Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

PROPUNERE. Impozite majorate pe clădirile degradate din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara propune actualizarea procedurii privind majorarea impozitului pe clădiri neîngrijite sau degradate din intravilanul orașului, cu scopul de a stimula conformarea proprietarilor la prevederile legale referitoare la aspectul estetic-arhitectural al imobilelor deținute.

Demersul municipalității are loc în contextul necesității de a pune domeniul public în siguranță, de a îmbunătăți aspectul patrimoniului construit din Timișoara și, totodată, de a crește atractivitatea turistică și investițională a orașului.

Astfel, în acest moment, cu scopul eliminării vulnerabilităților constatate de-a lungul anului trecut în aplicarea măsurii de majorare cu până la 500% a impozitului pentru imobilele neîngrijite sau degradate de pe raza orașului, se aduc anumite revizuiri Procedurii-cadru aprobate prin H.C.L. 300/30.06.2022, care a modificat și completat HCL nr. 220 din 16.05.2021.

Printre modificările propuse se numără:

– devansarea termenului de depunere a documentelor prin care se face dovada demarării lucrărilor pentru remedierea stării imobilului, de la 15 noiembrie, la prima zi lucrătoare a aceleiași luni, în anul în care proprietarul a fost somat;

– definirea cazurilor excepționale, atunci când autorizația de construire (AC) sau acordul Direcției Județene pentru Cultură Timiș (DJCT) pentru lucrări ce nu necesită AC în baza art. 11 din Legea nr. 50/1991 se eliberează după termen, în care documentele prin care se face dovada demarării lucrărilor pentru remedierea stării imobilului pot fi depuse după prima zi lucrătoare a lunii noiembrie, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie a anului în care proprietarul a fost somat;

– introducerea procesului verbal de recepție calitativă a lucrărilor în lista documentelor care atestă finalizarea lucrărilor, vizat de către DJCT, pentru clădirile la care se intervine fără AC, în baza art. 11 din Legea nr. 50/1991;

– introducerea unui model de declarație pe proprie răspundere de începere a lucrărilor, atunci când acestea nu necesită autorizație de construire conform art. 11 din Legea nr. 50/1991.

Dincolo de măsurile de natură punitivă, trebuie precizat faptul că primăria derulează programe de reabilitare şi revitalizare a cartierelor istorice, de eficientizare energetică a construcțiilor, dar şi de informare şi sensibilizare a populaţiei locale, a factorilor economici şi a instituţiilor partenere cu privire la problematica reabilitării în ansamblu. Astfel, proprietarii clădirilor istorice reabilitate beneficiază de scutiri la plata impozitului pe o perioadă de cinci ani ani consecutivi, începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor celui în care a fost efectuată recepția lucrărilor de amenajare, în condițiile respectării procedurii de acordare a acestei facilități fiscale conform legislației în vigoare. În cazul proiectelor de reabilitare energetică a blocurilor, primăria susține acest proces prin accesarea de fonduri europene, în cadrul Programul Operațional Regional (POR).

Pentru informații suplimentare privind procedura de majorare cu până la 500% a impozitului pentru clădirile neîngrijite sau degradate, situate în intravilanul Timișoarei, vă puteți adresa:

– Biroului Reabilitare Cartiere Istorice – Direcția Generală Urbanism și Planificare Teritorială (Palatul Ștefania, str. Ștefan cel Mare, nr. 2), la: reabilitare.monumente@primariatm.ro sau la tel. 0752 224 171. Programul cu publicul este luni-marți (13:00-16:00) și miercuri-joi (9:00-13:00) – pentru clădiri clasate ca monument (individuale, sit sau ansamblu) și cele din zona acestora de protecție;

– Biroului Disciplina în Construcții – Direcția Generală Urbanism și Planificare Teritorială (C. D. Loga, nr. 1), la directia.urbanism@primariatm.ro sau la tel. 0256969; programul cu publicul este luni-vineri (8:00-10:00) – pentru clădirile care nu sunt clasate și nu sunt cuprinse în zona de protecție a celor clasate ca monumente.

Propunerea privind modificarea Procedurii cadru de majorare a impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate din intravilanul Municipiului Timișoara, precum și informații detaliate privind obligațiile proprietarilor, pot fi accesate aici: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=0A5AFE48BB5C45E2C2258982003953B7

Administrație

Comuna Peciu Nou, județul Timiș, anunță demararea proiectului „Modernizare sistem comunal integrat de colectare și valorificare a gunoiului de grajd”

Publicat

pe

„PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE”.

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată”

Comuna Peciu Nou, județul Timiș, anunță demararea proiectului „Modernizare sistem comunal integrat de colectare și valorificare a gunoiului de grajd”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Acest proiect reprezintă un pas semnificativ în direcția unei gestionări eficiente și sustenabile a deșeurilor agricole, aliniindu-se astfel obiectivelor europene de protecție a mediului și economie circulară.

Obiectivul general al proiectului este accelerarea procesului de modernizare a sistemului de gestionare a deșeurilor în cadrul UAT Peciu Nou, cu accent pe colectarea separată, măsuri de prevenție, reducere, reutilizare și valorificare, în vederea conformării cu directivele aplicabile și tranziției la economie circulară.

Obiectivul specific al proiectului este gestionarea sustenabilă a biodeșeurilor agricole, în special a celor provenite din activitățile zootehnice, prin creșterea gradului de valorificare a acestora în vederea reducerii poluării cu nitrați.

Valoarea totală a proiectului, inclusiv finanțarea din PNRR, este de: 5,433,945.05 lei.

Implementarea efectiva a proiectului va începe in luna mai 2025, având un termen de derulare de 10 luni dar nu mai târziu de luna iunie 2026, perioadă în care vor fi implementate măsuri concrete pentru optimizarea procesului de colectare și valorificare al gunoiului de grajd.

Acest proiect va finanța achiziția de echipamente noi pentru colectarea si managementul gunoiului de grajd de tipul: buldoexcavator, tractor cu braț încărcător, remorcă, mașină de împrăștiat gunoiul și cisternă vidanjă.  De asemenea, prin acest proiect vor fi furnizate micilor crescători de animale din localitate, un număr de 12 platforme individuale de tip 1, având o capacitate de 6 m.c., precum și un număr de 5353 platforme individuale de tip 2, având o capacitate de stocare de 9 m.c.. Aceste facilități vor deservi platforma existentă de colectare al gunoiului de grajd și vor ajuta la instituirea unui sistem eficient de management al deșeurilor provenind din activitățile agricole desfășurate la nivelul UAT.

Codul proiectului: PNRR-2025-AG-001.

„Suntem încântați să anunțăm lansarea acestui proiect esențial pentru comunitatea noastră.

Este un pas concret în direcția protejării mediului și combaterii poluării cu nitrați, dar și un sprijin real pentru fermierii noștri, care vor avea la dispoziție o infrastructură adecvată și conformă cu normele europene.

Prin această inițiativă, ne propunem nu doar să îmbunătățim calitatea mediului, ci și să sprijinim fermierii locali în gestionarea eficientă a gunoiului de grajd, transformarea acestuia într-o resursa valoroasa, precum si  îndeplinirea tuturor condițiilor legale pentru accesarea subvențiilor APIA pentru agricultura

Mulțumesc echipei din cadrul primăriei și tuturor partenerilor instituționali implicați în accesarea acestui proiect. Vom urmări cu atenție implementarea lui, astfel încât să răspundem cât mai bine nevoilor cetățenilor și să contribuim la o comună mai curată, mai verde și mai responsabilă, a declarant primarul Domnul Gabriel Răzvan DRAGAN.

Pentru informații suplimentare referitoare la acest proiect, vă rugăm să contactați Primăria comunei Peciu Nou la adresa de e-mail: contact@primariapeciunou.ro sau la telefon: 0256414500.

Pentru alte informații privind proiectele finanțate din fonduri PNRR, vă rugăm să consultați site-ul: https://mfe.gov.ro/pnrr/, împreună cu pagina de Facebook (https://www.facebook.com/PNRROficial/)

 

Citeste mai mult

Administrație

Construirea pasajului Solventul, realizată în proporție de 80 la sută

Publicat

pe

Investiția Primăriei Timișoara la Pasajul Solventul, realizată în proporție de peste 80%, avansează cu lucrări la drumul de legătură peste pasaj, între străzile Cassian Munteanu și Barierei. Betonarea și asfaltarea drumului sunt programate la mijlocul acestei luni, după finalizarea lucrărilor de armare a structurii.

„Tragem tare ca până la sfârșitul anului să deschidem pasajul Solventul pentru pietoni, bicicliști și șoferi. Dezvoltarea zonei va continua. Am câștigat deja finanțarea pentru viitorul pod de la Solventul și avem în evaluare o linie nouă de tramvai care va face legătura între Solventul și Gară”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Constructorul se concentrează în această perioadă și pe finalizarea rampelor de pe Calea Bogdăneștilor și strada Gării, precum și a canalizației tehnice aferentă pasajului, care este realizată în proporție de 95%. Totodată, investiția municipalității avansează cu operațiuni de montare a stâlpilor pentru linia de contact tramvaie.

Pasajul Solventul va face legătura între Calea Bogdăneștilor și Strada Gării și va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Investiția a inclus și o operațiune deosebit de complexă – împingerea pe sub linii de cale ferată a unui cheson de 3.500 mc de beton și 420 de tone de fier, fără oprirea trenurilor. Structura, cu o lungime de aproximativ 70 de metri și o lățime de 28 de metri, a fost împinsă dinspre strada Gării pe o distanță de circa 70 de metri, într-un timp record pentru o astfel de operațiune, desfășurată în sezonul rece: 3 luni.

Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny. Lucrarea este realizată de Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

Primăria Municipiului Timișoara a atras o finanțare majoră, în valoare de 93 de milioane de lei, pentru construirea Podului Solventul, care va asigura legătura între Calea Bogdăneștilor și Bulevardul Dâmbovița. De asemenea, municipalitatea a depus spre finanțare un proiect pentru construirea a 1 km de linie de tramvai nouă, între Gara de Nord și Pasajul Solventul.

Citeste mai mult

Administrație

Podul Solventul – primul pod construit la Timișoara, după Revoluție

Publicat

pe

Primăria Timișoara aduce în faza de contractare fonduri de peste 130 de milioane de lei pentru două proiecte esențiale de mobilitate urbană: construcția unui nou pod peste Bega, în zona Solventul, și reconstrucția Podului Iuliu Maniu (Muncii), de la fosta Fabrică de Țigări.

Primarul Dominic Fritz a înaintat Consiliului Local propunerea de contractare a finanțărilor.

„Continuăm dezvoltarea sănătoasă a Timișoarei. Atragem bani europeni pentru nevoile reale ale orașului și investim în proiecte care cresc calitatea vieții. Toți acești bani înseamnă și susținere pentru economia locală: firmele construiesc, livrează echipamente, susțin și creează locuri de muncă. Asta înseamnă dezvoltare reală: infrastructură modernă și o economie vie”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Primul pod construit peste Bega după Revoluție

Podul Solventul va lega strada Gării de bulevardul Dâmbovița și va completa Inelul IV de circulație. Este primul pod nou construit peste Bega după 1989. Va avea linie dublă de tramvai, piste de biciclete, trotuare largi și acces pietonal cu lift. Obiectivul este reducerea traficului greu din cartierele centrale și promovarea transportului verde, cu tramvaiul și bicicleta.

Valoarea totală a investiției este de 134 milioane de lei, din care aproximativ 93 de milioane sunt finanțare europeană. Contribuția municipalității acoperă cofinanțarea de 2% și cheltuielile neeligibile și se ridică la 42 de milioane de lei.

Demolare și reconstrucție la Podul Iuliu Maniu

Podul Iuliu Maniu, construit în 1978, va fi demolat și reconstruit. Noul pod va avea două benzi pe sens, trotuare și piste pentru biciclete, pentru o circulație mai sigură și mai fluentă. Licitația este în faza de evaluare a ofertelor, iar în această vară se estimează semnarea contractului de execuție, astfel încât lucrările să poată începe.

Proiectul are o valoare totală de peste 49 milioane lei, din care 38 milioane reprezintă finanțare europeană, iar aproape 12 milioane lei provin din bugetul local.

Proiectul „C9B – Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – Bd. Dâmbovița”, ce include podul Solventul, și proiectul de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii) au fost depuse pentru finanțare prin în cadrul Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă. Ambele au fost avizate pentru contractare. După aprobarea contractării în Consiliul Local, contractele de finanțare vor putea fi semnate cu ADR Vest.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite