Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Proiecte propuse de cetățeni care vor fi finanțate de Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a încheiat votul pentru campania de bugetare participativă.

Peste 8000 de timișoreni au votat proiectele propuse de comunitate, cu 25% mai mulți față de anul trecut. În total, 12 proiecte au câștigat și vor fi implementate de Primărie, care a alocat anul acesta 4,2 de milioane de lei din bugetul local.

„Energie și interes pentru bugetul participativ din Timișoara. Cele mai multe din proiectele alese de cei 8.000 de timișoreni sunt cele de amenajarea de zone verzi în mai multe cartiere din Timișoara. Mulți au avut propria campanie de promovare a proiectului pe care l-au propus. Creativitatea și dorința lor de implicare sunt cele care țin Timișoara în mișcare. Le mulțumesc pentru asta. Acum că s-a încheiat etapa de vot, trecem la implementare”, transmit primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

12 proiecte se află pe lista propunerilor câștigătoare din totalul de 41 de propuneri care au ajuns în etapa de vot. Cel mai votat proiect – „Amenajare spațiu recreere Balta Lacului” – a adunat 1.479 de voturi. 8.228 de timișoreni au votat. Numărul total de voturi exprimate este de 18.693.

Noutatea ediției din acest an este că din bugetul total de 4,2 milioane lei, suma de 1,2 milioane de lei va fi direcționată către proiecte dedicate cartierelor marginalizate (program pilot).

Cele cinci proiecte câștigătoare pentru aceste zone sunt următoarele:

Fratelia – „Ecogrădina 13 – Șagului-Steaua-Fratelia” – 184.000 lei;

Ronaț – „Parc de joacă pentru copii și loc de recreere pentru vârstnici – Taborului” –  300.000 de lei;

Kuncz – „dezvoltarea unei zone recreative pentru locuitorii zonei Kunz – etapa 1” – 300.000 lei;

Polonă – „Sistem de supraveghere pentru toată zona Polonă” – 250.000 lei;

Polonă – „Reparații trotuar strada Polonă” – 70.000 lei.

Proiectele câștigătoare în campania dedicată întregului oraș și care au înregistrat peste 1.000 de voturi fiecare sunt următoarele:

„Amenajare spațiu recreere Balta Lacului” – 500.000 lei;

„Restaurare Echo Peisagistică Lunca Aurora-Lacul Balaurul” – 500.000 lei;

„Întinerirea Complexului Studențesc” – 500.000 lei;

„Amenajare teren multisport și zonă relaxare Ciarda Roșie” – 470.000 lei;

„Facilitarea mersului cu bicicletă în Timișoara” – 25.500 lei;

„Cartier Plopi – Reabilitare corp clădire ‘școală mică’ (faza Expertize și DALI)” – 140.000 lei;

„Zona Lunei vrea Parc Verde” – 485.804 lei.

O sumă de 468.696 lei din bugetul total al campaniei va fi alocată cheltuielilor suplimentare pentru fiecare dintre cele 12 inițiative, având în vedere anvergura proiectelor.

Pe perioada campaniei, din luna martie până în prezent, s-au înregistrat peste 50 de mii de vizitatori unici pe platforma dedicată campaniei de bugetare participativă. Cetățenii Timișoarei au depus în acest an 117 propuneri de proiect, dintre care 17 au fost încadrate în campania pilot dedicată cartierelor marginalizate, conform diagnozei sociale a municipiului Timișoara.

Administrație

Taxele și impozitele locale se pot achita la stații de plată SelfPay, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, introduce o opțiune rapidă și sigură pentru achitarea taxelor și impozitelor locale. Începând din data de 16 iunie, timișorenii au la dispoziție rețeaua de Stații de Plată SelfPay, cu 194 de terminale amplasate în diverse zone ale orașului, care permit plăți către bugetul local, în mod eficient și sigur.

Plata se va putea efectua în numerar sau cu cardul bancar, iar terminalele vor elibera automat dovada plății în format tipărit.

Trei dintre aceste terminale sunt amplasate în locații cheie din municipiu:

  • Primăria Municipiului Timișoara – str. C.D. Loga nr. 1
  • Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara – Iulius Mall, str. A. Demetriade nr. 1
  • Direcția de Evidență a Persoanelor – str. Mihai Eminescu nr. 15

Prin intermediul Stațiilor de Plată Selfpay, persoanele fizice și juridice vor putea să achite diverse obligații către bugetul local, cum ar fi impozitul pe clădiri, terenuri, mijloace de transport și pe spectacole. De asemenea, se vor putea plăti amenzi contravenționale, taxe judiciare de timbru, taxe pentru eliberarea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, a avizului de principiu, a planurilor de situație, contravaloarea cărții de identitate (C.I.) sau a celei provizorii (C.I.P.), taxa pentru eliberarea actelor de identitate în regim de urgență, precum și taxa aferentă procedurii administrative de divorț.

Pentru achitarea impozitelor locale este necesară introducerea CNP-ului, CUI-ului și a rolului nominal unic, care se regăsește pe documentele emise de Direcția Fiscală (chitanță, decizie de impunere, somație etc.). Pentru celelalte tipuri de plăți pot fi necesare informații suplimentare, precum nume și prenume, numărul de dosar în instanță sau număr procesului-verbal, după caz.

Până la începutul lunii iunie, peste 170 de mii de persoane fizice și juridice și-au achitat impozitele locale, din care 40% au plătit online sau prin ordin de plată bancar. Suma totală achitată este de 270 de milioane de lei, 80% fiind achitată online sau prin ordin de plată.

Citeste mai mult

Administrație

BUGETARE PARTICIPATIVĂ 2025. Cum puteți să obțineți bani pentru dezvoltarea orașului

Publicat

pe

În premieră, programul de bugetare participativă al Primăriei Municipiului Timișoara ajunge în școli.

Liceenii vor propune și vor decide prin vot cum vor fi folosiți 50.000 de lei, sumă pusă la dispoziție de municipalitate pentru fiecare liceu înscris în campanie.

Potrivit propunerii de regulament, elevii vor putea veni cu o multitudine de proiecte, de la dotări pentru laboratoare la competiții sportive, amenajarea unor grădini interioare, ateliere de dezvoltare personală și sprijin în carieră, până la spații adaptate pentru persoane cu dizabilități sau cu tulburări de procesare senzorială.

„Este o ediție pilot, dar cu o miză mare: să le dăm elevilor puterea reală de a decide. Bugetarea participativă în școli nu e doar despre alocarea unor sume de bani, ci despre învățare practică, implicare civică și formarea unor viitori cetățeni activi. În toate întâlnirile și discuțiile cu elevii, simt această sete de implicare, în școala lor, în cartierul lor, în oraș. Sunt încrezător că Timișoara va deveni un model pentru alte orașe. De-abia aștept să citesc propunerile tinerilor timișoreni”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Bugetarea participativă 2025 se va desfășura în liceele în care conducerea școlii își asumă angajamentul de a se implica în campanie și în implementarea proiectelor câștigătoare. O altă condiție se referă la numărul proiectelor generate de fiecare școală înscrisă, respectiv cel puțin trei proiecte.

Propunerea pentru demararea programului este luna septembrie, cu etapele pentru înscrierea unităților de învățământ, formarea profesorilor facilitatori, campania de informare asupra bugetului participativ și colectarea propunerilor. Următoarea etapă este programată în octombrie și constă în evaluarea eligibilității proiectelor propuse de elevi. În luna noiembrie este propusă ultima etapă, respectiv votul și publicarea listei proiectelor câștigătoare. Elevii vor avea la dispoziție platforma dedicată – https://decidem.primariatm.ro/bp – și vor fi sprijiniți de reprezentanții municipalității și ai școlii.

Regulamentul campaniei de bugetare participativă va fi dezbătut public în data 17 iunie, ora 16:00, la sediul Primăriei Timișoara și se găsește la adresa: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/

Persoanele care doresc să participe la dezbatere se pot înscrie on-line la adresele consultare@primariatm.ro și primariatm@primariatm.ro sau fizic la Camera 12, până la data de 16 iunie, ora 12:00, precizând: nume, prenume, calitatea în care participă (în cazul în care reprezintă o organizație sau altă persoană), dacă doresc sau nu să ia cuvântul, precum și propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare pe care urmează să le pună în discuție.

Primăria Timișoara dorește prin acest demers să crească spiritul civic în rândul elevilor, să le dezvolte abilitățile de leadership, comunicare, planificare și bugetare, precum și să le ofere o înțelegere mai bună a rolului administrației locale în comunitate.

Ediția specială vine și în contextul „Anului Național al Copilului”, dar și al Anului European al Educației pentru Cetățenie Digitală.

Citeste mai mult

Administrație

Punct de trecere a frontierei temporar, pentru biciclete și ambarcațiuni, la Uivar

Publicat

pe

Un punct de trecere a frontierei temporar va fi deschis în zona localității Uivar din județul Timiș, la inițiativa Consiliului Județean Timiș, în colaborare cu autoritățile din România și Serbia.

Punctul de frontieră va funcționa pe pista de biciclete de-a lungul canalului Bega, precum și pe apă, între Timișoara și Zrenjanin, și are scopul de a facilita mobilitatea transfrontalieră și de a atrage turiști cu ocazia mai multor evenimente culturale.

Programul de funcționare este următorul:

14–15 iunie, între orele 08:00–20:00

28–29 iunie, între orele 08:00–02:00

Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara va asigura măsurile necesare pentru ca formalitățile de trecere să se desfășoare în condiții de siguranță și eficiență.

Autoritățile reamintesc că traversarea frontierei este permisă doar cu un document de călătorie valabil – carte de identitate sau pașaport.

În cazul minorilor, este necesară respectarea tuturor prevederilor legale privind ieșirea din țară.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite