Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

PROPUNERE. Primăria Timișoara vrea să instituie două taxe noi în domeniul construcțiilor

Publicat

pe

Direcția de Urbanism din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va propune Consiliului Local Timișoara eliminarea taxei pentru eliberarea/prelungirea unei autorizații de construcție în regim de urgență și ajustarea a cinci taxe percepute în acest moment pentru eliberarea documentațiilor cerute de dezvoltatorii imobiliari.

Astfel, vor fi introduse două taxe noi. Este vorba despre taxa pentru activitățile de informare pentru studiile de oportunitate (care este propusă a fi în cuantum de 500 de lei) și taxa pentru eliberarea adeverinței privind reglementarea descrierii construcțiilor executate cu autorizație de construire și înscrise în cartea funciară și a regimului de înălțime al construcțiilor înscrise în cartea funciară – doar pentru construcțiile pentru care s-a omis descrierea și înscrierea regimului de înălțime în cartea funciară la data intabulării acestora (propusă în cuantum de 400 de lei pentru eliberarea în regim normal).

De asemenea, alte trei taxe existente deja vor fi ajustate. Astfel, taxa pentru eliberarea avizului de oportunitate și a avizului Arhitectului Șef, care se încasează de fiecare dată când se analizează dosarul, va crește de la 200 la 500 de lei; taxa pentru avizare PUZ/PUD și înaintarea documentațiilor PUZ/PUD în plenul Consiliului Local al Municipiului Timișoara va crește de la 500 la 700 de lei; taxa pentru eliberarea/prelungirea unui certificat de urbanism în regim de urgență va fi de 3000 de lei (față de 1000 de lei, în prezent).

Alte 15 taxe percepute de pentru eliberarea unor documentații de către Direcția de Urbanism vor rămâne neschimbate. De asemenea, va fi eliminată taxa pentru eliberarea/prelungirea unei autorizații de construcție în regim de urgență.

„Aceste propuneri de majorări de taxe pe care le vom înainta CLT sunt aplicabile doar marilor dezvoltatori care derulează proiecte de milioane de euro. Taxe care, comparativ cu valoarea investițiilor, sunt foarte reduse. Vrem să descurajăm practica documentațiilor incomplete care duce la consum de timp și la generarea de întârzieri în emiterea actelor și să ne aplecăm mai mult asupra problemelor reale ale timișorenilor. Practic, am constatat că la fiecare dosar depus se solicită, în medie, o clarificare, completare sau modificare.  Prin schimbările pe care le-am făcut în ultimele luni în cadrul Direcției de Urbanism am reuși să simplificăm foarte multe proceduri și să eficientizăm munca acestei echipe, astfel că, în prezent, suntem la zi cu eliberarea autorizațiilor de construcție. A fost un volum de muncă imens, după ce la începutul anului înregistram întârzieri în eliberarea acestor autorizații, mare parte din colegi fiind atunci în carantină, infectați cu Covid”, a declarat Arhitectul Șef al Timișoarei, Gabriel Almăjan.

Propunerile făcute de Direcția de Urbanism vor fi dezbătute în viitoarea ședință de plen a Consiliului Local Timișoara și vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Administrație

PROGRAMUL Direcției de Evidență a Persoanelor din Timișoara, în perioada Sărbătorilor Pascale

Publicat

pe

În perioada 18 – 21 aprilie 2025, programul de lucru cu publicul la Direcția de Evidență a Persoanelor va fi modificat.

În această perioadă, va funcționa doar Biroul pentru înregistrarea deceselor, conform următorului program:

Vineri, 18 aprilie 2025: închis

Sâmbătă, 19 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Duminică, 20 aprilie 2025: închis

Luni, 21 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Reamintim că pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara atrage atenția privind respectarea regulilor pe șantiere

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara transmite un mesaj ferm către toți cei implicați în lucrări de construcții și demolări: șantierele bine gestionate încep cu documentații complete și respect față de mediu și comunitate.

Potrivit Regulamentului local privind gestionarea deșeurilor din construcții și demolări (HCL nr. 320/2022, completat cu HCL nr. 104/2025), toți generatorii de deșeuri din construcții au obligația de a depune anual Planul de gestionare a deșeurilor pentru activitățile din anul anterior. Termenul limită este 1 martie.

În 2025, numărul planurilor depuse a crescut față de anul anterior (26 de planuri până în aprilie 2025, față de 17 în 2024).

Primăria și Poliția Locală efectuează în mod constant verificări pe teren. Acțiunile nu vizează doar sancționarea, ci și prevenirea practicilor care afectează sănătatea, mediul și calitatea vieții tuturor timișorenilor.

În 2024, Direcția Generală a Poliției Locale a aplicat 375 sancțiuni (în baza HCL 320/2022 și HCL 333/2022) pentru fapte precum murdărirea carosabilului la ieșirea din șantiere, neamenajarea de rampe pentru spălarea roților, depozitare amestecată a deșeurilor pe amplasamentele de șantier, incendiere deșeuri pe organizările de șantier, predare deșeuri la persoane neautorizate, colectarea de deșeuri fără autorizație și nerespectarea autorizației de mediu.

Valoarea totală a amenzilor aplicate de Poliția Locală în 2024 a fost de 3.670.000 lei. În 2025, până în prezent, au fost aplicate 119 sancțiuni în valoare de 396.500 lei.

Cele mai grave abateri au fost sancționate cu sume considerabile: o amendă de 100.000 lei pentru nerespectarea autorizației de mediu (2024), respectiv 60.000 lei pentru gestionarea defectuoasă a deșeurilor pe șantier (2025).

Pentru persoanele fizice, Primăria a pus la dispoziție, gratuit, patru puncte de colectare prin aport voluntar – ușor de accesat și amplasate strategic în oraș. Acestea oferă o alternativă legală, sigură și responsabilă pentru eliminarea molozului rezultat din lucrări de renovare.

Calea Torontalului nr. 94

Calea Moșniței nr. 2-4

Str. A. Imbroane nr. 70

Str. Ovidiu Cotruș nr. 201

Program: Luni – vineri: 09:00 – 19:00

Sâmbăta: 08:00 – 16:00 (cu excepția Str. Ovidiu Cotruș: L–V 09:00–17:00)

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite