Ne găsiți și pe:

Administrație

Program special la Primăria Municipiului Timișoara, în peroada sărbătorilor de iarnă

Publicat

pe

În perioada sărbătorilor de iarnă, Primăria Municipiului Timişoara îşi suspendă programul cu publicul între 21 decembrie 2020 şi 4 ianuarie 2021.

În acest interval se vor desfăşura activităţi curente specifice la final de an (arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice etc.).

Astfel, la SERVICIUL RELAŢIONARE DIRECTĂ CU CETĂŢENII (camera 12), precum şi la celelalte departamente, ultima zi de program cu publicul va fi 18.12.2020, iar prima zi lucrătoare 4.01.2021, cu unele excepţii:

DIRECŢIA DE URBANISM îşi va întrerupe programul cu publicul începând cu data de 21.12.2020, urmând ca acesta să fie reluat în data de 11.01.2021.

Precizăm că, în această perioadă se suspendată și preluarea cererilor transmise online pentru eliberarea certificatelor de urbanism în regim de urgență.  

DIRECȚIA CLĂDIRI TERENURI ȘI DOTĂRI DIVERSE I EST

BIROUL GARAJE, CIMITIRE, COŞERIT ŞI SPAŢII UTILITARE îşi va suspenda programul cu publicul în perioada 21.12.2020 – 04.01.2021, cu excepția Casieriei din  Blv. 3 August 1919 nr.17, unde orarul pentru concesionarea locurilor de veci şi încasarea taxelor de înhumare din cimitirele aparţinând Primăriei Municipiului Timișoara va fi:

– În perioada 21.12.2020- 24.12.2020 – între orele 08.30-12.00

– În perioada 25.12.2020- 27.12.2020 – programul va fi suspendat

– În perioada 28.12.2020- 30.12.2020 – între orele 08.30-12.00

– În data de 31.12.2020 – între orele 8.00-09.00

– În perioada 01.01.2021- 03.01.2021- programul va fi suspendat

– În perioada 04.01.2021-08.01.202 – între orele 08.30-12.00

În această perioadă, cu excepţia zilelor nelucrătoare, pentru programarea curăţării coşurilor de fum pentru persoanele care au încheiată convenţie de coşerit, se va face solicitare telefonică la numărul de telefon 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.

Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcţionare, începând cu data de 4 ianuarie 2021.

DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR

În perioada 21 decembrie 2020 2 ianuarie 2021, la Compartimentul Preluare – Eliberare Acte de Identitate și Biroul Verificări Furnizări Date a fost aprobat următorul program de lucru cu publicul:

Primiri cereri şi Eliberări acte de identitate

21, 23 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 16:00

22 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 18:00

24 decembrie 2020 8:30 – 14:00
28, 30 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 16:00

29 decembrie 2020 8:30 – 13:00

14:00 – 18:00

31 decembrie 2020 8:30 – 14:00

În perioada 21 decembrie 2020 – 2 ianuarie 2021, Compartimentul Înregistrări Acte Stare Civilă şi Biroul Proceduri Speciale de Stare Civilă vor funcționa după următorul program de lucru cu publicul:                    

Înregistrări naşteri
21, 23 decembrie 2020

28, 30 decembrie 2020

8:30 – 16:00
22, 29 decembrie 2020 8:30 – 18:00
24, 31 decembrie 2020 8:30 – 14:00
Înregistrări căsătorii
21 – 31  decembrie 2020 –––––
Înregistrări decese
21, 23 decembrie 2020

28, 30 decembrie 2020

8:30 – 16:30
22, 29 decembrie 2020 8:30 – 18:30
24, 31 decembrie 2020 8:30 – 14:00
25 decembrie 2020 –––––
26 decembrie 2020   10:00 – 12:00
  1 ianuarie 2021 –––––
2 ianuarie 2021 10:00 – 12:00
Eliberări certificate de stare civilă la cerere
21 decembrie 2020 8:30 – 16:30
22 decembrie 2020 8:30 – 18:00
23 – 31 decembrie 2020 –––––
Transcrieri certificate de naştere/căsătorie/deces emise de autorităţile din străinătate

Înregistrări naşteri tardive

Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate

21 decembrie 2020 8:30 – 16:30
22 decembrie 2020 8:30 – 18:00
23 – 31 decembrie 2020 –––––

DIRECȚIA FISCALĂ a Municipiului Timișoara

Programul de lucru în perioada sărbătorilor de iarnă se regăsește pe site-ul Direcției Fiscale https://www.dfmt.ro/

CENTRUL DE INFORMARE TURISTICĂ – programul de lucru în perioada 21.12.2020 – 04.01.2021 va fi:

Luni-Joi, între orele 08:00-16:00;

În zilele sărbătorilor legale 25, 26 și 27.12.2020 şi 1, 2 și 03.01.2021 programul va fi suspendat.

Administrație

Parcare multietajată în zona centrală a Timișoarei. Când va fi gata

Publicat

pe

Comisia Tehnico-Economică din cadrul Primăriei MunicipiuluI Timișoara a avizat studiul de fezabilitate pentru „Parcarea Louis Țurcanu”, prima parcare multietajată ridicată de municipalitate. După aprobarea indicatorilor în ședința în plen a Consiliului Local Timișoara, primăria va lansa licitația pentru proiectarea și execuția acesteia.

„Intenția noastră este de a elibera cât mai mult din spațiul public din zona centrală care acum este ocupat de mașini, să le mutăm într-o clădire de parcare colectivă și să folosim spațiul eliberat pentru zone verzi, piste pentru biciclete sau trotuare mai bune. Parcarea va avea 3 etaje supraterane și 2 etaje subterane și vom integra mai multe funcțiuni: stații de încărcare a mașinilor electrice, dar și locuri de parcare pentru biciclete. De asemenea, este importantă pentru noi componenta verde și, de aceea, pe terasa parcării vor fi instalate panouri fotovoltaice, dar și plante agățătoare pe fațade”, transmite primarul Dominic Fritz.

Parcarea se va afla în zona centrală a Timișoarei, pe str. Nemoianu și va fi accesibilă atât personalului de la Spitalul Louis Țurcanu, cât și cetățenilor care au nevoie de un loc de parcare în zonă, inclusiv pentru vizite la spital. Parcarea va avea 184 de locuri și valoarea estimată a investiției se ridică la 45 de milioane de lei.

Proiectul prevede o construcție cu două etaje la subsol, parter și două etaje, plus terasă. Construcția va avea elemente de accesibilitate, va fi dotată cu lift, sistem de supraveghere video și locuri dedicate persoanelor cu dizabilități, conform legislației în vigoare.

Pentru iluminat vor fi folosite panouri fotovoltaice la nivelul terasei, zonele de acces vor fi monitorizate, iar șoferii vor putea afla din timp dacă există locuri libere. De asemenea, pentru șoferii de mașini electrice sau hibride, aceștia vor avea la dispoziție 6 locuri cu stații de încărcare pentru vehicule electrice. Proiectul include și locuri pentru parcarea bicicletelor.

Odată ce sunt finalizate ultimele demersuri administrative, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici aferenți vor fi supuși la vot în Consiliul Local.

Citeste mai mult

Administrație

Bugetul Timișoarei pe anul 2023 a fost aprobat, cu unanimitate de voturi

Publicat

pe

„Mă bucur că la votul pentru bugetul local, Consiliul Local a pus interesele Timișoarei deasupra diferențelor politice și le mulțumesc consilierilor locali din toate partidele pentru votul dat. Nu a fost un buget ușor de făcut pentru că sunt mai multe elemente de context național și local, care pun presiune pe bugetul local. Avem inflația în creștere, costurile cu energia tot mai greu de anticipat, dar și angajamentele pe care le avem de îndeplinit anul acesta când Timișoara este Capitală Europeană a Culturii. De aceea, am venit cu o propunere echilibrată de buget, care are la bază trei direcții strategice: continuitatea serviciilor de interes public, cum este încălzirea centralizată și transportul în comun, continuarea și finalizarea investițiilor din fonduri europene și finanțarea programului cultural al Timișoarei 2023”, transmite primarul Dominic Fritz.

Bugetul local prevede o alocare de 1,09 miliarde de lei pentru cheltuielile de funcționare a orașului, unde sunt incluse costuri precum reparațiile la străzi și trotuare, curățenia pe domeniul public, îngrijirea spațiilor verzi, reparații la școli, grădinițe și spitale, dar și finanțarea instituțiilor de cultură.

Cheltuielile de dezvoltare sunt de 1,27 miliarde de lei. Banii alocați aici vor fi cheltuiți pentru continuarea și finalizarea investițiilor din oraș, ca de exemplu marile lucrări de infrastructură de pe Bogdăneștilor, Cetății, Vidrighin, Solventul, investițiile de la Clinicile Balneo și ORL, noul centru de recuperare pulmonară de la Victor Babeș, finalizarea campusului Lenau și continuarea lucrărilor de extindere și modernizare a mai multor școli din oraș, finalizarea infrastructurii culturale, ca de exemplu cinematografele Dacia, Timiș, Studio sau Turnul de Apă din Iosefin.

Este preconizată o creștere a veniturilor din cote defalcate din impozitul pe venit de 13,6%, în comparație cu anul 2022, care se reflectă în 82 milioane de lei în plus la bugetul local. Impozitele locale nu au crescut, singura actualizare fiind cea cerută de codul fiscal, respectiv indexarea la inflația aferentă anului 2021. Astfel, prin impozitele locale (pe clădiri, terenuri și autovehicule) vor veni la buget 5 milioane lei în plus față de anul trecut.

Anul 2023 este ultimul an în care pot fi finalizate proiectele pe fonduri europene din Programul Operațional Regional 2014-2020. În acest sens sunt estimate creșteri de venituri din absorbția de fonduri europene de 115 milioane de lei în comparație cu anul 2022.

Pentru funcționarea serviciilor de încălzire sunt alocate 165 milioane de lei la Colterm, comparativ cu 120 milioane de lei în anul 2022, fonduri pentru plata cheltuielile curente – gaz, cărbuni, dar și din care să poată compania Colterm să achiziționeze certificatele verzi aferente anului precedent. Pentru continuitatea serviciilor de transport public sunt alocate 115 milioane de lei, comparativ cu 80 milioane de lei în anul 2022, fonduri care reflectă creșterile costurilor de funcționare, respectiv carburanți și curent. Pentru iluminatul public sunt prevăzute 24 milioane de lei, comparativ cu 10 milioane de lei care au fost plătiți în anul 2022, fiind un exemplu al creșterii costurilor pentru utilități și care ridică odată cu ele și costurile de funcționare pentru toate unitățile subordonate Municipiului Timișoara. Alte creșteri pentru funcționare: 8,9 milioane lei pentru asigurările sociale, pentru a-i sprijini pe cei mai afectați de efectele inflației, precum și o creștere de 7,8 milioane lei rate și dobânzi aferente creditelor municipiului (credit KfW în 2011, credit MFP în 2015, emisiuni de obligațiuni municipale 2006-2008 refinanțate prin BCR în 2020 și credit BERD în 2021).

Anul acesta Timișoara va oferi întregii Românii și Europe un program cultural de excepție. În total, Primăria va aloca 186,7 milioane de lei pentru finanțarea proiectului Capitală Europeană a Culturii, finanțarea instituțiilor de cultură și investiții în infrastructura culturală.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara a semnat contractul de finanțare pentru Pasajului Solventul in valoare de 43 de milioane de lei

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara beneficiază de finanțare de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) prin fondul Anghel Saligny pentru realizarea Pasajului Inferior Solventul.

Contractul de finanțare a fost semnat joi, 2 februarie și are o valoare de 43 de milioane de lei.

„Sper că banii vor veni foarte repede pentru că Solventul este unul din marile proiecte de infrastructură din oraș, proiect care va conecta mai bine cetățenii din vestul Timișoarei și va reduce din traficul care acum trece prin zona centrală sau pe la Jiul. Pasajul beneficiază de un aport financiar și de la București și, în același timp, căutăm surse de finanțare suplimentare. Lucrările merg înainte și facem eforturi din bugetul local pentru a-l susține. Acesta este esențial pentru a deschide întreaga zonă de vest a Timișoarei și va uni Calea Bogdăneștilor de strada Gării și, ulterior, de bulevardul Dâmbovița”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Investiția cuprinde un drum care subtraversează liniile de cale ferată și include o linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare și două benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersecția cu strada Gării se va realiza un sens giratoriu, care-l va înlocui pe cel existent.

Valoarea de cofinanțare din bugetul local este de 89 de milioane de lei (TVA inclus), iar valoarea totală a proiectului este de 132 de milioane de lei (TVA inclus).

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite