Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Proiecte propuse de cetățeni care vor fi finanțate de Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a încheiat votul pentru campania de bugetare participativă.

Peste 8000 de timișoreni au votat proiectele propuse de comunitate, cu 25% mai mulți față de anul trecut. În total, 12 proiecte au câștigat și vor fi implementate de Primărie, care a alocat anul acesta 4,2 de milioane de lei din bugetul local.

„Energie și interes pentru bugetul participativ din Timișoara. Cele mai multe din proiectele alese de cei 8.000 de timișoreni sunt cele de amenajarea de zone verzi în mai multe cartiere din Timișoara. Mulți au avut propria campanie de promovare a proiectului pe care l-au propus. Creativitatea și dorința lor de implicare sunt cele care țin Timișoara în mișcare. Le mulțumesc pentru asta. Acum că s-a încheiat etapa de vot, trecem la implementare”, transmit primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

12 proiecte se află pe lista propunerilor câștigătoare din totalul de 41 de propuneri care au ajuns în etapa de vot. Cel mai votat proiect – „Amenajare spațiu recreere Balta Lacului” – a adunat 1.479 de voturi. 8.228 de timișoreni au votat. Numărul total de voturi exprimate este de 18.693.

Noutatea ediției din acest an este că din bugetul total de 4,2 milioane lei, suma de 1,2 milioane de lei va fi direcționată către proiecte dedicate cartierelor marginalizate (program pilot).

Cele cinci proiecte câștigătoare pentru aceste zone sunt următoarele:

Fratelia – „Ecogrădina 13 – Șagului-Steaua-Fratelia” – 184.000 lei;

Ronaț – „Parc de joacă pentru copii și loc de recreere pentru vârstnici – Taborului” –  300.000 de lei;

Kuncz – „dezvoltarea unei zone recreative pentru locuitorii zonei Kunz – etapa 1” – 300.000 lei;

Polonă – „Sistem de supraveghere pentru toată zona Polonă” – 250.000 lei;

Polonă – „Reparații trotuar strada Polonă” – 70.000 lei.

Proiectele câștigătoare în campania dedicată întregului oraș și care au înregistrat peste 1.000 de voturi fiecare sunt următoarele:

„Amenajare spațiu recreere Balta Lacului” – 500.000 lei;

„Restaurare Echo Peisagistică Lunca Aurora-Lacul Balaurul” – 500.000 lei;

„Întinerirea Complexului Studențesc” – 500.000 lei;

„Amenajare teren multisport și zonă relaxare Ciarda Roșie” – 470.000 lei;

„Facilitarea mersului cu bicicletă în Timișoara” – 25.500 lei;

„Cartier Plopi – Reabilitare corp clădire ‘școală mică’ (faza Expertize și DALI)” – 140.000 lei;

„Zona Lunei vrea Parc Verde” – 485.804 lei.

O sumă de 468.696 lei din bugetul total al campaniei va fi alocată cheltuielilor suplimentare pentru fiecare dintre cele 12 inițiative, având în vedere anvergura proiectelor.

Pe perioada campaniei, din luna martie până în prezent, s-au înregistrat peste 50 de mii de vizitatori unici pe platforma dedicată campaniei de bugetare participativă. Cetățenii Timișoarei au depus în acest an 117 propuneri de proiect, dintre care 17 au fost încadrate în campania pilot dedicată cartierelor marginalizate, conform diagnozei sociale a municipiului Timișoara.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite