Ne găsiți și pe:

Administrație

Schimbare de mentalitate. Dominic Fritz și-a angajat consilieri personali profesioniști neafiliați politic

Publicat

pe

Noile autorități ale administrației locale de la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara încep să se organizeze și să își înnoiască structurile, în așa fel încât să poată gestiona eficient activitatea curentă a instituției.

Astfel, cabinetul primarului Timișoarei are, de luni, 2 noiembrie 2020, doi consilieri: Loredana Pintea și Rudolf Gräf.

„Astăzi le spun bun-venit în cabinetul meu de primar al Timișoarei, primilor consilieri personali, profesioniști independenți, fără nicio afiliere politică. Loredana Pintea și Rudolf Gräf, sunt doi oameni cu viziune și cu rezultate în spate, cu cariere în construirea și managementul de organizații.  Lor li se vor alătura, curând, și alți 4 consilieri, cu profile similare – biografii profesionale solide, multidisciplinare și respectate. Acest cabinet va avea obiectivul de a face ca Primăria Timișoara să funcționeze potrivit principiilor manageriale moderne și să livreze serviciile pe care timișorenii le așteaptă”, spune Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Loredana Pintea a absolvit științe economice la Universitatea de Vest din Timișoara și are peste 20 de ani de experiență în management. A creat sau reformat organizații care au ajuns să facă performanță în România și în procesele industriale globale. A construit de la zero și condus Fabrica Sogeco din Orăștie, parte a grupului internațional Saeco, o firmă de producție cu peste 700 angajați.

Loredana Pintea a supervizat întregul proces de relocare din Mexic și Italia pentru fabrica Sogeco din Orăștie, producător de aparate de cafea espresso manuale și automate și sisteme semi-profesionale de călcat și curățat cu abur, pe care a ridicat-o de la construcția propriu-zisă până la linii de asamblare și proceduri de producție și management. A fost director general al Sogeco timp de 10 ani, între 1999 și 2009 și ulterior manager general al Philips Orăștie, care a preluat Sogeco.

În ultimii ani, a fost consultant în sisteme de management, îmbunătățire a proceselor și reorganizare, ca managing partner la TEIDE Consult, poziție din care a sprijinit planuri pentru relocare și investiții directe în România.  A acceptat propunerea lui Dominic Fritz pentru că vrea să aducă principiile manageriale adevărate în administrația publică. A fondat Clubul Lions din Deva și este mama a unei fetițe de 12 ani. Locuiește în cartierul Soarelui.

Rudolf Gräf a absolvit Universitatea Tehnica Graz (AU) și a co-fondat biroul Vitamin Architects in Timișoara. Este de profesie arhitect și consultant în domeniile urbanism și management al spațiului public. A fost vicepreședinte al Ordinului Arhitecților din România. Proiectele pe care le-a coordonat, în Timișoara și în alte orașe din România, est sau vest europene, au revitalizat zone istorice sau cartiere defavorizate și au îmbunătățit viața comunităților și legăturile între oameni.

Rudolf Gräf a coordonat consultanța tehnică în cadrul proiectului româno-german GTZ pentru reabilitarea și revitalizarea cartierelor istorice din Timișoara și a fost implicat în reabilitarea unor clădiri cum sunt casele canonice din piața Unirii și sediul bisericii reformate din piața Maria.  A participat și la elaborarea Masterplan Bega și a conceptului integrat de acțiuni pentru zona istorică Timișoara în baza cărora au fost, ulterior, realizate proiectele de pietonizare a zonei Cetate și pistele velo de pe malurile canalului Bega.

Timp de patru ani, între 2016 și 2019, a lucrat ca expert pentru dezvoltare urbană integrată al Societății Germane pentru cooperare internațională (GIZ) în cadrul primăriei Cernăuți, unde a contribuit la procesul de descentralizare și reformă administrativă, început în Ucraina, în 2014.

Locuiește în Timișoara, în cartierul Iosefin. Rudolf Gräf s-a alăturat echipei lui Dominic Fritz pentru că vede potențialul uriaș al domeniului public și patrimoniului construit, dar încă neexploatat, al Timișoarei. Este biciclist,  practică  sporturi de apă și de zăpadă în zona montană a Banatului și este pasionat de geopolitică.

Administrație

Calea Șagului din Timișoara va deveni Magistrală Verde

Publicat

pe

Calea Șagului, pentru unii o „autostradă“ urbană, va deveni Magistrală Verde, așa cum mulți timișoreni așteaptă de ani de zile.

Ieri a fost semnat contractul pentru proiectare iar investiția va schimba fața cartierelor Șagului, Iosefin și Dâmbovița.

„De ce avem nevoie să regândim și să refacem complet legătura între pasajul de la Shopping City și Piața Mocioni/Sinaia? Azi, zona este supraîncărcată de mașini, mult zgomot și poluare. Toată lumea e nemulțumită de modul în care se circulă. De multe ori, oamenii îmi spun că dacă autobuzul ar avea banda lui și nu ar mai sta blocat în trafic, ar renunța la a folosi mașina pe distanțe de 3-4 km.

Regândim spațiul public în așa fel încât să facem loc tuturor: transport public cu bandă dedicată (acolo unde este oportun), carosabil pentru șoferi, piste pentru biciclete, trotuare și zone verzi“, a anunțat Dominic Fritz, primarul Timișoarei, pe Facebook.

Investiția se numește Magistrala Verde din două motive – pentru că se încurajează celelalte forme de mobilitate și se reduce astfel poluarea. Și pentru că bulevardul va fi în mare măsură verde: cu copaci de-a lungul șoselei, cât se poate.

Contractul de proiectare (DALI+Proiect tehnic) are termen de realizare de 10 luni. Lucrările propriu-zise de realizare a Magistralei vor fi finanțate prin fonduri europene.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișiara va cumpăra o instalație de cogenerare care va produce energie electrică și apă caldă

Publicat

pe

Primăria Timișoara achiziționează prin PNRR o instalație de înaltă eficiență care va genera curent și energie termică.

Valoarea investiției este de 230 de milioane de lei.

Consilierii locali au aprobat, vineri, în cadrul unei ședințe în plen, un proiect ce prevede achiziționarea de către municipalitate a unei instalații de cogenerare de înaltă eficiență. Instalația, cu o putere de 45 MW electric și 44 MW termic va genera atât curent, cât și energie termică ce va fi folosită în sistemul centralizat de termoficare și va ajuta la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproape 71.400 de tone anual.

„Facem acum investițiile pe care orașul trebuia să le facă acum 10 ani. Aplicăm acum pentru cea mai mare finanțare obținută vreodată pentru modernizarea sistemului centralizat de termoficare. Instalația, pe care ne dorim să o punem în funcțiune la finele anului viitor – începutul anului 2024 va produce apă caldă, pe care o putem folosi în sistem centralizat, dar și curent, pe care îl putem vinde pe piață. Practic, această instalație ne va proteja de fluctuațiile de preț de pe piața de energie, deoarece curentul vândut acoperă practic diferențele de preț. Mai mult, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, înseamnă automat și achiziționarea a mai puține certificate de emisii. Cum prețul acestora a explodat, ajungând de la 10-15 euro în anii trecuți, la 80 de euro în prezent, economiile realizate anual de această instalație se ridică la 5,7 milioane de euro”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Proiectul de construcție a acestei instalații va fi depus în perioada următoare pentru a fi inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea estimată este de circa 229,6 milioane de lei (TVA inclus), din care aproximativ 228,6 milioane reprezintă fonduri nerambursabile, iar un milion de lei reprezintă contribuția Primăriei Municipiului Timișoara.

Totodată, Primăria Municipiului Timișoara derulează și alte proiecte pentru modernizarea instalațiilor de termoficare centralizată din municipiu. De exemplu, în acest moment se află în etapa de Studiu de Fezabilitate proiectul de modernizare a instalației primare de termoficare rămasă neretehnologizată.

Citeste mai mult

Administrație

Insule inteligente supraterane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, la Timișoara

Publicat

pe

Timișorenii vor putea arunca gunoiul cu cartela. Primăria Timișoara va construi 100 de insule inteligente supraterane de colectare selectivă a deșeurilor, finanțate prin PNRR

Primăria Municipiului Timișoara a pregătit cererea de finanțare pentru accesarea fondurilor din PNRR pentru implementarea unui sistem modern de colectare a deșeurilor, pentru blocuri și cvartale de blocuri. Proiectul a fost aprobat, vineri, de consilierii locali.

Astfel, municipalitatea are în vedere amplasarea a 100 de insule inteligente de colectare selectivă a deșeurilor, care vor asigura capacitatea de colectare a deșeurilor pe 5 fracții de la nivel de condominii și cvartale de blocuri. Insulele de colectare vor fi supraterane, cu containere încasetate și fiecare container va avea o capacitate de 1,1 metri cubi. Fracțiiile de colectare sunt: biodegradabil, rezidual, sticlă, plastic și metal și hârtie și carton. Costul per insulă este estimat la 10.000 de euro.

„Facem un pas înainte pentru responsabilizarea noastră, a tuturor, privind modul în care ne aruncăm gunoiul. Dacă-l aruncăm cu completă nepăsare, prețul îl plătim împreună – deponeuri ilegale, tone de deșeuri care ajung la groapa de gunoi și poluare. Până la final de 2024, vrem să implementăm o soluție nouă pentru colectarea separată a gunoiului din oraș prin aceste insule ecologice inteligente, ca să complementăm eforturile deja existente prin colectarea din ușă în ușă.

Mai avem câteva proiecte în lucru, fie la nivel municipal, fie împreună cu alte instituții, printre care și construcția unui centru de colectare nou, unde să poată fi aduse deșeuri voluminoase, mobilier de exemplu, deșeuri biodegradabile ori deșeuri din construcții și apoi să fie valorificate”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Fiecare insulă de colectare va fi digitalizată, va avea acces restricționat prin cartelă (minimum 200 de cartele vor fi date locatarilor arondați unei insule) și va aduna date despre nivelul de colectare al deșeurilor.

Cererea de finanțare a fost aprobată, vineri, de Consiliul Local al Municipiului Timișoara. Valoarea cererii este de 4.919.500 lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C3 – Managementul Deșeurilor.

Termenul limită de efectuare a recepției la terminarea lucrărilor este 31 decembrie 2024.

Foto: Insulă colectare deșeuri în Brașov

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite