Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Schimbare de generații la Primăria Timișoara. Dominic Fritz a preluat mandatul de primar

Publicat

pe

Dominic-Samuel Fritz a fost învestit, vineri, în funcția de primar al Timişoarei iar în discursul ţinut la ceremonie acesta a declarat că nu tolereaza „şmecheria”și că este deschis pentru colaborare.

„Vă mulţumesc pentru încrederea uriaşă cu care m-aţi onorat. Timişoara m-a făcut unul de-al ei acum mulţi ani. Acum mi-a dat onoarea copleşitoare de a o conduce ca un slujitor al comunităţii. Voi rămâne unul de-al vostru şi voi trage în fiecare zi nu pentru unii, ci pentru toţi. Vreau să vă mulţumesc şi dvs, domnule primar Robu, în numele timişorenilor, pentru 8 ani de serviciu public şi vă doresc toate cele bune şi multă sănătate în această nouă etapă a vieţii. Preiau acest mandat în zilele cele mai grele de la începutul pandemiei. Şi cred că suntem cu toţii conştienţi că pentru a rupe valul infecţiilor nu avem decât opţiuni dureroase. Dar nu mi-e teamă pentru Timişoara. Vom trece prin această încercare aşa cum au confruntat timişorenii provocările mari de-a lungul istoriei: cu responsabilitate personală, cu solidaritatea comunităţii şi cu un spirit inovator. Acestea sunt ingredientele cu care vom combate această criză, aici, la Timişoara”, şi-a început discursul Dominic Fritz.

Mesaj pentru angajații Primăriei

„Acestea sunt şi valorile pe care vom clădi în continuare viitorul european al Timişoarei. Poate această pandemie ne aminteşte care este menirea politicii în viaţa noastră: Politica nu este un scop în sine, ci doar un mijloc pentru a îmbunătăţi viaţa oamenilor. Avem nevoie de politică pentru a face dintr-o populaţie de sute de mii de indivizi o comunitate funcţională. Cu reguli comune, respectate de toţi, cu deschidere către ideile noi, cu implicarea tuturor, pentru că toţi avem de contribuit. Noi, cei care am depus jurământul astăzi, vom lua în serios această menire şi aceste valori. Vă felicit, dragi colegi din Consiliul Local, pentru curajul şi implicarea voastră. Veţi avea în mine mereu un partener, unul intransigent, care nu tolerează şmecheria, dar cu braţe larg deschise pentru colaborare. Şi le spun mai ales colegilor consilieri locali care nu fac parte din partidul din care provin: suntem competitori, pentru că doar competiţia asigură progres. Dar războiul nu îl ducem unii împotriva celorlalţi, ci împreună împotriva tuturor viruşilor care otrăvesc viaţa cetăţii. Împreună, asta înseamnă şi o colaborare cu celelalte instituţiile ale statului”, a mai declarat Fritz.

Mesaj pentru noul preşedinte al Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica

„Alin, te asigur că Timişoara va îmbrăţişa rolul ei de motor pentru întregul judeţ şi abia aştept să colaborăm cu bună-credinţă pentru a transforma Timişul. Mă uit şi la cei care ne reprezintă în Parlamentul României – Dan Barna, Cătălin Drulă, Nicu Fălcoi: Timişoara şi Banatul au multe de dat acestei ţări şi contez pe voi şi pe toţi parlamentarii pe care îi vom vota în curând să întărim colaborarea strategică între instituţiile naţionale şi cele locale. Fac şi un apel către toţi actorii politici să susţină proiectul unui nou spital municipal pentru Timişoara”, a afirmat Dominic Fritz, în discurs.

Mesaj pentru locuitorii oraşului

„Nu în ultimul rând, vreau să mă adresez celor care nu au putut fi fizic cu noi astăzi, dar ne urmăresc pe zoom. Reprezentanţii cultelor şi ai minorităţilor, oameni de cultură şi antreprenori, activişti sociali şi cetăţeni implicaţi. Timişoara are nevoie de voi. Noi, cei care avem puterea formală, suntem doar facilitatori pentru ca ideile şi contribuţiile voastre să devină realitate. Vă mulţumesc pentru perseverenţa şi pasiunea voastră. Nu vă pot promite că voi semna totul, dar vă promit că uşa Primăriei mele va fi mereu deschisă. Dragi timişoreni, nu vă pot promite că voi fi un primar comod. Dar voi fi un primar sincer. Cu toate greşelile mele, dar cu siguranţă şi cu toată energia mea. Voi da în fiecare zi totul pentru Timişoara. Vă îmbrăţişez şi vă mulţumesc”, şi-a încheiat Fritz discursul.

La finalul ceremoniei, fostul primar Nicolae Robu i-a predat, simbolic, lui Dominic Fritz, cheia şi stema oraşului, dar şi o listă cu proiectele Primăriei Timişoara.

Totodată, un număr de 25 de consilieri locali au depus jurământul de credinţă, vineri.

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Spații comerciale de închiriat la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează licitație publică, cu strigare, pentru închirierea a 14 spații în clădiri de patrimoniu din zonele istorice ale orașului: Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin.

Aceste spații, care nu au destinația de locuință, vor putea fi închiriate pe o perioadă de cinci ani.

Obiectivul acestei licitații este folosirea eficientă a spațiilor publice și stimularea unor activități economice. Astfel, sunt permise activități comerciale, administrative, de prestări servicii nepoluante sau de alimentație publică. Orice activități precum jocuri de noroc, vânzarea de produse second-hand, case de amanet sau schimburi valutare sunt strict interzise.

La ultima licitație cu strigare, organizată de Primaria Municipiului Timisoara, două spații au fost contractate pentru o suma de cinci ori mai mare decat prețul de pornire.

Pe de alta parte, Primăria Municipiului Timișoara încurajează o competiție onestă și va sancționa, prin toate mijloacele legale, acele situații în care se participă doar pentru a bloca licitația – măsură deja aplicată în cazul spațiului fostei florării din centrul orașului.

Licitația va avea loc în data de 15 octombrie 2025, la ora 11:00, în Sala de ședințe a Consiliului Local, situată la etajul I al sediului Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Spațiile disponibile, împreună cu suprafața utilă, regimul juridic și destinația propusă, sunt următoarele:

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 44 mp, destinație sediu administrativ și birouri – 12,47 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 5, suprafață utilă de 44,5 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 16,35 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 145,1 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 9,63 euro/mp/lună

Piața Unirii nr. 8, suprafață utilă de 49,6 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 13,91 euro/mp/lună

Bulevardul Regele Carol I nr. 22, suprafață utilă de 111,55 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 10,04 euro/mp/lună

str. Iuliu Maniu nr. 38, suprafață utilă de 104,48 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,9 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 28,74 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 6,05 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 55,65 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 5,3 euro/mp/lună

str. Matei Corvin nr. 1, suprafață utilă de 125,1 mp, având ca destinație sediu administrativ și birouri – 9,24 euro/mp/lună

str. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, suprafață utilă de 59,15 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,89 euro/mp/lună

str. Iuliu Grozescu nr. 2, suprafață utilă de 73,38 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  6,6 euro/mp/lună

str. Virgil Onițiu nr. 19, suprafață utilă de 29,8 mp, destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 9,13 euro/mp/lună

str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, suprafață utilă de 65,5 mp,  destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 11 euro/mp/lună

Piața Traian nr. 3, suprafață utilă de 70,1 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  8,76 euro/mp/lună

Documentația pentru înscrierea la licitație poate fi obținută gratuit prin descărcarea de pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro/noutati (https://www.primariatm.ro/2025/09/09/licitatie-cu-strigare-patrimoniul-istoric) iar la licitație pot participa agenți economici – persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.

Documentele de participare, însoțite de dovada achitării taxei și a garanției, vor fi depuse în format fizic, în plic închis, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, până cel târziu la data de 10 octombrie 2025, ora 16:00. Pe plic se va menționa denumirea ofertantului și adresa spațiului pentru care se depune oferta.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite