Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Rulotele amplasate ilegal pe domeniul public din timișoara, ridicate

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara derulează o campanie susținută de eliberare a domeniului public de structuri amplasate ilegal.

Vineri, 7 aprilie, au fost ridicate două rulote, devenite structuri permanente, care comercializează produse alimentare.

În zilele următoare sunt programate încă 8 astfel de rulote.

Firma de care aparțin cele 3 așa-zise rulote ridicate azi a avut contracte de închiriere cu Primăria Municipiului Timișoara până în ianuarie 2019, fiind prelungit pe baza unor acte adiționale până în iunie 2021. La expirarea contractului, primăria a cerut eliberarea domeniului public, ocupat fără drept legal. Firma a început două litigii împotriva administrației locale, cerând prelungirea contractelor de închiriere. Aceasta a pierdut în instanță ambele litigii, întâi la Judecătoria Timișoara, iar apoi la Tribunalul Timiș. Ultima pronunțare privind anularea prelungirii a fost făcută la finalul anului 2022.

Întrucât compania nu a eliberat domeniul public, primarul Dominic Fritz a emis o dispoziție de ridicare a acestora.

„Am cerut firmei respective să elibereze domeniul public, însă pentru că nu s-a conformat a trebuit să intervenim noi. Toate costurile de ridicare și depozitare vor fi suportate de firma în cauză. Avem cazuri de așa-zise rulote care nu s-au mișcat un centimetru de ani de zile, dar au fost avizate ca fiind vehicule mobile. Funcționează, de fapt, ca o construcție ilegală. Timișoara are de anul trecut un regulament clar de comerț stradal, a cărui respectare nu este negociabilă. Sunt hotărât să continuăm eliberarea domeniului public de tot ce e ilegal și să restabilim respectul legii. În Timișoara marea majoritate a comercianților respectă regulile, așa că nu ne lăsăm intimidați de o minoritate care prin diverse tertipuri își imaginează că poate fenta aplicarea legii”, transmite primarul Dominic Fritz.

În total, trei societăți sunt vizate de măsuri administrative de ridicare a vehiculelor comerciale, tip rulotă, devenite de facto structuri cu caracter permanent. Firmele vizate sunt AGIL SRL (9 buc.), DUMTIB SRL (1 buc.) și PATIO SRL (1 buc.), ultima eliberând amplasamentul.

Rulotele și alte vehicule speciale destinate desfășurării de activități comerciale sunt reglementate prin regulamentul de comerț stradal al municipiului Timișoara, conform modificărilor aprobate prin HCL 369/2022.

Ele pot fi amplasate în următoarele zone: pe terenuri private conform documentațiilor de urbanism, în piețele agroalimentare, în piețele nealimentare, precum și în zonele dedicate evenimentelor sportive, culturale, turistice, publice și comerciale cu aprobarea Comisiei de Avizare a Adunărilor Publice. Acestea pot fi autorizate și să circule pe un traseu prestabilit, cu specificarea străzilor, locurilor de staționare și orarului de staționare (maximum 4 ore pe un loc).

Comercianții trebuie să respecte traseul, locația și orarul aprobat și să nu se racordeze la rețeaua de energie electrică, apă sau canalizare. În plus, unitățile mobile trebuie plasate în modul stabilit de primărie, iar terasele nu pot fi amplasate în fața vehiculelor special amenajate, rulotelor mobile sau remorcilor speciale destinate activităților comerciale.

Administrație

ATENȚIE șoferi! Restricții de circulație la Timișoara pentru lucrări

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea traficului rutier în mai multe zone din oraș, începând cu data de 13 octombrie 2025, în vederea executării lucrărilor la infrastructura rutieră, cea de gaze naturale și canalizare.

Astfel, în perioada 13 octombrie 2025 – 20 decembrie 2025, circulația rutieră se va închide pe strada Lămâiței, pe tronsonul cuprins între strada Andreescu și strada Ardealului, în vederea realizării lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere, de către Societatea Drumuri Municipale.

De asemenea, în perioada 13 octombrie 2025 – 30 noiembrie 2025,  traficul rutier va fi restricționat pe Calea Sever Bocu, pe tronsonul curpins între strada Liniștei și strada Sfinții Apostoli Petru și Pavel, în vederea executarii lucrărilor de înlocuire a conductei de apă potabilă, de către Aquatim.

Mai mult, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Azuga, în perioada 15 octombrie 2025 – 15 noiembrie 2025, în vederea realizării branșamentelor la gaze naturale, de către operatorul Del Gaz.

Totodată, traficul rutier va fi restricționat pe strada Virgil Onițiu, în perioada 13 octombrie 2025 – 31 octombrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Mihai Viteazu și intersecția cu strada Szekely Laszlo, pentru refacerea carosabilului în urma unor lucrări anterioare. Mai mult, lucrările vor continua etapizat astfel : Etapa I – 15 octombrie 2025 – 5 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Gheorghe Doja și intersecția cu strada Alexandru Odobescu, Etapa II – 5 noiembrie 2025 – 6 noiembrie 2025, Etapa III – 6 noiembrie 2025 – 7 noiembrie 2025.

Toate lucrările sunt realizate de către Aquatim.

În plus, continuă lucrările pe strada Ana Ipătescu, iar circulația rutieră va fi închisă în perioada 20 octombrie 2025 – 15 decembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Frunzei și bulevardul Dâmbovița, în vederea execuției rețelei de canalizare, de către Aquatim.

Autoritățile recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite