Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Programul de lucru cu publicul în perioada sărbătorilor de iarnă 2022-2023, la Primăria Timișoara

Publicat

pe

În perioada sărbătorilor de iarnă, Primăria Municipiului Timişoara suspendă anumite servicii cu publicul pentru a putea desfășura, în cadrul departamentelor de specialitate, activităţi specifice de final de an: arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice, inventarieri etc.

Ca urmare, programul cu publicul va fi modificat după cum urmează:

DIRECȚIA DE EVIDENȚĂ A POPULAȚIEI

Primiri cereri acte de identitate/vize de flotant, conform programărilor online/telefonice

22 decembrie 2022                 8:30 – 18:30

23 decembrie 2022                 8:30 – 14:00

27-30 decembrie 2022            8:30 – 16:30

3-5 ianuarie 2023                    8:30 – 16:30

6 ianuarie 2023                       8:30– 13:00

Eliberări acte de identitate

22 decembrie 2022                 8:30 – 16:30

23 decembrie 2022                 8:30 – 13:00

27-30 decembrie 2022            8:30 – 16:30

3-5 ianuarie 2023                    8:30 – 16:30

6 ianuarie 2023                       8:30 – 13:00

Înregistrări naşteri

22 decembrie 2022 – 6 ianuarie 2023

  • Primiri acte: program normal, conform programărilor online
  • Eliberări certificate: program normal

Înregistrări căsătorii

22 – 30 decembrie 2022         –––––

Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2023 este 19 ianuarie, iar actele se vor depune în data de 9 ianuarie, cu programare online

Program de lucru normal pentru depunerea documentelor în data de 9 ianuarie 2023

3 – 6 ianuarie 2023                 –––––

Înregistrări divorţuri pe cale administrativă – primiri cereri etapa I

22 – 30 decembrie 2022          –––––

3 – 6 ianuarie 2023                 –––––

Înregistrări divorţuri pe cale administrativă – primiri declaraţii etapa a II-a (la termenul de 30 de zile)

22 – 30 decembrie 2022         –––––

3 – 6 ianuarie 2023                 –––––

Înregistrări decese

22 decembrie 2022                 8:30 – 16:30

23 decembrie 2022                 8:30 – 14:00

24 decembrie 2022                 10:00 – 12:00

25 decembrie 2022                 –––––

26 decembrie 2022                 10:00 – 12:00

27 – 29 decembrie 2022          8:30 – 16:30

30 decembrie 2022                 8:30 – 14:00

31 decembrie 2022                 10:00 – 12:00

1 ianuarie 2023                       –––––

2 ianuarie 2023                       9:00 – 12:00

3 – 5 ianuarie 2023                 8:30 – 16:30

6 ianuarie 2023                       8:30 – 14:00

Eliberări certificate de stare civilă la cerere

22 decembrie 2022 – 6 ianuarie 2023            –––––

Transcrieri certificate de naştere/căsătorie/deces emise de autorităţile din străinătate

Înregistrări naşteri tardive, schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate

22 decembrie 2022 – 6 ianuarie 2023            –––––

DIRECȚIA FISCALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA își va desfășura programul de lucru cu publicul în perioada de 26.12.2022- 13.01.2023 potrivit unui orar special astfel:

–     Biroul Consiliere Cetățeni și Registratură va prelua și va înregistra declarațiile contribuabililor persoane fizice/juridice privitoare la clădiri și terenuri, atât cele depuse în format letric la Registratura Direcției Fiscale de pe str. Aristide Demetriade, nr.1 cât și cele depuse la Registratura online la adresa office@dfmt.ro.

–     Biroul Evidența Contribuabili și Încasări Bugetare va încasa: taxa judiciară de timbru, taxa zilnică pentru utilizarea temporară a locurilor publice; taxa pentru eliberarea cărții de identitate; taxa pentru eliberarea atestatului de producător; taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională și alte asemenea taxe.

În perioada 24.12.2022 – 15.01.2023 se suspendă încasarea prin intermediul casieriilor și on-line a impozitului/taxei pe clădiri/teren, impozitului asupra mijloacele de transport și a taxei de afișaj în scop de reclamă și publicitate,  impozitelor și taxelor, precum și depunerea declarațiilor de impunere pe platforma informatica Atlas.

–  Serviciile de specialitate vor elibera certificate de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri la bugetul local atât pentru persoane fizice cât și juridice, doar pentru acele imobile sau mijloace de transport pentru care nu este necesară prelucrarea informatică a datelor patrimoniale. Pentru persoanele fizice certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri la bugetul local, va fi eliberat în baza evidenței plăților existente la data de 23.12.2022.

Cererile de eliberare a certificatelor de atestare fiscală pentru emiterea cărora este necesară prelucrarea informatică a oricăror date pot fi depuse până în data de 23.12.2022, activitatea de înregistrare a acestor cereri urmând a fi reluată începând cu data de 16.01.2023.

Pentru bunuri ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, certificatele de atestare fiscală eliberate în cursul lunii  decembrie a anului fiscal 2022 pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor/terenurilor/mijloacelor de transport, fiind astfel valabile până la data de  31.12.2022. 

CENTRUL DE INFORMARE TURISTICĂ 

Programul de lucru, în perioada 19.12.2022-03.01.2023, este următorul: luni – vineri, între orele 09.00 – 17.00.

În zilele de sâmbătă, duminică, respectiv în 25-26.12.2022 și în 01-02.01.2023, Centrul de Informare Turistică este închis.

SERVICIUL INFORMARE ȘI CONSILIERE CETĂȚENI (camera 12) își suspendă programul cu publicul în perioada 19.12.2022-06.01.2023, perioadă în care se va face arhivarea documentelor și inventarierea bunurilor unității administrativ-teritoriale.

Direcția Generală Urbanism și Planificare Teritorială își întrerupe programul cu publicul începând cu data de 14.12.2022 și îl reia din 09.01.2023.

  • În această perioadă Direcția de Urbanism are ca scop următoarele:
    Procesarea documentațiilor în lucru, certificatelor de urbanism, autorizațiilor de construire, recepțiilor și alte adrese înregistrate în cadrul direcției;
  •  Procesarea cererilor (care se depun în număr mare înaintea sărbătorilor, având în vedere experiența din anii trecuți), pentru emiterea certificate de urbanism, autorizațiilor de construire, recepțiilor și alte asemenea adrese înregistrate în cadrul direcției;
  •  Arhivarea Autorizațiilor de Construire care include numerotarea filelor documentațiilor aferente și predarea la Compartiment Arhivă, acțiune la care participă toți inspectorii din cadrul Direcției.
  • Scanare documente, arhivare  ( acorduri desfășurare exerciții comerciale,  acorduri comerț stradal aprox.4000 dosare) și anulare acorduri prin Dispoziție Primar.
  • În această perioadă se vor elibera documentele procesate conform programului Serviciului Relaționare Directă cu Cetățenii.  De asemenea, precizăm că în această perioadă nu se vor tine audientele cu Dl Arhitect Șef  Gabriel Almăjan și cu Dna Director Magdalena Nicoară.
  • DIRECȚIA PATRIMONIU își suspendă programul cu publicul în perioada 19.12.2022-06.01.2023, perioadă în care se va face arhivarea documentelor și inventarierea bunurilor unității administrativ-teritoriale.

Pentru prelungirea concesionării locurilor de veci şi încasarea taxelor de concesionare a locurilor de veci, în vederea înhumării din cimitirele aparţinând Primăriei Municipiului Timişoara, casieria din Bulevardul 3 August 1919 nr. 17 va funcționa astfel:

– În perioada 19.12.2022 – 29.12.2022            orele 08.30-12.00

– În perioada 30.12.2022 – 02.01.2023            închis

– În perioada 03.01.2023 – 06.01.2023            orele 08.30-12.00

– În zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale casieria este închisă.

Totodată, vă comunicăm că, în această perioadă, cu excepţia zilelor nelucrătoare, pentru programarea curăţării coşurilor de fum pentru persoanele care au încheiată convenţia de coşerit se va face solicitare telefonică, la numărul 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.

Programul Casieriei din str. Oituz nr. 1 se suspendă în perioada 19.12.2022 – 06.01.2023, iar plata chiriei pentru locuințele din fondul locativ de stat, locuințe A.N.L., garaje și anexe gospodărești, precum și chiria pentru terenurile închiriate conform Legii nr.112/1995 și Legii nr.79/1997 se va putea achita în următorul cont:

RO17TREZ621502205X020362

DESCHIS LA TREZORERIA TIMIȘOARA

BENEFICIAR MUNICIPIUL TIMIȘOARA

COD FISCAL 32937000

Biroul Mobilitate și Transport, din cadrul Direcției Generale de Investiție și Mentenanță propune întreruperea Programului cu publicul începând cu data de 19.12.2022 și reluarea acestuia din 09.01.2023.

Solicităm alocarea timpului necesar pentru:

  • Acte pentru autorizare dispecerat taxi;
  • Acte pentru eliberare card-legitimație pentru locurile gratuite de parcare pentru persoane cu handicap;
  • Acte pentru obținerea avizului Comisiei de Circulație;
  • Acte pentru obținerea autorizației de transport și a copiilor conforme ale acestora pentru desfășurarea serviciilor de transport public de persoane în regim de taxi;
  • Acte pentru eliberarea cazierului de conduită profesională;
  • Acte pentru eliberarea certificatelor de înregistrare și a plăcuțelor aferente pentru înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
  • Acte pentru obținerea autorizației de transport și a copiilor conforme pentru transportul public de persoane (curse regulate).

Cu următoarele excepții:

  • Încasarea taxei aferente autorizației respective legitimațiilor și abonamentelor pentru zonele cu restricție de tonaj.

Pentru informații, sugestii și reclamații poate fi apelat Serviciul Call Center, la numărul de telefon 0256-969, care va funcționa în zilele lucrătoare, de luni până joi, între orele 08.00-16.00, respectiv vineri, între orele 08.00-14.00.

Solicitările, cererile și petițiile pot fi depuse online pe adresa: primariatm@primariatm.ro.

Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcționare, începând cu data de 09 ianuarie 2022.

 

Administrație

Primăria Timișoara continuă desființarea construcțiilor ridicate ilegal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desființează mai multe construcții ridicate ilegal pe domeniul privat, în baza unor sentințe judecătorești definitive.

În prezent, sunt în evidență peste 100 de spețe în care instanța a stabilit că în cazul în care proprietarii nu își demolează construcțiile ilegale, măsura va fi dusă la îndeplinire de către municipalitate.

Prima intervenție a început astăzi pe strada Glad nr. 14, unde proprietarii au extins cu un etaj, fără autorizație de construire, garajul lipit de imobil. Astfel, acesta a fost încorporat până la nivelul acoperișului clădirii principale.

Costul lucrărilor de demolare va fi suportat de către proprietari, care au înțeles rolul măsurilor impuse și colaborează cu Primăria Timișoara pentru a restabili legalitatea.

Primarul Dominic Fritz a semnat în ultimul an peste 100 de dispoziții pentru demolarea construcțiilor ilegale ridicate pe domeniul public, care au fost duse la îndeplinire de echipele municipalității. Primăria continuă procesul de eliberare și recuperare a domeniului public, pentru a reda întregii comunități spațiile care îi aparțin.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

CAMPANIE de plantări, la Timișoara: 2.500 de arbori, arbuști și plante perene sădiți în oraș

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a dat startul campaniei de plantări din această toamnă. Orașul nostru va deveni mai verde cu peste 2.500 de arbori, completați de amenajări cu arbuști și plante perene. Campania are următoarele linii de acțiune: completarea aliniamentelor stradale pe marile bulevarde, înlocuirea arborilor bolnavi, amenajarea spațiilor verzi din noile parcări de cartier și completarea lucrărilor din cadrul programului de curățenie generală.

„Ne concentrăm pe două direcții principale în această toamnă. Unu la mână, finalizăm amenajările în zonele unde am avut lucrări de infrastructură și de curățenie, mai ales în cartiere. Plus, continuăm munca din anii trecuți de a înverzi orașul și de a reînnoi fondul de arbori din parcuri, pentru a păstra și îmbogăți zestrea verde a Timișoarei. Este ambiția noastră ca Timișoara să fie un oraș verde, cu mai multe spații verzi de calitate, unde fiecare timișorean să simtă că natura face parte din viața urbană”, spune primarul Dominic Fritz.

Primăria Timișoara va planta în această campanie peste 2.500 de arbori din specii autohtone, rezistente și adaptate la condițiile urbane: tei, stejar, arțar, frasin, carpen, castan, ulm, arin. Arborii vor avea o înălțime de până la 5 metri și circumferința cuprinsă între 14 și 16 cm. Intervențiile vor fi împărțite în următoarele categorii:

Aliniamente stradale verzi și reziliente

Municipalitatea va completa cu arbori, arbuști și plante perene aliniamentele bulevardelor unde a realizat recent lucrări majore de reparații. Echipele contractate de Primărie vor începe plantările pe Bulevardul Rebreanu, Bulevardul Iuliu Maniu, Bulevardul Regele Carol I, Strada Divizia 9 Cavalerie. Noile amenajări sunt concepute să producă umbră pentru pietoni, să reducă efectul de insulă de căldură și să fie rezistente la poluare, trafic și perioade prelungite de secetă.

Replantări în parcurile orașului

Primăria Timișoara va înlocui arborii defrișați în ultimele luni în mai multe parcuri, precum Parcul Regina Maria, Parcul Copiilor sau Parcul Justiției. Aceștia au fost îndepărtați din motive de siguranță pentru trecători, fiind afectați de boli. Arborii noi vor fi din aceeași specie, pentru a păstra identitatea peisagistică a acestor zone verzi.

Amenajări în noile parcări de cartier

Pe parcursul acestui an, municipalitatea a transformat vechi garaje în parcări moderne în cartierele Lipovei, Aradului și Șagului. În cadrul acestei campanii de plantări, spațiile vor fi amenajate și din punct de vedere peisager, pentru a oferi zonei un aspect plăcut, umbră mașinilor parcate și zone verzi de calitate pentru locuitori.

Completarea programului de curățenie

Ultima categorie din campania de toamnă vizează completarea intervențiilor din programul de curățenie generală din cartiere. După lucrările de igienizare, toaletare a arborilor și eliminare a gardurilor improvizate realizate pe parcursul anului, urmează plantarea de arbori și arbuști pentru a reda acestor spații un aspect îngrijit și sigur. Zonele vizate includ Circumvalațiunii, Calea Șagului, Calea Martirilor, Tipografilor și Odobescu.

Foto: Primăria Municipiului Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Primul parc fotovoltaic din Timișoara se va construi pe 20 de hectare în zona Freidorf

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz și ministra Mediului, Diana Buzoianu, au semnat contractul de finanțare pentru realizarea primului parc fotovoltaic al orașului.

Valoarea totală a investiției este de 32.228.089 lei (TVA inclus), finanțarea fiind obținută prin Fondul pentru Modernizare, gestionat de Ministerul Energiei.

„Parcul fotovoltaic va aduce beneficii directe pentru oraș: costuri mai mici, emisii reduse și o infrastructură mai sustenabilă. Este doar unul dintre proiectele prin care transformăm Timișoara într-un oraș verde și inteligent, capabil să își producă, din surse regenerabile, o parte semnificativă din energia pe care o consumă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

În perioada următoare, municipalitatea va iniția procedurile pentru lansarea achiziției de servicii de proiectare și execuție a lucrărilor. Noul parc fotovoltaic va avea o capacitate de 5,6 MW și va produce anual, în medie, aproape 7.800 MWh de energie verde. Panourile solare vor fi instalate pe un teren de circa 20 de hectare, situat în apropierea stației de epurare din Freidorf. Energia generată va acoperi aproximativ două treimi din consumul necesar pentru iluminatul public din Timișoara, ceea ce va însemna o reducere semnificativă a costurilor lunare, în prezent estimate la peste 1,2 milioane de lei. Pe lângă economiile financiare, proiectul Primăriei Timișoara va contribui și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ 4.800 echivalent tone de CO₂ anual.

Investiția se înscrie într-un plan mai amplu al administrației locale de tranziție către surse de energie regenerabilă și reducere a poluării. Printre alte proiecte în derulare se numără și parteneriatul strategic cu OMV Petrom, care vizează utilizarea energiei geotermale pentru sistemul de încălzire al orașului.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite