Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Regenerare urbană în Piața Traian din Timișoara

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz anunță finalizarea studiului de fezabilitate pentru Regenerarea Urbană a Pieței Traian și a 15 străzi adiacente, o investiție care va schimba la față întreg cartierul.

„Cred cu tărie în potențialul cartierelor noastre istorice. Am finalizat prima etapă, printr-un proces deschis și transparent în care i-am implicat pe cei care locuiesc sau lucrează în zonă. Am integrat recomandări primite de la cetățeni în actuala versiune a documentației. De exemplu, am crescut numărul de locuri de parcare, menținând totuși atenția pe pietoni, iar în Piața Romanilor am introdus două puncte de debarcare, unul pentru mașini și unul pentru autobuzele școlare și autocarele care vin la Catedrala Millenium”, anunță primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Primăria Municipiului Timișoara a pus accent pe dezvoltarea de spații pentru oameni, accesibile pentru plimbări pe jos sau cu bicicleta și cu acces pentru riverani. O parte din cartier va trece printr-un proces de pietonalizare, similar cu cel din cartierul Cetate (zona Piața Unirii și străzile din jur). Traficul de tranzit dinspre centru va fi deviat pe str. Zlatna și cel dinspre Badea Cârțan pe str. Piața Petru Rareș – Ecaterina Teodoroiu.

„Transformăm întreaga zonă într-un al doilea centru istoric al Timișoarei și punem în valoare atât patrimoniul arhitectural superb, cât și potențialul cultural, turistic, comercial al zonei. Sunt câteva schimbări pe care noua amenajare le aduce. Înverzim Piața Traian și străzile din jur cu 355 de arbori și amenajăm spații unde locuitorii să se întâlnească, să socializeze, să se relaxeze. Avem incluse parcuri, locuri de joacă, o piață de cartier modernă și facem posibil accesul tuturor în siguranță. E un proiect fanion pentru Timișoara, care pune omul în centrul amenajării spațiului”, a adăugat primarul Dominic Fritz.

Piața Traian și Piața Romanilor (lângă Catedrala Millenium) devin parțial pietonale. În Piața Traian, pe două laturi se eliberează carosabilul pentru a completa spațiul pentru arbori și terase, iar în Piața Romanilor, una din străzile laterale catedralei va avea acces controlat. În locul carosabilului va fi realizată o zonă de sport pentru elevii de la Liceul Shakespeare. Vor fi restricționate pentru trafic auto și o parte din străzile Academician Corneliu Miklosi, I.L. Caragiale și Episcop Joseph Lonovici. În câteva puncte cheie, vor fi montați bolarzi automați și accesul va fi oferit riveranilor și celor care își desfășoară activitatea comercială, confesională sau de altă natură în clădirile adiacente.

Proiectul prevede amenajarea a 3 parcuri, 2 locuri de joacă și o piață de cartier, dotată cu mobilier urban modern, pentru cei care își vor vinde acolo produsele. Scuarul verde din Piața Corneliu Micloși va fi întregit într-un parc cu spații de relaxare și socializare, iar zona din fața Sinagogii din Fabric va fi transformată în piațetă. Amenajarea urbană va fi făcută astfel încât să fie încurajată traversarea străzii între cele două puncte.

Piața Petru Rareș devine spațiu pentru copii și familii în plimbare și relaxare. Aici se vor planta 23 de arbori, va fi creat un loc de joacă și o mini-piață cu condiții de comercializare moderne. Al treilea spațiu nou este piațeta din spatele Bisericii Ortodoxe Sârbe, care se va continua pe strada Costache Negruzzi și va completa spațiile verzi existente cu un parc lung.

Zonele incluse în investiție: Bd. 3 August 1919 (parțial), Piața Academician Corneliu Miclosi, str. Ion Luca Caragiale, str. Doctor Gheorghe Marinescu, str. Episcop Joseph Nischbach, str. Episcop Joseph Lonovici, Piața Romanilor, Piața Traian, str. Dacilor, str. Ștefan cel Mare, str. Anton Pann, str. Titel Petrescu, str. Costache Negruzzi (parțial), str. Petre Ispirescu, str. Ecaterina Teodoroiu (parțial), str. Zăvoi, Piața Petru Rareș.

Proiectul va fi supus aprobării Consiliului Local. Următoarea etapă este elaborarea proiectului tehnic și a documentației pentru obținerea autorizației de construire. Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic sunt realizate de asocierea Planwerk și Prodeco. Valoarea totală estimată a investiției este de 138.955.225 lei (fără TVA).

 

Administrație

Primul pod construit la Timișoara după Revoluție va lega Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor. Primăria a lansat licitația pentru constructor

Publicat

pe

Primăria Timișoara a accestat fonduri europene pentru construirea primului pod nou din oraș după Revoluție care va conecta Bulevardul Dâmbovița direct de Calea Bogdăneștilor.

Cu linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare largi, patru benzi pentru mașini și spații verzi, proiectul Primăriei va conecta cartierele Dâmbovița și Ronaț. Podul și Pasajul Solventul fac parte din Inelul IV Vest, o legătură nouă între nordul și sudul Timișoarei, și vor prelua parte din traficul care trece astăzi prin zona centrală.

Proiectul municipalității include legături cu pistele de bicicletă de pe malul Begăi, dar și reconfigurarea a două intersecții mari, respectiv cu str. Gării și Blvd. Dâmbovița, lângă depoul de tramvaie.

„Noul pod de la Solventul este un proiect așteptat de generații întregi de timișoreni. Împreună cu pasajul aflat acum aproape de finalizare, această legătură va schimba radical felul în care ne deplasăm prin oraș și va deschide noi oportunități de dezvoltare pentru cartierele din vestul Timișoarei. Prin astfel de investiții, facem din Timișoara un oraș mai conectat, mai accesibil și mai atractiv – atât pentru oameni, cât și pentru economie. Este primul pod pe care în construim la Timișoara după Revoluție, și pe care vor circula mașini, bicicliști, pietoni și tramvaie”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 101.981.174 lei (fără TVA). Totodată, Municipiul Timișoara a contractat o finanțare europeană de 93 de milioane de lei pentru această investiție, prin Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă.

Firmele interesate se pot înscrie la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100199835

 

Citeste mai mult

Administrație

Autorizarea circulației pe drumurile cu restricție de tonaj se poate face online, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a simplificat și digitalizat procesul pentru autorizarea circulației pe drumurile cu restricție de tonaj. Noua facilitate este disponibilă online pe site-ul de servicii a municipalității, la adresa https://servicii.primariatm.ro/restrictie-tonaj. Sistemul permite șoferilor plata cu cardul sau prin transfer bancar, iar cei care optează pentru card primesc documentul în doar câteva minute.

O premieră este și introducerea codului QR asociat fiecărei autorizații. Astfel, echipele de control din teren, dar și cetățenii, pot verifica imediat și în siguranță autenticitatea documentului.

Autorizarea este gratuită pentru vehiculele care efectuează servicii publice sau aprovizionează șantierele unor investiții publice, pe baza avizului Comisiei de Circulație.

Primăria Timișoara aplică restricții de tonaj pentru a limita traficul greu pe rute dedicate. Vehiculele de mare tonaj deteriorează structura drumurilor mai repede, iar sumele obținute prin taxa de tonaj completează bugetul de reparații. Scopul este întreținerea străzilor la un nivel sigur și adecvat pentru circulație, în special pe bulevardele cele mai aglomerate. Drumurile din Timișoara sunt clasificate conform funcțiunii, structurii și profilului stradal. Restricțiile de tonaj se aplică pentru vehicule care depășesc 3.5 t, 5 t, 7.5 t și respectiv 40 t. Harta cu detalierea acestor restricții este disponibilă aici: https://assets.primariatm.ro/restrictii-tonaj.pdf

Măsura face parte din procesul mai amplu de transformare digitală prin care Primăria Municipiului Timișoara simplifică și eficientizează serviciile pentru cetățeni. Municipalitatea a digitalizat deja în întregime emiterea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire, a tuturor acordurilor și autorizațiilor de comerț și publicitate, precum și a permiselor de spargere și intervenție. Prin contul unic – cont.primariatm.ro – timișorenii pot accesa rapid peste 300 de servicii online. Cu sprijinul inteligenței artificiale, Primăria Timișoara pune la dispoziție gratuit și instant informații urbanistice prin noua platformă GIS – harta.primariatm.ro – soluție premiată la nivel național.

Citeste mai mult

Administrație

Căldura, mai scumpă la Timișoara, după eliminarea plafonării prețurilor la energie

Publicat

pe

Municipiul Timișoara propune ajustarea tarifului la energia termică în contextul eliminării schemei naționale de plafonare a prețurilor la energie și al reformei privind eficientizarea cheltuielilor publice. Aceasta este singura măsură care permite Primăriei Municipiului Timișoara să continue investițiile în rețeaua de termoficare și să asigure funcționarea pe termen lung a sistemului.

În ultimele trei sezoane, creșterile de preț generate de criza energetică, inflație și războiul din Ucraina au fost preluate de municipalitate. Această formulă nu mai poate fi susținută fără a afecta echilibrul financiar și fără a compromite investițiile în modernizarea rețelelor de termoficare. Un exemplu esențial este proiectul prin care Primăria Municipiului Timișoara alocă aproape 120 de milioane de lei pentru reabilitarea magistralei care pornește de la CET Sud și alimentează cu agent termic întreg orașul – traseul cu cele mai mari pierderi și cele mai ridicate costuri de întreținere și exploatare. Investiția este în procedură de achiziție și prevede reabilitarea a 13 km de rețele termice primare și lucrări la infrastructura conexă, ceea ce va reduce semnificativ numărul de avarii. În plus, cantitatea de energie livrată timișorenilor prin sistemul centralizat va crește cu aproximativ 269.000 MWh pe an.

În acest context, sunt propuse menținerea prețului local de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice la 847,61 lei/MWh (fără TVA) și ajustarea prețului local facturat populației la 466,19 lei/MWh (fără TVA). Diferența de 381,42 lei/MWh (fără TVA) va fi acoperită prin subvenție de la bugetul local. Pentru sezonul de iarnă, respectiv perioada noiembrie – martie, diferența la factură va fi de aproximativ 480 de lei pentru un apartament cu o cameră, 700 de lei pentru unul cu două camere și 960 de lei pentru unul cu trei camere.

Primăria Municipiului Timișoara a alocat în acest an 155 de milioane de lei din bugetul local pentru susținerea sistemului de termoficare, la care se adaugă fonduri suplimentare pentru investițiile de modernizare a rețelei. În ultimii ani, municipalitatea a înlocuit 29 de kilometri de rețea secundară și primară și a modernizat 25 de puncte termice din oraș. Totodată, prin programul de reabilitare termică, 3.400 de apartamente și peste 8.000 de locuitori beneficiază sau vor beneficia de un confort termic comparabil cu cel al blocurilor nou construite. Noi lucrări de anvelopare sunt programate în cartierul Dacia.

Proiectul de hotărâre privind ajustarea tarifului poate fi consultat la adresa: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite