoare.

Pentru iluminat vor fi folosite panouri fotovoltaice la nivelul terasei, zonele de acces vor fi monitorizate, iar șoferii vor putea afla din timp dacă există locuri libere. De asemenea, pentru șoferii de mașini electrice sau hibride, aceștia vor avea la dispoziție 6 locuri cu stații de încărcare pentru vehicule electrice. Proiectul include și locuri pentru parcarea bicicletelor.

Odată ce sunt finalizate ultimele demersuri administrative, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici aferenți vor fi supuși la vot în Consiliul Local.

Citeste mai mult

Administrație

Bugetul Timișoarei pe anul 2023 a fost aprobat, cu unanimitate de voturi

Publicat

pe

„Mă bucur că la votul pentru bugetul local, Consiliul Local a pus interesele Timișoarei deasupra diferențelor politice și le mulțumesc consilierilor locali din toate partidele pentru votul dat. Nu a fost un buget ușor de făcut pentru că sunt mai multe elemente de context național și local, care pun presiune pe bugetul local. Avem inflația în creștere, costurile cu energia tot mai greu de anticipat, dar și angajamentele pe care le avem de îndeplinit anul acesta când Timișoara este Capitală Europeană a Culturii. De aceea, am venit cu o propunere echilibrată de buget, care are la bază trei direcții strategice: continuitatea serviciilor de interes public, cum este încălzirea centralizată și transportul în comun, continuarea și finalizarea investițiilor din fonduri europene și finanțarea programului cultural al Timișoarei 2023”, transmite primarul Dominic Fritz.

Bugetul local prevede o alocare de 1,09 miliarde de lei pentru cheltuielile de funcționare a orașului, unde sunt incluse costuri precum reparațiile la străzi și trotuare, curățenia pe domeniul public, îngrijirea spațiilor verzi, reparații la școli, grădinițe și spitale, dar și finanțarea instituțiilor de cultură.

Cheltuielile de dezvoltare sunt de 1,27 miliarde de lei. Banii alocați aici vor fi cheltuiți pentru continuarea și finalizarea investițiilor din oraș, ca de exemplu marile lucrări de infrastructură de pe Bogdăneștilor, Cetății, Vidrighin, Solventul, investițiile de la Clinicile Balneo și ORL, noul centru de recuperare pulmonară de la Victor Babeș, finalizarea campusului Lenau și continuarea lucrărilor de extindere și modernizare a mai multor școli din oraș, finalizarea infrastructurii culturale, ca de exemplu cinematografele Dacia, Timiș, Studio sau Turnul de Apă din Iosefin.

Este preconizată o creștere a veniturilor din cote defalcate din impozitul pe venit de 13,6%, în comparație cu anul 2022, care se reflectă în 82 milioane de lei în plus la bugetul local. Impozitele locale nu au crescut, singura actualizare fiind cea cerută de codul fiscal, respectiv indexarea la inflația aferentă anului 2021. Astfel, prin impozitele locale (pe clădiri, terenuri și autovehicule) vor veni la buget 5 milioane lei în plus față de anul trecut.

Anul 2023 este ultimul an în care pot fi finalizate proiectele pe fonduri europene din Programul Operațional Regional 2014-2020. În acest sens sunt estimate creșteri de venituri din absorbția de fonduri europene de 115 milioane de lei în comparație cu anul 2022.

Pentru funcționarea serviciilor de încălzire sunt alocate 165 milioane de lei la Colterm, comparativ cu 120 milioane de lei în anul 2022, fonduri pentru plata cheltuielile curente – gaz, cărbuni, dar și din care să poată compania Colterm să achiziționeze certificatele verzi aferente anului precedent. Pentru continuitatea serviciilor de transport public sunt alocate 115 milioane de lei, comparativ cu 80 milioane de lei în anul 2022, fonduri care reflectă creșterile costurilor de funcționare, respectiv carburanți și curent. Pentru iluminatul public sunt prevăzute 24 milioane de lei, comparativ cu 10 milioane de lei care au fost plătiți în anul 2022, fiind un exemplu al creșterii costurilor pentru utilități și care ridică odată cu ele și costurile de funcționare pentru toate unitățile subordonate Municipiului Timișoara. Alte creșteri pentru funcționare: 8,9 milioane lei pentru asigurările sociale, pentru a-i sprijini pe cei mai afectați de efectele inflației, precum și o creștere de 7,8 milioane lei rate și dobânzi aferente creditelor municipiului (credit KfW în 2011, credit MFP în 2015, emisiuni de obligațiuni municipale 2006-2008 refinanțate prin BCR în 2020 și credit BERD în 2021).

Anul acesta Timișoara va oferi întregii Românii și Europe un program cultural de excepție. În total, Primăria va aloca 186,7 milioane de lei pentru finanțarea proiectului Capitală Europeană a Culturii, finanțarea instituțiilor de cultură și investiții în infrastructura culturală.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara a semnat contractul de finanțare pentru Pasajului Solventul in valoare de 43 de milioane de lei

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara beneficiază de finanțare de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) prin fondul Anghel Saligny pentru realizarea Pasajului Inferior Solventul.

Contractul de finanțare a fost semnat joi, 2 februarie și are o valoare de 43 de milioane de lei.

„Sper că banii vor veni foarte repede pentru că Solventul este unul din marile proiecte de infrastructură din oraș, proiect care va conecta mai bine cetățenii din vestul Timișoarei și va reduce din traficul care acum trece prin zona centrală sau pe la Jiul. Pasajul beneficiază de un aport financiar și de la București și, în același timp, căutăm surse de finanțare suplimentare. Lucrările merg înainte și facem eforturi din bugetul local pentru a-l susține. Acesta este esențial pentru a deschide întreaga zonă de vest a Timișoarei și va uni Calea Bogdăneștilor de strada Gării și, ulterior, de bulevardul Dâmbovița”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Investiția cuprinde un drum care subtraversează liniile de cale ferată și include o linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare și două benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersecția cu strada Gării se va realiza un sens giratoriu, care-l va înlocui pe cel existent.

Valoarea de cofinanțare din bugetul local este de 89 de milioane de lei (TVA inclus), iar valoarea totală a proiectului este de 132 de milioane de lei (TVA inclus).

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite