Ne găsiți și pe:

Administrație

ACTUALIZARE. Primăria Timișoara propune înființarea Agenției de Achiziții Publice a orașului

Publicat

pe

Consiliul Local Timişoara a aprobat, marţi, înfiinţarea Unităţii Centrale de Achiziţii (UCA), prima de acest fel din ţară. Această unitate va derula, într-o primă fază, achiziţii centralizate pentru Municipiul Timişoara şi cele 13 instituţii din subordinea Consiliului Local Timişoara, urmând ca, ulterior, şi alte instituţii şi administraţii publice să fie cooptate în acest parteneriat.

Într-o primă fază, UCA va presta servicii pentru: Municipiul Timişoara, Direcţia Fiscală, Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competente şi Dezvoltare a Furnizorilor în sectorul Automotive, Sport Club Municipal Timişoara, Poliţia Locală, Direcţia de Asistenţă Socială, Serviciul Public Creşe, Centrul de Proiecte, Casa de Cultură, Teatrul Maghiar de Stat „Csiki Gergely”, Teatrul German de Stat, Filarmonica Banatul, Serviciul Public Asistenţă Medicală Şcolară.
Categoriile de achiziţii care vor fi incluse în actul de înfiinţare a Agenţiei se referă la cheltuieli de funcţionare a acestor entităţi: tehnologia informaţiei, managementul clădirilor de birou/facilităţilor, servicii profesionale, energie, management birou.

Știrea inițială

Primăria Municipiului Timișoara continuă implementarea proiectului privind centralizarea achizitiilor publice făcute din fonduri de la bugetul local și propune Consiliului Local Timișoara aprobarea înființării Agenției de Achiziții Publice Timișoara sub forma unei societăți comerciale cu răspundere limitată.

Municipiul Timișoara a fost selectat de Agenția Națională a Achizițiilor Publice pentru a participa la acest proiect.

Anual, din bugetul local, cheltuielile pentru achiziția de bunuri și servicii se ridică la circa 300 de milioane de lei. 60% din aceste achiziții se derulează de mai multe entități din subordinea CLT. Estimările echipei de proiect arată că în cazul achizițiilor centralizate la o singură entitate, economiile la bugetul local ar fi între 18 și 27 milioane de lei/ anual, într-un scenariu minimal.

Costul operării Agenției este estimat la circa 1,5 milioane lei în primul an de funcționare, ajungând până la circa 3 milioane lei, în al 4-lea an de funcționare. În primii trei ani, Agenția se bazează pe finanțare de la Consiliul Local, sub formă de majorare a capitalului social. De asemenea, Agenția va solicita de la fiecare beneficiar o taxă procentuală aplicată la valoarea achizițiilor derulate, pentru plata serviciilor externalizate. Susținerea de la Consiliul Local va descrește, gradual, pe măsură ce tot mai multe instituții își vor derula procesele de achiziție prin Agenție, astfel încât, preconizăm că din al 4-lea an de funcționare Agenția ar trebui să se autofinanțeze în întregime.

„Noul mod de lucru va genera economii semnificative la bugetul local, de ordinul zecilor milioane de lei. Cum se vor derula achizițiile publice? O singură entitate – noua Agenție – cu personal specializat în achiziții publice va organiza procedurile pentru toate cele 13 instituții: caiete de sarcini mai bine întocmite, criterii de atribuire mai clare și stricte pentru a ne asigura de calitatea produselor și serviciilor cumpărate, conformitate cu legislația pentru a reduce întârzierile. În următorii ani, vorbim practic de reformarea din temelii a sistemului de achiziții publice local”, a spus primarul Dominic Fritz.

Lista utilizatorilor principali ai serviciilor Agenției: Municipiul Timișoara, Direcția Fiscală, Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competente și Dezvoltare a Furnizorilor în sectorul Automotive, Sport Club Municipal Timișoara, Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială, Serviciul Public Creșe, Centrul de Proiecte, Casa de Cultură, Teatrul Maghiar de Stat „Csiki Gergely“, Teatrul de Stat German, Filarmonica Banatul, Serviciul Public Asistență Medicală Școlară.

Categoriile de achiziții care vor fi incluse în actul de înființare a Agenției se referă la cheltuieli de funcționare a acestor entități: tehnologia informației, managementul clădirilor de birou/facilităților, servicii profesionale, energie, management birou.

Lista utilizatorilor principali și a categoriilor de achiziții va putea fi modificată și completată ulterior înființării Agenției, prin HCL.

În implementarea proiectului realizat în parteneriat cu Agenția Națională a Achizițiilor Publice, Primăria Timișoara beneficiază de expertiza celor de la Banca Europeană pentru Investiții, Consorțiul Ernst&Young, Agenția Federală pentru Achiziții Publice din Austria și Ramboll Europa de Sud-Est.

Administrație

Materiale de construcții depozitate în plină stradă, la Timișoara

Publicat

pe

Proprietarul unei clădiri din Timișoara a fost amendat de polițitștii locali după ce a depozitat materiale de construcții pe trotuar, blocând accesul pietonilor în zonă.

„În proximitatea zonei centrale, lângă un imobil de pe Strada Brașov, mormane de nisip, pietriș și alte materiale de construcții blochează trecerea pe trotuar, riscă să se împrăștie pe carosabil până să fie folosite la lucrări de construcții“, a anunțat Primăria Timișoara.

Nu e nici un panou de identificare a investiției afișat la loc vizibil la imobilul lângă care au fost aduse.

Poliția Locală a amendat deja proprietarul pentru ocuparea ilegală a domeniului public fără aprobare și fără plata taxei zilnice pentru ocuparea domeniului public (HCL320/2022).

Pentru aceste fapte a fost aplicată amenda contravențională de 1.500 de lei.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va reabilita 13 străzi din zona Kuncz

Publicat

pe

Un număr de 13 străzi din zona Kuncz vor fi reabilitate, în urma unor lucrări complexe, în valoare de circa 38 de milioane de lei.

În urma lucrărilor, trei kilometri de străzi vor fi reabilitate, 10 kilometri de trotuare modernizate, peste 4 kilometri de piste pentru biciciclete, zone verzi pe 3576 mp și 248 accese amenajate.

A fost aprobată, de către consiliul local, actualizarea devizului general pentru obiectivul de investiţie „Amenajare zona Kuncz”.

„Dezvoltarea sănătoasă a Timișoarei se bazează pe cartiere cu infrastructura modernizată și cu spații publice nou amenajate. Kuncz este unul dintre cartierele neglijjate în ultimii ani și vrem să recuperăm decalajele. Investim semnificativ într-un spațiu public modern și accesibil, cu trotuare și piste velo, dar si în infrastructura socială și culturală prin construirea unui centru cultural și educațional pentru copiii din Kuncz,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În prezent, străzile din această zonă au o structură rutieră de drum necorespunzătoare, o parte dintre ele fiind doar pietruite. Nu există trotuare, spații verzi, piste pentru bicicliști și locuri de parcare. Ca urmare, sunt necesare lucrări de amenajare a carosabilului, trotuarelor, acceselor, reconfigurarea geometriei intersecțiilor și, acolo unde situația din teren permite, se vor amenaja spații verzi, piste pentru bicicliști și locuri de parcare.

Investiția va duce la îmbunătăţirea accesului rutier, velo şi pietonal în zonă, a viabilității și stării tehnice a părții carosabile și, implicit, a confortului și siguranței utilizatorilor.

Zona este situată în partea estică a orașului și cuprinde următoarele străzi: Aviatorilor, Satu Mare, Zefirului sector 1 și sector 2 (aceste străzi formează LOT 1, având o lungime totală de 991,50m), străzile Baia, Energiei, Muntele Mic, Poiana Mărului, Sălaj, Sovata, Subuleasa, Târgu-Mureș, Zefirului sector 3, Ioan Alexandru (acestea împreună au o lungime de 2112 m și reprezintă LOTUL 2).

Valoarea totală a investiţiei este de 37.863.784,44 lei, cu TVA inclus, din care LOTUL 1 este de 15.173.041,43 lei, iar LOTUL 2 este de 22.690.743,01 lei.

Pentru LOTUL 1 se accesează fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 9: Sprijinirea regenerării economice și sociale a comunităților defavorizate din mediul urban, Măsura 1- „Îmbunătățirea Infrastructurii Rutiere”, fondul disponibil pentru măsura alocată fiind de 1.064.000 euro. Documentația tehnico-economică, faza Studiu de Fezabilitate, a fost depusă la ADR Vest în vederea accesării co-finanțării.

Durata de execuţie a lucrărilor: 12 luni pentru primul lot și 24 de luni pentru al doilea lot.

Citeste mai mult

Administrație

Campania „Timișoara decide!“. Votați cele mai bune proiecte de buget participativ

Publicat

pe

Transformă proiectul preferat în realitate. Votează-l în cadrul campaniei “Timișoara decide!”

Au mai rămas 10 zile în care puteți alege proiectele propuse de timișoreni pe care doriți ca Primăria Municipiului Timișoara să le pună în practică în prima campanie de buget participativ. Peste 5000 de persoane au susținut deja proiectele pe care le-au considerat cele mai bune dintre cele dintre cele selectate pentru etapa de vot.

Primăria Municipiului Timișoara alocă 3 milioane de lei pentru 5 domenii cheie: orașul mobil, orașul verde, orașul relaxat, orașul comunităților, orașul digital. Proiectele care nu s-au încadrat în aceste categorii sunt catalogate ca fiind „alt domeniu”.

Cum puteți vota pentru proiectele favorite?   

Vă invităm să parcurgeți lista de proiecte și să le susțineți pe cele care au impact în zona în care locuiți sau corespund cu preferințele voastre. Puteți alege maximum 5 proiecte, de la cele pentru amenajare spații verzi, la locuri de joacă, terenuri de sport sau altele. Înregistrați-vă online pe platforma Decidem și votați proiectele preferate. Un click pe butonul alocat pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara (www.primariatm.ro) vă conduce, de asemenea, către platforma de vot a campaniei Decidem. Veți aloca un vot unic fiecărui proiect ales: https://decidem.primariatm.ro/bp/proiecte

Dacă doriți să votați fizic, puteți face acest lucru la Serviciul de Guvernanță Participativă și Management Cartiere din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara. Adresa este Piața Victoriei nr. 5 (lângă Prospero).

În 18 iulie, vor fi anunțate rezultatele votului.

Bugetul Participativ a fost aprobat la finalul anului 2021, cu un calendar complet până la jumătatea acestui an. În luna martie a început etapa de depunere și au fost depuse 113 propuneri de proiecte. În perioada aprilie-iunie, toate propunerile au trecut printr-un proces de evaluare a eligibilității, derulat de către Comisia Bugetului Participativ, comisie compusă din aparatul de specialitate al Primăriei Municipiului Timișoara și reprezentanți ai societății civile. Apoi a urmat analiza tehnică, juridică și financiară. În perioada 7-14 iunie a fost perioada de soluționare a contestațiilor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite