Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primarul Timișoarei cere Guvernului să nu majoreze impozitele și taxele locale în 2023

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a anunțat că susține în mod ferm ca Guvernul României să amâne aplicarea prevederilor Codului Fiscal, cu privire la noul mod de calcul al impozitului pe clădiri, care ar trebui să intre în vigoare la 1 ianuarie 2023. Mai mult, conform noilor prevederi, primăriile au termen până la 15 septembrie să aprobe prin hotărâre de consiliu noile taxe și impozite locale pentru 2023.

”Noi am făcut niște simulări în baza modificărilor pe care ni le cere Guvernul și din păcate, veștile nu sunt bune. Schimbarea bazei de calcul pentru impozitul clădirilor va genera un cost social pe care nu știu câtă lume îl va putea suporta. Practic, nu va exista clădire rezidențială în Timișoara unde impozitul să nu crească în mod major. Dacă Guvernul nu va amâna aplicarea noilor prevederi, vom avea proprietari persoane fizice care se vor trezi cu o mărire și de 3-5 ori a impozitului pe clădire, la 1 ianuarie 2023. Nu cred că este cazul să crească taxele și impozitele locale ”, a spus primarul Dominic Fritz.

Practic, modificările pe care le-a introdus Guvernul României în legislație privesc folosirea grilei notariale ca bază de calcul pentru impozitele pe clădire.

Astfel, în cazul clădirilor rezidențiale, dacă noua legislație se aplică, o simulare făcută de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara arată că:

  • Pentru un apartament de 3 camere în zona Soarelui (64mp), bloc din anii ‘80, pentru care anul acesta se plătește un impozit de 191 lei, dacă se aplică modificările Guvernului, se vor plăti anul viitor 465 lei;
  • Pentru un apartament de 2 camere în zona centrala, clădire veche (85mp), construit în 1917, pentru care anul acesta se plătește un impozit de 154 lei, dacă se aplică modificările Guvernului, se vor plăti anul viitor 750 lei;
  • Pentru o casă P+E, zona Nord, pentru care anul acesta se plătește un impozit de 356 lei, dacă se aplică modificările Guvernului, se vor plăti anul viitor 527 lei.

Din punct de vedere administrativ, punerea în aplicare a noului mod de calcul înseamnă introducerea manuală a noilor date pentru aproximativ 3.000 de contribuabili persoane juridice, care au în patrimoniu 14.732 clădiri/terenuri, respectiv pentru aproximativ 184.000 contribuabili persoane fizice care au în patrimoniu 311.277 clădiri/terenuri. Actualul program informatic de taxe și impozite ar trebui integral schimbat.

„Ordonanța de Urgență e încă în vigoare și ea spune că în 60 de zile, adică în 15 septembrie, trebuie să aprobăm prin hotărâre de consiliu noile taxe și impozite locale și termenul ăsta se apropie de scadență. Mi se pare halucinant că nu știm cu 15 zile înainte de data la care ar trebui să avem aprobate noile taxe și impozite dacă Guvernul se răzgândește sau nu. Sper să se răzgândească și să ia o decizie bună, chiar dacă târziu”, a concluzionat primarul Timișoarei.

Administrație

ATENȚIE șoferi! Restricții de circulație la Timișoara pentru lucrări

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea traficului rutier în mai multe zone din oraș, începând cu data de 13 octombrie 2025, în vederea executării lucrărilor la infrastructura rutieră, cea de gaze naturale și canalizare.

Astfel, în perioada 13 octombrie 2025 – 20 decembrie 2025, circulația rutieră se va închide pe strada Lămâiței, pe tronsonul cuprins între strada Andreescu și strada Ardealului, în vederea realizării lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere, de către Societatea Drumuri Municipale.

De asemenea, în perioada 13 octombrie 2025 – 30 noiembrie 2025,  traficul rutier va fi restricționat pe Calea Sever Bocu, pe tronsonul curpins între strada Liniștei și strada Sfinții Apostoli Petru și Pavel, în vederea executarii lucrărilor de înlocuire a conductei de apă potabilă, de către Aquatim.

Mai mult, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Azuga, în perioada 15 octombrie 2025 – 15 noiembrie 2025, în vederea realizării branșamentelor la gaze naturale, de către operatorul Del Gaz.

Totodată, traficul rutier va fi restricționat pe strada Virgil Onițiu, în perioada 13 octombrie 2025 – 31 octombrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Mihai Viteazu și intersecția cu strada Szekely Laszlo, pentru refacerea carosabilului în urma unor lucrări anterioare. Mai mult, lucrările vor continua etapizat astfel : Etapa I – 15 octombrie 2025 – 5 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Gheorghe Doja și intersecția cu strada Alexandru Odobescu, Etapa II – 5 noiembrie 2025 – 6 noiembrie 2025, Etapa III – 6 noiembrie 2025 – 7 noiembrie 2025.

Toate lucrările sunt realizate de către Aquatim.

În plus, continuă lucrările pe strada Ana Ipătescu, iar circulația rutieră va fi închisă în perioada 20 octombrie 2025 – 15 decembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Frunzei și bulevardul Dâmbovița, în vederea execuției rețelei de canalizare, de către Aquatim.

Autoritățile recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite