Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Programul cu publicul la Primăria Municipiului Timișoara, de sărbători

Publicat

pe

Structurile din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara vor avea un program special cu publicul în perioada sărbătorilor de iarnă, cu asigurarea serviciilor de strictă necesitate pentru cetățeni. Programul adaptat va permite și finalizarea activităților administrative obligatorii la încheierea anului calendaristic,

Direcția Regională Urbanism și Planificare Teritorială

În perioada 18 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024 nu se înregistrează fizic/ online solicitări referitoare la activitatea de urbanism. În perioada 18 – 27 decembrie 2023 se asigură DOAR eliberarea actelor și documentațiilor de urbanism

Camera 12

În perioada 27 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024 se sistează activitatea cu publicul. Activitatea se reia în data de 8 ianuarie 2024.

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara

În perioada 27 decembrie 2023 – 14 ianuarie 2024, serviciile furnizate de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara vor fi asigurate astfel:

Biroul Consiliere Contribuabili și Registratură 

VA PRELUA fizic/ online și înregistra declarațiile contribuabililor persoane fizice/ juridice privitoare la clădiri și terenuri.

Biroul Evidență Contribuabili și Încasări Bugetare   

VA ÎNCASA: taxa judiciară de timbru, taxa zilnică pentru utilizarea temporară a locurilor publice; taxa pentru eliberarea cărții de identitate; taxa pentru eliberarea atestatului de producător; taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională și alte asemenea taxe.

NU VA ÎNCASA impozitele/taxele peclădiri/ teren, impozitul asupra mijloacele de transport si taxa de afișaj în scop de reclamă și publicitate. Nu va fi disponibil serviciul de depunere a declarațiilor fiscale pe platforma informatică Atlas.

Serviciile de specialitate vor elibera certificate de atestare fiscală doar pentru acele imobile sau mijloace de transport pentru care nu este necesară prelucrarea datelor patrimoniale

– Pentru persoanele fizice, certificatul de atestare fiscală privind impozitele si taxele locale si alte venituri la bugetul local, va fi eliberat în baza evidenței plăților existente la data de 22.12.2023.

– Menționăm că cererile de eliberare a certificatelor de atestare fiscală pentru emiterea cărora este necesară prelucrarea informatică a oricăror date pot fi depuse până în data de 22.12.2023, activitatea de înregistrare a acestor cereri urmând a fi reluată începând cu data de 15.01.2024.

– În ceea ce privește bunurile care se înstrăinează, proprietarul trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul. Astfel, certificatele de atestare fiscală eliberate în cursul lunii decembrie a anului fiscal 2023 pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor/ terenurilor/ mijloacelor de transport, sunt valabile până la data de 31.12.2023.

În perioada 21 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024, Direcția de Evidență a Persoanelor va funcționa după următorul program:

Acte de identitate / vize de flotant

– Primiri cereri – program normal, conform programărilor online

– Eliberări acte de identitate – program normal

Înregistrări naşteri 

– Primiri acte – program normal, conform programărilor online

– Eliberări certificate – program normal

Înregistrări căsătorii – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată. Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2024 este 18 ianuarie 2024, iar actele se vor depune din data de 8 ianuarie 2024, cu programare online.

Înregistrări decese:

– 21, 22 decembrie 2023 – program normal;

– 23 decembrie 2023 – 10:00 – 12:00;

– 24, 25 decembrie 2023   –    închis

– 26 decembrie 2023 – 9:00 – 12:00;

– 27 – 29 decembrie 2023 – program normal;

– 30 decembrie 2023 – 10:00 – 12:00

– 31 decembrie 2023 – închis

– 1 ianuarie 2024  – închis

– 2 ianuarie 2024 – 9:00 – 12:00

– 3 – 5 ianuarie 2024 – program normal

Eliberări certificate de stare civilă la cerere (duplicate) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată

Transcrieri certificate de naştere / căsătorie / deces emise de autorităţile din străinătate, Înregistrări naşteri tardive, Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată;

Înregistrări divorţuri pe cale administrativă (primiri cereri etapa I) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată

Înregistrări divorţuri pe cale administrativă (primiri declaraţii etapa a II-a – la termenul de 30 de zile) – 22, 29 decembrie 2023, 5 ianuarie 2024 – 8:30 – 9:30.

Direcția Patrimoniu

În perioada 27 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024 nu se înregistreaza fizic/ online solicitari referitoare la activitatea Directiei  Patrimoniu.

–  Pentru prelungirea concesionării locurilor de veci şi încasarea taxelor de concesionare a locurilor de veci în vederea înhumării în cimitirele aparţinând Primăriei Municipiului Timişoara, casieria de pe  blv. 3 August 1919 nr.17 va funcționa după următorul program:

– 27, 28 decembrie 2023- orele 08.30-12.00

– 3 – 5 ianuarie 2024- orele 08.30-12.00

– În zilele de sâmbătă,  duminică și sărbători legale casieria este închisă.

–  În această perioadă, cu excepţia zilelor nelucrătoare, pentru programarea curăţării coşurilor de fum pentru persoanele care au încheiat convenţie de coşerit, se va face solicitare telefonică, la numărul de telefon 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.

–   Programul casieriei de pe str. Oituz nr. 1 se suspendă în perioada 27 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2023. În această perioadă, plata chiriei  pentru locuințele din fondul locativ de stat, locuințe A.N.L., garaje și anexe gospodărești, precum și chiria pentru terenurile închiriate conform Legii nr.112/1995 și Legii nr.79/1997 se va putea achita în contul:

RO17TREZ621502205X020362

DESCHIS LA TREZORERIA TIMIȘOARA

BENEFICIAR MUNICIPIUL TIMIȘOARA

COD FISCAL 32937000

Solicitările, cererile și petițiile pot fi depuse online pe adresa: primariatm@primariatm.ro.

Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcţionare, începând cu data de 8 ianuarie 2024.

Zilele de 25, 26 decembrie 2023, respectiv 1,2 ianuarie 2024 sunt zile libere.

Administrație

RESTRICȚII de circulație pentru autovehiculele de mare tonaj, pe drumurile județene

Publicat

pe

În perioada 9 iulie – 14 iulie 2024, având în vedere prognozele Administrației Naționale de Meteorologie, vor fi impuse restricții de circulație pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone.

Aceste restricții vor fi aplicate zilnic, între orele 10:00 și 20:00, pe toate drumurile administrate de Consiliul Județean Timiș.

Măsurile sunt luate în conformitate cu O.G. nr. 43/1997, art.44, alin. (2) și (3), privind regimul drumurilor cu modificările și completările ulterioare.

Sunt exceptate de la aceste restricții transporturile de persoane, animale vii și produse perisabile, vehiculele implicate în intervenții de urgență sau care acționează la lucrările de reparații pe drumurile gestionate de CJ Timiș, transporturile poștale, de echipamente de prim-ajutor, distribuție de carburanți, de mărfuri sub temperatură controlată, de vehicule avariate, apă și hrană în zone calamitate, transporturile funerare, precum și cele care vizează activități militare și salubrizarea stradală.

Dacă prognozele se vor modifica, perioada de restricții ar putea fi prelungită.

Citeste mai mult

Administrație

40 de locuri de parcare, în zona Modern din Timișoara

Publicat

pe

Din weekend, locuitorii din Modern au parte de 40 de spații noi de parcare în locul fostelor garaje.

Locurile au fost amenajate pe strada Eugen Pop. Primăria Timișoara, prin echipele Societății de Drumuri Municipale, a realizat parcarea din dale ecologice și a asfaltat căile de acces.

Urmează să fie trasate marcajele și să fie adus pământul necesar pentru spațiile verzi, care se vor amenaja în toamnă, când vor fi plantați și copaci.

Reamintim că primăria a amenajat peste 300 de locuri de parcare în cartierele orașului, prin proiectul de a elibera spațiile dintre blocuri de vechile garaje, majoritatea aflate în paragină.  Prin acest proiect, în locul construcțiilor degradate, locuitorii din Lipovei au la dispoziție 153 de locuri de parcare, cei din Șagului, 27, iar în Girocului, 153. De acum, și zona Modern oferă mai multe posibilități de a parca mașina în condiții civilizate.

Primăria Municipiului Timișoara a demarat la începutul anului prima etapă a proiectului prin care vizează demolarea a sute de garaje sau clădiri provizorii vechi, majoritatea degradate și amenajarea de locuri de parcare moderne, cu căi de acces și spații verzi.

Citeste mai mult

Administrație

Calea Stan Vidrighin este aproape complet reabilitată. RESTRICȚII de trafic

Publicat

pe

Începând cu 9 iulie, firma contractată de Primăria Timișoara pentru lucrări va turna ultimul strat de asfalt pe întregul bulevard.

Trecerile de pietoni și pista de biciclete vor fi aduse la același nivel pentru a asigura un drum accesibil tuturor.

În cadrul proiectului, Primăria Timișoara a modernizat linia dublă de tramvai pentru ca noile tramvaie să poată circula pe aici. De asemenea, au fost schimbate toate rețelele subterane de utilități: apă, gaz, canalizare, electrice, telecomunicații, iluminat public, semaforizare.

„Intrăm în ultima etapă a șantierului de pe Vidrighin, al treilea bulevard pe care l-am modernizat. O lucrare de peste 100 de milioane de lei pentru care am reușit anul trecut să atragem fonduri europene. La finalul lucrărilor timișorenii vor avea mai multe opțiuni de călătorie, unde fiecare se va simți în siguranță fie că e pieton, biciclist, utilizator de transport public sau șofer. De exemplu, pe toată linia 4, de pe Cetății, de asemenea modernizat complet, până pe Vidrighin și retur, timișorenii vor putea călători cu noile tramvaie pentru a ajunge la serviciu, la școală, universitate sau în alte cartiere din oraș”, anunță primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Operațiunea va avea loc într-o perioadă cu trafic redus și este împărțită în trei etape:

Se va turna stratul final de asfalt pe partea dreaptă a bulevardului (direcția înspre AEM). Traficul va fi închis pe cele două benzi.

Se va interveni la ajustarea cotelor pentru gurile de canalizare de pe partea stângă a bulevardului. Traficul va fi restricționat pe o singură bandă.

Se va turna stratul final de asfalt pe partea stângă a bulevardului. Traficul va fi închis pe cele două benzi.

Lucrările sunt estimate să dureze până cel târziu pe 16 august, în funcție de condițiile meteorologice. Intersecțiile vor fi restricționate doar atunci când se va lucra la ele. Restricțiile vor fi instituite etapizat, începând din 9 iulie.

Traficul pietonal nu va fi afectat, iar pe perioada lucrărilor, stațiile de transport public vor fi relocate temporar pentru a permite accesul timișorenilor.

La finalul investiției, spațiul verde va avea aproape 3.000 mp, cu 922 de arbori plantați în aliniament stradal, iar de-a lungul benzilor de circulație modernizate vor fi piste de biciclete și trotuare generoase. Modernizarea bulevardului Stan Vidrighin a inclus lucrări majore de schimbare a rețelelor subterane de electricitate, semaforizare, gaze, telecomunicații. Investiția a fost corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă – canal implementat de Aquatim.

Lucrările de execuție au început în aprilie 2022, sunt realizate de PORR CONSTRUCT SRL și au termen de finalizare 30 septembrie 2024. Valoarea totală a investiției este de 101.227.978 lei (TVA inclus), din care cofinanțare europeană de 67.548.089 lei (TVA inclus) prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite