Ne găsiți și pe:

Administrație

Restricții noi în județul Timiș. Unde este obligatorie purtarea măștii și unde se închid restaurante

Publicat

pe

Prefectul Liliana Oneț a convocat miercuri ședința extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență,  în cadrul căreia s-a aprobat Hotărârea privind instituirea măsurii de limitare a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV – 2 la nivelul spațiilor/activităților unde există un risc crescut de infectare la nivelul județului Timiș.

Conform acestei Hotărâri:

Art. 1. (1) Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție sanitară astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice, indiferent dacă acestea sunt închise sau în aer liber, în intervalul orar 6,00 – 24,00, pe o perioadă de 14 zile în unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.  Obligativitatea se instituie pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani.

(2) Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, pe toată perioada stării de alertă, în spațiile publice deschise, astfel încât să acopere nasul și gura, respectiv: pe o rază de 100 m în jurul unităților de învățământ, în piețe comerciale, târguri, oboare, piețe de vechituri, piețe agroalimentare, zone de așteptare, cozi formate la intrarea în diverse instituții și societăți comerciale, stații transport public, peronul gărilor, autogări, aeroport, în punctele de trecere a frontierei, exteriorul obiectivelor turistice, grădini de vară, festivaluri publice și private, evenimente culturale publice și private și manifestări publice, ceremonii religioase, slujbe și rugăciuni colective, în zonele de promenadă aglomerate incluzând centrele pietonale ale localităților și faleze (malurile râurilor), în intervalul orar 6,00 – 24,00.  Obligativitatea se instituie pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani.

Art.2. (1) Începând cu data prezentei, pe o perioadă de 14 zile, se suspendă activitățile cu publicul a tuturor operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, operatori de tipul restaurantelor, cafenelelor precum și în baruri, cluburi și discoteci din interiorul clădirilor din unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

(2)  Se exceptează de la prevederile alin. (1) activitatea restaurantelor și cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare pentru clienții cazați în aceste unități.

Art.3. Se suspendă pe o perioadă de 14 zile activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc în unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

Art. 4. (1)Evenimentele publice și private se vor desfășura cu participarea unui număr de persoane, în limita prevăzută de lege, cu păstrarea distanțării sociale.

(2) Operatorii economici care organizează/desfășoară aceste activități, au obligația să ia măsuri pentru limitarea numărului de clienți la numărul de locuri pe scaune, precum și a oricăror activități care presupun interacțiunea fizică între clienți, inclusiv dansul.

(3) Se suspendă pe o perioadă de 14 zile organizarea spectacolelor, concertelor, festivalurilor sau a altor evenimente culturale publice sau private din unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

Art.5. (1) Pentru piețele comerciale, târgurile, oboarele la care accesul nu este controlat și nu se asigură distanța de minim 2 m între standurile de vânzare și prezența în perimetru a unui număr de persoane astfel încât să se asigure distanța de 2 m între aceste persoane, se va interzice funcționarea lor, până la încetarea stării de alertă.

(2) Regulile privind distanța între standurile de vânzare precum și între persoane se aplică și piețelor agroalimentare.

(3) Clienții vor purta măști de protecție iar comercianții vor purta mănuși și măști de protecție.

(4) Se suspendă pe o perioadă de 14 zile activitatea din piețele comerciale (cu excepția piețelor agroalimentare), târguri, oboare, în unitățile administrativ teritoriale unde a fost depășit pragul de 1,5/1000 de locuitori: Buziaș, Făget, Sânnicolau Mare, Belinț, Dudeștii Noi, Dudeștii Vechi, Dumbrăvița, Găvojdia, Ghiroda, Ghizela, Giroc, Moșnița Nouă, Șag, Saravale, Teremia Mare, Vălcani.

Art.6. (1) Se instituie în sarcina autorităților și instituțiilor competente aplicarea măsurilor necesare pentru intensificarea acțiunilor de control în locurile aglomerate: piețe, târguri, oboare, mijloace de transport în comun, în stațiile mijloacelor de transport în comun, în zona unităților de învățământ.

(2) Respectarea aplicării măsurilor adoptate se va urmări de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, Poliția Locală, Direcția de Sănătate Publică a județului Timiș, Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier  și celelalte instituții cu atribuții de control, conform competențelor legale.

Art. 7. În funcție de situația epidemiologică existentă la nivelul unităților administrativ teritoriale, Comitetele Locale pentru Situații de Urgență  pot institui orice altă măsură suplimentară de siguranță, cu avizul Direcției de Sănătate Publică Timiș și cu respectarea normelor legale în vigoare.

Art. 8. (1)Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș va transmite prezenta hotărâre tuturor entităților responsabile cu aducerea la îndeplinire, pentru luare la cunoștință și conformare și le va publica pe site-ul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

(2) Prezenta Hotărâre se comunică și unităților administrativ – teritoriale din județul Timiș pentru aducere la cunoștința comunității locale.

(3) Prevederile prezentei Hotărâri devin obligatorii începând cu data de 8 octombrie 2020 iar Hotărârea nr. 27 din 17 august 2020 își încetează aplicabilitatea.

Art. 9. Prevederile prezentei Hotărâri se aplică pe perioada stării de alertă.

 

Administrație

DOSAR PENAL. Mai multe persoane cercetate după ce au intrat, ilegal, în sediul Primăriei din Timișoara

Publicat

pe

Inspectoralul de Poliţie al Judeţului Timiş anunţă, vineri, că a deschis dosar penal, după ce un grup de membri şi simpatizanţi ai AUR, alături de liderul partidului, George Simion, au pătruns în sediul Primăriei Timişoara scandând lozinci şi cerând audienţă la primarul Dominic Fritz. Edilul a cerut tragerea la răspundere a celor care au pătruns în sediul instituţiei.

Poliţiştii s-au sesizat din oficiu, anunţă reprezentanţii IPJ Timiş.

”Cu privire la incidentul care a avut loc în incinta Primăriei municipiului Timişoara, vă comunicăm ca poliţiştii timişoreni s-au sesizat din oficiu şi au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de violarea sediului profesional, în care se efectuează cercetări sub coordonarea procurorului Parchetului de pe lângă Judecătoria Timişoara, pentru stabilirea tuturor cauzelor şi împrejurărilor”, transmite IPJ Timiş.

Zeci de membrii şi simpatizanţi AUR, în frunte cu George Simion, au intrat în sediul Primăriei Timişoara şi au scandat sloganuri precum „Herr Fritz, nu uita, Timişoara nu-i a ta”, „Ruşine să vă fie” sau „Să vină afară”.
Primarul Dominic Fritz a reacţionat în urma incidentului şi a declarat că nu îl intimidează aceste violenţe anti-democratice.
George Simion, liderul AUR, se află în judeţul Timiş cu o caravană.
Asociaţia Municipiilor din România este solidară cu primarul din Timişoara, Dominic Fritz, şi condamnă cu fermitate orice acţiune destabilizatoare care aduce atingere ordinii şi statului de drept, după ce mai mulţi membri şi simpatizanţi ai AUR, împreună cu liderul acestui partid, George Simion, au intrat în sediul Primăriei, scandând lozinci şi cerând o audienţă la edil.
„Asociaţia Municipiilor din România a luat act cu îngrijorare de incidentele petrecute în cursul zilei de vineri la Primăria Municipiului Timişoara, când mai mulţi membri şi simpatizanţi AUR au pătruns cu forţa în sediul instituţiei. Condamnăm cu fermitate orice acţiune destabilizatoare care aduce atingere ordinii şi statului de drept! Suntem solidari cu primarul Municipiului Timişoara, Dominic Fritz, şi cu colegii dânsului care au fost martori la scenele violente de astăzi şi facem un apel la instituţiile statului cu atribuţii în ordinea publică să acţioneze ferm şi să sancţioneze astfel de fapte, dar şi să prevină pe viitor repetarea unor asemenea acţiuni agresive şi primitive care nu au ce căuta într-un stat civilizat, membru al Uniunii Europene”, se arată într-un comunicat de presă, de vineri seara.
Comunicatul este semnat de 23 de primari de municipii: Emil Boc, preşedinte AMR, primarul municipiului Cluj-Napoca, Constantin Toma, preşedinte executiv, primarul municipiului Buzău, Ion Lungu, prim-vicepreşedinte, primarul municipiului Suceava, Ionuţ-Florin Pucheanu, prim-vicepreşedinte, primarul municipiului Galaţi, Mihai Chirica, vicepreşedinte, primarul municipiului Iaşi, Lia-Olguţa Vasilescu, vicepreşedinte, primarul municipiului Craiova, Florin Alin Birta, vicepreşedinte, primarul municipiului Oradea, Ionel Ciunt, vicepreşedinte, primarul municipiului Zalău, Florin-Tiberiu Iacob-Ridzi, vicepresedinte, primarul municipiului Petroşani, Viorel Marian Dragomir, secretar general, primarul municipiului Brăila, Ciprian Ciucu, purtător de cuvânt, primarul Sectorului 6 al Municipiului Bucureşti, Dan Bobouţanu, membru, primarul municipiului Hunedoara, Călin Laurenţiu Bibarţ, membru, primarul municipiului Arad, Vasile Pavăl, membru, primarul municipiului Vaslui, Marcel-Laurenţiu Romanescu, membru, primarul municipiului Târgu Jiu, Daniel Cristian Stan, membru, primarul municipiului Târgovişte, Nicolae-Florin Oancea, membru, primarul municipiului Deva, Árpád – András Antal, membru, primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Gábor Kereskenyi, membru, primarul municipiului Satu Mare, Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, membru, primarul municipiului Bacău, Astrid-Cora Fodor, membru, primarul municipiului Sibiu, Mircia Gutău, membru, primarul municipiului Râmnicu Vâlcea, Alin Ioan Moldoveanu, membru, primarul municipiului Câmpina.

Citeste mai mult

Administrație

Timișoara decide! Timișorenii vor propune cheltuielile unui capitol din bugetul local

Publicat

pe

Pentru prima oară în istoria orașului, Timișoara va avea un capitol din bugetul local propus și votat de către cetățeni. Regulamentul bugetului participativ al Timișoarei, pentru care va fi alocată în 2022 suma de 3 milioane de lei, este supus astăzi votului Consiliului Local, iar luna aceasta Primăria Timișoara va demara campania „Timișoara decide!”, prima etapă fiind cea de informare și formare a cetățenilor.

Primăria Timișoara a creat platforma online de consultare publică  https://decidem.primariatm.ro/, iar secțiunea de buget participativ poate fi accesată aici: https://decidem.primariatm.ro/assemblies/Grup-de-lucru-buget-participativ.

Bugetul participativ este un instrument modern de delegare a puterii de decizie către cetățeni, de transparență și de implicare a comunității în buna administrare. De aceea, în competiția pentru cele 3 milioane de lei, vor fi acceptate doar proiecte propuse de cetățeni individuali sau grupuri informale de cetățeni, pentru a stimula coagularea lor în jurul unor nevoi comune. Fiecare proiect poate primi 400.000 lei cu TVA inclus.

Primul buget participativ al Timișoarei este elaborat de către cetățeni încă din etapa regulamentului de desfășurare, la care au lucrat, împreună, angajați ai Primăriei Timișoara, consilieri locali și timișoreni care au transmis propuneri de îmbunătățire.

Elaborarea bugetului participativ al Timișoarei se va desfășura potrivit următorului calendar: 

Ianuarie – Februarie 2022: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ;

Martie: Colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora,  și centralizarea lor în ˝Lista generală de propuneri˝;

Aprilie-mai: Analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare;

01-20 iunie: Primirea și soluționarea contestațiilor;

20 iunie-20 iulie: Votarea proiectelor;

25 iulie: Publicarea listei cu proiectele câștigătoare.

Primăria Timișoara va asigura sesiuni de formare cu angajații proprii și cu cetățenii care doresc să propună proiecte și asistență digitală pentru votarea acestora pentru timișorenii nedigitalizați care doresc să participe la scrutinul din iunie. Liniile de finanțare deschise pentru cetățeni corespund viziunii administrației conduse de Dominic Fritz despre direcția de dezvoltare a orașului. Timișorenii sunt invitați să depună proiecte pe următoarele 5 domenii: Orașul mobil, Orașul verde, Orașul relaxat, Orașul comunităților, Orașul digital.

„Timișoara este tradițional un oraș al oamenilor cu inițiativă, pe care dorim să-i stimulăm să se implice în administrarea comunității, să ne fie parteneri la elaborarea unui buget local conform nevoilor și viselor lor. Bugetul participativ deleagă putere către cetățeni și aceasta este viziunea mea despre cum ar trebui să ducem mai departe orașul, spre ceea ce ne dorim să fie, împreună, noi, Primăria, și timișorenii. Prin hotărârea Consiliului Local de astăzi Timișoara va avea un capitol de buget realizat și votat de timișoreni și acest lucru se va întâmpla în fiecare an de acum înainte, în mandatul meu”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Citeste mai mult

Administrație

Postul de director executiv al Poliției Locale Timișoara, scos la concurs. Condiții de angajare

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a scos la concurs, miercuri, poziția de director executiv la Direcția Poliția Locală. Candidații pot depune dosarele de înscriere până la finalul acestei luni.

„Poliția Locală a fost condusă interimar timp de 8 ani, cu contracte prelungite de nenumărate ori, de fapt o formă mascată de a asigura supunerea oricui ar fi condus această structură. Este momentul ca acest lucru să înceteze. Poliția Locală Timișoara va fi condusă de o persoană aleasă pe criterii concurențiale. Sunt convins că vom găsi omul cel mai potrivit să asigure ordinea în oraș și liniștea timișorenilor și care va eficientiza această instituție”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Candidații trebuie să aibă studii universitare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă,  în una din specializările domeniilor de licență  cuprinse în ramurile de știință: științe juridice, științe administrative, științe militare, informații și ordine publică, știința sportului și educației fizice, științe economice.

De asemenea, aceștia trebuie să aibă studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Candidații mai trebuie să posede cunoștințe de operare pe calculator MsOffice – nivel mediu, să cunoască una din limbile engleză/franceză/germană (citit, scris, vorbit) – nivel mediu și să aibă o vechime în specialitatea studiilor de minimum 7 ani.

Dosarele de concurs pot fi depuse în perioada 12 ianuarie 2022 – 31 ianuarie 2022, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, bdul C.D.Loga nr.1, parter, camera 8.

Candidații care vor trece de selecția dosarelor vor susține testarea competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine pe data de 10 februarie 2022, de la ora 9 și proba de testare a competențelor în domeniul tehnologiei și informației IT în data de 10 februarie 2022, de la ora 11. Proba scrisă va avea loc pe data de 14 februarie 2022, de la ora 10.

Mai multe informații despre acest concurs puteți găsi aici: https://www.primariatm.ro/2022/01/12/anunt-concurs-pentru-functia-publica-de-conducere-vacanta-de-director-executiv-la-directia-politia-locala/

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite