Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Schimbare de mentalitate. Dominic Fritz și-a angajat consilieri personali profesioniști neafiliați politic

Publicat

pe

Noile autorități ale administrației locale de la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara încep să se organizeze și să își înnoiască structurile, în așa fel încât să poată gestiona eficient activitatea curentă a instituției.

Astfel, cabinetul primarului Timișoarei are, de luni, 2 noiembrie 2020, doi consilieri: Loredana Pintea și Rudolf Gräf.

„Astăzi le spun bun-venit în cabinetul meu de primar al Timișoarei, primilor consilieri personali, profesioniști independenți, fără nicio afiliere politică. Loredana Pintea și Rudolf Gräf, sunt doi oameni cu viziune și cu rezultate în spate, cu cariere în construirea și managementul de organizații.  Lor li se vor alătura, curând, și alți 4 consilieri, cu profile similare – biografii profesionale solide, multidisciplinare și respectate. Acest cabinet va avea obiectivul de a face ca Primăria Timișoara să funcționeze potrivit principiilor manageriale moderne și să livreze serviciile pe care timișorenii le așteaptă”, spune Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Loredana Pintea a absolvit științe economice la Universitatea de Vest din Timișoara și are peste 20 de ani de experiență în management. A creat sau reformat organizații care au ajuns să facă performanță în România și în procesele industriale globale. A construit de la zero și condus Fabrica Sogeco din Orăștie, parte a grupului internațional Saeco, o firmă de producție cu peste 700 angajați.

Loredana Pintea a supervizat întregul proces de relocare din Mexic și Italia pentru fabrica Sogeco din Orăștie, producător de aparate de cafea espresso manuale și automate și sisteme semi-profesionale de călcat și curățat cu abur, pe care a ridicat-o de la construcția propriu-zisă până la linii de asamblare și proceduri de producție și management. A fost director general al Sogeco timp de 10 ani, între 1999 și 2009 și ulterior manager general al Philips Orăștie, care a preluat Sogeco.

În ultimii ani, a fost consultant în sisteme de management, îmbunătățire a proceselor și reorganizare, ca managing partner la TEIDE Consult, poziție din care a sprijinit planuri pentru relocare și investiții directe în România.  A acceptat propunerea lui Dominic Fritz pentru că vrea să aducă principiile manageriale adevărate în administrația publică. A fondat Clubul Lions din Deva și este mama a unei fetițe de 12 ani. Locuiește în cartierul Soarelui.

Rudolf Gräf a absolvit Universitatea Tehnica Graz (AU) și a co-fondat biroul Vitamin Architects in Timișoara. Este de profesie arhitect și consultant în domeniile urbanism și management al spațiului public. A fost vicepreședinte al Ordinului Arhitecților din România. Proiectele pe care le-a coordonat, în Timișoara și în alte orașe din România, est sau vest europene, au revitalizat zone istorice sau cartiere defavorizate și au îmbunătățit viața comunităților și legăturile între oameni.

Rudolf Gräf a coordonat consultanța tehnică în cadrul proiectului româno-german GTZ pentru reabilitarea și revitalizarea cartierelor istorice din Timișoara și a fost implicat în reabilitarea unor clădiri cum sunt casele canonice din piața Unirii și sediul bisericii reformate din piața Maria.  A participat și la elaborarea Masterplan Bega și a conceptului integrat de acțiuni pentru zona istorică Timișoara în baza cărora au fost, ulterior, realizate proiectele de pietonizare a zonei Cetate și pistele velo de pe malurile canalului Bega.

Timp de patru ani, între 2016 și 2019, a lucrat ca expert pentru dezvoltare urbană integrată al Societății Germane pentru cooperare internațională (GIZ) în cadrul primăriei Cernăuți, unde a contribuit la procesul de descentralizare și reformă administrativă, început în Ucraina, în 2014.

Locuiește în Timișoara, în cartierul Iosefin. Rudolf Gräf s-a alăturat echipei lui Dominic Fritz pentru că vede potențialul uriaș al domeniului public și patrimoniului construit, dar încă neexploatat, al Timișoarei. Este biciclist,  practică  sporturi de apă și de zăpadă în zona montană a Banatului și este pasionat de geopolitică.

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Administrație

PROGRAMUL Direcției de Evidență a Persoanelor din Timișoara, în perioada Sărbătorilor Pascale

Publicat

pe

În perioada 18 – 21 aprilie 2025, programul de lucru cu publicul la Direcția de Evidență a Persoanelor va fi modificat.

În această perioadă, va funcționa doar Biroul pentru înregistrarea deceselor, conform următorului program:

Vineri, 18 aprilie 2025: închis

Sâmbătă, 19 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Duminică, 20 aprilie 2025: închis

Luni, 21 aprilie 2025: 9:00 – 13:00

Reamintim că pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara atrage atenția privind respectarea regulilor pe șantiere

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara transmite un mesaj ferm către toți cei implicați în lucrări de construcții și demolări: șantierele bine gestionate încep cu documentații complete și respect față de mediu și comunitate.

Potrivit Regulamentului local privind gestionarea deșeurilor din construcții și demolări (HCL nr. 320/2022, completat cu HCL nr. 104/2025), toți generatorii de deșeuri din construcții au obligația de a depune anual Planul de gestionare a deșeurilor pentru activitățile din anul anterior. Termenul limită este 1 martie.

În 2025, numărul planurilor depuse a crescut față de anul anterior (26 de planuri până în aprilie 2025, față de 17 în 2024).

Primăria și Poliția Locală efectuează în mod constant verificări pe teren. Acțiunile nu vizează doar sancționarea, ci și prevenirea practicilor care afectează sănătatea, mediul și calitatea vieții tuturor timișorenilor.

În 2024, Direcția Generală a Poliției Locale a aplicat 375 sancțiuni (în baza HCL 320/2022 și HCL 333/2022) pentru fapte precum murdărirea carosabilului la ieșirea din șantiere, neamenajarea de rampe pentru spălarea roților, depozitare amestecată a deșeurilor pe amplasamentele de șantier, incendiere deșeuri pe organizările de șantier, predare deșeuri la persoane neautorizate, colectarea de deșeuri fără autorizație și nerespectarea autorizației de mediu.

Valoarea totală a amenzilor aplicate de Poliția Locală în 2024 a fost de 3.670.000 lei. În 2025, până în prezent, au fost aplicate 119 sancțiuni în valoare de 396.500 lei.

Cele mai grave abateri au fost sancționate cu sume considerabile: o amendă de 100.000 lei pentru nerespectarea autorizației de mediu (2024), respectiv 60.000 lei pentru gestionarea defectuoasă a deșeurilor pe șantier (2025).

Pentru persoanele fizice, Primăria a pus la dispoziție, gratuit, patru puncte de colectare prin aport voluntar – ușor de accesat și amplasate strategic în oraș. Acestea oferă o alternativă legală, sigură și responsabilă pentru eliminarea molozului rezultat din lucrări de renovare.

Calea Torontalului nr. 94

Calea Moșniței nr. 2-4

Str. A. Imbroane nr. 70

Str. Ovidiu Cotruș nr. 201

Program: Luni – vineri: 09:00 – 19:00

Sâmbăta: 08:00 – 16:00 (cu excepția Str. Ovidiu Cotruș: L–V 09:00–17:00)

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite