Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Schimbare de mentalitate. Dominic Fritz și-a angajat consilieri personali profesioniști neafiliați politic

Publicat

pe

Noile autorități ale administrației locale de la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara încep să se organizeze și să își înnoiască structurile, în așa fel încât să poată gestiona eficient activitatea curentă a instituției.

Astfel, cabinetul primarului Timișoarei are, de luni, 2 noiembrie 2020, doi consilieri: Loredana Pintea și Rudolf Gräf.

„Astăzi le spun bun-venit în cabinetul meu de primar al Timișoarei, primilor consilieri personali, profesioniști independenți, fără nicio afiliere politică. Loredana Pintea și Rudolf Gräf, sunt doi oameni cu viziune și cu rezultate în spate, cu cariere în construirea și managementul de organizații.  Lor li se vor alătura, curând, și alți 4 consilieri, cu profile similare – biografii profesionale solide, multidisciplinare și respectate. Acest cabinet va avea obiectivul de a face ca Primăria Timișoara să funcționeze potrivit principiilor manageriale moderne și să livreze serviciile pe care timișorenii le așteaptă”, spune Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Loredana Pintea a absolvit științe economice la Universitatea de Vest din Timișoara și are peste 20 de ani de experiență în management. A creat sau reformat organizații care au ajuns să facă performanță în România și în procesele industriale globale. A construit de la zero și condus Fabrica Sogeco din Orăștie, parte a grupului internațional Saeco, o firmă de producție cu peste 700 angajați.

Loredana Pintea a supervizat întregul proces de relocare din Mexic și Italia pentru fabrica Sogeco din Orăștie, producător de aparate de cafea espresso manuale și automate și sisteme semi-profesionale de călcat și curățat cu abur, pe care a ridicat-o de la construcția propriu-zisă până la linii de asamblare și proceduri de producție și management. A fost director general al Sogeco timp de 10 ani, între 1999 și 2009 și ulterior manager general al Philips Orăștie, care a preluat Sogeco.

În ultimii ani, a fost consultant în sisteme de management, îmbunătățire a proceselor și reorganizare, ca managing partner la TEIDE Consult, poziție din care a sprijinit planuri pentru relocare și investiții directe în România.  A acceptat propunerea lui Dominic Fritz pentru că vrea să aducă principiile manageriale adevărate în administrația publică. A fondat Clubul Lions din Deva și este mama a unei fetițe de 12 ani. Locuiește în cartierul Soarelui.

Rudolf Gräf a absolvit Universitatea Tehnica Graz (AU) și a co-fondat biroul Vitamin Architects in Timișoara. Este de profesie arhitect și consultant în domeniile urbanism și management al spațiului public. A fost vicepreședinte al Ordinului Arhitecților din România. Proiectele pe care le-a coordonat, în Timișoara și în alte orașe din România, est sau vest europene, au revitalizat zone istorice sau cartiere defavorizate și au îmbunătățit viața comunităților și legăturile între oameni.

Rudolf Gräf a coordonat consultanța tehnică în cadrul proiectului româno-german GTZ pentru reabilitarea și revitalizarea cartierelor istorice din Timișoara și a fost implicat în reabilitarea unor clădiri cum sunt casele canonice din piața Unirii și sediul bisericii reformate din piața Maria.  A participat și la elaborarea Masterplan Bega și a conceptului integrat de acțiuni pentru zona istorică Timișoara în baza cărora au fost, ulterior, realizate proiectele de pietonizare a zonei Cetate și pistele velo de pe malurile canalului Bega.

Timp de patru ani, între 2016 și 2019, a lucrat ca expert pentru dezvoltare urbană integrată al Societății Germane pentru cooperare internațională (GIZ) în cadrul primăriei Cernăuți, unde a contribuit la procesul de descentralizare și reformă administrativă, început în Ucraina, în 2014.

Locuiește în Timișoara, în cartierul Iosefin. Rudolf Gräf s-a alăturat echipei lui Dominic Fritz pentru că vede potențialul uriaș al domeniului public și patrimoniului construit, dar încă neexploatat, al Timișoarei. Este biciclist,  practică  sporturi de apă și de zăpadă în zona montană a Banatului și este pasionat de geopolitică.

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Spații comerciale de închiriat la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează licitație publică, cu strigare, pentru închirierea a 14 spații în clădiri de patrimoniu din zonele istorice ale orașului: Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin.

Aceste spații, care nu au destinația de locuință, vor putea fi închiriate pe o perioadă de cinci ani.

Obiectivul acestei licitații este folosirea eficientă a spațiilor publice și stimularea unor activități economice. Astfel, sunt permise activități comerciale, administrative, de prestări servicii nepoluante sau de alimentație publică. Orice activități precum jocuri de noroc, vânzarea de produse second-hand, case de amanet sau schimburi valutare sunt strict interzise.

La ultima licitație cu strigare, organizată de Primaria Municipiului Timisoara, două spații au fost contractate pentru o suma de cinci ori mai mare decat prețul de pornire.

Pe de alta parte, Primăria Municipiului Timișoara încurajează o competiție onestă și va sancționa, prin toate mijloacele legale, acele situații în care se participă doar pentru a bloca licitația – măsură deja aplicată în cazul spațiului fostei florării din centrul orașului.

Licitația va avea loc în data de 15 octombrie 2025, la ora 11:00, în Sala de ședințe a Consiliului Local, situată la etajul I al sediului Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Spațiile disponibile, împreună cu suprafața utilă, regimul juridic și destinația propusă, sunt următoarele:

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 44 mp, destinație sediu administrativ și birouri – 12,47 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 5, suprafață utilă de 44,5 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 16,35 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 145,1 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 9,63 euro/mp/lună

Piața Unirii nr. 8, suprafață utilă de 49,6 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 13,91 euro/mp/lună

Bulevardul Regele Carol I nr. 22, suprafață utilă de 111,55 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 10,04 euro/mp/lună

str. Iuliu Maniu nr. 38, suprafață utilă de 104,48 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,9 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 28,74 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 6,05 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 55,65 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 5,3 euro/mp/lună

str. Matei Corvin nr. 1, suprafață utilă de 125,1 mp, având ca destinație sediu administrativ și birouri – 9,24 euro/mp/lună

str. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, suprafață utilă de 59,15 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,89 euro/mp/lună

str. Iuliu Grozescu nr. 2, suprafață utilă de 73,38 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  6,6 euro/mp/lună

str. Virgil Onițiu nr. 19, suprafață utilă de 29,8 mp, destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 9,13 euro/mp/lună

str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, suprafață utilă de 65,5 mp,  destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 11 euro/mp/lună

Piața Traian nr. 3, suprafață utilă de 70,1 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  8,76 euro/mp/lună

Documentația pentru înscrierea la licitație poate fi obținută gratuit prin descărcarea de pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro/noutati (https://www.primariatm.ro/2025/09/09/licitatie-cu-strigare-patrimoniul-istoric) iar la licitație pot participa agenți economici – persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.

Documentele de participare, însoțite de dovada achitării taxei și a garanției, vor fi depuse în format fizic, în plic închis, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, până cel târziu la data de 10 octombrie 2025, ora 16:00. Pe plic se va menționa denumirea ofertantului și adresa spațiului pentru care se depune oferta.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite