Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Schimbare de generații la Primăria Timișoara. Dominic Fritz a preluat mandatul de primar

Publicat

pe

Dominic-Samuel Fritz a fost învestit, vineri, în funcția de primar al Timişoarei iar în discursul ţinut la ceremonie acesta a declarat că nu tolereaza „şmecheria”și că este deschis pentru colaborare.

„Vă mulţumesc pentru încrederea uriaşă cu care m-aţi onorat. Timişoara m-a făcut unul de-al ei acum mulţi ani. Acum mi-a dat onoarea copleşitoare de a o conduce ca un slujitor al comunităţii. Voi rămâne unul de-al vostru şi voi trage în fiecare zi nu pentru unii, ci pentru toţi. Vreau să vă mulţumesc şi dvs, domnule primar Robu, în numele timişorenilor, pentru 8 ani de serviciu public şi vă doresc toate cele bune şi multă sănătate în această nouă etapă a vieţii. Preiau acest mandat în zilele cele mai grele de la începutul pandemiei. Şi cred că suntem cu toţii conştienţi că pentru a rupe valul infecţiilor nu avem decât opţiuni dureroase. Dar nu mi-e teamă pentru Timişoara. Vom trece prin această încercare aşa cum au confruntat timişorenii provocările mari de-a lungul istoriei: cu responsabilitate personală, cu solidaritatea comunităţii şi cu un spirit inovator. Acestea sunt ingredientele cu care vom combate această criză, aici, la Timişoara”, şi-a început discursul Dominic Fritz.

Mesaj pentru angajații Primăriei

„Acestea sunt şi valorile pe care vom clădi în continuare viitorul european al Timişoarei. Poate această pandemie ne aminteşte care este menirea politicii în viaţa noastră: Politica nu este un scop în sine, ci doar un mijloc pentru a îmbunătăţi viaţa oamenilor. Avem nevoie de politică pentru a face dintr-o populaţie de sute de mii de indivizi o comunitate funcţională. Cu reguli comune, respectate de toţi, cu deschidere către ideile noi, cu implicarea tuturor, pentru că toţi avem de contribuit. Noi, cei care am depus jurământul astăzi, vom lua în serios această menire şi aceste valori. Vă felicit, dragi colegi din Consiliul Local, pentru curajul şi implicarea voastră. Veţi avea în mine mereu un partener, unul intransigent, care nu tolerează şmecheria, dar cu braţe larg deschise pentru colaborare. Şi le spun mai ales colegilor consilieri locali care nu fac parte din partidul din care provin: suntem competitori, pentru că doar competiţia asigură progres. Dar războiul nu îl ducem unii împotriva celorlalţi, ci împreună împotriva tuturor viruşilor care otrăvesc viaţa cetăţii. Împreună, asta înseamnă şi o colaborare cu celelalte instituţiile ale statului”, a mai declarat Fritz.

Mesaj pentru noul preşedinte al Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica

„Alin, te asigur că Timişoara va îmbrăţişa rolul ei de motor pentru întregul judeţ şi abia aştept să colaborăm cu bună-credinţă pentru a transforma Timişul. Mă uit şi la cei care ne reprezintă în Parlamentul României – Dan Barna, Cătălin Drulă, Nicu Fălcoi: Timişoara şi Banatul au multe de dat acestei ţări şi contez pe voi şi pe toţi parlamentarii pe care îi vom vota în curând să întărim colaborarea strategică între instituţiile naţionale şi cele locale. Fac şi un apel către toţi actorii politici să susţină proiectul unui nou spital municipal pentru Timişoara”, a afirmat Dominic Fritz, în discurs.

Mesaj pentru locuitorii oraşului

„Nu în ultimul rând, vreau să mă adresez celor care nu au putut fi fizic cu noi astăzi, dar ne urmăresc pe zoom. Reprezentanţii cultelor şi ai minorităţilor, oameni de cultură şi antreprenori, activişti sociali şi cetăţeni implicaţi. Timişoara are nevoie de voi. Noi, cei care avem puterea formală, suntem doar facilitatori pentru ca ideile şi contribuţiile voastre să devină realitate. Vă mulţumesc pentru perseverenţa şi pasiunea voastră. Nu vă pot promite că voi semna totul, dar vă promit că uşa Primăriei mele va fi mereu deschisă. Dragi timişoreni, nu vă pot promite că voi fi un primar comod. Dar voi fi un primar sincer. Cu toate greşelile mele, dar cu siguranţă şi cu toată energia mea. Voi da în fiecare zi totul pentru Timişoara. Vă îmbrăţişez şi vă mulţumesc”, şi-a încheiat Fritz discursul.

La finalul ceremoniei, fostul primar Nicolae Robu i-a predat, simbolic, lui Dominic Fritz, cheia şi stema oraşului, dar şi o listă cu proiectele Primăriei Timişoara.

Totodată, un număr de 25 de consilieri locali au depus jurământul de credinţă, vineri.

Administrație

Autorizațiile pentru activități comerciale și de construcții se emit ONLINE, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara digitalizează procesul de autorizare pentru activități comerciale și construcții. Astfel, din 13 ianuarie 2025, toate solicitările privind autorizarea activităților comerciale și obținerea autorizațiilor de construire vor fi înregistrate exclusiv online, prin intermediul Portalului Unic al municipalității – https://www.roeid.ro/w/timisoara.

În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire de către municipalitate, solicitarea și anexa statistică vor fi depuse exclusiv online, prin contul unic al elaboratorului sau al beneficiarului. După parcurgerea acestui pas, pot fi generate documentele precompletate digital, care pot fi imprimate pentru a fi depuse împreună cu documentația tehnică. Documentațiile tehnice se depun prin Portalul Unic, dacă toate documentele sunt semnate digital cu semnături electronice calificate. În cazul în care documentele au semnătură olografă se pot depune în continuare la Camera 12 a Primăriei, cu respectarea în prealabil al primului pas, și anume depunerea solicitării și a anexei online, prin intermediul portalului unic.

Pentru acord/autorizație comercială, municipalitatea informează că intrarea în vigoare a legii nr.310/2024 aduce o serie de modificări care completează cadrul legal privind desfășurarea activităților de comercializare a produselor și serviciilor. Printre altele, acordul de funcționare va fi emis pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condițiile inițiale pentru care a fost solicitat acordul rămân neschimbate și documentația depusă este valabilă. În cazul unor modificări privind tipul de activitate desfășurată, suprafața structurii de vânzare sau expirarea documentelor depuse la dosarul inițial, operatorii economici au obligația de a solicita un nou acord/o nouă autorizație de funcționare în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor. Nerespectarea acestei obligații va duce la suspendarea automată a acordului/autorizației de funcționare și la aplicarea sancțiunilor prevăzute de legislația în vigoare (art. 73, pct. 1). Taxele pentru emiterea sau reînnoirea acordului/autorizației de funcționare vor fi stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local. Măsurile ce vizează valabilitatea acordului se aplică și celor care dețin deja un acord valabil la această dată.

De la începutul anului trecut, când municipalitatea a introdus depunerea online a certificatelor de urbanism s-au înregistrat 3.953 depuneri prin intermediul portalului unic.

Portalul Unic permite timișorenilor să acceseze peste 200 de servicii oferite de Primăria Municipiului Timișoara, de la plata taxelor și impozitelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizația copilului, fără a mai veni la ghișeu. Accesul este gratuit, prin intermediul unui cont unic pe platforma cont.primariatm.ro.

Pentru orice informații suplimentare privind autorizarea activităților comerciale și de construcții, cetățenii pot contacta Primăria prin e-mail la adresa consiliere.cetateni@primariatm.ro.

Citeste mai mult

Administrație

Încasarea impozitelor și taxelor locale pe anul 2025 începe în 16 ianuarie, la Timișoara

Publicat

pe

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara reia încasarea taxelor și impozitelor locale în data de 16 ianuarie 2025, iar pentru a evita drumurile și cozile, este recomandată plata online.

Taxele și impozitele locale pentru 2025 au fost ajustate doar cu rata inflației calculată de Institutul Național de Statistică, respectiv cu 10,4%, conform legislației fiscale.

Astfel, dacă în 2024 impozitul pentru un apartament cu o cameră era de 54 de lei, în 2025 proprietarul achită 60 de lei. Impozitul pentru teren curți construcții în zona B de 500 mp este de 603 lei, iar pentru un teren de 1.000 mp intravilan arabil în zona C este de 14 lei.

Pentru autoturisme, se achită 143 de lei pentru o capacitate de 1.587 cm³, 362 de lei pentru o capacitate de 1.798 cm³ și 403 lei pentru o capacitate de 1.998 cm³.

Pentru motociclete, impozitul este de 72 de lei. În ceea ce privește clădirile nerezidențiale, cota de impozitare în 2025 este de 1,7%, urmând o scădere progresivă până în 2027.

Persoanele fizice și juridice care achită taxele și impozitele anticipat până la data de 31 martie beneficiază de o bonificație de 10%. Totodată, municipalitatea acordă scutiri de impozit pentru anumite categorii de imobile, beneficiari și activități (de exemplu persoane cu venituri mici, asociații care prestează servicii sociale, scutiri pentru persoanele care și-au reabilitat termic imobilul ș.a.).

Reamintim că plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic, la casieriile din incinta sediului DFMT de pe str. Demetriade nr. 1 (incinta Iulius Mall), sau la oficiile poștale din oraș. Programul cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, orele 08:30 – 16:00, și vineri, orele 08:30 – 14:00. Pentru plata online, timișorenii pot accesa platforma la adresa următoare: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login.

Citeste mai mult

Administrație

PROIECT. Primăria Timișoara vrea acțiuni la Aeroportul Internațional „Traian Vuia“

Publicat

pe

La inițiativa primarului Dominic Fritz, Municipiul Timișoara va negocia achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului  „Traian Vuia”, respectiv pachetul de 20% deținut de Fondul Proprietatea. Adoptarea acestei inițiative de către Consiliul Local, în viitoarea ședință, reprezintă un pas esențial în programul strategic al municipalității de dezvoltare a orașului.

”Transmitem un semnal strategic că suntem pregătiți să ne asumăm un rol activ în soarta acestui aeroport. Am avut foarte multe discuții cu mediul de afaceri despre cât de important este acest aeroport în economia și atractivitatea orașului. Timișorenii trebuie să aibă un loc la masa unde se decide ritmul și direcția de dezvoltare a aeroportului pentru că aceste decizii influențează prosperitatea Timișoarei în anii ce vin”, spune primarul Dominic Fritz.

În prezent, structura acționariatului aeroportului include Statul Român, prin Ministerul Transporturilor (80%), și Fondul Proprietatea (20%).

Preluarea acțiunilor va permite Municipiului Timișoara să joace un rol activ în dezvoltarea aeroportului, prin modernizarea infrastructurii, atragerea unor noi companii aeriene și extinderea conexiunilor directe către destinații-cheie. Totodată, această inițiativă va contribui la promovarea Timișoarei pe plan național și internațional ca destinație turistică și de investiții, stimulând economia locală, atrăgând investitori și generând noi locuri de muncă.

Această măsură face parte din strategia Primăriei de a menține Timișoara pe harta internațională a turismului și investițiilor.

Municipalitatea a publicat proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind împuternicirea Comisiei de negociere cu terții: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/8e721ba3-0cfa-406b-a2ef-68fb7c07cbbd.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite