Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Restricții noi în județul Timiș. Unde este obligatorie purtarea măștii și unde se închid restaurante

Publicat

pe

Prefectul Liliana Oneț a convocat miercuri ședința extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență,  în cadrul căreia s-a aprobat Hotărârea privind instituirea măsurii de limitare a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV – 2 la nivelul spațiilor/activităților unde există un risc crescut de infectare la nivelul județului Timiș.

Conform acestei Hotărâri:

Art. 1. (1) Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție sanitară astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice, indiferent dacă acestea sunt închise sau în aer liber, în intervalul orar 6,00 – 24,00, pe o perioadă de 14 zile în unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.  Obligativitatea se instituie pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani.

(2) Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, pe toată perioada stării de alertă, în spațiile publice deschise, astfel încât să acopere nasul și gura, respectiv: pe o rază de 100 m în jurul unităților de învățământ, în piețe comerciale, târguri, oboare, piețe de vechituri, piețe agroalimentare, zone de așteptare, cozi formate la intrarea în diverse instituții și societăți comerciale, stații transport public, peronul gărilor, autogări, aeroport, în punctele de trecere a frontierei, exteriorul obiectivelor turistice, grădini de vară, festivaluri publice și private, evenimente culturale publice și private și manifestări publice, ceremonii religioase, slujbe și rugăciuni colective, în zonele de promenadă aglomerate incluzând centrele pietonale ale localităților și faleze (malurile râurilor), în intervalul orar 6,00 – 24,00.  Obligativitatea se instituie pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani.

Art.2. (1) Începând cu data prezentei, pe o perioadă de 14 zile, se suspendă activitățile cu publicul a tuturor operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, operatori de tipul restaurantelor, cafenelelor precum și în baruri, cluburi și discoteci din interiorul clădirilor din unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

(2)  Se exceptează de la prevederile alin. (1) activitatea restaurantelor și cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare pentru clienții cazați în aceste unități.

Art.3. Se suspendă pe o perioadă de 14 zile activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc în unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

Art. 4. (1)Evenimentele publice și private se vor desfășura cu participarea unui număr de persoane, în limita prevăzută de lege, cu păstrarea distanțării sociale.

(2) Operatorii economici care organizează/desfășoară aceste activități, au obligația să ia măsuri pentru limitarea numărului de clienți la numărul de locuri pe scaune, precum și a oricăror activități care presupun interacțiunea fizică între clienți, inclusiv dansul.

(3) Se suspendă pe o perioadă de 14 zile organizarea spectacolelor, concertelor, festivalurilor sau a altor evenimente culturale publice sau private din unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

Art.5. (1) Pentru piețele comerciale, târgurile, oboarele la care accesul nu este controlat și nu se asigură distanța de minim 2 m între standurile de vânzare și prezența în perimetru a unui număr de persoane astfel încât să se asigure distanța de 2 m între aceste persoane, se va interzice funcționarea lor, până la încetarea stării de alertă.

(2) Regulile privind distanța între standurile de vânzare precum și între persoane se aplică și piețelor agroalimentare.

(3) Clienții vor purta măști de protecție iar comercianții vor purta mănuși și măști de protecție.

(4) Se suspendă pe o perioadă de 14 zile activitatea din piețele comerciale (cu excepția piețelor agroalimentare), târguri, oboare, în unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

Art.6. (1) Se instituie în sarcina autorităților și instituțiilor competente aplicarea măsurilor necesare pentru intensificarea acțiunilor de control în locurile aglomerate: piețe, târguri, oboare, mijloace de transport în comun, în stațiile mijloacelor de transport în comun, în zona unităților de învățământ.

(2) Respectarea aplicării măsurilor adoptate se va urmări de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, Poliția Locală, Direcția de Sănătate Publică a județului Timiș, Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier  și celelalte instituții cu atribuții de control, conform competențelor legale.

Art. 7. În funcție de situația epidemiologică existentă la nivelul unităților administrativ teritoriale, Comitetele Locale pentru Situații de Urgență  pot institui orice altă măsură suplimentară de siguranță, cu avizul Direcției de Sănătate Publică Timiș și cu respectarea normelor legale în vigoare.

Art. 8. (1)Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș va transmite prezenta hotărâre tuturor entităților responsabile cu aducerea la îndeplinire, pentru luare la cunoștință și conformare și le va publica pe site-ul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

(2) Prezenta Hotărâre se comunică și unităților administrativ – teritoriale din județul Timiș pentru aducere la cunoștința comunității locale.

(3) Prevederile prezentei Hotărâri devin obligatorii începând cu data de 8 octombrie 2020 iar Hotărârea nr. 27 din 17 august 2020 își încetează aplicabilitatea.

Art. 9. Prevederile prezentei Hotărâri se aplică pe perioada stării de alertă.

 

Administrație

Autorizațiile pentru activități comerciale și de construcții se emit ONLINE, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara digitalizează procesul de autorizare pentru activități comerciale și construcții. Astfel, din 13 ianuarie 2025, toate solicitările privind autorizarea activităților comerciale și obținerea autorizațiilor de construire vor fi înregistrate exclusiv online, prin intermediul Portalului Unic al municipalității – https://www.roeid.ro/w/timisoara.

În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire de către municipalitate, solicitarea și anexa statistică vor fi depuse exclusiv online, prin contul unic al elaboratorului sau al beneficiarului. După parcurgerea acestui pas, pot fi generate documentele precompletate digital, care pot fi imprimate pentru a fi depuse împreună cu documentația tehnică. Documentațiile tehnice se depun prin Portalul Unic, dacă toate documentele sunt semnate digital cu semnături electronice calificate. În cazul în care documentele au semnătură olografă se pot depune în continuare la Camera 12 a Primăriei, cu respectarea în prealabil al primului pas, și anume depunerea solicitării și a anexei online, prin intermediul portalului unic.

Pentru acord/autorizație comercială, municipalitatea informează că intrarea în vigoare a legii nr.310/2024 aduce o serie de modificări care completează cadrul legal privind desfășurarea activităților de comercializare a produselor și serviciilor. Printre altele, acordul de funcționare va fi emis pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condițiile inițiale pentru care a fost solicitat acordul rămân neschimbate și documentația depusă este valabilă. În cazul unor modificări privind tipul de activitate desfășurată, suprafața structurii de vânzare sau expirarea documentelor depuse la dosarul inițial, operatorii economici au obligația de a solicita un nou acord/o nouă autorizație de funcționare în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor. Nerespectarea acestei obligații va duce la suspendarea automată a acordului/autorizației de funcționare și la aplicarea sancțiunilor prevăzute de legislația în vigoare (art. 73, pct. 1). Taxele pentru emiterea sau reînnoirea acordului/autorizației de funcționare vor fi stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local. Măsurile ce vizează valabilitatea acordului se aplică și celor care dețin deja un acord valabil la această dată.

De la începutul anului trecut, când municipalitatea a introdus depunerea online a certificatelor de urbanism s-au înregistrat 3.953 depuneri prin intermediul portalului unic.

Portalul Unic permite timișorenilor să acceseze peste 200 de servicii oferite de Primăria Municipiului Timișoara, de la plata taxelor și impozitelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizația copilului, fără a mai veni la ghișeu. Accesul este gratuit, prin intermediul unui cont unic pe platforma cont.primariatm.ro.

Pentru orice informații suplimentare privind autorizarea activităților comerciale și de construcții, cetățenii pot contacta Primăria prin e-mail la adresa consiliere.cetateni@primariatm.ro.

Citeste mai mult

Administrație

Încasarea impozitelor și taxelor locale pe anul 2025 începe în 16 ianuarie, la Timișoara

Publicat

pe

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara reia încasarea taxelor și impozitelor locale în data de 16 ianuarie 2025, iar pentru a evita drumurile și cozile, este recomandată plata online.

Taxele și impozitele locale pentru 2025 au fost ajustate doar cu rata inflației calculată de Institutul Național de Statistică, respectiv cu 10,4%, conform legislației fiscale.

Astfel, dacă în 2024 impozitul pentru un apartament cu o cameră era de 54 de lei, în 2025 proprietarul achită 60 de lei. Impozitul pentru teren curți construcții în zona B de 500 mp este de 603 lei, iar pentru un teren de 1.000 mp intravilan arabil în zona C este de 14 lei.

Pentru autoturisme, se achită 143 de lei pentru o capacitate de 1.587 cm³, 362 de lei pentru o capacitate de 1.798 cm³ și 403 lei pentru o capacitate de 1.998 cm³.

Pentru motociclete, impozitul este de 72 de lei. În ceea ce privește clădirile nerezidențiale, cota de impozitare în 2025 este de 1,7%, urmând o scădere progresivă până în 2027.

Persoanele fizice și juridice care achită taxele și impozitele anticipat până la data de 31 martie beneficiază de o bonificație de 10%. Totodată, municipalitatea acordă scutiri de impozit pentru anumite categorii de imobile, beneficiari și activități (de exemplu persoane cu venituri mici, asociații care prestează servicii sociale, scutiri pentru persoanele care și-au reabilitat termic imobilul ș.a.).

Reamintim că plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic, la casieriile din incinta sediului DFMT de pe str. Demetriade nr. 1 (incinta Iulius Mall), sau la oficiile poștale din oraș. Programul cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, orele 08:30 – 16:00, și vineri, orele 08:30 – 14:00. Pentru plata online, timișorenii pot accesa platforma la adresa următoare: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login.

Citeste mai mult

Administrație

PROIECT. Primăria Timișoara vrea acțiuni la Aeroportul Internațional „Traian Vuia“

Publicat

pe

La inițiativa primarului Dominic Fritz, Municipiul Timișoara va negocia achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului  „Traian Vuia”, respectiv pachetul de 20% deținut de Fondul Proprietatea. Adoptarea acestei inițiative de către Consiliul Local, în viitoarea ședință, reprezintă un pas esențial în programul strategic al municipalității de dezvoltare a orașului.

”Transmitem un semnal strategic că suntem pregătiți să ne asumăm un rol activ în soarta acestui aeroport. Am avut foarte multe discuții cu mediul de afaceri despre cât de important este acest aeroport în economia și atractivitatea orașului. Timișorenii trebuie să aibă un loc la masa unde se decide ritmul și direcția de dezvoltare a aeroportului pentru că aceste decizii influențează prosperitatea Timișoarei în anii ce vin”, spune primarul Dominic Fritz.

În prezent, structura acționariatului aeroportului include Statul Român, prin Ministerul Transporturilor (80%), și Fondul Proprietatea (20%).

Preluarea acțiunilor va permite Municipiului Timișoara să joace un rol activ în dezvoltarea aeroportului, prin modernizarea infrastructurii, atragerea unor noi companii aeriene și extinderea conexiunilor directe către destinații-cheie. Totodată, această inițiativă va contribui la promovarea Timișoarei pe plan național și internațional ca destinație turistică și de investiții, stimulând economia locală, atrăgând investitori și generând noi locuri de muncă.

Această măsură face parte din strategia Primăriei de a menține Timișoara pe harta internațională a turismului și investițiilor.

Municipalitatea a publicat proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind împuternicirea Comisiei de negociere cu terții: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/8e721ba3-0cfa-406b-a2ef-68fb7c07cbbd.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite