Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primăria Timișoara face primii pași pentru modernizarea arterei dinspre Utvin-Săcălaz

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a lansat licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru noua Radială Vest. Anunțul a fost publicat în sistemul electronic de achiziții publice.

Radiala Vest reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest, aflată acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate și pentru care a fost stabilită varianta finală de traseu la începutul acestui an. Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR. Compania Națională a agreat în discuții cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.

„Radiala Vest este prima nouă intrare rutieră în Timișoara, construită în ultimii 40 de ani și este unul din proiectele care va deschide dezvoltarea zonei vestice a orașului. Ea va crea o alternativă de intrare în oraș prin care reducem traficul de pe radialele adiacente, în mod special, de pe Calea Șagului. Cu mai puțin trafic în viitor, avem în vedere realizarea unor benzi dedicate pentru transportul public și deschiderea unor noi culoare de mobilitate, așa cum va fi Magistrala Verde Calea Șagului. Ne-am asigurat că povestea de pe Drumul Boilor nu se va repeta, radiala va fi corelată cu Centura Vest. În plus, în urma negocierilor cu CNAIR, ei vor prelua o parte din construcția radialei și le mulțumesc pentru deschiderea avută. Pentru noi, înseamnă o economie de câteva zeci de milioane de lei la bugetul local”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noua Radială Vest va include 4 benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de biciclete de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime. De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70. Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi. Termenul de depunere al ofertelor este 16.11.2022. Anunțul de participare de pe SEAP poate fi consultat aici: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100157803

Administrație

Se modernizează drumul Șag – Sânmihaiu Român

Publicat

pe

Președintele Consiliului Județean Timiș Alin Nica a semnat, luni, contractul de finanțare pentru „Modernizarea DJ 593C Șag (DJ 593) – Sânmihaiu Român (DJ 591A)”. Valoarea aprobată în urma licitației este de 15,5 milioane de lei cu TVA. Finanțarea este asigurată din Programul național de investiții „Anghel Saligny”.

Este vorba despre un tronson cu pornire de pe DJ 593, raza localității Șag, până la intersecția cu DJ 591 A în Sânmihaiu Român, lungime acestuia fiind de 6,53 km. Drumul existent în prezent nu are structură rutieră, nici sistem de colectare a apelor pluviale și poate deveni impracticabil în perioadele cu precipitații abundente.

Proiectul de modernizare va duce la îmbunătățirea condițiilor de circulație, dar și la scurtarea timpului de parcurs între cele două localități. De asemenea, se vor îmbunătăți considerabil viabilitatea și starea tehnică a drumului și, implicit, confortul și siguranța tuturor participanților la trafic.

În prealabil, a fost aprobat și contractul de lucrări, firma desemnată fiind SC Super Construct. Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat la sfârșitul lunii iulie 2023, iar durata totală pentru cele două etape (proiectare și execuție) este de zece luni.

Tronsonul face parte din „Centura mică” a Timișoarei, care unește localități din proximitatea orașului.

„Pentru tronsonul Șag-Sânmihaiu Român avem constructor și proiectarea este aproape gata. Pentru această investiție am reușit să facem o economie de aproape 6 milioane din cele 21 de milioane de lei primite din programul Anghel Saligny. Vom folosi acești bani pentru alte patru proiecte, podul peste Timiș de la Parța, drumul județean dintre Voislova și Luncanii de Jos, la limita cu Carașul, drumul care leagă Timișul de Caras-Severin de la Vișag și lărgirea la patru benzi a drumului de la Sânandrei. Astfel, pe lângă tronsonul deja gata între Dudeștii Noi și Săcălaz, vom închide Centura mică pe toată această zonă”, a declarat președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Citeste mai mult

Administrație

Vila istorică de pe strada C. D. Loga a ajuns în patrimoniul municipiului Timișoara. Va fi transformată în grădiniță

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a anunțat că vila istorică de pe C.D. Loga 52 a fost recâștigată de Primăria Municipiului Timișoara și a fost întabulată în patrimoniul statului.

Ca multe vile de pe B-dul Loga, și clădirea de la numărul 52 a avut un istoric dubios al schimbului de proprietari în anii 90. Clădirea a reintrat acum în proprietatea statului și administrarea Primăriei Timișoarei după un lung șir de procese penale, iar acum Municipalitatea urmează să evacueze persoanele care o ocupă ilegal.

„În sfârșit, am ajuns și în ziua în care una din vilele furate de pe Loga se întoarce în proprietatea orașului. Este un moment așteptat de timișoreni de decenii. Loga 52 a fost obținută prin acte false, vândută în mod repetat de către clanuri pentru a se pierde urma proprietarului adevărat. Azi, am pus punct acestei fraude istorice. Casa s-a întors în posesia noastră. Este o victorie care schimbă regulile jocului de acum înainte”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Clădirea de pe Bulevardul C. D. Loga, nr. 52 se află pe un teren de 1.202 mp și are regim de parter plus etaj. Primăria Timișoara a întabulat-o și acum este din nou în proprietatea statului român.

„S-o zicem pe șleau: până acum, nimeni nu a avut curaj să se ia de această mafie de pe Loga. Așa cum nimeni nu a avut curaj să se ia de mafia de pe malul Begăi. Fostul consilier personal al primarului Robu a fost pus printr-un concurs fraudat director pe patrimoniul orașului. Acolo l-am găsit. Miza din ultimii 10 ani nu a fost să fure mai mult, ci să acopere urmele furtului din anii 90.

Cu o echipă curajoasă luăm dosar cu dosar, teren cu teren, vilă cu vilă, și mergem pănă în pânzele albe să redăm Timișoarei ce este al ei. E o muncă a naibii de grea, dar nu mă mai sperie nimeni și nimic.

Din clădire îi evacuăm acum pe cei care stau ilegal în proprietatea noastră. Și apoi facem din ea grădiniță. Doar curajul și educația ne vor salva”, a mai adăugat primarul Dominic Fritz.

Administrația locală va apela la un executor judecătoresc pentru a obține accesul complet la imobil și teren. Astfel, pentru un parcurs rapid, va utiliza procedura de ordonanță președințială. Această acțiune face parte dintr-o operațiune mai largă a Administrației Fritz pentru a recâștiga terenuri și imobile publice, care au fost dobândite de diverși indivizi sau firme în mod ilegal. Pe listă se regăsesc deja construcțiile ilegale ridicate pe terenurile primăriei de pe malul Begăi.

Citeste mai mult

Administrație

Începe amenajarea pistei de biciclete pe strada Transilvania din Timișoara. Când și unde vor fi restricții de circulație

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță începerea lucrărilor de amenajare a pistei de biciclete și a trotuarelor pe strada Transilvania.

Proiectul prevede repararea carosabilului, ridicarea intersecției Transilvania – Pogonici și a intersecției Transilvania – Vulturilor, înălțarea trecerilor de pietoni, amenajarea trotuarelor și a bordurilor și amenajarea pistei duble pe carosabil cu delimitatoare pentru siguranță.

Pista dublă este parte a unui culoar de mobilitate care va ajunge până la pasarela pietonală și velo Gelu – Crizantemelor, conectată cu pistele de pe malurile Begăi.

„Tot mai mulți timișoreni vor să evite traficul aglomerat și să ajungă mai repede la serviciu sau la grădinițele și școlile copiilor, pe bicicletă, iar dorința noastră este de a avea piste pentru bicicliști mai lungi și mai sigure. Obiectivul nostru este de a avea o rețea de piste de biciclete pe relația Spitalul Județean, strada Eneas, zona Iosefin – Dâmbovița, malurile Begăi. Avem deja în lucru amenajarea unei noi piste de 1,2 km, de-a lungul a patru străzi – Traian Lalescu, Dr. Aurelian Cândea, Martir Sorinel Leia și Cosminului, cu intervenții avansate pe strada Leia. Este un culoar de mobilitate care va lega Bd. Pârvan de Str. Eneas și care, în viitor, va fi conectat cu rețeaua Transilvania – Vulturilor – Crizantemelor – pasarela Gelu-Crizantemelor, din zona Iosefin – Dâmbovița, care va avea piste de biciclete, după reabilitare. Începem cu strada Transilvania, unde reabilităm și trotuarele pentru ca pietonii să beneficieze de condiții bune și vor urma celelalte străzi de pe traseu”, transmite viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău.

Pentru executarea lucrărilor, începând din data de 19 septembrie 2023, ora 07:00, până în data de 23 octombrie 2023, circulația rutieră va fi închisă pe tronsonul strada Vulturilor – strada Pogonici.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite