Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Programul cu publicul la Primăria Municipiului Timișoara, de sărbători

Publicat

pe

Structurile din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara vor avea un program special cu publicul în perioada sărbătorilor de iarnă, cu asigurarea serviciilor de strictă necesitate pentru cetățeni. Programul adaptat va permite și finalizarea activităților administrative obligatorii la încheierea anului calendaristic,

Direcția Regională Urbanism și Planificare Teritorială

În perioada 18 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024 nu se înregistrează fizic/ online solicitări referitoare la activitatea de urbanism. În perioada 18 – 27 decembrie 2023 se asigură DOAR eliberarea actelor și documentațiilor de urbanism

Camera 12

În perioada 27 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024 se sistează activitatea cu publicul. Activitatea se reia în data de 8 ianuarie 2024.

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara

În perioada 27 decembrie 2023 – 14 ianuarie 2024, serviciile furnizate de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara vor fi asigurate astfel:

Biroul Consiliere Contribuabili și Registratură 

VA PRELUA fizic/ online și înregistra declarațiile contribuabililor persoane fizice/ juridice privitoare la clădiri și terenuri.

Biroul Evidență Contribuabili și Încasări Bugetare   

VA ÎNCASA: taxa judiciară de timbru, taxa zilnică pentru utilizarea temporară a locurilor publice; taxa pentru eliberarea cărții de identitate; taxa pentru eliberarea atestatului de producător; taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională și alte asemenea taxe.

NU VA ÎNCASA impozitele/taxele peclădiri/ teren, impozitul asupra mijloacele de transport si taxa de afișaj în scop de reclamă și publicitate. Nu va fi disponibil serviciul de depunere a declarațiilor fiscale pe platforma informatică Atlas.

Serviciile de specialitate vor elibera certificate de atestare fiscală doar pentru acele imobile sau mijloace de transport pentru care nu este necesară prelucrarea datelor patrimoniale

– Pentru persoanele fizice, certificatul de atestare fiscală privind impozitele si taxele locale si alte venituri la bugetul local, va fi eliberat în baza evidenței plăților existente la data de 22.12.2023.

– Menționăm că cererile de eliberare a certificatelor de atestare fiscală pentru emiterea cărora este necesară prelucrarea informatică a oricăror date pot fi depuse până în data de 22.12.2023, activitatea de înregistrare a acestor cereri urmând a fi reluată începând cu data de 15.01.2024.

– În ceea ce privește bunurile care se înstrăinează, proprietarul trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul. Astfel, certificatele de atestare fiscală eliberate în cursul lunii decembrie a anului fiscal 2023 pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor/ terenurilor/ mijloacelor de transport, sunt valabile până la data de 31.12.2023.

În perioada 21 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024, Direcția de Evidență a Persoanelor va funcționa după următorul program:

Acte de identitate / vize de flotant

– Primiri cereri – program normal, conform programărilor online

– Eliberări acte de identitate – program normal

Înregistrări naşteri 

– Primiri acte – program normal, conform programărilor online

– Eliberări certificate – program normal

Înregistrări căsătorii – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată. Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2024 este 18 ianuarie 2024, iar actele se vor depune din data de 8 ianuarie 2024, cu programare online.

Înregistrări decese:

– 21, 22 decembrie 2023 – program normal;

– 23 decembrie 2023 – 10:00 – 12:00;

– 24, 25 decembrie 2023   –    închis

– 26 decembrie 2023 – 9:00 – 12:00;

– 27 – 29 decembrie 2023 – program normal;

– 30 decembrie 2023 – 10:00 – 12:00

– 31 decembrie 2023 – închis

– 1 ianuarie 2024  – închis

– 2 ianuarie 2024 – 9:00 – 12:00

– 3 – 5 ianuarie 2024 – program normal

Eliberări certificate de stare civilă la cerere (duplicate) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată

Transcrieri certificate de naştere / căsătorie / deces emise de autorităţile din străinătate, Înregistrări naşteri tardive, Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată;

Înregistrări divorţuri pe cale administrativă (primiri cereri etapa I) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată

Înregistrări divorţuri pe cale administrativă (primiri declaraţii etapa a II-a – la termenul de 30 de zile) – 22, 29 decembrie 2023, 5 ianuarie 2024 – 8:30 – 9:30.

Direcția Patrimoniu

În perioada 27 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024 nu se înregistreaza fizic/ online solicitari referitoare la activitatea Directiei  Patrimoniu.

–  Pentru prelungirea concesionării locurilor de veci şi încasarea taxelor de concesionare a locurilor de veci în vederea înhumării în cimitirele aparţinând Primăriei Municipiului Timişoara, casieria de pe  blv. 3 August 1919 nr.17 va funcționa după următorul program:

– 27, 28 decembrie 2023- orele 08.30-12.00

– 3 – 5 ianuarie 2024- orele 08.30-12.00

– În zilele de sâmbătă,  duminică și sărbători legale casieria este închisă.

–  În această perioadă, cu excepţia zilelor nelucrătoare, pentru programarea curăţării coşurilor de fum pentru persoanele care au încheiat convenţie de coşerit, se va face solicitare telefonică, la numărul de telefon 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.

–   Programul casieriei de pe str. Oituz nr. 1 se suspendă în perioada 27 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2023. În această perioadă, plata chiriei  pentru locuințele din fondul locativ de stat, locuințe A.N.L., garaje și anexe gospodărești, precum și chiria pentru terenurile închiriate conform Legii nr.112/1995 și Legii nr.79/1997 se va putea achita în contul:

RO17TREZ621502205X020362

DESCHIS LA TREZORERIA TIMIȘOARA

BENEFICIAR MUNICIPIUL TIMIȘOARA

COD FISCAL 32937000

Solicitările, cererile și petițiile pot fi depuse online pe adresa: primariatm@primariatm.ro.

Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcţionare, începând cu data de 8 ianuarie 2024.

Zilele de 25, 26 decembrie 2023, respectiv 1,2 ianuarie 2024 sunt zile libere.

Administrație

CAMPANIE de plantări, la Timișoara: 2.500 de arbori, arbuști și plante perene sădiți în oraș

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a dat startul campaniei de plantări din această toamnă. Orașul nostru va deveni mai verde cu peste 2.500 de arbori, completați de amenajări cu arbuști și plante perene. Campania are următoarele linii de acțiune: completarea aliniamentelor stradale pe marile bulevarde, înlocuirea arborilor bolnavi, amenajarea spațiilor verzi din noile parcări de cartier și completarea lucrărilor din cadrul programului de curățenie generală.

„Ne concentrăm pe două direcții principale în această toamnă. Unu la mână, finalizăm amenajările în zonele unde am avut lucrări de infrastructură și de curățenie, mai ales în cartiere. Plus, continuăm munca din anii trecuți de a înverzi orașul și de a reînnoi fondul de arbori din parcuri, pentru a păstra și îmbogăți zestrea verde a Timișoarei. Este ambiția noastră ca Timișoara să fie un oraș verde, cu mai multe spații verzi de calitate, unde fiecare timișorean să simtă că natura face parte din viața urbană”, spune primarul Dominic Fritz.

Primăria Timișoara va planta în această campanie peste 2.500 de arbori din specii autohtone, rezistente și adaptate la condițiile urbane: tei, stejar, arțar, frasin, carpen, castan, ulm, arin. Arborii vor avea o înălțime de până la 5 metri și circumferința cuprinsă între 14 și 16 cm. Intervențiile vor fi împărțite în următoarele categorii:

Aliniamente stradale verzi și reziliente

Municipalitatea va completa cu arbori, arbuști și plante perene aliniamentele bulevardelor unde a realizat recent lucrări majore de reparații. Echipele contractate de Primărie vor începe plantările pe Bulevardul Rebreanu, Bulevardul Iuliu Maniu, Bulevardul Regele Carol I, Strada Divizia 9 Cavalerie. Noile amenajări sunt concepute să producă umbră pentru pietoni, să reducă efectul de insulă de căldură și să fie rezistente la poluare, trafic și perioade prelungite de secetă.

Replantări în parcurile orașului

Primăria Timișoara va înlocui arborii defrișați în ultimele luni în mai multe parcuri, precum Parcul Regina Maria, Parcul Copiilor sau Parcul Justiției. Aceștia au fost îndepărtați din motive de siguranță pentru trecători, fiind afectați de boli. Arborii noi vor fi din aceeași specie, pentru a păstra identitatea peisagistică a acestor zone verzi.

Amenajări în noile parcări de cartier

Pe parcursul acestui an, municipalitatea a transformat vechi garaje în parcări moderne în cartierele Lipovei, Aradului și Șagului. În cadrul acestei campanii de plantări, spațiile vor fi amenajate și din punct de vedere peisager, pentru a oferi zonei un aspect plăcut, umbră mașinilor parcate și zone verzi de calitate pentru locuitori.

Completarea programului de curățenie

Ultima categorie din campania de toamnă vizează completarea intervențiilor din programul de curățenie generală din cartiere. După lucrările de igienizare, toaletare a arborilor și eliminare a gardurilor improvizate realizate pe parcursul anului, urmează plantarea de arbori și arbuști pentru a reda acestor spații un aspect îngrijit și sigur. Zonele vizate includ Circumvalațiunii, Calea Șagului, Calea Martirilor, Tipografilor și Odobescu.

Foto: Primăria Municipiului Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Primul parc fotovoltaic din Timișoara se va construi pe 20 de hectare în zona Freidorf

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz și ministra Mediului, Diana Buzoianu, au semnat contractul de finanțare pentru realizarea primului parc fotovoltaic al orașului.

Valoarea totală a investiției este de 32.228.089 lei (TVA inclus), finanțarea fiind obținută prin Fondul pentru Modernizare, gestionat de Ministerul Energiei.

„Parcul fotovoltaic va aduce beneficii directe pentru oraș: costuri mai mici, emisii reduse și o infrastructură mai sustenabilă. Este doar unul dintre proiectele prin care transformăm Timișoara într-un oraș verde și inteligent, capabil să își producă, din surse regenerabile, o parte semnificativă din energia pe care o consumă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

În perioada următoare, municipalitatea va iniția procedurile pentru lansarea achiziției de servicii de proiectare și execuție a lucrărilor. Noul parc fotovoltaic va avea o capacitate de 5,6 MW și va produce anual, în medie, aproape 7.800 MWh de energie verde. Panourile solare vor fi instalate pe un teren de circa 20 de hectare, situat în apropierea stației de epurare din Freidorf. Energia generată va acoperi aproximativ două treimi din consumul necesar pentru iluminatul public din Timișoara, ceea ce va însemna o reducere semnificativă a costurilor lunare, în prezent estimate la peste 1,2 milioane de lei. Pe lângă economiile financiare, proiectul Primăriei Timișoara va contribui și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ 4.800 echivalent tone de CO₂ anual.

Investiția se înscrie într-un plan mai amplu al administrației locale de tranziție către surse de energie regenerabilă și reducere a poluării. Printre alte proiecte în derulare se numără și parteneriatul strategic cu OMV Petrom, care vizează utilizarea energiei geotermale pentru sistemul de încălzire al orașului.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va contracta un împrumut de la BERD pentru investiții

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz și Venera Vlad, director asociat în cadrul BERD, au semnat astăzi contractul pentru o finanțarea rambursabilă care sprijină implementarea unor proiecte majore pentru oraș. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) acordă un împrumut de 30 de milioane de euro municipiului Timișoara pentru a cofinanța, alături de Uniunea Europeană (UE), investiții prioritare în rețeaua de încălzire în sistem centralizat și în regenerarea urbană.

„Creditul pe care îl contractăm este unul foarte avantajos și are un scop clar: finanțarea a două proiecte majore de dezvoltare pentru Timișoara – regenerarea urbană a zonei Traian și modernizarea sistemului de termoficare. Pentru aceste proiecte avem deja asigurate peste 60 de milioane de euro din fonduri europene, însă, ca în orice investiție de anvergură, există și componente care nu pot fi acoperite din aceste fonduri. Luăm acest credit pentru a acoperi costurile lucrărilor neeligibile din finanțarea europeană. De exemplu, în cazul proiectului din Traian, schimbarea rețelelor din subteran nu este eligibilă prin fonduri europene, dar este o lucrare absolut necesară pentru calitatea și durabilitatea investiției. Sunt investiții care transformă Timișoara, care fac ca orașul să fie mai modern, mai funcțional. Aceste proiecte nu sunt doar despre infrastructură, ci despre creșterea calității vieții timișorenilor și despre dezvoltarea orașului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Finanțarea BERD, împreună cu contribuția de 63,5 milioane de euro din partea UE, va fi utilizată în două componente de investiții.

Prima componentă constă în reabilitarea și modernizarea rețelei de încălzire centralizată a orașului, incluzând: înlocuirea a 27 km de conducte vechi, precum și implementarea unui sistem automatizat de monitorizare. Toate acestea vor crește eficiența sistemului de încălzire, pregătind totodată infrastructura pentru integrarea viitoare a surselor de energie regenerabilă și a căldurii reziduale.

Componenta a doua a proiectului vizează regenerarea urbană a Pieței Traian, prin modernizarea infrastructurii, a transportului public și a spațiilor verzi, cu accent pe tehnologii inteligente și sustenabilitate.

Timișoara s-a alăturat în 2021 programului BERD pentru Orașe Verzi, program dedicat sustenabilității urbane, ocazie cu care BERD a acordat o finanțare de 20,3 milioane de euro pentru modernizarea transportului public, cofinanțat de Uniunea Europeană.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite